![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beetje hoogmoedig hé, dat “not-in-my-backyard” principe.
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet, zoals Patrick hoopt en wenst dat de russen hun tanden stukbijten, omdat ze Oekraïne niet kunnen inlijven, het MOEST kapot. Het is niks meer waard, voor niemand meer. Vaarwel graanschuur voor de wereld, welkom honger voor de bevolking.
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit:
https://twitter.com/TuckerCarlson/st...03439146172419 Carlson merkt op dat een Oekraïense generaal heeft toegegeven dat hij aanslagen op de Kakhovka-dam had voorbereid. Dit gebeurde via commentaren in de 'Washington Post' afgelopen december. "Het opblazen van de dam is misschien slecht voor Oekraïne, maar het doet. Men moet het er niet mee eens zijn, maar dat Carlson een enorm bereik heeft wordt nogmaals bewezen. Honderd miljoen kijkers voor bovenvermelde video, op één dag.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 juni 2023 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu blijkt dat alle Russische troepen achter de dam verzwolgen werden door het water, om nu nog te zeggen dat de Russen het zelf hebben gedaan is debiel.
Maar toch doet onze propaganda pers voort, die troepen werden blijkbaar door de Russen opgeofferd voor het verrassingseffect. Wel vreemd dat de Russische troepen meer verrast waren dan de Oekraïense. De pers denk nu echt wel dat iedereen debiel is, wat voor een groot deel ook klopt jammer genoeg. https://www.hln.be/buitenland/oekrai...reuk~a0f433e0/ Oekraïense troepen waren er getuige van hoe Russische soldaten werden meegesleurd door het overstromingswater na de instorting van de Nova Khakovka-dam. Veel Russische strijders werden klaarblijkelijk gedood of raakten gewond te midden van de watervloed, zo getuigde de Oekraïense officier Andrei Pidlisnyi bij ‘CNN’. “Hun posities werden weggevaagd.” Toen de dam dinsdagochtend instortte, was “niemand aan Russische zijde in staat om weg te komen”, vertelde Andrei Pidlisnyi. “Alle regimenten die de Russen aan die kant van de dam hadden, werden overstroomd. Alle Russische posities werden weggevaagd.” “De linkeroever of oostoever ligt lager dan de rechteroever, dus raakte deze meer overstroomd. De vijandelijke posities direct aan de rivieroever zijn dan ook meteen onder water komen te staan én weggevaagd. Bij de posities van de vijand gaat het niet alleen om loopgraven, maar ook om gewone burgerhuizen waar de Russische soldaten verbleven”, zei Pidlisnyi. “We konden hen allemaal zien omdat ze gewoon renden en zichzelf probeerden in veiligheid te brengen. Ze verlieten niet alleen hun posities, maar lieten ook al hun wapens, uitrusting en munitie achter, en zelfs gepantserde voertuigen. Ze hebben nu heel wat gewonden en doden.” De Russische eenheden die gevaar liepen, zijn mogelijk niet vooraf gewaarschuwd door de legerleiding, vermoedelijk om het verrassingselement te behouden, vermoedde de Oekraïense officier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Even kierewiet als Alex Jones. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de vriend van de neef van de schoonmoeder van een klasgenoot van Merckel ,die nog bij de Warhammer Space Marines gediend heeft voor de WC's te kuisen,hebben de UKR's het zelf gedaan.....
![]() DIT is ondertussen het niveau van de telegram media-space en "influencers" die dan hier vlot geciteerd worden,al gans deze f*cking oorlog,in alle draadjes,lang.Zelfs sommige grote gazetten hebben een rubriekje waar,stilletjes maar zeker,dit soort gezever op de voorpagina geraakt en dan een eigen leven gaat leiden. Dan begrijp ik nog dat regeringen dit tenminste enigszins rustig bekijken....Het is al erg genoeg.....niet alleen voor de UKR's... Laatst gewijzigd door kelt : 8 juni 2023 om 04:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Daar kunnen uw ad hominems niet tegenop.
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() De zoveelste 'Wie deed het?' Dit is een vrij uitgebreide analyse met beeldmateriaal, ook van de dagen voor de dambreuk, waaruit onder andere zou blijken dat er reeds een substantieel lek was en stijgend water door kapotte kleppen wegens eerdere aanvallen.
