Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2005, 15:53   #141
peterNET
Vreemdeling

peterNET's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar peterNET
Standaard

dat zijn niet enkel puur persoonlijke argumenten waarom ik tegen die partij ben. De standpunten van het Belang - oa ivm integratie + hun hidden agenda - gaan in tegen het algemeen belang. En zo'n personen horen niet thuis in een beslissingsorgaan van een overheidsinstelling.
peterNET is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 15:57   #142
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat staat er dan in hun "hidden agenda" en bewijs het eens...

Is het niet de kiezer die bepaalt wat het algemeen belang is .. bij verkiezingen ?

Wat is het algemeen belang ? Is de multiculturele maatschappij "HET algemeen belang" ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 15:58   #143
peterNET
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ik hoop het voor u dat ge het uit echt idealisme doet, anders zou je rap gefrustreerd geraken...

Ik heb van kleinsaf gezien hoe politiek ineen zit, voor mij hoeft het niet !
Ik vind het jammer voor u. Zelf heb ik in de voorbije zes jaar ook heel wat mindere kantjes van de "politiek" gezien, maar heb het wat leren relativeren. Dat neemt niet weg dat ik voor mezelf een aantal principes - een duur woord, ik weet het, maar hoe moet je het anders zeggen? - heb opgelegd, en niet samenwerken met extreem-rechts hoort daar bij. Dat is mijn overtuiging. Als mijn partij bewust coalities met het Blok aangaat, twijfel ik over mijn verder lidmaatschap, hoeveel pijn mij dat ook zou doen.
Oud 14 januari 2005, 15:59   #144
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peterNET
dat zijn niet enkel puur persoonlijke argumenten waarom ik tegen die partij ben. De standpunten van het Belang - oa ivm integratie + hun hidden agenda - gaan in tegen het algemeen belang. En zo'n personen horen niet thuis in een beslissingsorgaan van een overheidsinstelling.
Over de standpunten over abortus en euthanasie van CD&V uit het verleden zullen we dan ook maar zwijgen zeker. Na zovele jaren nadat abortus gestemd is, wordt de praktische uitvoering ervan nog altijd zwaar belemmerd in Katholieke ziekenhuizen. Dit is een aanfluiting van de democratie. Moeten we CD&V nu in een cordon sanitaire steken ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 15:59   #145
Tegendradigaard

Standaard

Hoe zit het met de geheime agenda van de andere partijen ... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 14 januari 2005, 16:10   #146
peterNET
Vreemdeling

Standaard

De multiculturele maatschappij is een van de aspecten van het algemeen belang. Respect voor de medemens, ook al heeft hij een andere huidskleur of spreekt hij een andere taal, hoort daar bij. Ook ik verwacht tot op zekere hoogte enige integratie, maar dan uit noodzaak voor het goeie functioneren van de mensen in de maatschappij. Niet vanuit het "aanpassen en wegwezen"-principe. Vlaamsch leren of je koffers pakken. Neen, ik raad de mensen aan om Nederlands te leren omdat ze zich op die manier ook beter thuis kunnen voelen in onze maatschappij. Is dat een naïef standpunt? Vanuit de Belang-denkwijze wel neem ik aan, maar ik blijf ervan overtuigd dat indien men niet het conflictmodel van het Belang toepast, er wederzijds respect kan ontstaan.

De hidden agenda: de strategie van het Blok kadert in een veel ruimere filosofie, die haar wortels nog voor de tweede wereldoorlog vindt. Kijk, het kan abstract klinken, maar het Blok wil een cultuurverandering teweeg brengen: een monoculturele maatschappij waar het recht van de sterkste geldt. Een autocratisch bestuur, waar geen ruimte is voor inspraak van bvb vakbonden etc. Om dit te bereiken past ze een politieke strategie toe waarin ze mensen aanzet om zich onverschillig op te stellen tegen elementen die niet binnen het cultuurbeeld van het Belang passen, zoals migranten. Op lange termijn zal dat zich tegen de eigen bevolking keren.

