Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2025, 08:34   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Maar bijvoorbeeld wél uit ervoor kiezen om de toekomstige generaties meer of minder opzadelen met onbetaalbare en niet-terugbetaalbare schuld.
'toekomstige generaties' zijn een waanbeeld. Die bestaan niet. Echter is het zo dat in de mate de waanzin om aan die niet-bestaande toekomstige generaties een ingebeeld belang te hechten, een meerderheidsreligie wordt, waar de meesten imaginaire orgasmes uit halen, het inderdaad een maatschappelijke frivole keuze kan zijn om te doen alsof we daaraan belang hechten, en gaan te jesticuleren zodat we dat geloof ook wat geloofwaardiger kunnen maken.

Zoals dansen rond het gouden kalf of zo.

Het is dus een puur religieuze ervaring, maar in de mate dat het grootste deel van de groep in die waan meegaat, is het inderdaad belangrijk dat die groep haar imaginaire bevrediging kan vinden.

Persoonlijk kunnen toekomstige generaties mij uiteraard geen ballen schelen. Want ik ga die niet kennen, en wat ik niet ken, kan mij objectief gezien geen plezier scheppen. Ik leef niet graag in ingebeelde werelden. En de strikt enige reden waarom ik dingen wil doen, is voor het plezier dat ik er uit haal in mijn eigen leven natuurlijk. Dat lijkt mij rationeel.

Het belang van de wereld stopt de dag dat ik dood ga he. Wat daarna gebeurt heeft geen enkel belang en geen enkele betekenis. Dat wil niet zeggen dat men niet intellectueel kan projecteren op basis van wetenschappelijke aannamen, op dezelfde manier dat men kan aannemen dat er een geschiedenis is door in het verleden te projecteren. Maar daar is geen enkele waarde of emotie aan verbonden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2025 om 08:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 08:38   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
We zijn het er in elk geval over eens dat in een aristocratische cultuur net meer verantwoordelijkheid lokaal kan blijven
Het Platonische concept van aristocraat is een abstract concept dat zich niet in mensen materialiseert.

Het is een denkoefening waarin men een niet-bestaande soort van persoon uitvindt. Maar aristocraten in die zin bestaan gewoon niet.

Aristocraten zijn een verpersoonlijking van engelen of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2025 om 08:39.
Oud 30 maart 2025, 08:40   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
WIE kan/mag/zal beslissen WIE tot die 'elite' behoort, en HOE moet die beslissing genomen en vervolgens uitgevoerd worden?

Dienen de 'aristocraten'/'meesters' zich ondermeer of zelfs uitsluitend te laten beoordelen door ANDEREN dan henzelf, of kunnen/mogen ze ZICHZELF 'uitverkoren' verklaren/wanen en dienen 'de anderen' dat dan *domweg* te aanvaarden en er vervolgens al dan niet voorgoed over te zwijgen?

Voila, het fundamentele probleem blootgelegd.

Wie beslist wie een goddelijke engel is ?
Oud 30 maart 2025, 08:43   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat democratie uiteindelijk leidt tot wellicht slechte dictators als 'remedie' (je moet immers idioten meekrijgen en macht verwerven in wat steeds meer de vorm van een kakistocratie aanneemt), zodat de democraten schijnbaar 'gelijk krijgen' telkens.
Nee, het probleem is dat wat wij democratie noemen, gewoon het kiezen van aristocraten is. Echte democratie is direct. Zonder leiders. Waar mensen zelf het parlement zijn.

Op die manier is de mogelijkheid tot volksverlakking onmogelijk. Je gaat niet stemmen terwijl je "iets anders" wilde he.

De indirectie van macht is wat het omzeep helpt.
Oud 30 maart 2025, 11:34   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Ik gebruik aristocratie letterlijk: het gezag uitgaand van maar ook (en met hulp van dat gezag) de hele sociale dynamiek gericht op 'het beste' (dat nooit volledig door iemand 'belichaamd' wordt natuurlijk; ook de beste onder de beteren, de vorst onder de aristocraten, moet zich nederig verhouden tot 'het goede')...

