Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2024, 21:37   #121
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tuurlijk. De doorsnee Rus wandelt zo het Kremlin binnen om eens een babbeltje te doen. Een open samenleving die zijn gelijke niet kent.
Lol
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:38   #122
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet hoe het bij u zit maar erg vrij is het westen niet.

Er zijn talloze onderwerpen waar je maar beter heel voorzichtig bent over wat voor mening je publiek uit.
Op dit forum valt het nogal mee. Tot hiertoe nog geen politie of overheidsdiensten aan de deur gehad. Ik zou het pakweg niet riskeren in China of Rusland. Voor China heb ik dan nog een zeker respect maar voor Rusland is alle respect sinds lang gekelderd.
Voor de rest vermijd ik met klanten, leveranciers of kennissen een politieke of maatschappelijke visie te discuteren. Dit forum is een tijdverdrijf. Ik heb een zekere visie maar ga daarvoor geen tijd verliezen om een hypothetisch gelijk te halen vooral als er nuttige idioten de plak zwaaien.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:40   #123
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar heb ik opgeroepen iemand het zwijgen op te leggen / vrijheid van meningsuiting aan banden te lwilken leggen?

Gelieve dat te tonen of u te verontschuldigen want dat is simpelweg een leugen.
Citaat:
Ik stel ook voor om iedereen die zo graag oorlogje speelt aan beide zijden maar verder veilig thuis blijft onmiddelijk naar de frontlijnen te sturen.ik walg enorm van de keyboard warriors die wat graag anderen de dood injagen en dan nog doen alsof ze op een of andere manier de moral high ground hebben.
U vraagt, wij draaien. Die opmerking kan enkel zo begrepen worden dat u bepaalde mensen het zwijgen wilt opleggen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:42   #124
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ondertussen worden alle bloemen die in Rusland neergelegd werden voor Navalny systematisch verwijderd door de Russische overheid.

Blijkbaar zijn ze nog bang voor hem zelfs als hij dood is.

https://www.rferl.org/a/russia-naval.../32823616.html
https://www.abc.net.au/news/2023-03-...ties/102042644
Citaat:
In Berlin, the tank also became a site of homage. Pro-Russia sympathisers placed red roses on a destroyed tank that was displayed in front of the Russian Embassy. The roses were eventually removed.
De Duitse overheid ook zunne.
Maar da zijn de Goei, als die blommen verwijderen dan is da Goe.
Zelfde scenario eerder in Estonie. Daar liet de overheid een afvalcontainer vlakbij plaatsen met bord "geschikt voor bloemen".
Blijkbaar zijn Westblokkers nog bang voor uitgebrande Russische tanks die ze zelf op publieke plekken showden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:43   #125
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op dit forum valt het nogal mee. Tot hiertoe nog geen politie of overheidsdiensten aan de deur gehad. Ik zou het pakweg niet riskeren in China of Rusland. Voor China heb ik dan nog een zeker respect maar voor Rusland is alle respect sinds lang gekelderd.
Voor de rest vermijd ik met klanten, leveranciers of kennissen een politieke of maatschappelijke visie te discuteren. Dit forum is een tijdverdrijf. Ik heb een zekere visie maar ga daarvoor geen tijd verliezen om een hypothetisch gelijk te halen vooral als er nuttige idioten de plak zwaaien.
Maar uw meningen vallen vrijwel steevast binnen het scala van wat de 'acceptabele meningen' zijn hier nietwaar?

U moet dan voorlopig ook geen angst hebben of erg op uw woorden letten.

De angst die u voor Rusland heeft hebben veel mensen in het westen ook - degenen die daar 'de foute mening hebben'. Maar dat ontgaat u blijkbaar.
Oud 18 februari 2024, 21:43   #126
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
https://www.abc.net.au/news/2023-03-...ties/102042644

De Duitse overheid ook zunne.
Maar da zijn de Goei, als die blommen verwijderen dan is da Goe.
Zelfde scenario eerder in Estonie. Daar liet de overheid een afvalcontainer vlakbij plaatsen met bord "geschikt voor bloemen".
Blijkbaar zijn Westblokkers nog bang voor uitgebrande Russische tanks die ze zelf op publieke plekken showden.
Whataboutisme.
Oud 18 februari 2024, 21:44   #127
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
U vraagt, wij draaien. Die opmerking kan enkel zo begrepen worden dat u bepaalde mensen het zwijgen wilt opleggen.
Naar het front sturen = het zwijgen opleggen, beweer je dan...
De hele Oekrainse Armee is dan ook een leger van Zwijgers.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 21:53   #128
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Lol dat is een heel kromme interpretatie.

