Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: wat doen jullie
wij stappen in het nieuwe verbond 4 44,44%
wij blazen het akkoord af 5 55,56%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2004, 15:00   #141
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Beste Jan, u vindt het heel vanzelfsprekend dat Vlaanderen onafhankelijk moet zijn, maar als er iemand anders met dat idee afkomt, dan ben je zo onverdraagzaam als wat en probeer je alles in het werk te stellen om die persoon met z'n ideeen de grond in te boren.
Het is hypothetisch, héééél hypothetisch, en pure speculatie, maar zou het kunnen dat u die reactie krijgt omdat u faket, en geen Limburgse onafhankelijkheid wenst, maar gewoon een belgicist bent?

Citaat:
Enkel als er een Limburgse partij zou zijn, dan zou dat eventueel kunnen bewezen worden door het aantal stemmen voor zo'n partij.
Dat niemand het de moeite vind die partij op te richten, zou voor u al een teken aan de wand moeten zijn.
Oud 27 december 2004, 15:16   #142
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Dat niemand het de moeite vind die partij op te richten, zou voor u al een teken aan de wand moeten zijn.
Misschien vrezen ze ook in een cordon sanitaire terecht te komen?
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 15:17   #143
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Iedereen die ideeen heeft die in het nadeel van Vlaanderen spreken of in het voordeel van Belgie, zijn dat belgicisten ? Ik heb met die Steenbok66 gemaild en die kerel is vooral een liberaal denker, maar jullie proberen hem net zoals ik in dat hokje in te stoppen.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 15:18   #144
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die ideeen heeft die in het nadeel van Vlaanderen spreken of in het voordeel van Belgie, zijn dat belgicisten ? Ik heb met die Steenbok66 gemaild en die kerel is vooral een liberaal denker, maar jullie proberen hem net zoals ik in dat hokje in te stoppen.
Twee handen op een buik?
Oud 27 december 2004, 15:18   #145
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat niet is, kan nog komen.
Oud 27 december 2004, 15:19   #146
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Twee handen op een buik?
Punten van overeenkomst in denken.
Oud 27 december 2004, 15:21   #147
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Punten van overeenkomst in denken.
Maar geen raakvlak?
Oud 27 december 2004, 15:21   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steenbok is een belgicist in hart en nieren, iets wat hij hier op dit forum al meermaals heeft gezegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 15:22   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat niet is, kan nog komen.
Oja? En zijn er al tekenen die hierop wijzen?
Oud 27 december 2004, 15:27   #150
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Steenbok is een belgicist in hart en nieren, iets wat hij hier op dit forum al meermaals heeft gezegd.
Steenbok durft misschien net iets verder te denken als Vlaanderen, en misschien ook wel verder dan Belgie.
Oud 27 december 2004, 15:35   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steenbok durft misschien net iets verder te denken als Vlaanderen, en misschien ook wel verder dan Belgie.
En?

Mag ik u er trouwens nogmaals aan herinneren dat u nog steeds niet inging op een basisvraag: op basis van welke elementen komt u dan tot een Limburgse volksidentiteit en waarom wilt u daar dan staatsvormende gevolgen aan verbinden?
Oud 27 december 2004, 15:46   #152
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Mag ik u er trouwens nogmaals aan herinneren dat u nog steeds niet inging op een basisvraag: op basis van welke elementen komt u dan tot een Limburgse volksidentiteit en waarom wilt u daar dan staatsvormende gevolgen aan verbinden?
Ik voel me geen Vlaming en een hoop Limburgers voelen zich ook geen Vlaming. Volgens mij kan onze regio economisch op z'n eigen poten staan. Waarom zouden we dan ons dan nog aan Vlaanderen moeten verbinden ?

Laatst gewijzigd door Wanne : 27 december 2004 om 15:49.
Oud 27 december 2004, 15:57   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel me geen Vlaming en een hoop Limburgers voelen zich ook geen Vlaming. Volgens mij kan onze regio economisch op z'n eigen poten staan. Waarom zouden we dan ons dan nog aan Vlaanderen moeten verbinden ?
Wat heeft identiteit nu te maken met economische zelfstandigheid? Dat moet u mij eens uitleggen, hoor.

Voor de rest stel ik vast belangrijke figuren uit de Vlaamse Beweging uit Limburg komen, wat dus een ontkenning vormt van uw stelling. In uw droomwereld denkt u dat Limburgers zich geen Vlamingen voelen...