< woorden wekken, voorbeelden trekken >

Slechts voor zover u er in uw eigen leven en omgeving in slaagt door middel van uw eigen 'hogere codering' anderen - aanverwanten, buren, collega's, kennissen, vrienden - tot een 'hogere codering' te brengen, zult u kunnen constateren hoe goed de realisatie van uw utopie (de bouw van uw persoonlijke torentje van Babel) lukt of net niet.

Indien niemand van diegenen die u kent bereid blijkt geheel en al gehoor te geven aan uw 'oproep tot wereldverbetering', hoeft u zich alvast geen illusies meer te maken betreffende het succes van uw revolutie in de rest van de maatschappij/wereld.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 12:06   #146
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat voorkeuren juist wel gelijkwaardig zijn. Omdat het frivool is. In de grond heeft niks waarde, zoals je terecht aangeeft. Als morgen gans de mensheid verdwijnt is dat niet noodzakelijk een probleem.
Waarde komt van onze frivole voorkeuren, en dus zijn die gelijkwaardig.
Nee, van de mate waarin we cultureel doelmatig omgaan met het mimetisme en ook onze doelen consistent maken met dat mimetisme zonder de slaaf te worden van blind mimetisme (met fascinatie, haat, leegte - cf. mijn eerdere uitleg bij de verwevenheid van hypersubjectivisme en hyperobjectivering in de moderniteit -, stress en onbeschikbaarheid voor 'higher level'-doelen (die niettemin noodzakelijk zijn om op termijn te overleven en ons toch tegelijk als mens hier-en-nu een fundering bieden en een uitdieping van de vreugde) als waarheidszin, schoonheid en synergetische opbouw tot gevolg).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 30 maart 2025 om 12:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 21:35   #147
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Met de gemeentelijke kerncentrale van Oostrozebeke.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 21:50   #148
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je hem triggert, gaat het blik word salad open getrokken worden, met flinke porties 'mimetisme'.
Jammer genoeg drie jaar later nog altijd actueel.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2025, 23:44   #149
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'toekomstige generaties' zijn een waanbeeld. Die bestaan niet. Echter is het zo dat in de mate de waanzin om aan die niet-bestaande toekomstige generaties een ingebeeld belang te hechten, een meerderheidsreligie wordt, waar de meesten imaginaire orgasmes uit halen, het inderdaad een maatschappelijke frivole keuze kan zijn om te doen alsof we daaraan belang hechten, en gaan te jesticuleren zodat we dat geloof ook wat geloofwaardiger kunnen maken.

Zoals dansen rond het gouden kalf of zo.

Het is dus een puur religieuze ervaring, maar in de mate dat het grootste deel van de groep in die waan meegaat, is het inderdaad belangrijk dat die groep haar imaginaire bevrediging kan vinden.

Persoonlijk kunnen toekomstige generaties mij uiteraard geen ballen schelen. Want ik ga die niet kennen, en wat ik niet ken, kan mij objectief gezien geen plezier scheppen. Ik leef niet graag in ingebeelde werelden. En de strikt enige reden waarom ik dingen wil doen, is voor het plezier dat ik er uit haal in mijn eigen leven natuurlijk. Dat lijkt mij rationeel.

Het belang van de wereld stopt de dag dat ik dood ga he. Wat daarna gebeurt heeft geen enkel belang en geen enkele betekenis. Dat wil niet zeggen dat men niet intellectueel kan projecteren op basis van wetenschappelijke aannamen, op dezelfde manier dat men kan aannemen dat er een geschiedenis is door in het verleden te projecteren. Maar daar is geen enkele waarde of emotie aan verbonden he.
U maakt het wel erg bont, gezien de mensheid gaan er toekomstige generaties komen. En ik ben zeer teleurgesteld in uw "na mij de zondvloed" instelling, ik had beter van u verwacht. Ik laat zelf iets verantwoord na voor de toekomst. Zijn we iets te streng geweest op een aantal vlakken financieel allicht, in principe is de EU-schuldennorm goed, maar dat er nu ruimte komt voor lange termijn investeringen. Niet enkel de EU, maar ook Duitsland is om in deze, investeringen en dus schulden, gemaakt voor infrastructuur en defensie kan je verantwoord doorgeven. De pensioenleeftijd verlagen naar 59 en die kosten doorschuiven naar de toekomst is dan wel weer onverantwoord en asociaal.
Oud 31 maart 2025, 00:58   #150
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en in 2010 stopte Oekraine met dat te vragen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrain...NATO_relations
Daar hadden de neocons geen oren naar. Oekraïne moest en zou lid worden van de NAVO. En dus werd de democratisch verkozen president Janoekovytsj afgezet in een staatsgreep genaamd "de Maidan revolutie" (bekend van een wild molenwiekende Verhoftand). Victoria Nuland kwam koekjes uitdelen aan de demonstranten en regelde één en ander per telefoon.

Citaat:
Kortom, voor de inval in 2014 hadden de Russen wat ze zogezegd wilden.
Juist. Een soort finlandisering van Oekraïne. En de neocons onder Obama hebben aan dat precair evenwicht een einde gemaakt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 01:08   #151
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoeveel importheffing rekent de eu aan op wagens uit de usa?
10%. Met zo'n 20% BTW erbij komt dat op 30% in totaal.

Ter vergelijking: de VS rekent slechts 2,5% heffing aan op wagens uit de EU.

https://www.politico.eu/article/euro...ope-trade-war/

Citaat:
Trump frequently cites Brussels’ higher tariffs on vehicles as a source of his ire — the bloc charges a 10 percent import tax on vehicles compared to the 2.5 percent levied by the U.S. On top of that, senior Trump administration officials complain, is Europe's value-added tax of around 20 percent — bringing the total cost to 30 percent.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 03:07   #152
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
10%. Met zo'n 20% BTW erbij komt dat op 30% in totaal. Ter vergelijking: de VS rekent slechts 2,5% heffing aan op wagens uit de EU.
Dit artikel geeft naar mijn gevoel de meer realistische redenen aan.
Een klein uitrekseltje hieronder.
Evenwel: het hele schrijfsel is het lezen waard, Zapige.
Citaat:
It’s not because the 10 per cent tariff that the EU charges on US cars exceeds the 2.5 per cent the US currently charges on those from the EU. And it’s certainly not because we don’t like products from the States. We’ll have their tech, trainers, Ralph Lauren, financial services, Coca-Cola and credit cards. We’ll even buy some of their wines. But if we don’t like it, we don’t want it.

The biggest problem is that American cars are designed for American roads, where cornering is considered an optional extra. They’re built to go in a straight line before lurching home to be parked on a driveway the size of Wales. Given their vast proportions, navigating a US-manufactured car into your local multistorey car park will give you palpitations. And good luck trying to reverse it into a space on a London high street — you might spark a public order incident.
De hoofdreden in dit specifiek geval is niet politiek maar hun wegensysteem,
de doorsnee Yank zijn "Grosse-Bagnole-Petit-Zizi" mentaliteit
en gulzig gebruik van relatieve goedkope fuel, veel duurder voor ons dus.

