Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 08:26   #141
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is een andere stiel dan geen optie ? Zo een beetje achter een computerke hangen ? Of stadswachter en beetje wandelen ? Liefst dicht bij huis en geen stress meer.
Geef die raad aan mensen die hun job niet meer kunnen doen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:23   #142
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hop, voor de zoveelste keer weeral hetzelfde riedeltje. Wordt ge dat niet moe?

De wereld is wel iets meer dan het wereldje van BigF.
De maatregelen van de regering zijn van toepassing op mensen die in mijn situatie zitten.

Dan lijkt het me niet abnormaal dat ik daar iets over schrijf.

Wat voor een gezeik is dat zeg? Ik praat over de maatregelen vanuit mijn standpunt, helemaal on-topic in deze draad en dat zou niet mogen?

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 09:27.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:25   #143
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect voor hier iedere dag medelijden op te wekken?
Ik denk het niet.
Ik weet dat er mensen zijn die het moeilijker hebben op de arbeidsmarkt.

Maar als ne Bigf in een andere draad schrijft dat ie zijne kelder wel zelf zal metsen, dan stel ik me daar toch vragen bij.
Ofwel zijt we willens nillens aan't liegen ofwel kunt ge niet lezen.
Is het kwade wil of onkunde?

Er wordt helemaal geen kelder gemetst maar gestort. En dat doe je niet zelf. Ik ook niet.
Wat ik zelf doe is bellen en mailen voor offertes.
Mag dat nog of moet ik heel de dag stil in de zetel gaan zitten als ik een werkloosheidsuitkering krijg?

Triest hoor; valse beschuldingen uiten op basis van een andere draad om mij te vertellen dat ik nog wel kan werken zoals een gezond persoon.
Schaamte is u vreemd eh?

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 09:28.
Oud Gisteren, 09:58   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

Er wordt helemaal geen kelder gemetst maar gestort. En dat doe je niet zelf. Ik ook niet.
Mag dat nog of moet ik heel de dag stil in de zetel gaan zitten als ik een werkloosheidsuitkering krijg?

Triest hoor; valse beschuldingen uiten op basis van een andere draad om mij te vertellen dat ik nog wel kan werken zoals een gezond persoon.
Schaamte is u vreemd eh?
Tja, de N-VA boodschap aan de werklozen, zieken en invaliden is deze:

Aan het werk luiaards, zo dat de politici kunnen blijven graaien.
Oud Gisteren, 10:28   #145
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik genereer momenteel meer inkomsten dan menige persoon hier op dit forum.

Ik betaal hier ongeveer 40.000 euro belastingen op.
Ik ga vanaf volgend jaar één personeelslid aannemen.

En nu gij.
Eerst bewijzen, gij kunt beweren wat ge wilt reserve, u geloven is iets anders. Vooral wie hier wa kent en uw veelvoud van nietszeggende draadjes . Of licht ge de staatskas ook op zoals véél van het politieke uitschot.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:39   #146
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net mijn punt, we dragen allemaal bij zodat de overheid haar verplichtingen kan nakomen.

Als er dan mensen zijn die verdommen om te werken (lees bij te dragen) ergo het systeem bewust leegmelken, dan komt er een moment dat er tekorten komen.
De politiek heeft van de verplichting voor een sociaal vangnet, waarvoor wij allen betalen, een hangmat gemaakt door niet te controleren en profiteurs eruit te filteren die 20 jaar lang in die hangmat konden liggen.

En er is overschot en géén tekort want de werkloosheidsuitkeringen bedragen geen 19,4 miljard euro die wij jaarlijks bijdragen aan werkloosheid voor de uitkeringen van amper 297.342 werklozen op een bevolking van 11 miljoen.
Citaat:
Die tekorten zorgen voor een sneeuwbaleffect.
De huidige regering moet al meer dan 10 miljard spenderen aan intresten.
Intresten op staatsschulden lopen op omdat de politiek geen staatsschulden aflost maar er zelf bijmaakt! De berg staatsschulden groeit ondanks onze hoogste belastingen!

En dat wordt nog veel erger want Fitch verlaagde gisteren de kredietwaardigheid van België en brussel naar A+
Een lagere rating betekent ook dat "wij" (lees: de regering en politiekers!) hogere rentes zullen moeten betalen op onze leningen en op een staatsschuld van 530 miljard euro is dat enkele honderden miljoenen extra.