Is dit naïeve, extreem-linkse retoriek? Daar ben ik niet van overtuigd. Je kan mij als Christen-Democraat absoluut niet van extreem-linkse sympathieën verdenken. Nu, alles staat meer uitgewerkt op mijn site. Ik pretendeer niet de absolute waarheid te verkondigen, maar wil een en ander nuanceren en vertellen waarom ik mij tegen het Belang kant.
Oud 14 januari 2005, 16:10   #147
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
1. Wat dat tsjevengehalte betreft: ik ben 25 jaar, heb persoonlijk geen schuld aan het verleden, maar ben wel overtuigd Christen-Democraat en wil dat mijn partij haar programma zoveel mogelijk kan realiseren.
Tjevengehalte heeft niks met ouderdam te maken maar alles met tjeventruukerij waarmee dat zogenaamde programma dat er eigenijk geen is wil worden gerealiseerd.

Citaat:
2. Christen-mensen: moesten alle CD&V-ers Christen-mensen zijn, dan halen we waarschijnlijk nog 5% van de stemmen. De grote meerderheid van de uit onze partij hebben idd zo'n achtergrond, maar gedragen zich wel bijzonder 'verlicht'.

Ik ben ook én Christen én Democraat maar geen tjeef.

Citaat:
3. Het VB: de site is www.vlaamsbelang.be. Je moet geen blokker zijn om dat te weten. Het partijprogramma staat online, in pdf (onder "programma", dat lijkt me nogal evident). Ik ben trouwens geen Blokker zoals hier gesuggereerd wordt, in tegendeel.
Voor je kritiek wil leveren gelieve dan het programma van het Belang eens langs dat van de CD&V te leggen en tegen het licht te houden.
Pas dan kan je andere kritiek dan "lees hun proramma" en als je dat dan doet en je ziet geen wezenlijk verschil met het progrmma van de CD&V "maar zij hebben een geheim agenda...." formuleren want dat is pas lang achterhaalde tjevenretoriek.

Citaat:
4. Die passage die ik aanhaal is idd haar standpunten over het vreemdelingenbeleid, ivm assimilatie, terugkeerbeleid, edm. Maar ook haar houding ten opzichte van de Franstaligen kan ik allerminst onderschrijven.
Dus mag ik er van uitgan dat jij tegen een grondwettelijke splitsing bent van B-H-V en dat de omzendbrief Peeters best wordt ingetrokken tegen dhet advies van de raad van State in?
Mag ik er ook van uitgaan dat jij vind dat de modale Waal er een voordeel mee heeft gedaan dat er zo massief geld werd verkast naar Wallonië?
Jij vind het waarschijnlijk zeer Christelijk dat onze gehandikapten, werklozen en achtergestelden met een schrijnend en mensonterend geldgebrek worden gekonfronteerd dor die transfeers naar Wallonië?
Jij bent dus ook tegen de tweetaligheid van rechters in Brussel?
Jij bent ook tegen tweetalige dokters in openbare Brusselse ziekenhuizen?
Jij vind ook dat wij van Linkebeke een Franstalige gemeente moeten maken?
Jij vind ook dat de Voerstreek bij Wallonië hoort?
Jij vind het ook een weldaad voor Wallonië in het algemeen en de modale Waal in het bijzonder dat zij de kombinatie het duurste en slechtste ondrwijsnet van Europa hebben?
Jij vind het ok goed dat er in Wallonië een voor Europa ongekende werkloosheid heerst door de Belgische konstruktie?
Jij vind het perfect dat er in Wallonië een maffieuze partij kan gedijen en op federaal niveau de lakens uitdelen door een absurd en misdadig klientelisme dat door Vlaanderen wordt betaald?
Jij vind het waarschijnlijk perfekt te verdedigen dat de modale en soms ijverige waal daardoor onvermijdelijk in de werkloosheid wordt gedreven?