Postmortem Analysis on Kakhovka Dam Breach Laatst gewijzigd door Bach : 8 juni 2023 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Laatst gewijzigd door Bach : 8 juni 2023 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan proberen om nog wat aandacht te capteren via youtube e.a. maar gaat nooit nog het bereik van vroeger hebben. Het amateuristische gerant dat hij daar verkoopt toont eerder wanhoop aan dan wat anders trouwens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
RU heeft er alle belang bij: 1/ de dam is bruikbaar als snelweg voor tanks... dus die dam opblazen verhindert de invasiewag van tanks... 2/ de brug ernaast heeft RU ook opgeblazen een kwestie van alle bruggen en overgangen kwijt te zijn 3/ als ze willen bewijzen dat UKR het gedaan heeft moeten ze eenvoudigweg de video beelden vrijgeven van op de brug... uiteraard waar zijn die beelden ? er zijn geen beelden om teondersteunen dat UKR de dam opgeblazen heeft, of bij gebrek aan videobeelden is het weer typisch RU spelletje schuld aan elkaar geven terwijl ze verdomd goed weten zelf aan de basis te liggen https://simplicius76.substack.com/p/...n-kakhovka-dam het enige idiote: zoals typisch russisch, schieten ze ook altijd in eigen voet, dus hebben ze eigen verdedigingslinies onder water gezet...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 juni 2023 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hangt af vanaf welk level je het bekijkt denk ik. Op het level waar we nog enigszins zicht op hebben (de popjes in de poppenkast) denk ik niet dat het moest. Ik denk dat bvb P&co maar al te blij waren geweest mochten ze Ukr als een lekker stukje fruit ongeschonden kunnen plukken hebben. Ik denk dat dat het oorspronkelijke doel was. Zo'n lekker stukje fruit meer in de mand is niet te versmaden in een wereld die steeds hongeriger wordt. Dat wat betreft de popjes P&co en hun tegenspelers in de poppenkast. Diegenen die de popjes sturen (het bovenliggend level, normaal gezien onzichtbaar voor de toeschouwer van de poppenkast), dat is een andere zaak natuurlijk. De eerste vraag is natuurlijk of dit level er is of niet. Dit is ongeweten/onbewezen denk ik. Maar toch even voortbouwen op de hypothese dat dit next level er wel degelijk is. In dat geval zou 'dat moest kapot' aannemelijker kunnen zijn. De mens is namelijk verworden tot zijn eigen plaag (aantallen in combinatie met consumptiegedrag). Eigenlijk is wat er nu gebeurd iets wat ik 20 jaar geleden en langer al voorspelde (ik wist alleen niet waar en hoe het allemaal zou lopen, maar de grote lijnen waren toen al voorspelbaar). Als er zoiets bestaat als een next level laag (onzichtbare macht achter de voor onze zichtbare laag) dan is het niet verwonderlijk dat deze laag onze aantallen naar beneden wil brengen. De enige manier om dat te voorkomen lijkt me er in te bestaan dat de mens de wijsheid zou verwerven om zelf de aantallen te beheersen (een eigen keuze dus, door bvb aantal bevruchtingen te beperken). Als dat zou gebeuren zou de bovenlaag geen nood hebben om deze taak (beperking/uitroeiing) op zich te nemen. Bij een tekort aan biorobots (mensen) zouden ze zelfs tot een meer mensvriendelijker houding kunnen genoopt worden. Maar ja, je weet goed genoeg hoe mensen doorgaans reageren wanneer ze sturing voelen. Vaak is het dan van 'ik wil mijn eigen zin doen, ik wil vrij zijn, niemand heeft zich te bemoeien met hoeveel kindjes ik maak en meer van dat...) Ik vermoed dat dit soort van gedachten je niet onbekend zullen voorkomen. Zolang deze ontkenning van diepere automatische processen een feit is, zolang zal het ritme van eb en vloed onze levens blijven bepalen (al dan niet gestuurd door een doorgaans onzichtbare bovenlaag).
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze draaien ze a rato van ongeveer 500 per dag door de meat grinder in de Bakhmut regio. De dambreuk belet UA voorlopig om heel dat stroomafwaarts gebied te gebruiken voor tegen offensief, en speelt dus strategisch volledig in het voordeel van de russen. Dat er een paar van hun eigen soldaten daardoor zou in de problemen zijn geraakt zal hen worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Hoofdstraat;10178722]Alsof de troepen van UKR voor de deur stonden, het enige wat ze moesten doen was die brug onklaar maken, niet de volledige dam.[/QUOTEkijj eens naar de foto's
De dam is berijdbaar op zichzelf dus een brug |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar stonden ze wel degelijk. En verder trouwens gezien verschillende eilanden in de Dnipro reeds door UA terug bevrijd zijn van russen. UA heeft specifiek daarvoor een grote hoeveelheid amfibisch materiaal, maar nu is een massale oversteek veeel moeilijker tot zelfs (tijdelijk) onmogelijk geworden.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 juni 2023 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het de Oekrainers zijn: chapeau anders. En wat een afgang, symbolisch, voor de Russen. Een dam komen opblazen die onder Russische controle is, om Russische buit en Russische soldaten te verzuipen, zonder dat die dat zelfs maar zagen komen, bravo. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2023 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |