![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Tuurlijk is de kust afschuwelijk maar er zijn ook nog mooie natuurgebieden in die streek (en niet alleen het Zwin). Vlaanderen heeft inderdaad kunnen profiteren van al die zaken, maar vooral dankzij een verstandig en daadkrachtig bestuur, onze welvaart is niet uit de luchten komen vallen. Wat niet is kan zeker nog komen, maar het valt toch op dat ze zo'n kemels schieten. Toch opvallend dat dat in Vlaanderen minder gebeurd. Misschien beter investeren wanneer de nood er is dan investeren in iets dat kan zijn. Dat die liften niet zouden renderen hadden ze al eerder moeten zien, want het ging toen al ernorm achteruit en er was totaal geen zekerheid dat er gebruik van zou gemaakt worden. Er is inderdaad een herwaardering van waterwegen, maar niet om het even welke waterweg hé. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u.
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, dat is aan Abafim, niet aan ons.
Onze prioriteiten liggen momenteel elders.
![]() |
#147 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En gij nu ![]() Laatst gewijzigd door instromaniac : 14 januari 2005 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lig ik hier in het wilde weg met cijfers te gooien? Ik dacht het niet!
Ik zeg enkel wat alle andere partijen ook zeggen: er zijn ook transfers in Vlaanderen zelf. Lig ik hier te verkondigen hoeveel ze juist bedragen? NEE! En waarom verkondig ik dat niet? --> Ik ken zelf het exacte bedrag niet! ![]() Mijn voorstel: laat Abafim de cijfers van de transfers in Vlaanderen berekenen, dat is hun job! Dan is het ineens gedaan met speculeren. Moeilijk hoor! Ik heb NOOIT gezegd dat ik het bedrag van de transfers in Vlaanderen ken.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 januari 2005 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik lig toch ook niet in het wilde weg met cijfers te gooien?
Als jullie dan die transfers binnen Vlaanderen zo belangrijk vinden, waarom zelf niet een studie (laten) doen? Het zijn toch jullie die zo hoog van de toren blazen met die transfers? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel maar aantonen dat er niet enkel geld naar Wallonië vloeit, maar dat er ook in het eigen Vlaanderen transfers zijn, en daar wordt nooit over gesproken omdat dat als zijnde doodnormaal wordt beschouwd.
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=27810 Ten tweede: om dat aan te tonen, moet een studie besteld worden (bij Abafim of ergens anders). Voor mij is dat echter geen topprioriteit. Waarom? Ik lig niet wakker van transfers.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 14 januari 2005 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet de BUB per se die studie bestellen? Bestel jij ze, als ze volgens u niet bestaan.
![]() |
#155 |
Staatssecretaris
|
![]() Kim, als je doelt op die andere topic over die transfers heb je die inderdaad niet gestart. Het is echter wel de BUB die altijd de Vlaamse tranfers als argument gebruikt tegen de argumentatie van de flaminganten omtrent de transfers van Wallonië.
Het is dus aan jullie, die deze stelling innemen aan te tonen in hoeverre die transfers te vergelijken zijn. Als je daartoe niet eens de wil hebt zegt dat echt veel van de BUB. Ik beweer helemaal niet dat ze niet bestaan. Ik trek jullie vergelijking echter wel in twijfel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En.... waar blijven de suggesties ? Ook geen antwoord.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit wordt mijns inziens trouwens het tijdperk van de (wereld-wijde) regionalisering (géén enkel - Europees - land ontsnapt eraan, hoe hard en repressief - tot folteren en illegaliseren toe! - sommige archaïsche naties het ook proberen tegen te gaan). Zijn de tendensen niet duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1. Vereenvoudiging administratie. Wallonië heeft VEEEEEEEL te veel ambtenaren. 2. Waalse kabinetten terugbrengen naar een half voetbalstadion per minister/staatssecretaris/gewestminister/gemeenschapsminister 3. Onderwijs saneren (kwaliteit is veel lager dan in VL, prijs is veel hoger dan in VL... dat moet makkelijk te vinden zijn). 4. Gezondheidszorg saneren : wie een verkoudheid heeft moet er drie dagen in observatie en heeft nadien 20 fotoboeken met scan-foto's. 5. Controles op werkloosheid : in heel Wallonië zijn er in 2003 TWEE (ik herhaal : TWEE) steuntrekkers van de dop gesmeten omdat ze werkonbekwaam zouden zijn. In Vlaanderen waren dat er rond de 170. En kom nu niet af dat dat betekent dat Wallonië minder luierikken kent, he. Vraag om meer controles wordt trouwens naar aloude gewoonte gecounterd met het antwoord : 'fascist'. ... ga zo maar door. we zijn er jaren mee bezig en het antwoord is steeds geroep over de fascistische vlamingen en spelletjes rond het veroveren van grondgebied. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Jazeker]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ... Citaat:
het veroveren van grondgebied. Ik dacht dat je eigen land je eigen land was. Wees nu eens eerlijk .... hoelang zijn jullie al bezig, tientallen jaren ? In een land dat al 175 jaar bestaat is dat niet wat absurd ? Het is gewoon de werkelijkheid negeren. We zouden liever onze energie besteden aan het oplossen van werkelijke problemen. Kritiek kan opbouwend zijn maar dat onafhankelijkheidsgedoe ...... ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|||||||
![]() |
![]() |