Citaat:
Maar daar gaat het eigenlijk niet onmiddellijk om.
Hier gaat het verdorie wel om pipo.

Citaat:
Zelfs in het partijprogramma is de ware aard van de partij niet te bespeuren.
Neen?
Is dat zo bij de Tjeven?
Ik geloof mijn ziel dat je nog gelijk hebt ook!

Citaat:
Er zit meer achter het Blok dan je wel denkt. Een stem voor het Blok kan wel eens je laatste stem zijn.
En dat haal je uit jouw duim of hou jij er ook een glazen bol op na?
Ik heb de indruk dat somigen hun ganse politieke ideologie puren uit een open lijn met madame Soleil.

Citaat:
En dat zeg ik niet absoluut niet als linkse idealist.
Dat van dat links had iedereen nu al lang door hoor.

Citaat:
Soit, ik ga het hier niet helemaal achterhalen, anders zijn we uren bezig en ik zit met examens. Je kan mijn visie en motivering hier lezen: http://www.student.kuleuven.ac.be/~m...blokofniet.htm
Niet dat ik mezelf of mijn hersenspinsels zo belangrijk vind, maar in een uitgeschreven tekst kan ik mijn argumenten meer op een rijtje zetten.
Inderdaad, hersenspinsels.
Btw: veel geluk met uwexamens.
En een gouden tip: citeer uit uw cursus of nota's maar nooit uit uw duim

Citaat:
5. Structurele onverdraagzaamheid. Is dat nu zo'n geleerde term? Ik wil daar alleen maar mee zeggen dat Dewinter en co een vijandbeeld ophangen van bepaalde bevolkingsgroepen: migranten, Walen, ...
Ik hoop dat als je later belastingen moet betalen of je moet getuigen in een rechtzaak waar je zus is groepsverkracht of geen werk vind wegens discriminatie of door een Waals racistische baas onheus wordt bejegend of dat je dan dezelfde clementie aan de dag zal leggen.

Citaat:
Zij zijn de oorzaak van alle kwaad. Met zo'n volksmennerij kan ik niet akkoord gaan
Ik denk dat jij het met deze linkiewinkiedogmata in het Tjevenmilieu nog ver gaat geraken. Het grote voordeel daarvan is dat je lekker niks moet verantwoorden of onderbouwen hé zolang jullie in groepsverband altijd dit heilige nietszeggende mantra blijft afdreunen.

Ik zou eens vragen aan de oppertjeef of je deze mantra niet op muziek mag zetten. Klinkt zoveel beter niwaar.
Oud 14 januari 2005, 16:19   #148
peterNET
Vreemdeling

Standaard

jammer dat je op het forum van politics.be niet eens sereen kan discussiëren
Oud 14 januari 2005, 16:21   #149
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
jammer dat je op het forum van politics.be niet eens sereen kan discussiëren
Na 25 posts weet je dit ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 16:23   #150
peterNET
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Inderdaad, hersenspinsels.
Btw: veel geluk met uwexamens.
En een gouden tip: citeer uit uw cursus of nota's maar nooit uit uw duim

Het komt deels uit mijn cursus.
Oud 14 januari 2005, 16:24   #151
Tegendradigaard

Standaard

al goed dat sommige mensen uitgebreid kunnen zeggen wat ik in het kort zeg...

Oud 14 januari 2005, 16:24   #152
peterNET
Vreemdeling

Standaard

na dit topic wel, ja. Het is niet mijn bedoeling om hier te schelden, maar wel om eens met jullie te discussiëren
Oud 14 januari 2005, 16:29   #153
Tegendradigaard

Standaard

bwa ge moet niet schelden, doe ik ook niet normaal en dan nog meestal alleen op mezelf... maar met mij valt wel moeilijk te discuteren, op dat gebied heb je wel pech...

Oud 14 januari 2005, 16:29   #154
Tegendradigaard

Standaard

Kom anders eens terug na de examens he... heb je even wat meer tijd misschien ?