Die opmerking betekent letterlijk wat ze zegt. Ik heb geen respect voor mensen die van achter hun keyboard anderen de dood injagen.

Ze kunnen die onzin uitkramen als ze willen maar ze zijn imo walgelijk en als ze denken dat ze 'de goeden of moreel verhevenen zijn' verdienen ze het om op hun plaats gezet te worden. Huichelaars en hypocrieten.
Oud 18 februari 2024, 21:58   #129
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol dat is een heel kromme interpretatie.

Die opmerking betekent letterlijk wat ze zegt. Ik heb geen respect voor mensen die van achter hun keyboard anderen de dood injagen.

Ze kunnen die onzin uitkramen als ze willen maar ze zijn imo walgelijk en als ze denken dat ze 'de goeden of moreel verhevenen zijn' verdienen ze het om op hun plaats gezet te worden. Huichelaars en hypocrieten.
Jij badineert aan 100 km/u over Oekrainers die over de kling gejaagd worden omdat ze niet onder Russische heerschappij willen leven.

Maar dat valt wellicht buiten uw definitie van walgelijk.

Of haat je je eigen walgelijkheid?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 22:04   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Naar het front sturen = het zwijgen opleggen, beweer je dan...
De hele Oekrainse Armee is dan ook een leger van Zwijgers.
Uiteraard. Die moeten zwijgen en creperen om onze rust van Rus te vrijwaren. Daar dienen die voor.

Oekrainers zijn niet verondersteld meningen te hebben, nog minder van die te uiten, die moeten onze belangen dienen, door gaan te sneuvelen om de Russische inval in Europa in Oekraine tot stilstand te brengen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 22:08   #131
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn dus géén aanslagen met giffen gebeurd door de Russische overheid ?
Geen idee, maar het officiele verhaal is voor mij ongeloofwaardig.

Citaat:
Waarom niet ?
Waarom wel? Is er geen vermoeden van onschuld meer? Waarom zou Rusland 10 jaar nadat hij overgelopen is een absolute nobody proberen te vermoorden? Ik heb geen enkel overtuigend motief gezien in die hele saga.

Citaat:
Nonsens, Novitsjok is een zenuwgas zoals er zovele zijn.
*Russian scientists who developed the nerve agents claim they are the deadliest ever made, with some variants possibly five to eight times more potent than VX,[8][9] and others up to ten times more potent than soman.[10] Iran has also been associated with the production of such chemical agents.[11]*

(Wikipedia).

Buiten dan dat het blijkbaar toch niet zo giftig is waarom in godsnaam een blijkbaar erg onbetrouwbare methode inzetten om iemand uit de weg te ruimen. Je zou nog kunnen argumenteren omdat het moeilijk opspoorbaar is--- maar dan gebruiken ze het later OPNIEUW? Ondanks dat het de eerste keer niet werkte en blijkbaar toch opgespoord kon worden?

Ik heb geantwoord op uw vraag waarom ik er weinig geloof aan hecht, kan u een reden geven waarom het hele verhaal u wel plausibel lijkt?
Oud 18 februari 2024, 22:08   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die verhalen vol gaten zitten,

Eg de Skripals die sindsdien spoorloos verdwenen zijn.

At best mid-level overlopers die al 10 jaar in Groot-Brittanië waren en dus elk geheim dat ze mogelijk hadden al heel lang gedeeld hadden.
(I.e. waarom die nog vermoorden 10 jaar later?)

En dan met gif op de deurklink in het water en god weet waar het nog allemaal zat in de constant wisselende verhalen.

En dan mislukt het nog ook want ze overleven het!

En ondanks de al mislukte aanslag voordien gebruiken de Russen net hetzelfde gif op Nawalny die het ook nog eens overleefd.

En dat met het zogezegd meest giftige gif ooit.

