![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door CUFI : 3 juli 2024 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dan al zeker als je zelf geen voorstander van dat gender gedoe bent? Geef gewoon eerlijk toe dat het absurd is. Zou je dit 30 jaar geleden ook normaal gevonden hebben? Als ze kinderen inlijven in allerlei seksuele identiteiten? Waarom kinderen en seks op school samen mixen in allerlei dwaalleren? Ik zie de noodzaak daartoe helemaal niet in. Het is beter dat wij stoppen met bevestigen als samenleving en terug wat minder trots met onze zondes omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga toch fietsen Cufi, dit is te belachelijk voor woorden. Citaat:
Ik ben niet zo kortzichtig als jij. Ik heb er geen problemen mee als er dingen op school uitgelegd worden waar ik helemaal geen voorstander van ben. Ik ben tegen oorlog maar voor mij moeten ze op school niet plots gaan zwijgen over WOI en WOII. Op school primeert immers de opvoeding van kinderen. Ze dingen leren. Ze vertellen hoe de wereld in elkaar zit. Wat er in de wereld zoal gebeurt. Ze moeten op school niet mijn persoonlijke voorkeur aan kinderen opsolferen. Citaat:
Want heel de tijd roepen dat het absurd is kan je als de beste maar aantonen waarom het absurd is heb je nog niet 1 keer gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kindern allerlei dingen verzwijgen, vooral omdat je er zelf een probleem mee hebt, dat is dwaalleren. Citaat:
Alleen vraag ik me nog steeds af waarom. Citaat:
En minder trots omgaan met onze zondes... Over welke zondes heb je het nu? En wie bepaalt dat dat zondes zijn?
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij nu zeggen dat God zijn rug keert naar mensen die de regenboogvlag genegen zijn? Is God dan niet langer vergevingsgezind? Als ik het goed heb vroeg Jezus zelfs vergiffenis voor degenen die hem aan het kruis nagelden. Maar vergeven is tegenwoordig niet echt meer een punt in (jou) het katholiek geloof precies. Bovendien: schiep God de wereld niet? En bijgevolg dus ook heel het regenbooggedoe? En dus ga jij nu kritiek geven op Zijn werk? Ge moet het maar durven: als zelfverklaarde katholiek wat liggen kakken op Gods werk. Ik begrijp echt niet hoe jij uw geloof kan koppelen aan uw standpunten in deze kwestie. En dat kan je blijkbaar ook niet aantonen want hoewel het al dagen over geloof en regenboog gaat heb je dat nog geen enkele keer gedaan. Dus ga ik de zaken eens even omdraaien. Ik heb mijn standpunt en het idee erachter al vaak genoeg uitgelegd. Nu is het uw beurt. Hoe koppel je jou drang om bepaalde zaken (die uiteindelijk, zoals alles, ook uit Gods koker zijn ontsproten) verborgen te willen houden aan uw adoratie voor God? Jij wil delen uit Gods creatie voor de wereld verborgen houden. Jij voelt je dus groter of beter dan God?
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen ge hebt nog kinderen van Jezabel. Die door feministen van Babylon opgevoed zijn reken ik daar persoonlijk bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [edit]Nee, laat maar... Heb lang genoeg naar dit gezever geluisterd.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 3 juli 2024 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ok. Zolang het ander maar geregeld is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, alles ligt in Zijn handen; zoek hier niet on/gelijk te halen/vinden. Maar zoek het ergens anders. Er is maar 1 weg, 1 waarheid en 1 levende God.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel geluk gewenst. Maar wat hebben wij daar mee te maken?
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Time to repent! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn punten blijven onveranderd: 1) Er is niets mis met kinderen vertellen over er wat gebeurt in de wereld. 2) Het is niet omdat je kinderen over ... vertelt, dat je hen ook aanzet tot... 3) Kinderen gaan pas een onderbouwde mening over iets kunnen vormen als ze er ook deftig over geïnformeerd worden. 4) Zelfs als je 100% tegen geslachtsoperaties ed. bent wapen je je kinderen er nog steeds beter tegen door hen te informeren dan door hen in het ongewisse te laten. 5) Uitleg verschaffen over iets kan alomvattend zijn. Uitleg hoeft niet gekleurd te zijn en mag dat op school ook niet zijn. Uitleg omvat dus zowel de positieve als de negatieve kanten. 6) Als er momenteel op een verkeerde manier met deze kwestie in het onderwijs wordt omgegaan moet die manier aangepast worden. We gaan de foute aanpak niet oplossen door er plots gewoon over te zwijgen. Dat is mijn mening over de zaak. Ieder mag daar mee akkoord gaan of net niet mee akkoord gaan. Heb ik geen problemen mee. Wel stel ik het op prijs dat er ook argumenten komen van iemand die er niet mee akkoord is. En vooralsnog geraken die "argumenten" niet verder als een eeuwig herhaalde "Kinderen over geslachtsoperaties vertellen is ziek!" en dat is volgens mij eerder een mening dan een argument. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat ik stop met deze discussie. Veel plezier gewenst aan degenen die er toch mee door willen gaan.
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |