Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2023, 16:02   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik probeer enkel te begrijpen wat veel zwarte mensen aantrekt tot woke, wat in de toekomst nog voor meer verdeeldheid zal zorgen over de klassieke racistische lijnen dan nog.
Ik denk dat dat heel eenvoudig is. Wij leven in een maatschappij waar het hoogste ideaal dat van "slachtoffer" is, en het schoolvoorbeeld de Jood is, die het ultieme slachtoffer is. Hoger dan een holocaust is het moeilijk om te geraken. Dat schept jaloersheid over zo een slachtoffer-statuut, en bij gebrek aan holocaust, vinden negers dat "slavernij" een even grote bron van slachtoffer-weldaden kunnen zijn. Zij gaan de privileges hiervan niet zomaar aan zich laten voorbij gaan als ze zien hoe het aan Joden geen windeieren heeft gelegd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2023 om 16:02.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:27   #142
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De "klassieke" Qatarees is een Kaukasiër.
De klassieke Qatarees is een Arabische Moslim met 0 respect voor de rechten van de mens. Je kan die moeilijk catalogeren bij de blanke cisman die overladen wordt met alle zonden van de wereld door raciste Hermans.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 april 2023 om 16:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:28   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dat heel eenvoudig is. Wij leven in een maatschappij waar het hoogste ideaal dat van "slachtoffer" is, en het schoolvoorbeeld de Jood is, die het ultieme slachtoffer is. Hoger dan een holocaust is het moeilijk om te geraken. Dat schept jaloersheid over zo een slachtoffer-statuut, en bij gebrek aan holocaust, vinden negers dat "slavernij" een even grote bron van slachtoffer-weldaden kunnen zijn. Zij gaan de privileges hiervan niet zomaar aan zich laten voorbij gaan als ze zien hoe het aan Joden geen windeieren heeft gelegd.
Inderdaad. De slachtofferrol brengt privileges met zich mee. Iemand met de onbestaande CV van Dalila Hermans maakt 0 kans op die job als er geen kleurtje mee gemoeid is. Het is wel gek dat velen dat nog niet door hebben in dit land. Je moet als allochtoon geen capaciteiten hebben, je moet je gewoon profileren en dan komt het goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 april 2023 om 16:29.
Oud 14 april 2023, 16:28   #144
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Onbestaande woke”??? Als negationisme kan dat tellen.
Woke (zoals MAGA het voorstelt en zoals het door extreemrechts overgenomen is) bestaat niet. Dat is een right wing dog whistle voor hun domme achterban.
Het is jammer dat een in se niet racistische mens zoals De Wever meedoet aan dit extreemrechts geframe.
Oud 14 april 2023, 16:30   #145
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Woke (zoals MAGA het voorstelt en zoals het door extreemrechts overgenomen is) bestaat niet. Dat is een right wing dog whistle voor hun domme achterban.
Het is jammer dat een in se niet racistische mens zoals De Wever meedoet aan dit extreemrechts geframe.
Natuurlijk bestaat het wel, waarom cancellen we hier anders culturele gebruiken zoals Zwarte piet en kerstmis? Waarom herschrijven we literaire meesterwerken, waarom hertekenen we strips? Waarom halalvriendelijke etiketten? Waarom een raciste die een project rond Vlaamse cultuur laten leiden?

Laatst gewijzigd door fox : 14 april 2023 om 16:32.
Oud 14 april 2023, 16:32   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk extreemrechts geframe ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:33   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Welk extreemrechts geframe ???
Herlees deze draad eens dan zult ge het weten.
Oud 14 april 2023, 16:33   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herlees deze draad eens dan zult ge het weten.
JE hebt dus geen antwoord.
Oud 14 april 2023, 16:49   #149
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
JE hebt dus geen antwoord.
Moet ik u écht zeggen welke extreemrechtse Vlaamse partij begonnen is met dat wokegeframe?
Oud 14 april 2023, 16:50   #150
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet ik u écht zeggen welke extreemrechtse Vlaamse partij begonnen is met dat wokegeframe?
Nogmaals, welk geframe ?? Ik weet dat ge graag termen gebruikt die in de mode zijn, maar leg dat "geframe" dan eens concreet uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 16:53   #151
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De benoeming van de anti-blanke, Rwandese activiste en Vlaamse cultuurhaatster is het zoveelste geval van vriendjespolitiek en dat kent De Wever ook als geen ander maar woke is toch in de mode en daar maakt lepe Bartje dan ook dankbaar gebruik van om stemmetjes te kunnen ronselen.