En nog steeds heeft u niet geantwoord op de vraag: indien Limburgers geen Vlamingen zijn maar alleen maar Limburgers, waar baseert u die Limburgse volksidentiteit dan op?
Oud 27 december 2004, 16:08   #154
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog steeds heeft u niet geantwoord op de vraag: indien Limburgers geen Vlamingen zijn maar alleen maar Limburgers, waar baseert u die Limburgse volksidentiteit dan op?
Waarop baseert u de Vlaamse volksidentiteit? Vertel me eens wat een Belgisch Limburger meer gemeen heeft met een West-Vlaming als met een Nederlands Limburger. Dat er een politici uit Limburg in de Vlaamse gedachte geloven, dat is hun goed recht. Ik geloof daar niet in.
Oud 27 december 2004, 16:19   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarop baseert u de Vlaamse volksidentiteit? Vertel me eens wat een Belgisch Limburger meer gemeen heeft met een West-Vlaming als met een Nederlands Limburger.
Bij mijn weten begon u als eerste de Vlaamse volksidentiteit te ontkennen en tegelijkertijd het bestaan van een Limburgse naar voor te schuiven. Graag wil ik antwoorden op uw vraag, maar mijn vraag staat al vele berichten lang op een antwoord te wachten. Dus, wees eerst eens bereid op mijn vraag te antwoorden: waarop is de Limburgse volksidentiteit dan wel gebaseerd?
Oud 27 december 2004, 16:31   #156
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten begon u als eerste de Vlaamse volksidentiteit te ontkennen en tegelijkertijd het bestaan van een Limburgse naar voor te schuiven. Graag wil ik antwoorden op uw vraag, maar mijn vraag staat al vele berichten lang op een antwoord te wachten. Dus, wees eerst eens bereid op mijn vraag te antwoorden: waarop is de Limburgse volksidentiteit dan wel gebaseerd?
Als u niet op mijn vraag kan antwoorden, waarom zou ik dan op die van u moeten antwoorden, beste Jan ? Ik voel me als Limburger niet in het minste verwant met Oost- of West-Vlamingen, zelfs niet met Antwerpenaren. Ik ben natuurlijk geen leraar geschiedenis die de nood voelt om zoveel mogelijk jeugd te indoctrineren, waardoor mijn kennis van het verleden niet zo uitgebreid is als die van u, maar ik weet wel wat ik voel en wat veel andere Limburgers voelen. Dan mag u me nu antwoorden op de vraag wat ik gemeen zou moeten hebben met de mensen in 'Vlaanderen', dan wel met de Nederlandse Limburgers ?
Oud 27 december 2004, 16:48   #157
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u niet op mijn vraag kan antwoorden, waarom zou ik dan op die van u moeten antwoorden, beste Jan ? Ik voel me als Limburger niet in het minste verwant met Oost- of West-Vlamingen, zelfs niet met Antwerpenaren. Ik ben natuurlijk geen leraar geschiedenis die de nood voelt om zoveel mogelijk jeugd te indoctrineren, waardoor mijn kennis van het verleden niet zo uitgebreid is als die van u, maar ik weet wel wat ik voel en wat veel andere Limburgers voelen. Dan mag u me nu antwoorden op de vraag wat ik gemeen zou moeten hebben met de mensen in 'Vlaanderen', dan wel met de Nederlandse Limburgers ?
[font=Verdana]Klassieke techniek:[/font]

1) volledig naast de kwestie beginnen zeuren kwestie om de topic naar de maan te helpen!
2) persoonlijke aanval op de auteur en hem omschrijven als een domme kl**t.
Oud 27 december 2004, 17:00   #158
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
[font=Verdana]Klassieke techniek:[/font]

1) volledig naast de kwestie beginnen zeuren kwestie om de topic naar de maan te helpen!
2) persoonlijke aanval op de auteur en hem omschrijven als een domme kl**t.
Uw reactie voldoet aan de twee eisen. En t's is trouwens niet naast de kwestie. Een vraag kan een heel effectief antwoord zijn.

Laatst gewijzigd door Wanne : 27 december 2004 om 17:04.
Oud 27 december 2004, 17:09   #159
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw reactie voldoet aan de twee eisen. En t's is trouwens niet naast de kwestie. Een vraag kan een heel effectief antwoord zijn.
uw bewoording "Ik voel me als Limburger niet in het minste verwant met Oost- of West-Vlamingen, zelfs niet met Antwerpenaren. Ik ben natuurlijk geen leraar geschiedenis die de nood voelt om zoveel mogelijk jeugd te indoctrineren"
voldeed prima aan de debattechnieken.
Oud 27 december 2004, 17:16   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u niet op mijn vraag kan antwoorden, waarom zou ik dan op die van u moeten antwoorden, beste Jan ?
Niet kunnen? Een antwoord ligt al lang klaar, daar de vraag op dit forum me al meerdere malen is gesteld. Alleen stel ik vast dat u een veel eerder gestelde vraag gewoon niet wil beantwoorden. Om dan maar geen antwoord te geven, probeert u zich eronder te spelen door een andere vraag te zien. Heel doorzichtige taktiek.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be