Terug on topic:
Hun USA stroman argumentatie m.b.t. car import is een bewijsje te meer dat we ook voor andere zaken onze relatie met US-staat dringend dienen te verminderen anno 2025.
Zowel politiek als militair... (en economisch?)
Oud 31 maart 2025, 06:05   #153
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht

Terug on topic:
Hun USA stroman argumentatie m.b.t. car import is een bewijsje te meer dat we ook voor andere zaken onze relatie met US-staat dringend dienen te verminderen anno 2025.
En toch zie je ze meer en meer grote uit de VS geïmporteerde pick-ups in de Antwerpse rand. Ze rijden er de fietsers de goot in, de wegen kapot en maken nog meer lawaai dan het andere wegverkeer. Maar ook de Europese (elektrische?) wagens worden groter en groter. Wat is het volgende denk ik dan, gaan ze er een loop op monteren zodat ze de ander uit de weg kunnen schieten ?
Oud 31 maart 2025, 07:11   #154
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor hij/zij die een eventueel probleem ontmoet bij een poging tot inloggen voor dit FT artikel:
Citaat:
Is it any wonder more Europeans don't buy American cars.
America. Land of the free, home of the brave,
Creator of the finest burgers on the planet, yet manufacturer of some of the worst motor vehicles known to humanity.

In recent years, Tesla has reversed the fortunes of the US car export market. In 2024, nearly 243,000 new registrations were made across Europe, over 50,000 in the UK. A success story, you may conclude. Yet the bestselling Y model is assembled in Berlin and sales were down from the previous year.

Some say there’s an aversion to Elon Musk’s political leanings. I’ve owned two Tesla S cars and that’s not it. There are too many on the roads, the designs are outdated and although the tech and battery technology are superior to most other manufacturers, from my experience of trim and detailing, they’re relatively poorly made. They’re devoid of style, personality and taste too. Compared with when they first established in the UK, I found customer service has deteriorated, with long waiting times for calls and repairs that only Tesla dealers can do.

And worse? They’re boring.

I’ll not bother with one of those jelly moulds again. And it doesn’t look like the Cybertruck will be coming to the UK any time soon. Those sharp corners seem unlikely to meet safety standards. And, given its weight, you may require a truck licence to drive one.

When it comes to internal combustion engine cars, the stats couldn’t be starker. Last year, 692,334 EU-made cars were exported to the US, while only 116,207 US-made cars went in the opposite direction, according to the European Automobile Manufacturers’ Association. It was enough to prompt President Trump to decry that Europeans “don’t take our cars”. He has, to the best of my knowledge, not asked himself why.

It’s not because the 10 per cent tariff that the EU charges on US cars exceeds the 2.5 per cent the US currently charges on those from the EU.?*And it’s certainly not because we don’t like products from the States. We’ll have their tech, trainers, Ralph Lauren, financial services, Coca-Cola and credit cards. We’ll even buy some of their wines. But if we don’t like it, we don’t want it.

The biggest problem is that American cars are designed for American roads, where cornering is considered an optional extra. They’re built to go in a straight line before lurching home to be parked on a driveway the size of Wales. Given their vast proportions, navigating a US-manufactured car into your local multistorey car park will give you palpitations. And good luck trying to reverse it into a space on a London high street — you might spark a public order incident. ?*

One of the US’s bestsellers in the home market, is the Dodge Challenger. A gigantic slab of metal with a massive engine, yet it still risks being overtaken by bicycles on anything resembling a corner. Brilliant, if you live in Kansas, useless if you live anywhere that isn’t built on a giant grid system.

But what about American trucks, you ask. Ah yes, the pick-up truck — a vehicle designed for farmers and contractors, but somehow now owned almost exclusively by suburban dads who think reversing sensors are for the wokerati. The Ford F Series, for example, is the best-selling “car” in the US, selling more than 700,000 units last year. It’s huge, heavy and it guzzles fuel. Why do people buy them? Because marketing executives have convinced Americans that unless they own a vehicle capable of towing an aircraft carrier, their masculinity is at risk. For us, they’re too big, too crass and too conspicuous.?*

Not every car manufactured in the US is terrible. The Corvette, for example, is a genuinely good car. The latest one even has an engine in the right place — behind the driver. It’s fast, handles pleasingly, and is reasonably well made. For an American car, this is akin to discovering a unicorn in your back garden. The problem? You’ll still look like someone going through a very messy relationship crisis if you drive one. And the plastic interior looks like it was moulded from a microwaveable ready meal tray and features more velour than a 1970s’ boudoir.