Ik bedoel maar als dat verhaal zou kloppen dan zijn de Russen wel heel erg incompetent nietwaar?

...

Niet noodzakelijk 'incompetent':

< Alcoholism by Country 2024 >

fragmentje:

<

The three countries with the highest rates of alcoholism are Hungary, Russia, and Belarus.

>

https://worldpopulationreview.com/co...ism-by-country

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 22:10   #133
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Jij badineert aan 100 km/u over Oekrainers die over de kling gejaagd worden omdat ze niet onder Russische heerschappij willen leven.

Maar dat valt wellicht buiten uw definitie van walgelijk.

Of haat je je eigen walgelijkheid?

Nope ik zeg van beide zijden. En ukrainers van Lviv hebben mi nul.nul recht on te bepalen bij welk land (ex)ukrainers van Donbass of Krim willen horen.

Net zomin als u of ik dat recht hebben.
Oud 18 februari 2024, 22:19   #134
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom wel? Is er geen vermoeden van onschuld meer? Waarom zou Rusland 10 jaar nadat hij overgelopen is een absolute nobody proberen te vermoorden? Ik heb geen enkel overtuigend motief gezien in die hele saga.
Skripal was een dubbelspion die jarenlang Russische staatsgeheimen heeft doorgespeeld en ervoor gezorgd heeft dat er vele tientallen Russische spionnen ontmaskerd werden...

Interessant om te lezen hoe je Skripal desondanks probeert te downgraden tot een absolute nobody, om toch maar je punt te kunnen staven.

En wat redenen betreft om Skripal te vermoorden: dat kan variëren van wraak, tot angst wat hij nog kan onthullen, tot het waarschuwen van potentiële andere dubbelagenten, tot het afleveren van een visitekaartje van de Russische overheid, tot tonen dat je nooit veilig bent voor Rusland enz.
Oud 18 februari 2024, 22:26   #135
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Skripal was een dubbelspion die jarenlang Russische staatsgeheimen heeft doorgespeeld en ervoor gezorgd heeft dat er vele tientallen Russische spionnen ontmaskerd werden...

Interessant om te lezen hoe je Skripal desondanks probeert te downgraden tot een absolute nobody, om toch maar je punt te kunnen staven.

En wat redenen betreft om Skripal te vermoorden: dat kan variëren van wraak, tot angst wat hij nog kan onthullen, tot het waarschuwen van potentiële andere dubbelagenten, tot het afleveren van een visitekaartje van de Russische overheid, tot tonen dat je nooit veilig bent voor Rusland enz.
Skripal was een nobody in de zin dat hij al lang niet meer actief was en alle geheimen die hij had al lang gedeeld had. Hij had er ook al een behoorlijke gevangenisstraf in Rusland opzitten en werd uitgewisseld.

I.e. als hij voor de Russen belangrijk genoeg was om een paar jaar later te vermoorden waarom hem dan eerst uitwisselen? En waarom een paar jaar wachten?

Ie dat hele verhaal zit duidelijk vol met onverklaarde gaten.
Oud 18 februari 2024, 22:41   #136
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Skripal was een nobody in de zin dat hij al lang niet meer actief was en alle geheimen die hij had al lang gedeeld had. Hij had er ook al een behoorlijke gevangenisstraf in Rusland opzitten en werd uitgewisseld.

I.e. als hij voor de Russen belangrijk genoeg was om een paar jaar later te vermoorden waarom hem dan eerst uitwisselen? En waarom een paar jaar wachten?

Ie dat hele verhaal zit duidelijk vol met onverklaarde gaten.
Feit is en blijft was dat Skripal jarenlang een Russische verrader was. Geen enkel land neemt dat licht.

En je vergeet gemakshalve het feit dat hij ontegensprekelijk vergiftigd werd met een populair gif van Russische afkomst. En je vergeet evenzeer dat men wel degelijk Russische agenten met naam kent die ernstig verdacht worden van de moordpoging.

Mijn persoonlijke gok is dat Rusland een waarschuwing wou sturen naar om het even wie met de gedachte speelt om een Skripalletje te doen. En opdat iedereen zou weten dat Rusland achter de aanslag zat, gebruiken ze gif typisch voor Rusland. Poetin weet dat hij toch ongenaakbaar is.
Oud 18 februari 2024, 22:55   #137
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Feit is en blijft was dat Skripal jarenlang een Russische verrader was. Geen enkel land neemt dat licht.

