![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250610_96238128
Citaat:
Verder is werk vinden eens de 55 gepasseerd ok bijna onmogelijk. Moet dit gecorrigeerd worde? Ik vin van wel.
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het verleden was het inderdaad zo dat werk vinden na je 55ste moeilijk was. Tegenwoordig is dat bijlange niet meer het geval. Maar je moet natuurlijk wel willen. Je hebt 2 soorten 55 plussers. Degene met de reflex om naar een job te zoeken en degene met de reflex om naar het OCMW te stappen. Die eerste zullen een job vinden, die 2e zullen leefloner worden.
Ik vind het echter ook niet zo verassend. Je verliest immers alleen je uitkering als je langdurig werkloos bent. Langdurig werkloos zijn en een 30 jarige loopbaan zijn meestal niet zo compatibel. En degene die overigens wel een 30 jarige loopbaan hebben en beschermd zijn, zullen tegen 2026 zowieso wel weer een job hebben...Hoe slecht kan je je huiswerk maken als je nu uit de lucht komt vallen. Als ik zo een maatregel lees dan is het eerste wat ik aan mijn mensen vraag wat de impact is met een 30 jarige loopbaan, 25 jarige of 20 jarige loopbaan. Maar blijkbaar zijn ze bij de tjeeven en sossen niet zo vooruitziend. Wedden dat ze het bij NVA wel al wisten?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 juni 2025 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Begin jaren negentig was wat laagconjunctuur, maar midden jaren negentig wa er de eerste internet boom. Ook wat betreft werk vinden op een leeftijd van 55 jaar, het hangt er grotendeels vanaf wat ge met uw carriere hebt gedaan. Rekkenvullen in de supermarkt zal er waarschijnlijk niet meer inzitten, dat is juist. Legacy programmeertalen, dat is wat anders, daar gelden niet echt leeftijdsbeperkingen.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust werken. Ik zoek ook al meer dan 2 jaar naar werk. Jammer genoeg kamp ik wel met enkele beperkingen maar ik ben vast niet de enige 55-plusser die daar mee kampt. Mijn situatie: Pluspunten: meer dan 30 jaar ervaring in industriële omgevingen. Meer dan 15 jaar ervaring als offset-drukker (zowel vellen als rotatie). Meer dan 10 jaar ervaring als leidinggevende. Erkend voor Individueel Maatwerk (korting op loon). Minpunten: niet langer in staat tot het uitvoeren van fysiek zware arbeid. Niet tillen, sleuren, wringen... Niet in staat een voltijdse job uit te oefenen, halve dagen is mogelijk. Vanwege medische problemen moet ik altijd een degelijk uitgeruste sanitaire ruimte tot mijn beschikking hebben. (douche, toilet, spiegel op zithoogte). Als ik vanwege een 'ongelukje' dat sanitair eens nodig heb ben ik ongeveer een klein half uurtje van de werkvloer weg. Weinig tot geen ervaring met bureauwerk. Resultaat: al meer dan 2 jaar tevergeefs solliciteren. Op welgeteld 1 plaats eens een kans gekregen maar daar moest ik hele dagen werken en dat kan mijn lichaam niet aan (doktersattesten voorhanden). De reden dat ik er toch begon was omdat ik het toch wou proberen. Maar verder resultaat op die sollicitaties: niks, noppes, nada. Dus vraag ik u: bij welke soort werkloze 55-plusser hoor ik volgens u? En hoe kom ik aan werk? U beweert immers dat een 55-plusser die werk wil er ook zal vinden. Kan u mij vertellen wat ik verkeerd doe?