I concede that some US cars have a certain charm and a sense of humour — something European manufacturers lost years ago in pursuit of lap times and fuel efficiency. They make cars that make you grin like an idiot, cars that roar like a lion with a sore throat, that offend people by burning inordinate amounts of petrol.

And I should know because, like a vegetarian who’s been caught sneaking off for a steak dinner, I have an awkward admission: I own an American car. It’s a blinged-up Jeep Wrangler, bought on a whim.?*It’s slathered in military grey matt paint, perched on absurdly large chunky tyres, sports orange leather seats and there’s an excess of unnecessary LED lighting. It resembles a footballer’s rejected custom order.

Predictably, it’s all mouth and no trousers. Put your foot down and it makes a noise like a Spitfire taking off, moving with all the urgency of a mobility scooter. Handling? Like a sausage. Imagine trying to steer a wardrobe down a flight of stairs. I was going to flog it and swear off American cars forever. There’s no rational reason to buy one. But with tariffs looming, it might just become a collector’s item.

Besides, driving for pleasure is a thing of the past. Our roads are a mess: potholes, burst pipes and never-ending 20mph zones. So, if I must endure the misery, I may as well do it in something loud, ridiculous, and vaguely capable of wading through the carnage.

James Max is a broadcaster and property expert. X, Instagram & Threads?*@thejamesmax
Oud 31 maart 2025, 07:16   #155
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terug on topic:
De moeiallen van de EU moet voor ons niet kiezen wat we willen kopen.
Ik heb 2 Chryslers gehad, die waren zeer comfortabel om mee te rijden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 maart 2025 om 07:17.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 07:17   #156
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor wie een probleem tegenkomt bij het inloggen voor dit FT artikel:
Citaat:
Is it any wonder more Europeans don't buy American cars.

America.
Land of the free, home of the brave,
Creator of the finest burgers on the planet, yet manufacturer of some of the worst motor vehicles known to humanity.

In recent years, Tesla has reversed the fortunes of the US car export market. In 2024, nearly 243,000 new registrations were made across Europe, over 50,000 in the UK. A success story, you may conclude. Yet the bestselling Y model is assembled in Berlin and sales were down from the previous year.

Some say there’s an aversion to Elon Musk’s political leanings. I’ve owned two Tesla S cars and that’s not it. There are too many on the roads, the designs are outdated and although the tech and battery technology are superior to most other manufacturers, from my experience of trim and detailing, they’re relatively poorly made. They’re devoid of style, personality and taste too. Compared with when they first established in the UK, I found customer service has deteriorated, with long waiting times for calls and repairs that only Tesla dealers can do.

And worse? They’re boring.

I’ll not bother with one of those jelly moulds again. And it doesn’t look like the Cybertruck will be coming to the UK any time soon. Those sharp corners seem unlikely to meet safety standards. And, given its weight, you may require a truck licence to drive one.

When it comes to internal combustion engine cars, the stats couldn’t be starker. Last year, 692,334 EU-made cars were exported to the US, while only 116,207 US-made cars went in the opposite direction, according to the European Automobile Manufacturers’ Association. It was enough to prompt President Trump to decry that Europeans “don’t take our cars”. He has, to the best of my knowledge, not asked himself why.

It’s not because the 10 per cent tariff that the EU charges on US cars exceeds the 2.5 per cent the US currently charges on those from the EU.?*And it’s certainly not because we don’t like products from the States. We’ll have their tech, trainers, Ralph Lauren, financial services, Coca-Cola and credit cards. We’ll even buy some of their wines. But if we don’t like it, we don’t want it.

