![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij komt op mij over als een al bij al vrij redelijke en misschien zelfs sympathieke mens; daarom wil ik u af en toe met plezier een handje helpen ![]() Het zijn spijtig genoeg lang niet alleen 'christelijke' kinderen die op zo'n schandalige en inderdaad KRANKZINNIGE manier mishandeld worden. Ook de kinderen van ondermeer moslims hebben het wat dat betreft serieus vlaggen. En die zitten dan bovendien nog met de brute pech dat 'afvalligheid' met de dood mag (moet?) worden bestraft. Hoe langer ik leef, hoe walgelijker ik die smeerlapperij begin te vinden. Het ziet er niet naar uit dat ik met de jaren milder ga worden, eerder integendeel. ![]() Voor diegenen die graag dingen bijleren en daar ook nog wat tijd in willen steken: < Why Are We So Violent? > https://www.youtube.com/watch?v=HZaZjrkJ3hc&t=124s
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het volgende filmpje - gemaakt door een 'socioloog' - is helemaal on topic:
< What Happens when Countries Lose Religion? > https://www.youtube.com/watch?v=7Dr9GKuMYsg ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Japan is de meerderheid shinto?stisch. Hoe Boeddhisme in de samenleving fuctioneert is mij niet duidelijk. In het Westen hebben we het humanisme van de Verlichting. Wat stelt dat voor, cultureel en qua politiek? Is het compleet toepasbaar? Wie het weet mag het zeggen. Laatst gewijzigd door Piero : 10 oktober 2024 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Punt aan de lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion. (Robert Pirsig)
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan & mag dan wel zo zijn, maar ik ken 'christendom' geen énkele = niet de minste 'wetenschappelijkheid' toe, en dus ook geen énkele = niet de minste 'autoriteit': noch op het vlak van 'kennisverwerving' noch op het vlak van 'moraliteit'. Dat spijt mij absoluut en totaal niet. Ook nog on topic: < Why Humanity Must Overcome Religion > https://www.youtube.com/watch?v=-EdmF4OyoKI
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 10 oktober 2024 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Voor eugenetica https://www.nemokennislink.nl/public...ap-als-excuus/ U kunt daar ook reageren. Het woord excuus in de link wijst al op slordig redeneren. Verschillende actoren worden als zondebok aangewezen en dan weer wegens goede bedoelingen vrijgepleit. Tenslotte bent u tegen democratie, met "goede bedoelingen". En uw duivels uit het verleden waren dat democraten?, Laatst gewijzigd door Piero : 11 oktober 2024 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reden dat ik tegen democratie ben is omdat de democratie een opgejutte massa van een handjevol is. Die hun genderleer brengen zoals de nazi rassenleer voor de oorlog brachten. En hun vijand was ook Rusland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ergste is dat een cultuur zonder God die fascisten voor demigoden ziet er en nog een zondag aan schenkt ook.
Terwijl dat geschiedenis zich herhaalt alsof die derde rijkers wraak op ons nemen, is dat nog maar uitspreken precies een daad van terreur. Terwijl die psychopaten de wereld en ons tientallen jaren terreur aan deden. Er was een lange vrede in Europa, zie waar die (openbaar de duivel aanbidden) ons zullen afleveren... Ge hebt nu geen christelijke autoriteit maar een bende die christendom bespotten en de duivel aanbidden in hun ceremonies. We zullen zien of dat echt beter was. Wellicht zal ieder oog dat hier ook nog aanschouwen. Maar laat mensen die niet meelopen met rust, ook met chantage en stigmatisatie om voorbeelden bij de rest te stellen. We kennen dit beest al en zijn door geloof zeer bekend met diens geest. Daarom segregatie. Goddelozen geen invloed over de gelovigen en vice versa. Laatst gewijzigd door CUFI : 12 oktober 2024 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
"Perzische brieven is voornamelijk bekend geworden door de kritiek die Montesquieu uit op verschillende aspecten van de Franse maatschappij en de spot die hij met de Fransen drijft. In het begin ziet de lezer vooral de naïviteit van de Perzen tegenover de Franse normen en waarden uit die tijd, echter wordt al snel duidelijk dat de tekst*satirisch is geschreven en de lezer juist een spiegel voorhoudt. Een van de belangrijkste zaken die Montesquieu aan de kaak stelt in deze briefroman is de monarchie. Hij noemt dit systeem een "fataal wapen", omdat de drie machten (wetgevende, uitvoerende en rechtsprekende macht) samengevoegd zijn onder één persoon, de koning." https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Montesquieu De koning, adel, en kerk strijden om de macht. De eerste scheiding was Byzantium en Rome. Dan kwamen Luther en Calvijn enzovoort tot aan de baptisten in verschillende vormen. Die gaan nooit de wereld regeren met "hun wetten van God". Ze verketteren elkaar. Resultaat is democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten wie het gebruikte om duizendtallen slachtoffers te maken, die langs botsten op cancel culture. The Word is out, de overwinning is reeds behaald. De tijd is aflopende. https://m.youtube.com/watch?v=f2oxGYpuLkw |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
================== Songteksten NO ONE. Alright, alright, let's go Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah It's a simple song, it goes like this Yahweh (Yahweh) Yahweh (Yahweh) Holy is Your Name (holy is Your Name) I don't wanna take it in vain Yahweh (Yahweh) Yahweh (Yahweh) Holy is Your Name Yes, I don't wanna take it in vain Everybody clap, go, hey Altogether, right here Say, "Yahweh" (Yahweh) Yahweh (Yahweh) Say, "Holy is Your Name" (holy is Your Name) I don't wanna take it in vain (I don't wanna take it in vain) Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, Yahweh (Yahweh) Holy is Your Name (holy is Your Name) I don't wanna take it in vain (I don't wanna take it in vain) (This is what the chorus says, this is what it says) 'Cause there will be no other god before You (You got that? Try that right here, say) There will be no other god before You (This is what the next part says, hey) 'Cause there is no one above You No one beside You Nobody like You There will be no other god before You (Come on, let's sing right here) There's no one, no one, no one Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah, yeah There's no one, no one, no one (Back to the verse y'all, let's sing it) Sing, "Yahweh" (Yahweh) Yahweh (Yahweh) Holy is Your Name (holy is Your Name) I don't wanna take it in vain (I don't wanna take it in vain) Your name, Your name, Your name is Yahweh (Yahweh) Yeah (Yahweh) Holy is Your name (holy is Your name) I don't wanna take it in vain (I don't wanna take it in vain) And there will be no There will be no other god before You (You're the first and the last, there will be no) There will be no other god before You (Shout it out, there is no one above You) There is no one above You No one beside You Nobody like You (there will be no) There will be no other god before You Say no one, no one No one, no one, no one Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah (no one, no one) No one, no one, no one Who else can lead us, lead us to freedom? Your part (no one, no one, no one) Who else can heal all our sins and diseases? (No one, no one, no one) Who else can walk, walk on the water? (No one, no one, no one) And who else can answer, answer by fire, by fire? (No one, no one, no one) And who else can break down the tallest of giants? (No one, no one, no one) And who else can silence the roar of the lion? (No one, no one, no one) And who else is worthy, worthy of worship? (No one, no one, no one) I said, who else is worthy, worthy of worship? (No one, no one) No one, nowhere, no one, nowhere No one, nowhere, no one, nowhere Nobody like You, nobody like You No one, nowhere, no one, nowhere It says, no one, nowhere, no one, nowhere No one, nowhere, no one, nowhere (Nobody like You) Nobody like You, nobody like You No one, nowhere, no one, nowhere (Let's switch it up real quick, this is what it says) Lover of my soul, lover of my soul Lover of my soul, lover of my soul Nobody like You, nobody like You No one, nowhere, no one, nowhere One more time, just the drums, just say Lover of my soul, lover of my soul Lover of my soul, lover of my soul (Nobody like You) Nobody like You, nobody like You No one, nowhere, no one, nowhere I've searched and I've found nobody like Jesus I've searched and I've found nobody like Jesus I've searched and I've found nobody like Jesus I've searched and I've found (nobody like Jesus) I've searched and I've found (nobody like Jesus) I've searched and I've found (nobody like Jesus) Yes, I've looked and I have found (Nobody like Jesus) Who can heal me like Jesus? (Nobody like Jesus) Who can hold me like Jesus? (Nobody like Jesus) Who can keep me like Jesus? (Nobody like Jesus) Who can love me like Jesus? (Nobody like Jesus) Who can provide for me like Jesus? (Nobody like Jesus) There's nobody like Jesus (nobody like Jesus) There's nobody like Jesus (nobody like Jesus) Can't nobody do me like Jesus (Can't nobody do me like Jesus) Can't nobody do me like Jesus (Can't nobody do me like Jesus) Can't nobody do me like Jesus (Can't nobody do me like Jesus) Can't nobody do me like Jesus (Can't nobody do me like Jesus) Say, "Nobody, nobody" (Nobody, nobody) Nobody, nobody (Nobody, nobody) Nobody, nobody (Nobody, nobody) Nobody, nobody (Nobody, nobody) There will be no other god before You (Can we sing that church? Let's sing) There will be no other god before You (There is no one above You) There is no one above You No one beside You Nobody like You There is no one above You No one beside You (no one besides) Nobody like You (nobody like) There is no one above You No one beside You Nobody like You (There will be no) There will be no other god before You There's no one, no one, no one There's nobody like Jesus I've tasted and seen nobody like Jesus I've tried Him for myself, there's nobody like Jesus He's kept mind all of my life, there's nobody like Jesus He keeps me in perfect peace, there's nobody, nobody Nobody like Jesus You're the one true and living God, no You're everything I need You to be You're more than enough for me You're everything I need You to be You're more than enough for me You are, You are You are, You are You are, You are You're everything to me Lord You're everything to me Lord Naar het Nederlands vertalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je er iedere ochtend mee opstaan en iedere avond mee gaat slapen, voor 40 dagen lang, zal dat beter werken dan verder naar het evangelie van die fascisten te luisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een serieuze evolutie in zo'n korte periode na scheiding staat en kerk. Nog 10 jaar en we krijgen vleugels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Bijbel leert dat er maar 144000 naar de hemel gaan,...
De rest die het halen krijgen gewoon het eeuwige leven en de rest de tweede dood. Als ge zo theologisch ongeletterd zijt, moet ge dus ook geen conclusies trekken he ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
"Nog 10 jaar en we krijgen vleugels." Als u vleugels voor de mens tegennatuurlijk vindt hoe kan u dan geloven dat er 144.000 uitverkorenen naar de hemel gaan? Dat er een grote schare een opstanding op een nieuwe aarde zou krijgen is al gek genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga toch geloven in wat bewezen waar is dan datgene wat bewezen liegt en de waarheid moet vervolgen om de leugen lopende te houden. ![]() Den tijd zal het ons zeggen, of net niet, of misschien wel, misschien ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere religies zijn vaak even erg, of erger. Moslims vinden we bv vanwege het terrorisme al snel extreem. Maar wat moeten de moslims destijds gedacht hebben toen in het Oosten plots de kruisvaarders voor hun deur stonden? Geen haar beter waren die. Wat moslims hier nu uitsteken, staken de chirstenen destijds ginder uit. Ook in de naam van god. En als iets "in de naam van god" gebeurt, hou dan ramen en deuren maar gesloten. Iets goeds komt daar zelden of nooit van. En dan mag het over eender welke 'god' gaan.
![]() |