Maar....vlaanderen behoudt wel nog zn AA- rating, misschien kan vlaanderen dan de leningen voor belgische staatsschulden afsluiten met mindere intresten?

Er is een tekort van 4,5 miljard euro van het bbp om de 2% navo-norm te halen.
De arizona-de wever-regering bereikte al een akkoord over 3,9 miljard euro voor defensie dit jaar en francken heeft al bevestigd dat België op termijn 5% van het bruto binnenlands product (bbp) aan defensie zal besteden.
Dat zijn dan nog ettelijke miljarden euros erbij!

Wat zitten jullie dan toch te melken over de peanuts voor werkloosheidsuitkeringen terwijl de politiek smijt met miljarden voor navo/defensie en extra honderden miljoenen voor intresten van groeiende staatsschulden die de politiek weigert om af te lossen!
En dan is er nog de smoes van zogenaamd begrotingstekort, dat ook natte-vinger werk, bedrog en een dekmantel is voor afbraakbeleid van alle (openbare en sociale) diensten en plichten aan de bevolking: pensioenen, ziekenzorg, werkloosheid...etc..

WANBEHEER door de politiek is de oorzaak van de rampzalige, financiële toestand in dit apeland.

En WAAR en bij WIE denken jullie dat arizona-nva-regering die miljarden voor defensie en extra honderden miljoenen euros intresten zal komen halen???

Nu gebruiken ze al de belastingen die wij betalen voor onze pensioenen en voor de werkloosheid om de begroting "op de rails te krijgen".
De werkende generatie van nu worden al ocmw-leefloners bij verlies van hun job en ze zullen al langer moeten werken voor minder pensioen en de daaropvolgende generatie, jullie klein/kinderen, zullen helemaal kunnen fluiten naar een pensioen of een sociale vervangingsuitkering.

Maar pezewever bartje beloofde om onze welvaart te beschermen terwijl hij met de arizona bende en door afbraakbeleid onze pensioenen al steelt om de begroting op orde te krijgen...wat gaan ze nog komen stelen om de miljarden voor defensie en de honderden miljoenen extra intresten te betalen?
Oud Gisteren, 10:42   #147
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Leer dan een derde stiel die ge vanachter uw computer kunt doen.
Heb ik bij VDAB gevraagd. Om daar een 'computer-stiel' te leren ga ik enkele jaren mogen uittrekken. Met enkel een opleiding "Windows voor beginners" ben ik niks eh?

En weet je wat het antwoord van VDAB dan is? Te oud. Die gaan geen geld steken in een opleiding van een paar jaar voor iemand die, tegen dat die opleiding doorlopen is, ongeveer 60 jaar gaat zijn en dus 3 jaar later op pensioen kan.

Oké dan. Op VDAB moet ik dus niet rekenen. Wel raar dat je als werkloze niet op VDAB kan rekenen ma soit, het is wat het is.

Zal ik dan zelf, op eigen houtje een opleiding beginnen?
Dat wordt me dan bij VDAB weer ten zeerste AFGERADEN. En met reden. Bij VDAB moet ik regelmatig op afspraak komen, ik moet links en rechts al eens een "opleidingsmoment" volgen, ik kan op sollicitatie gestuurd worden, men kan een stage voor me regelen, een IBO-opleiding,....

En met opleidingen "op eigen houtje" die de werkloze aan't doen is gaat de VDAB geen rekening houden. Ik wordt met andere woorden niet vrijgesteld van die afspraken enzo. Als jij dat kan begrijpen mag je het me uitleggen. Maar het is de realiteit.

Wat betekent dat ik hoogstwaarschijnlijk regelmatig lessen zal missen en ik mogelijk niet ga voldoen aan de eisen van de opleiding.
Stel dat ik halfweg de opleiding plots op stage gestuurd wordt door VDAB?

Of vind jij dat een werkloze zijn eigen middelen moet gebruiken om een opleiding te volgen waarvan niet eens zeker is dat hij ze tot een goed einde gaat kunnen brengen? Omdat uitgerekend VDAB wel eens stokken in de wielen zou kunnen steken?

Hoe absurd wil je het hebben? Als ik op eigen houtje een opleiding wil volgen die me aan werk kan helpen is het goed mogelijk dat VDAB (die me ook aan werk zouden moeten helpen) dat gaat verhinderen.