En je vergeet gemakshalve het feit dat hij ontegensprekelijk vergiftigd werd met een populair gif van Russische afkomst. En je vergeet evenzeer dat men wel degelijk Russische agenten met naam kent die ernstig verdacht worden van de moordpoging.

Mijn persoonlijke gok is dat Rusland een waarschuwing wou sturen naar om het even wie met de gedachte speelt om een Skripalletje te doen. En opdat iedereen zou weten dat Rusland achter de aanslag zat, gebruiken ze gif typisch voor Rusland. Poetin weet dat hij toch ongenaakbaar is.
Ik vergeet niks. De westerse media beweren dat hij ontegensprekelijk vergiftigd werd (bewijs?). Dat gif werd idd in Rusland uitgevonden (feit) maar kan overal geproduceerd worden. De westerse media beweren ook dat ze weten wie er precies achter zaten. (Bewijs?)

De westerse media hebben helaas geen bekentenis of bewijs van alles wat ze beweren, niet bepaald een geschiedenis van objectiviteit en het verhaal blijft met haken en ogen aan elkaar hangen.

Ben ik absoluut zeker dat het niet gebeurde zoals in de westerse media beschreven? Nee. Maar ik vind het weinig geloofwaardig.

Zelf 'gokt' u er blijkbaar ook maar op dat het allemaal klopt. Zo zeker bent u dus blijkbaar ook niet.

Voor mij is het zo een beetje alsof ik een jury zou zitten en op basis van de getuigenis van iemand die in het verleden een pathologische leugenaar was en een diepe haat voor de beschuldigde heeft de beschuldigde zou veroordelen. Nope dat is vrijspraak voor mij.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 februari 2024 om 23:03.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2024, 23:01   #138
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergeet niks. De westerse media beweren dat hij ontegensprekelijk vergiftigd werd (bewijs?). Dat gif werd idd in Rusland uitgevonden (feit) maar kan overal geproduceerd worden. De westerse media beweren ook dat ze weten wie er precies achter zaten. (Bewijs?)

De westerse media hebben helaas geen bekentenis of bewijs van alles wat ze beweren, niet bepaald een geschiedenis van objectiviteit en het verhaal blijft met haken en ogen aan elkaar hangen.

Ben ik absoluut zeker dat het niet gebeurde zoals in de westerse media beschreven? Nee. Maar ik vind het weinig geloofwaardig.
Twijfelen aan alles en jezelf bijgevolg als een kritisch denker beschouwen, is heel gemakkelijk.

Wat echter pakken moeilijker is, is om geloofwaardige alternatieve verklaringen te geven voor bv. de moordpoging jegens Skripal, of om bij het onderwerp te blijven, de dood van Navalny.
Oud 18 februari 2024, 23:02   #139
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf 'gokt' u er blijkbaar ook maar op dat het allemaal klopt. Zo zeker bent u dus blijkbaar ook niet.
Mijn gok was de reden van Rusland om Skripal te vermoorden. Ik heb er meerdere gegeven.

Dat Rusland achter de moordpoging zit, daar twijfel ik geen seconde aan.
Oud 18 februari 2024, 23:07   #140
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Twijfelen aan alles en jezelf bijgevolg als een kritisch denker beschouwen, is heel gemakkelijk.

Wat echter pakken moeilijker is, is om geloofwaardige alternatieve verklaringen te geven voor bv. de moordpoging jegens Skripal, of om bij het onderwerp te blijven, de dood van Navalny.

Heb ik al gegeven.

Natuurlijke dood gezien zwakke gezondheid en gevangenisregime.

Uitgeschakeld door wie er belang bij heeft. Ie degenen die onmiddelijk moord en brand schreeuwen om nog wat miljarden naar Ukraine te sturen.

En dan de laatste die ik gelezen heb. Dood door blood clot vanwege in Duitsland bekomen Pfizer vaccinate. Niet onmiddelijk mijn favoriet maar ik zou het wel een giller van formaat vinden als dat de officiele uitleg wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be