Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2023, 23:12   #141
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is de moderne manier van taalonderricht, en DAT werkt niet, zo een taalbad met een paar uren in de week. Ik ben het helemaal NIET eens dat je met 4 uur in de week, gedurende enkele jaren, geen taal zou kunnen onder de knie krijgen, dat was namelijk hoe het vroeger WEL werkte. Maar met 4 uur les in de week wil dat zeggen dat er lessen te leren zijn en huiswerk te maken. De schoolse methode werkt, maar dan moet je wel ook op zijn schools je tabellen woordenschat van buiten leren (thuis), je werkwoord vervoegingen leren, en je grammatica oefeningen maken. Allemaal veel werk thuis dus. Die uren en uren komen erbij he.

Met gewoon 4 uurtjes "aanwezig" te zijn in een les per week, ja da's waar, daar ga je geen taal van leren.

Het vraagt werk. Maar als je 4 of 5 jaar lang elke week 4 uur les krijgt, en dus ook woordenschat en zo moet van buiten leren, uw huiswerk maken, opstelletjes schrijven en zo, dan krijg je die taal WEL onder de knie.

Je leeft in het verleden.

De verwende Vlaamse jeugd heeft wel betere dingen te doen dan huiswerk. Gamen, netflixen, met een pilletje op dansen, klimaatmarsen of urenlang tokkelen op je iphone.

Deze generate heeft niet eens meer tijd om elkaar te neuken, laat staan voor huiswerk.

Niet erg. Ze kunnen feestend naar de uitgang want deze mensen worden immers vervangen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2023, 23:24   #142
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Since I can not anymore work I fordikted
I am now really too zwaar.
I durf to say that because it is the wherehead.

But I let it not on my heart come!
That is a goed life motto,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2023, 23:25   #143
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
You see that from here!
let's throw anouther emmer in the bucket !

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 29 november 2023 om 23:26.
Oud 29 november 2023, 23:28   #144
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik spreek voor mijzelf. Ik heb een passieve kennis van Duits, ik kan Duitse vakteksten lezen (en begrijpen ) en versta ook als het niet te snel gaat gesproken Duits. Maar ik kan helemaal geen vloeiende conversatie voeren in het Duits. Moest ik in een Duitse werkomgeving zitten zou ik dat vanzelf wel leren.
Hetzelfde met Frans. Toen ik nog in Brussel werkte ging dat vrij vlot, nu niet meer.
idem
Oud 30 november 2023, 02:43   #145
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

De verwende Vlaamse jeugd heeft wel betere dingen te doen dan huiswerk. Gamen, netflixen, met een pilletje op dansen, klimaatmarsen of urenlang tokkelen op je iphone.

Deze generate heeft niet eens meer tijd om elkaar te neuken, laat staan voor huiswerk.

Niet erg. Ze kunnen feestend naar de uitgang want deze mensen worden immers vervangen.
Dank u om eindelijk de Omvolking toe te geven
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 11:02   #146
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
That is a goed life motto,
Thank joe very muts!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 11:17   #147
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U kijkt teveel naar wat gebeurd in uw omgeving. In normale autochtone omgevingen wordt er nog steeds gestudeerd en gewerkt hoor. We kunnen een kat en kat noemen. Het niveau van de leerlingen gaat achteruit omdat het aandeel moslims in die leerlingenpopulatie toeneemt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 12:43   #148
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Damned, i cryed to soon victorie. My weatherstation stil mesures shit. Sensor had no goesting to work
Oud 30 november 2023, 12:49   #149
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Damned, i cryed to soon victorie. My weatherstation stil mesures shit. Sensor had no goesting to work
Maybe joe just have to replace the pieleke
Oud 30 november 2023, 14:00   #150
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Echt gebeurd op café:
-"Do you have kids ?"
+"Why are you asking ?"
-"I will know." ( Ik wil het weten).

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 november 2023 om 14:00.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 14:22   #151
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wauw, jij scheert zomaar de hele Vlaamse jeugd onterecht over dezelfde kam.

Eén van mijn kinderen valt mss niet meer onder de noemer "jeugd" maar die is wél op 16-jarige leeftijd na schooltijd begonnen met opleidingen en lessen volgen. Via het GLTT.
NU, heden dus: mijn kind volgt nog steeds lessen en opleidingen ondanks een 40-uren week werken. Die vertrekt van maa- vrijdag om 5u 's morgens en komt pas thuis rond 20u s avonds.

Intussen is mijn kind dankzij al die opleidingen/ lessen perfect 5-talig, heeft ook het diploma 'doventolk' behaald en volgt nu macusa. Binnenkort start kind een 3-jarige opleiding Japans.
Geloof mij; die heeft geen tijd om te Netflixen, te gamen, te dansen, urenlang te tokkelen op de smartphone.

Ik ken redelijk veel jonge mensen die zich toeleggen op hun studies; ik begrijp dus niet waar jij al die onzin vandaan haalt!
Oud 30 november 2023, 14:23   #152
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U kijkt teveel naar wat gebeurd in uw omgeving. In normale autochtone omgevingen wordt er nog steeds gestudeerd en gewerkt hoor. We kunnen een kat en kat noemen. Het niveau van de leerlingen gaat achteruit omdat het aandeel moslims in die leerlingenpopulatie toeneemt.
Absoluut!
Oud 30 november 2023, 14:53   #153
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wauw, jij scheert zomaar de hele Vlaamse jeugd onterecht over dezelfde kam.

Eén van mijn kinderen valt mss niet meer onder de noemer "jeugd" maar die is wél op 16-jarige leeftijd na schooltijd begonnen met opleidingen en lessen volgen. Via het GLTT.
NU, heden dus: mijn kind volgt nog steeds lessen en opleidingen ondanks een 40-uren week werken. Die vertrekt van maa- vrijdag om 5u 's morgens en komt pas thuis rond 20u s avonds.

Intussen is mijn kind dankzij al die opleidingen/ lessen perfect 5-talig, heeft ook het diploma 'doventolk' behaald en volgt nu macusa. Binnenkort start kind een 3-jarige opleiding Japans.
Geloof mij; die heeft geen tijd om te Netflixen, te gamen, te dansen, urenlang te tokkelen op de smartphone.

Ik ken redelijk veel jonge mensen die zich toeleggen op hun studies; ik begrijp dus niet waar jij al die onzin vandaan haalt!
Neenee, dit gaat niemand begrijpen eh...

Zo dus.
Wel ontopic blijven eh Nieuw!!

Citaat:
Waaw!! You shave sobut the whole Flemish youth untestraight over the same cam.
One of my kids falls maybe not more under de namer "youth" but that is well on 16 birthdayige age after schooltime started with onpipes and lessons following.

Now, today so, my kid follow still lessons en onpipes onthanks a 40youren week worken.

That leaves from maa -havingsexday at 5 'smornings en arrives fit home round 20you 'sevenings.

Inbetween is my child thanksshe al those onpipes /lessons perfect 5-languageig, has it got the dyplom 'deaftolk' and follows now applecomputerunitedstates.

Inside short start kid a 3-birthdayige onpipe Japans.

Religion me; that has no time to Netflixen, to gamen, to dansingen, hourlong to tokkel on the slimmetelefoon.

I Barbiesfriend reasonably much young humans that themselfes shutlaying on their studies. I understand thus not where you all this bullshit fromdaan get!
Graag gedaan.

Laatst gewijzigd door BigF : 30 november 2023 om 14:55.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 17:49   #154
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een taal leren, dat is zoals leren zwemmen.
Daar is meer voor nodig dan een klaslokaal.

(Ik heb ooit zo eens een getrukeerde foto gezien van een "les zwemmen": een leeg zwembad met vooraan een lestafel waar de leraar een crawl-beweging voordeed, en voor de rest schoolbanken van waar de leerlingen aandachtig toekeken.
Spijtig dat ik hem niet meer terugvind.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 18:36   #155
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

I have gotten turnles from a modderfat teacher

Laatst gewijzigd door kelt : 30 november 2023 om 18:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 19:00   #156
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kijkt teveel naar wat gebeurd in uw omgeving. In normale autochtone omgevingen wordt er nog steeds gestudeerd en gewerkt hoor. ...
Houd nou toch op. De meeste jongeren teren op de zak en het netwerk van hun ouders.

Zie alleen al hoe bar slecht het Frans van de gemiddelde Vlaming is.

Of vraag profs aan de unief hoe zwak hun eerstejaars zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dank u om eindelijk de Omvolking toe te geven :
De omvolking is in volle gang. Wist je dat niet.

Er is zelfs een leuk draadje over.

https://forum.politics.be/showthread...256999&page=25
Oud 30 november 2023, 19:11   #157
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Eberhard ontkent geen omvolking, maar benadrukt die om de witte goegemeente te jennen.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2023, 19:34   #158
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geloof mij; die heeft geen tijd om te Netflixen, te gamen, te dansen, urenlang te tokkelen op de smartphone.....
Misschien is jouw kind die uitzondering?

Buiten dat stel ik me wel vragen bij "perfect-5-talig".

Ik ken in het Brusselse veel mensen die perfect tweetalig zijn. En heel soms drietalig. Niet doordat ze een cursusje hebben gedaan maar omdat ze uit een bicultureel gezin komen of in een andere taal onderwijs hebben genoten. Drie talen is dan wel het maximum.
Oud 30 november 2023, 21:35   #159
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maybe joe just have to replace the pieleke
Did dat al two times….
Oud 30 november 2023, 21:53   #160
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou kunnen dat Kraainem voor Eberhard niet meer de optimale leefomgeving is. Wat wil je, “Crainhem/Kraainem” commune a facilités…
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be