De link in het citaat werkt niet.

Hopelijk werkt dit: https://www.tscheldt.be/breaking-ben...s-aanstelling/ wél.

Het artikel in "'t Scheldt" loont immers voldoende de moeite.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 14 april 2023 om 16:53.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 17:16   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
...

Soms worden niet-blanken die goed passen in en aanvaard worden door een Westerse samenleving als 'meelopers' bestempeld...

Het grappigste dat ik tijdens mijn carrière als leerkracht in eerst het "Enseignement de la Communauté française de Belgique" en later het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" tot nu toe meemaakte, gebeurde op de speelplaats van het "Athénée Royal" waar ik toezicht hielp houden.

Een jonge Marokkaanse Belg beledigde ineens een jonge Marokkaanse Belg met: "sale flamand !", waarop ze begonnen te vechten.

Bij navraag bleek dat "sale flamand" gebruikt werd ter aanduiding van leerlingen die de leerkrachten & het schoolreglement respecteren, in de klas hun lesmateriaal netjes klaarleggen van zodra ze plaats hebben genomen, zelden tot nooit zitten te babbelen en al zeker geen keet schoppen, altijd & overal goed meewerken, hun huiswerk steeds wéér op tijd af hebben, lang voor de eigenlijke 'blok'-periode hun leerstof grondig beheersen en bijgevolg elk jaar goede resultaten behalen, volop van de vakantie profiteren om een studentenjob te combineren met een grote reis en zonder herexamens naar een schooljaar in een hogere klas(se) overgaan.

Het is kortom zo'n beetje het Franstalig-Brusselse equivalent van 'blokzwijn', 'mouwveger' & 'streber', maar het dient gewoon om een meer succesrijk persoon te degraderen tot het eigen lage niveau.

Sindsdien heb ik "sale flamand" als geuzennaam geadopteerd, en stel ik me ook ongegeneerd als dusdanig voor wanneer een 'ancien' of 'nouveau' 'belge' me naar mijn 'nationalité' vraagt.

De reacties blijven hilarisch

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 17:28   #153
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het grappigste dat ik tijdens mijn carrière als leerkracht in eerst het "Enseignement de la Communauté française de Belgique" en later het "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" tot nu toe meemaakte, gebeurde op de speelplaats van het "Athénée Royal" waar ik toezicht hielp houden.

Een jonge Marokkaanse Belg beledigde ineens een jonge Marokkaanse Belg met: "sale flamand !", waarop ze begonnen te vechten.

Bij navraag bleek dat "sale flamand" gebruikt werd ter aanduiding van leerlingen die de leerkrachten & het schoolreglement respecteren, in de klas hun lesmateriaal netjes klaarleggen van zodra ze plaats hebben genomen, zelden tot nooit zitten te babbelen en al zeker geen keet schoppen, altijd & overal goed meewerken, hun huiswerk steeds wéér op tijd af hebben, lang voor de eigenlijke 'blok'-periode hun leerstof grondig beheersen en bijgevolg elk jaar goede resultaten behalen, volop van de vakantie profiteren om een studentenjob te combineren met een grote reis en zonder herexamens naar een schooljaar in een hogere klas(se) overgaan.

Het is kortom zo'n beetje het Franstalig-Brusselse equivalent van 'blokzwijn', 'mouwveger' & 'streber', maar het dient gewoon om een meer succesrijk persoon te degraderen tot het eigen lage niveau.

Sindsdien heb ik "sale flamand" als geuzennaam geadopteerd, en stel ik me ook ongegeneerd als dusdanig voor wanneer een 'ancien' of 'nouveau' 'belge' me naar mijn 'nationalité' vraagt.

De reacties blijven hilarisch

Me gekend en het is krak hetzelfde fenomeen zoals in de VS onder zwarte Amerikanen. Wie te netjes Engels praat en te goed studeert wordt snel beschuldigd van 'acting white'. Het is anti-intellectualisme uit afgunst.

Dit komt ook bij blanken voor. Hoeveel Vlamingen hebben elkaar wel eens verweten van 'te Hollands' te praten wanneer ze echt levend standaardnederlands bezigen? Mijns inziens is het ook een reden waarom de Belgische Revolutie gelukt was en op Vlaamse medewerking kon rekenen. Vandaar de scheldterm 'domme Belg'. Dat vermoed ik alleszins.

Dat maak ik op uit dat pamflet dat Het Oosten ooit eens bovenhaalde, over een Hollander die Brugge buitengepest werd. Die werd zeer anti-intellectueel bejegend en langs alle kanten geboycot tussen 1815 en 1830. Als katholiek werd hij zelfs als protestantenknechtje omschreven en had hij zelfs de clerus tegen zich. Puur omdat de Bruggelingen zijn Amsterdamse afkomst en accent 'bekakt' vonden en de Nederlandse cultuur zwak stond in de Zuidelijke Nederlanden vergeleken met in het Noorden (een gigantisch minderwaardigheidscomplex bij ons en een meerderwaardigheidsgevoel bij hen).

Zeer vervelend om daarin op te groeien. Het is tegen de stroom roeien. Mensen die dát kunnen zijn vaak echte witte raven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 april 2023 om 17:36.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 17:30   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Woke (zoals MAGA het voorstelt en zoals het door extreemrechts overgenomen is) bestaat niet.
Je wil zeggen dat er totaal geen druk is, soms met geweld, vaak met juridische middelen, om elementen van onze taal en cultuur te censureren ten voordele van de gevoelige tenen van anderen buiten onze cultuur en tradities ?

Dat er geen druk is om Zwarte Piet te weren, dat er geen druk is om teksten te herschrijven, dat er geen druk is in universitaire middens om vooral geen taal te gebruiken die naar mannen of vrouwen verwijst zoals de regels van de grammatica dat altijd beschreven hebben en zo voort ? Dat is onbestaande, gans dat fenomeen ? Het idee dat we niks mogen schrijven of doen, zonder op zijn zachtst een boycot te bekomen van alles gesubsidieerd, en wat erger, voor de rechter mogen verschijnen als we onze gezonde afkeer uiten van wat niet van onze cultuur en eigenheid is ?
Oud 14 april 2023, 17:32   #155
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Natuurlijk was dat vol inzicht. Je kan als groep natuurlijk niet gaan opeisen om de privileges van slachtoffer te bekomen, en zonder enige strafbaarheid uw aangeduide beulen kunnen te schofferen, als er een paar slimmerikken in uw groep tonen dat ze geen slachtoffer zijn he !
Oud 14 april 2023, 17:40   #156
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Of in de film/het boek de Helaasheid der Dingen. Vader was eindelijk aan het stoppen met zijn drankverslaving, maar zijn familie trok hem er terug in. Groepsdruk is sterk vooral onder mensen die hun leven niet op orde hebben. Dat is wat dus vaak ook speelt bij veel niet-blanken. Ze foppen zichzelf ermee en ze creëren er sociale problemen mee voor de rest. Uit kortzichtigheid.

Laatst gewijzigd door Weyland : 14 april 2023 om 17:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 17:41   #157
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil zeggen dat er totaal geen druk is, soms met geweld, vaak met juridische middelen, om elementen van onze taal en cultuur te censureren ten voordele van de gevoelige tenen van anderen buiten onze cultuur en tradities ?

Dat er geen druk is om Zwarte Piet te weren, dat er geen druk is om teksten te herschrijven, dat er geen druk is in universitaire middens om vooral geen taal te gebruiken die naar mannen of vrouwen verwijst zoals de regels van de grammatica dat altijd beschreven hebben en zo voort ? Dat is onbestaande, gans dat fenomeen ? Het idee dat we niks mogen schrijven of doen, zonder op zijn zachtst een boycot te bekomen van alles gesubsidieerd, en wat erger, voor de rechter mogen verschijnen als we onze gezonde afkeer uiten van wat niet van onze cultuur en eigenheid is ?
Je wil zeggen dat er geen druk is om lgbtq te framen als pedofiel, dat er in geen druk is om progressieve boeken uit bibliotheken te bannen, dat er geen druk is om abortus te verbieden, dat er geen druk is om vrouwenrechten te beperken, dat er geen druk is om immigranten op bootjes te zetten en te laten verdrinken, dat er geen druk is om Belgen met buitenlandse voorouders als minderwaardige Belgen te beschouwen, dat er geen druk is om progressieve kunst te cancelen, dat er geen druk is om heimatkunst officieel te pushen,…

Die druk komt allemaal van wokers.
Oud 14 april 2023, 18:04   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wil zeggen dat er geen druk is om lgbtq te framen als pedofiel, dat er in geen druk is om progressieve boeken uit bibliotheken te bannen
Nee, hier worden enkel historische dingen zoals Kuifje in Congo geband he.
Nergens heb ik gehoord dat men gedwongen is op TV of zo om LGTB telkens als de pedofiel van dienst op te voeren. Is er bijvoorbeeld bij de Kampioenen een LGTB pedofiel geeist door de regie of door de wet of zo ?

LGTB hebben het recht om te bestaan, zolang ze zich hiervoor niet aanstellen en dat "ongemerkt" beleven. Meer is niet wenselijk, en dat "meer" is juist enorm woke.

Citaat:
dat er geen druk is om abortus te verbieden, dat er geen druk is om vrouwenrechten te beperken
De enige vrouwenrechten die serieus beperkt worden zijn die in de sport waar al dan niet omgebouwde mannen hun competities en hun kleedkamers binnenvallen.

Citaat:
dat er geen druk is om immigranten op bootjes te zetten en te laten verdrinken
Vind je dat een slecht idee misschien ? Wat moeten we er anders mee doen ?
Wil jij ook meer makakken ?

Citaat:
, dat er geen druk is om Belgen met buitenlandse voorouders als minderwaardige Belgen te beschouwen
Zijn ze dat in de meeste gevallen niet ?

Citaat:
, dat er geen druk is om progressieve kunst te cancelen, dat er geen druk is om heimatkunst officieel te pushen,…
Dat laatste is normaal, en het eerste nee, de meeste progressieve zogezegde kunst is vooral zeer anti-ons gericht en zijn eerder propaganda campagnes voor niet-eigen culturen en afwijkend gedrag van de gangbare sociale normen he.

Citaat:
Die druk komt allemaal van wokers.
Alles wat je hierboven stelde is gewoon uitgevonden, of is normaal en er is te weinig van he. Dat is niet wat woke is. Woke is proberen doen te geloven dat makakken welkom zouden moeten zijn, dat islam hier een plaats zou moeten hebben, en dat wij ons zouden moeten aanpassen om mensen die niet van hier zijn niet in hun cultuur, die ze niet verondersteld zijn van mee te brengen, te schofferen he. Woke is het idee dat het niet-gangbare en het niet-eigen als minderheid RECHTEN zou moeten hebben over de meerderheid, en haar eisen tot respect kan opleggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2023 om 18:08.
Oud 14 april 2023, 18:08   #159
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat er in Engeland plannen zijn om in een boek ‘dik’ door ‘enorm’ te vervangen is voor Antiwoke Vlaanderen een wandaad. Maar een Vlaamse partij die willekeurig progressieve kunst manu militari laat verwijdenen is ok voor de Antiwokebrigade.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 april 2023 om 18:08.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2023, 18:08   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er in Engeland plannen zijn om in een boek ‘dik’ door ‘enorm’ te vervangen is in Vlaanderen een wandaad. Maar een Vlaamse partij die willekeurig progressieve kunst manu militari laat verwijdenen is ok voor de Antiwokebrigade.
Terecht he. Teksten omwille van "gevoeligheids"redenen van niet-van-hier-minderheden aanpassen is not done. Men verwijdert eerder trouwens traditionele kunst, omdat ze op de ingebeelde lange tenen van minderheden niet van hier of halve garen zouden kunnen trappen. Terwijl het juist NODIG is dat we op die lange tenen trappen. Je vormt je eigen cultuur mede door die niet te onderwerpen aan anderen, en door zichzelf het recht toe te eigenen zonder problemen minderheden te schofferen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 april 2023 om 18:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be