En dan vind jij het abnormaal dat ik het heen en weer krijg van mensen die, liefst met 3 Duvels achter de kiezen, roepen dat "de werkloze maar een opleiding moet volgen!!".

Citaat:
Wat geef ik een bal erom dat het niet "simpel" is?
Jij moet dat niet hoor.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat de echte wereld op dit punt heel anders draait dan hoe jij denkt dat-ie draait. Want je weet overduidelijk van toeten noch blazen.

Hoeveel zin heeft het te roepen dat ik maar een stiel moet leren als me die mogelijkheid niet gegund wordt?
Niet door de VDAB, niet op eigen houtje.
Oud Gisteren, 10:55   #148
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met wat BigF heeft moeten doorstaan op gebied van gezondheid vind ik zijn moed lovenswaardig. Respect.
Dat heeft niets met moed te maken hoor.
Maar toch bedankt.

Ik ben gewoon verontwaardigd omdat ik nu door de politiek en allerlei figuren hier afgeschilderd wordt als profiteur.

Van heel mijn leven geen dag gedopt.
10 jaar in de bouw gewerkt, in de tijd dat de zakken cement nog 50kg wogen.
5 jaar in de chemische rommel, die volgens de baas onschuldig was maar waardoor ik nu wel met een stoma rondloop.
15 jaar in een vaste nachtploeg gewerkt.
Heel mijn leven volop belastingen betaald.

Dus ja; als er dan nu links en rechts randdebielen (ik wik mijn woorden) opduiken die vinden dat ik een profiteur ben, dat ik maar een opleiding moet volgen, dat er voor 'iedereen die wil werken werk is',... dan ga ik mijn standpunt nog des te harder verdedigen.

Omdat ik weet dat ik lang niet alleen ben in deze situatie.

En dan mogen er hier zijn die vinden dat ik "hetzelfde riedeltje afdraai", het zijn zo. Ze moeten dat niet lezen. Maar dat riedeltje is wel mijn leven. En met mij, dat van vele anderen.
Oud Gisteren, 11:19   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij blijft even vrolijk negeren dat het geen rol speelt hoe je dat geld noemt.

Het gaat om het uiteindelijke resultaat.
En dat is steeds hetzelfde.
Of je dat nu korting, subsidie, steun of nog wat anders noemt speelt geen rol.
Kijk naar het uiteindelijke resultaat en je ziet: het maakt niet uit hoe je dat geld noemt.
Situatie 1:

De overheid heft 100% belastingen en geeft 50% korting. U beweert dat de overheid 50% subsidies geeft.

De overheid heft 50% belastingen en geeft 0% korting. U beweert dat de overheid 0% subsidies geeft

Nochtans haalt de overheid evenveel binnen. In situatie 1 is er echter voor u een groot probleem en situatie 2 is alles in orde. Voor mij is er in beide gevallen geen probleem want mijn P&L gaat er exact hetzelfde uitzien.

Uw P&L ziet er als volgt uit.

Situatie 1: Omzet 100
Kost 50

Situatie 2: Omzet 50
Kost 0

Jij vindt situatie 1 problematisch omdat de overheid 50 kosten maakt die ze niet zou moeten maken. Situatie 2 is dan weer perfect voor u.

Bij mij ziet de P&L er in beide gevallen hetzelfde uit

Omzet 50
Kost 0

En zo hoort het ook. Alleen dringt het blijkbaar niet tot u door. So be it.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:24   #150
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik bij VDAB gevraagd. Om daar een 'computer-stiel' te leren ga ik enkele jaren mogen uittrekken. Met enkel een opleiding "Windows voor beginners" ben ik niks eh?

En weet je wat het antwoord van VDAB dan is? Te oud. Die gaan geen geld steken in een opleiding van een paar jaar voor iemand die, tegen dat die opleiding doorlopen is, ongeveer 60 jaar gaat zijn en dus 3 jaar later op pensioen kan.

Oké dan. Op VDAB moet ik dus niet rekenen. Wel raar dat je als werkloze niet op VDAB kan rekenen ma soit, het is wat het is.

Dat wordt me dan bij VDAB weer ten zeerste AFGERADEN. En met reden. Bij VDAB moet ik regelmatig op afspraak komen, ik moet links en rechts al eens een "opleidingsmoment" volgen, ik kan op sollicitatie gestuurd worden, men kan een stage voor me regelen, een IBO-opleiding,....

