Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2024, 23:11   #141
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Heb ik al gegeven.

Natuurlijke dood gezien zwakke gezondheid en gevangenisregime.

Uitgeschakeld door wie er belang bij heeft. Ie degenen die onmiddelijk moord en brand schreeuwen om nog wat miljarden naar Ukraine te sturen.
Het valt toch wel op hoe je steeds opnieuw Rusland vrijwaart van enige zonde. Zonder verpinken verschuif je de schuld richting Oekraïne en hun bondgenoten...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 23:13   #142
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik al gegeven.

Natuurlijke dood gezien zwakke gezondheid en gevangenisregime.

Uitgeschakeld door wie er belang bij heeft. Ie degenen die onmiddelijk moord en brand schreeuwen om nog wat miljarden naar Ukraine te sturen.

En dan de laatste die ik gelezen heb. Dood door blood clot vanwege in Duitsland bekomen Pfizer vaccinate. Niet onmiddelijk mijn favoriet maar ik zou het wel een giller van formaat vinden als dat de officiele uitleg wordt.
Maar we zijn niet walgelijk terwijl we gillen van plezier.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 23:15   #143
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Twijfelen aan alles en jezelf bijgevolg als een kritisch denker beschouwen, is heel gemakkelijk.

Wat echter pakken moeilijker is, is om geloofwaardige alternatieve verklaringen te geven voor bv. de moordpoging jegens Skripal, of om bij het onderwerp te blijven, de dood van Navalny.
Ik ben niet eens zeker of er een moordpoging op de skripals geweest is, zelfs daar twijfel ik aan

Question everything
Oud 18 februari 2024, 23:19   #144
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Question everything
Klinkt heel erg open minded... is evenwel niet zelden het pad naar totale paranoia.
Oud 18 februari 2024, 23:22   #145
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Maar we zijn niet walgelijk terwijl we gillen van plezier.
Nope. Ik zou het vermakelijk vinden omdat dat een meesterlijke troll move zou zijn en ik me de frustratie bij westerse media, politici usw kan inbeelden. Het is zo een beetje als Baerbock en haar 360 graden, Habek die een suiting geen failliet vind, Trudeau en het canadees parlement die voor een nazi applaudiseren,of Borell die klaagt dat het niet westerse deel van de wereld hem hypocriet vind. Die mensen zijn simpelweg heel erg dom en dat bewijzen ze keer op keer. Spijtig genoeg zijn het "onze" leiders..

De dood van Navalny zelf is niet vermakelijk en bezorgt me geen plezier.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 februari 2024 om 23:27.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 23:25   #146
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klinkt heel erg open minded... is evenwel niet zelden het pad naar totale paranoia.
Het is ook niet goed afgelopen in 1984 en zo voelt onze samenleving helaas voor mij ook steeds meer aan.
Oud 18 februari 2024, 23:27   #147
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook niet goed afgelopen in 1984 en zo voelt onze samenleving helaas voor mij ook steeds meer aan.
Verhuis eens enkele jaren naar Rusland of China.

Je zult pas dan beseffen hoe goed we het hier hebben inzake privacy en vrije meningsuiting.
Oud 19 februari 2024, 00:13   #148
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het valt toch wel op hoe je steeds opnieuw Rusland vrijwaart van enige zonde. Zonder verpinken verschuif je de schuld richting Oekraïne en hun bondgenoten...
Dat is wat u er van maakt.

Als het gebrek aan medische zorgen/gevangenisregime was dan heeft Rusland daar natuurlijk een vorm van schuld aan.

Ik vind het gewoon niet geloofwaardig dat Putin de opdracht zou hebben gegeven Nawalny af te maken voor mij zijn er andere meer plausibele mogelijkheden.

Maar in de westerse media en de geesten van veel forumgangers is dat blijkbaar de ENIGE mogelijke en BEWEZEN reden zonder dat er enig bewijs geleverd wordt en al wie nu niet ONMIDDELIJK meer geld en wapens naar Ukraine wil sturen om de zoveelste nieuwe Hitler (Na Hussein, Khadaffi, Assad en waarschijnlijk voor Khomeiny of Xi-Ping (mijn gok is dat de volgende Hitler 1 van die twee zal zijn)) een lesje te leren een verrader. Welke causale link er ligt tussen hoe Putin daardoor dan wel gestraft zou worden blijft daarbij onverklaard maar dat het tot hopen meer doden in Ukraine gaat leiden staat vast.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 februari 2024 om 00:13.
Oud 19 februari 2024, 00:19   #149
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verhuis eens enkele jaren naar Rusland of China.

Je zult pas dan beseffen hoe goed we het hier hebben inzake privacy en vrije meningsuiting.
Whataboutism en irrelevant,

Primo - het zal u niet verbazen - betwijfel ik of het daar echt zoveel slechter is.

Secundo - even if dan is dat het probleem van de Russen en Chinezen om op te lossen. Wij zouden ons beter bezig houden met de zaken hier te verbeteren. Een echt vrije pers, pardon voor Snowden en vrijlating van Assange MET een grote schadevergoeding en bestraffing van degenen die hem jarenlang vervolgd hebben zou al een mooi begin zijn.

Vervolgens kunnen we bvb de absoluut ondemocratische EU aanpakken, bindende volksreferenda invoeren of iets doen tegen de particratie of de verstrengeling van politiek en big business.

Het monetaire systeem vereist ook een complete reset en de oorlogsmisdadigers aan 'onze kant' eg eender welke VS president van de laatste decennia, Tony Blair usw kunnen we ook vervolgen.

De mogelijkheden tot verbetering aan onze kant zijn schier eindeloos. De Russen en Chinezen kunnen hun eigen boontjes doppen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 februari 2024 om 00:27.
Oud 19 februari 2024, 06:42   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
At best mid-level overlopers die al 10 jaar in Groot-Brittanië waren en dus elk geheim dat ze mogelijk hadden al heel lang gedeeld hadden.
(I.e. waarom die nog vermoorden 10 jaar later?)
Vanzelfsprekend, om eenieder in Rusland die plannen zou hebben om naar het westen over te lopen duidelijk te maken wat hem/haar te wachten staat.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 06:56   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Primo - het zal u niet verbazen - betwijfel ik of het daar echt zoveel slechter is.
Ik denk dat dat de essentie is van onze oeikofobie. Wij zien uiteraard beter onze eigen problemen, en wij trappen in de evidente propaganda dat die er niet zijn aan "de overkant". Ik heb Russische collega's voor wie het de grootste nachtmerrie zou zijn om naar Rusland terug te moeten bijvoorbeeld.

Het is de klassieke fout van mensen die terecht kritisch zijn ten aanzien van problemen bij ons, te denken dat de "vijand van mijn vijand mijn vriend is in de strijd". En naief te denken dat de problemen bij ons er elders niet zijn, omdat ze beter verborgen zijn.

Het willen verbeteren van wat bij ons is, gaat niet langs het steunen van onze vijanden. Want dat blijven onze vijanden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 februari 2024 om 06:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 07:04   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Whataboutism en irrelevant,

Secundo - even if dan is dat het probleem van de Russen en Chinezen om op te lossen. Wij zouden ons beter bezig houden met de zaken hier te verbeteren. Een echt vrije pers, pardon voor Snowden en vrijlating van Assange MET een grote schadevergoeding en bestraffing van degenen die hem jarenlang vervolgd hebben zou al een mooi begin zijn.

Vervolgens kunnen we bvb de absoluut ondemocratische EU aanpakken, bindende volksreferenda invoeren of iets doen tegen de particratie of de verstrengeling van politiek en big business.

Het monetaire systeem vereist ook een complete reset en de oorlogsmisdadigers aan 'onze kant' eg eender welke VS president van de laatste decennia, Tony Blair usw kunnen we ook vervolgen.

De mogelijkheden tot verbetering aan onze kant zijn schier eindeloos. De Russen en Chinezen kunnen hun eigen boontjes doppen.
Ik ben het daar wel mee eens natuurlijk, met dat verschil dat de Russen (en misschien de Chinezen) hun problemen trachten op te lossen door ons aan te vallen.