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, we wisten het allemaal op voorhand, "leve Belgie" komt met een zeer hoge rekening. Er was een tijd dat een zekere BDW zei dat Belgie niet te hervormen was. Vreemd genoeg hebben we nu een premier, met diezelfde initialen, die zegt dat hij Belgie gaat hervormen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 juni 2025 om 11:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zoekt je te pletter. Je stuurt tientallen sollicitatiebrieven. Je laat je begeleiden door VDAB, GTB,... En niemand wil je. ALs je op dat moment de pech hebt dat je slechts 29 jaar loopbaan hebt ben je de sigaar. Dan kan je richting OCMW. Mogelijk je huis verkopen. Je privé vermogen opsouperen, ook al heb je heel je leven volop sociale bijdrages en belastingen betaald. 29 jaar lang. En niet door uw eigen schuld. Nee, gewoon omdat geen enkele werkgever je wil aannemen. Maar jij wordt er wel voor gestraft. En de werkgever? Die mag dagelijks janken hoe moeilijk hij volk kan vinden, hoe moeilijk het voor hem is om de juiste mensen aan te trekken. En ondertussen volop loonsubsidies en staatssteun ontvangen. En de arbeider: naar de composthoop er mee. Jarenlang uitgeperst. En nu verder compleet nutteloos. Brengt geen geld meer op. Weg ermee.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ze nu doen is pure volksverlakkerij. Want met laat uitschijnen dat de werkloze de enige verantwoordelijken zijn voor de ontspoorde begroting. En ze zetten met zulke praatjes mensen tegen mekaar op. Want elke werkloze is tegenwoordig een profiteur in de ogen van de anderen. Het grote probleem is dat ze met deze besparingen de begroting helemaal niet op orde gaan krijgen. Ah nee, het geld wat uitgespaard wordt zal enerzijds naar de OCMW's en ziekenfondsen moeten gaan en anderzijds naar defensie. Want dat daar met miljaren gegooid gaat worden is normaal. Geld voor wapens. Daar moeten burgers die eens pech hebben gehad in hun leven voor opdraaien.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je in je post aangeeft, als het financiële bloedbad voorbij is, staan we er nog slechter voor dan de situatie voor het financiële bloedbad op de zieken en werklozen.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je neemt zo iemand aan ....eer hij de knepen van het vak kent valt hij even uit met een eerste ziekte en 2 jaar later begint hij of zij al uit te bollen of te dromen van zijn pensioen. Ach en daarbij als die mensen naar het OCMW stappen zullen ze nog een pak minder worden geholpen en krijgen ze in veel gevallen nog meer op de rekening en kunnen ze genieten van alle sociale voordelen van een leefloner. In de Brusselse OCMW wordt je helemaal niet verplicht te solliciteren. Trouwens de jobs om rekken te vullen of magazijnen te poetsen zijn ook beperkt. Trouwens er is meer dan geld genoeg.....laat die oude knarren nu maar met rust.....beetje geduld en ze zijn met pensioen. Ze hebben al het brugpensioen vervangen door SWT......er is van die categorie mensen die dan beschikbaar moest blijven omzeggens niemand meer aan het werk geraakt gewild of ongewild maar blijkbaar weten die politici dat nog steeds niet. Maar ja als je nog leeft in de tijd van de Romeinen verbaasd me dat niks ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn dan ook mensen die zelden jaren werkloos zijn. Bekijk het profiel in Brussel van langdurig werklozen ......dan weet je genoeg. Die kunnen en of weten niks. En de jobs om te gaan poetsen zijn ook beperkt.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2025 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is net mijn punt i.v.m. de opmerking van de draadstarter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Maar dan wel altijd uitbuiting zien in die "mindere" branches. Is het allemaal wat te min voor u; Fransoos. Die krokodillen handtas van u. Hebben krokodillen dan geen ziel? Ze geven die dan nog rauw vlees voor de slacht euh. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Toiletdame; neem een Marokkaanse hé. De straat ligt er vol mee.
Zeg, die mogen ook wel eens wat stront kuisen; hé. Héhé. Oei, weer een Franse colere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Waterdrager.
Strontsorteerder. Kak madame. Mais oui! Louis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die twee geïnterviewde vrouwen leken me perfecte kandidaten om bij Nestor te werken ipv die jongere mensen die ik daar zag zitten ...