En met opleidingen "op eigen houtje" die de werkloze aan't doen is gaat de VDAB geen rekening houden. Ik wordt met andere woorden niet vrijgesteld van die afspraken enzo. Als jij dat kan begrijpen mag je het me uitleggen. Maar het is de realiteit.

Wat betekent dat ik hoogstwaarschijnlijk regelmatig lessen zal missen en ik mogelijk niet ga voldoen aan de eisen van de opleiding.

Of vind jij dat een werkloze zijn eigen middelen moet gebruiken om een opleiding te volgen waarvan niet eens zeker is dat hij ze tot een goed einde gaat kunnen brengen? Omdat uitgerekend VDAB wel eens stokken in de wielen zou kunnen steken?

Hoe absurd wil je het hebben? Als ik op eigen houtje een opleiding wil volgen die me aan werk kan helpen is het goed mogelijk dat VDAB (die me ook aan werk zouden moeten helpen) dat gaat verhinderen.

En dan vind jij het abnormaal dat ik het heen en weer krijg van mensen die, liefst met 3 Duvels achter de kiezen, roepen dat "de werkloze maar een opleiding moet volgen!!".

Jij moet dat niet hoor.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat de echte wereld op dit punt heel anders draait dan hoe jij denkt dat-ie draait. Want je weet overduidelijk van toeten noch blazen.

Hoeveel zin heeft het te roepen dat ik maar een stiel moet leren als me die mogelijkheid niet gegund wordt?
Ik denk niet dat er veel mensen zien die u een profiteur vinden, maar als u hebt geloofd dat werkloosheidsbeperking in de tijd complete science fiction is, dan hebt u zich wel zelf blaasjes wijsgemaakt. In geen enkel land bestaat dit systeem. Belgie was het enige land in de wereld waarbij het mana uit de hemel bleef vallen. Dat is nu voorbij en dat zal voor veel mensen een hard ontwaken zijn, dat klopt. Maar jij wordt alvast niet getroffen hoor.

Jij hebt je 25 jarige loopbaan immers wel degelijk gehaald.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:29   #151
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De maatregelen van de regering zijn van toepassing op mensen die in mijn situatie zitten.

Dan lijkt het me niet abnormaal dat ik daar iets over schrijf.

Wat voor een gezeik is dat zeg? Ik praat over de maatregelen vanuit mijn standpunt, helemaal on-topic in deze draad en dat zou niet mogen?
Helemaal niet.
Zoals wel meer hebt u er niets van begrepen.
Oud Gisteren, 11:31   #152
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Triest hoor; valse beschuldigingen uiten op basis van een andere draad om mij te vertellen dat ik nog wel kan werken zoals een gezond persoon.
Schaamte is u vreemd eh?
Schaamte is een vorm van onkunde.
Ik moet mij voor niets, maar dan ook helemaal niets schamen.
Oud Gisteren, 11:31   #153
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, de N-VA boodschap aan de werklozen, zieken en invaliden is deze:

Aan het werk luiaards, zo dat de politici kunnen blijven graaien.
Trollollollollollollollollol.
Meer komt er niet uit uw vingers.
Oud Gisteren, 11:33   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Eerst bewijzen, gij kunt beweren wat ge wilt reserve, u geloven is iets anders. Vooral wie hier wa kent en uw veelvoud van nietszeggende draadjes . Of licht ge de staatskas ook op zoals véél van het politieke uitschot.
Ik ga hier de kloten van Schoof bewijzen.
Ik weet dat ik een zeer goed draaiende zaak heb, ik ga dat niet bewijzen omdat ik dan mijn identiteit prijs geef, en daar heb ik geen behoefte aan, echt niet.
Oud Gisteren, 11:35   #155
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De politiek heeft van de verplichting voor een sociaal vangnet, waarvoor wij allen betalen, een hangmat gemaakt door niet te controleren en profiteurs eruit te filteren die 20 jaar lang in die hangmat konden liggen.

En er is overschot en géén tekort want de werkloosheidsuitkeringen bedragen geen 19,4 miljard euro die wij jaarlijks bijdragen aan werkloosheid voor de uitkeringen van amper 297.342 werklozen op een bevolking van 11 miljoen.