Ik ben het met U eens dat wij niet moeten inzitten met een kwast zoals Navalny: tenslotte is elke dode Rus er een om te vieren. Wij moeten helemaal niet bekomen dat de Russen in blijheid en vrijheid leven. Hoe slechter onze vijanden het hebben, hoe beter eigenlijk voor ons zolang hen dat niet gevaarlijker maakt voor ons. Het allerlaatste wat wij zouden moeten willen is "vrijheid en democratie" in de rest van de wereld: hoe meer de rest van de wereld gebukt gaat onder armoede, tirannie, en onderdrukking, hoe beter dat is voor ons. Het allerlaatste wat wij zouden willen is dat er ginder welvarende democratieen tevoorschijn komen, maar we moeten wel vermijden dat het gevaarlijke dingen worden voor ons onder leiding van een narcistische nationalist: dat is iets dat voor onze kant moet gereserveerd blijven.

Wij moeten gewoon trachten ervoor te zorgen dat anderen het zo slecht mogelijk hebben, en zo arm mogelijk zijn. En nooit anderen als middel trachten aan te wenden om onze eigen problemen op te lossen, dat moeten we intern doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 08:40   #153
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U vraagt, wij draaien. Die opmerking kan enkel zo begrepen worden dat u bepaalde mensen het zwijgen wilt opleggen.
Ik krijg eveneens de indruk dat Rroottt lastig loopt omdat er voor hem ongemakkelijke waarheden in deze draad worden aangehaald.
Oud 19 februari 2024, 11:04   #154
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het gewoon niet geloofwaardig dat Putin de opdracht zou hebben gegeven Nawalny af te maken voor mij zijn er andere meer plausibele mogelijkheden.
Ik heb nog geen enkele van je meer plausibele mogelijkheden gelezen.
Oud 19 februari 2024, 11:12   #155
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen enkele van je meer plausibele mogelijkheden gelezen.
Oei, maak het niet te moeilijk nu, hé.
Oud 19 februari 2024, 11:14   #156
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet eens zeker of er een moordpoging op de skripals geweest is, zelfs daar twijfel ik aan
Meen je dat?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 11:48   #157
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Je hebt trouwens de onmiddellijke moord en de langzame.

Het is nogal cynisch om iemand te vergiftigen, en dan nadat hij het heeft overleefd weg te steken in afzondering in barre omstandigheden en dan verbaasd te zijn dat hij het loodje legt. En dan verwijzen naar zijn wankele gezondheid.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 12:24   #158
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Question everything
Juist!
En die arme vrouw die daardoor gecrepeerd is, dat was een simulante een actrice dus.
Wat gaat er toch in de hoofden van die poetin-lovers om ?
Niet te schatten!

Laatst gewijzigd door Anselmo : 19 februari 2024 om 12:24.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2024, 12:54   #159
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat u er van maakt.

Als het gebrek aan medische zorgen/gevangenisregime was dan heeft Rusland daar natuurlijk een vorm van schuld aan.

Maar in de westerse media en de geesten van veel forumgangers is dat blijkbaar de ENIGE mogelijke en BEWEZEN reden zonder dat er enig bewijs geleverd wordt en al wie nu niet ONMIDDELIJK meer geld en wapens naar Ukraine wil sturen om de zoveelste nieuwe Hitler (Na Hussein, Khadaffi, Assad en waarschijnlijk voor Khomeiny of Xi-Ping (mijn gok is dat de volgende Hitler 1 van die twee zal zijn)) een lesje te leren een verrader. Welke causale link er ligt tussen hoe Putin daardoor dan wel gestraft zou worden blijft daarbij onverklaard maar dat het tot hopen meer doden in Ukraine gaat leiden staat vast.
Bron?
Oud 19 februari 2024, 13:08   #160
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik krijg eveneens de indruk dat Rroottt lastig loopt omdat er voor hem ongemakkelijke waarheden in deze draad worden aangehaald.
En als oplossing daarvoor maar het eigen riedeltje onder verschillende vormen blijven herhalen. En wie anders denkt, moet maar naar het front.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be