The biggest problem is that American cars are designed for American roads, where cornering is considered an optional extra. They’re built to go in a straight line before lurching home to be parked on a driveway the size of Wales. Given their vast proportions, navigating a US-manufactured car into your local multistorey car park will give you palpitations. And good luck trying to reverse it into a space on a London high street — you might spark a public order incident. ?*

One of the US’s bestsellers in the home market, is the Dodge Challenger. A gigantic slab of metal with a massive engine, yet it still risks being overtaken by bicycles on anything resembling a corner. Brilliant, if you live in Kansas, useless if you live anywhere that isn’t built on a giant grid system.

But what about American trucks, you ask. Ah yes, the pick-up truck — a vehicle designed for farmers and contractors, but somehow now owned almost exclusively by suburban dads who think reversing sensors are for the wokerati. The Ford F Series, for example, is the best-selling “car” in the US, selling more than 700,000 units last year. It’s huge, heavy and it guzzles fuel. Why do people buy them? Because marketing executives have convinced Americans that unless they own a vehicle capable of towing an aircraft carrier, their masculinity is at risk. For us, they’re too big, too crass and too conspicuous.?*

Not every car manufactured in the US is terrible. The Corvette, for example, is a genuinely good car. The latest one even has an engine in the right place — behind the driver. It’s fast, handles pleasingly, and is reasonably well made. For an American car, this is akin to discovering a unicorn in your back garden. The problem? You’ll still look like someone going through a very messy relationship crisis if you drive one. And the plastic interior looks like it was moulded from a microwaveable ready meal tray and features more velour than a 1970s’ boudoir.

I concede that some US cars have a certain charm and a sense of humour — something European manufacturers lost years ago in pursuit of lap times and fuel efficiency. They make cars that make you grin like an idiot, cars that roar like a lion with a sore throat, that offend people by burning inordinate amounts of petrol.

And I should know because, like a vegetarian who’s been caught sneaking off for a steak dinner, I have an awkward admission: I own an American car. It’s a blinged-up Jeep Wrangler, bought on a whim.?*It’s slathered in military grey matt paint, perched on absurdly large chunky tyres, sports orange leather seats and there’s an excess of unnecessary LED lighting. It resembles a footballer’s rejected custom order.

Predictably, it’s all mouth and no trousers. Put your foot down and it makes a noise like a Spitfire taking off, moving with all the urgency of a mobility scooter. Handling? Like a sausage. Imagine trying to steer a wardrobe down a flight of stairs. I was going to flog it and swear off American cars forever. There’s no rational reason to buy one. But with tariffs looming, it might just become a collector’s item.

Besides, driving for pleasure is a thing of the past. Our roads are a mess: potholes, burst pipes and never-ending 20mph zones. So, if I must endure the misery, I may as well do it in something loud, ridiculous, and vaguely capable of wading through the carnage.

James Max is a broadcaster and property expert. X, Instagram & Threads?*@thejamesmax

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 31 maart 2025 om 07:18.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2025, 07:22   #157
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De moeiallen van de EU moet voor ons niet kiezen wat we willen kopen.
Ik heb 2 Chryslers gehad, die waren zeer comfortabel om mee te rijden.
2?
... Oh, ok... uiteraard 2.
Oud 31 maart 2025, 07:24   #158
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
2?
Er zijn wel meer Chryslers die beter bruikbaar zijn in Europa. Omdat het gewoon Mercedessen zijn, met een andere badge.
Oud 31 maart 2025, 07:38   #159
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
10%. Met zo'n 20% BTW erbij komt dat op 30% in totaal.

Ter vergelijking: de VS rekent slechts 2,5% heffing aan op wagens uit de EU.

Die 20% BTW wordt op alle wagens geheven.
Ook de staten in de US heffen een sales tax. 10% in Louisiana bv.

De US heft ook een importtarief van 25% op trucks.
Oud 31 maart 2025, 07:54   #160
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2?
2 verschillende modellen beiden in een ander decennium

Ik zat/zit liever in een comfortabele fauteuil in de file dan op een hard taboeretje.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 maart 2025 om 07:56.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be