Intresten op staatsschulden lopen op omdat de politiek geen staatsschulden aflost maar er zelf bijmaakt! De berg staatsschulden groeit ondanks onze hoogste belastingen!

En dat wordt nog veel erger want Fitch verlaagde gisteren de kredietwaardigheid van België en brussel naar A+
Een lagere rating betekent ook dat "wij" (lees: de regering en politiekers!) hogere rentes zullen moeten betalen op onze leningen en op een staatsschuld van 530 miljard euro is dat enkele honderden miljoenen extra.

Maar....vlaanderen behoudt wel nog zn AA- rating, misschien kan vlaanderen dan de leningen voor belgische staatsschulden afsluiten met mindere intresten?

Er is een tekort van 4,5 miljard euro van het bbp om de 2% navo-norm te halen.
De arizona-de wever-regering bereikte al een akkoord over 3,9 miljard euro voor defensie dit jaar en francken heeft al bevestigd dat België op termijn 5% van het bruto binnenlands product (bbp) aan defensie zal besteden.
Dat zijn dan nog ettelijke miljarden euros erbij!

Wat zitten jullie dan toch te melken over de peanuts voor werkloosheidsuitkeringen terwijl de politiek smijt met miljarden voor navo/defensie en extra honderden miljoenen voor intresten van groeiende staatsschulden die de politiek weigert om af te lossen!
En dan is er nog de smoes van zogenaamd begrotingstekort, dat ook natte-vinger werk, bedrog en een dekmantel is voor afbraakbeleid van alle (openbare en sociale) diensten en plichten aan de bevolking: pensioenen, ziekenzorg, werkloosheid...etc..

WANBEHEER door de politiek is de oorzaak van de rampzalige, financiële toestand in dit apeland.

En WAAR en bij WIE denken jullie dat arizona-nva-regering die miljarden voor defensie en extra honderden miljoenen euros intresten zal komen halen???

Nu gebruiken ze al de belastingen die wij betalen voor onze pensioenen en voor de werkloosheid om de begroting "op de rails te krijgen".
De werkende generatie van nu worden al ocmw-leefloners bij verlies van hun job en ze zullen al langer moeten werken voor minder pensioen en de daaropvolgende generatie, jullie klein/kinderen, zullen helemaal kunnen fluiten naar een pensioen of een sociale vervangingsuitkering.

Maar pezewever bartje beloofde om onze welvaart te beschermen terwijl hij met de arizona bende en door afbraakbeleid onze pensioenen al steelt om de begroting op orde te krijgen...wat gaan ze nog komen stelen om de miljarden voor defensie en de honderden miljoenen extra intresten te betalen?
De sociale zekerheid is wel iets meer dan uitkeringen.
Momenteel bedragen de uitgaven in de SZ 160 miljard euro.

Een groot deel hiervan wordt betaald door de BTW inkomsten.
Oud Gisteren, 11:37   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij moet dat niet hoor.

Als ik zie wat u hier kunt, hebt u de beginnerscursus Windows echt niet nodig.

En een opleiding krijg je meestal in het bedrijf omdat bedrijven meestal werken met speciale programma's.
Oud Gisteren, 11:38   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Situatie 1:

De overheid heft 100% belastingen en geeft 50% korting. U beweert dat de overheid 50% subsidies geeft.

De overheid heft 50% belastingen en geeft 0% korting. U beweert dat de overheid 0% subsidies geeft

Nochtans haalt de overheid evenveel binnen. In situatie 1 is er echter voor u een groot probleem en situatie 2 is alles in orde. Voor mij is er in beide gevallen geen probleem want mijn P&L gaat er exact hetzelfde uitzien.

Kost 50

Kost 0

Jij vindt situatie 1 problematisch omdat de overheid 50 kosten maakt die ze niet zou moeten maken. Situatie 2 is dan weer perfect voor u.

Omzet 50
Kost 0

Inderdaad
Oud Gisteren, 11:44   #158
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zie wat u hier kunt, hebt u de beginnerscursus Windows echt niet nodig.
Dus als je een tekst op een forum kan typen ben je plots geschikt om een job in administratie of IT uit te oefenen?

Citaat:
En een opleiding krijg je meestal in het bedrijf omdat bedrijven meestal werken met speciale programma's.
Ja, inderdaad.
En vraag eens na in zo'n bedrijf bij wie ze de moeite gaan doen om die programma's aan te leren.
Ik kan u verzekeren: een 55-jarige wiens computer-kennis niet veel verder reikt dan een mailje sturen en een post op een forum typen staat daar niet als eerste in de rij.

Wat jij hier nu doet is een zo vaak gemaakte fout.
Mensen schijnen te denken dat wanneer er voor een 55 jarige een geschikte job voor handen is, die 55 jarige die job ook sowieso gaan krijgen.

En dat klopt voor geen meter.
Alle jobs waar ik op gesolliciteerd heb zijn jobs die voor mij als 55 jarige haalbaar zijn. Zelfs met mijn beperkingen.

De reden dat ze mij niet aanwerven is gewoon mijn ouderdom en medische voorgeschiedenis.
Niet het feit of ik al dan niet geschikt ben voor de job.

Als ik ga sollciteren en ik zit in de wachtzaal naast een van gezondheid blakende jonge snaak weet ik al hoe laat het is.
En dat gebeurt niet 1 keer.
Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt.

Dat is dan ook weer een punt van me.

Pak ook de bedrijven aan.
Als de 55-plussers aan het werk moeten ligt het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de bedrijven.
Als werkloze kan je niet veel meer doen dan er sollciteren.

Maar de bedrijven: die laat de regering ongemoeid. Die moeten geen 55 plussers aannemen. Nee, die gooien we wel van de dop.
Oud Gisteren, 11:47   #159
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als je een tekst op een forum kan typen ben je plots geschikt om een job in administratie of IT uit te oefenen?

Ja, inderdaad.
En vraag eens na in zo'n bedrijf bij wie ze de moeite gaan doen om die programma's aan te leren.
Ik kan u verzekeren: een 55-jarige wiens computer-kennis niet veel verder reikt dan een mailje sturen en een post op een forum typen staat daar niet als eerste in de rij.

Wat jij hier nu doet is een zo vaak gemaakte fout.
Mensen schijnen te denken dat wanneer er voor een 55 jarige een geschikte job voor handen is, die 55 jarige die job ook sowieso gaan krijgen.

En dat klopt voor geen meter.
Alle jobs waar ik op gesolliciteerd heb zijn jobs die voor mij als 55 jarige haalbaar zijn. Zelfs met mijn beperkingen.

De reden dat ze mij niet aanwerven is gewoon mijn ouderdom en medische voorgeschiedenis.
Niet het feit of ik al dan niet geschikt ben voor de job.

Als ik ga sollciteren en ik zit in de wachtzaal naast een van gezondheid blakende jonge snaak weet ik al hoe laat het is.
En dat gebeurt niet 1 keer.
Dat heb ik al verschillende keren meegemaakt.

Dat is dan ook weer een punt van me.

Pak ook de bedrijven aan.
Als de 55-plussers aan het werk moeten ligt het grootste deel van de verantwoordelijkheid bij de bedrijven.
Als werkloze kan je niet veel meer doen dan er sollciteren.

Maar de bedrijven: die laat de regering ongemoeid. Die moeten geen 55 plussers aannemen. Nee, die gooien we wel van de dop.
U kunt wel meer, u kunt zelfs dingen opzoeken op het internet.

En ja, de meeste programma's in bedrijven zijn zo gemaakt dat bijna iedereen input kan geven.
Oud Gisteren, 11:48   #160
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Situatie 1:

Kost 50

Kost 0

Omzet 50
Kost 0

U vergeet de derde mogelijkheid: de overheid heft 100% belastingen en geeft geen korting. Dat is immers het uitgangspunt.
En dat laat u gewoon achterwege.

Dan komt er bij de overheid meer geld binnen.
Door korting te geven komt er minder binnen.
Door minder te innen komt er minder binnen.

De 100% innen en geen korting geven, dat is wat zou moeten gebeuren.

Uw twee situaties zorgen er allebei voor dat de overheid minder en de bedrijven meer overhouden.
En dat die alletwee hetzelfde resultaat hebben: ja dat is logisch. Vijftig is immers evenveel dan honderd min vijftig.
Maar u 'vergeet' effe dat gewoon 100 innen ook mogelijk is.

Alles wat de overheid verder doet is steun, hulp, subsidie, hoe je het ook noemen wil, voor de bedrijven.

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 11:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be