Oud 14 januari 2005, 16:42   #155
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van zij, zo snel zullen die rooie rakkers van de VRT hun ondemocratische zin niet krijgen :

[size=2]
Citaat:
[size=2]Mediaminister Bourgeois wil leden van Vlaams Belang niet weren uit VRT[/size]

Vlaams minister van Media Geert Bourgeois wil de vertegenwoordigers van het Vlaams Belang niet weren uit de raad van bestuur van de VRT.

Bourgeois is niet van plan terug te komen op de samenstelling van de raad van bestuur, hoewel het management van de VRT de mogelijkheid onderzocht om dat te doen. Het Vlaams Parlement heeft immers de leden voorgedragen. Bovendien heeft het Vlaams Parlement beslist om de dotatie van het Vlaams Belang niet in te trekken na de veroordeling van het Vlaams Blok, aldus de woordvoerder van de minister. Hij voegt eraan toe dat de federale wet die het mogelijk maakt de dotatie van ondemocratische partijen in te trekken niet met terugwerkende kracht geldt. (belga)

[font=verdana]
14/01/05 15u43
[/font]

[/size]</H1>
Oud 14 januari 2005, 17:33   #156
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dit zijn argumenten om te verklaren waarom je het niet met het Belang eens kunt zijn. Maar het is geen verklaring om het Belang van de openbare omroep te weren.

Want ik kan het op veel punten niet eens zijn met CD&V/NVA.
Vandaar dat ik dus in dezelfde geachtensfeer pleit voor het weren van de CD&V uit de RvB van de VRT.
Mooi samengevat. Overigens er IS geen verklaring om het Belang van de openbare omroep te weren.
Oud 14 januari 2005, 17:50   #157
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
De multiculturele maatschappij is een van de aspecten van het algemeen belang. Respect voor de medemens, ook al heeft hij een andere huidskleur of spreekt hij een andere taal, hoort daar bij.
No, no, no! (cfr Tatcher)
De ongebreidelde multikul is een aktor tégen het algemeen belang.
De Multikulturele maatschappij, die nergens succesvol is (=NERGENS), veroorzaakt slechts spanningen die het respect voor een individuele ontwikkeling in de weg staan.
Geef mij één voorbeeld van niet gedwongen vreedzaam samenwonen tussenen moslims en Christenen.
Ik geef je per voorbeeld vijf voorbeelden waar dat onmogelijk blijkt.
en kom mij niet af met "the melting pot" waar iedereen inzijn specifieke getto's ronddoolt en denkt vrij te zijn binnen zijn bewapende muren.

Mijn vraag: Is het een vorm van Tjevenrespect om analfabete herders naar het zswaar geindustrialiseerde westen te halen (of toe te laten) om hun daarna taal- en kultuuronkundig als ze zijn) weg te stoppen in een maatschappijvreemde getto en hun te verplichten noch hun eigen noch een andere kultuur aan te hangen en linea recta in de armen van het fundamentalisme te worden geduwd?

Dan heb ik liever de klare taal van het Belang: Wordt Vlaming onder de Vlamingen of blijf Maghrebijn en keer naar uw natuurlijke habitat terug.

Citaat:
Ook ik verwacht tot op zekere hoogte enige integratie, maar dan uit noodzaak voor het goeie functioneren van de mensen in de maatschappij.
En wat , als ik vragen mag, heeft de CD&V op dit terrein zoals gerealiseerd de laatste 60 jaar?
In welke mate is de islamintische wereld "tot op zekere hoogte" op enige wijze geintegreerd?

Citaat:
Niet vanuit het "aanpassen en wegwezen"-principe. Vlaamsch leren of je koffers pakken. Neen, ik raad de mensen aan om Nederlands te leren omdat ze zich op die manier ook beter thuis kunnen voelen in onze maatschappij. Is dat een naïef standpunt? Vanuit de Belang-denkwijze wel neem ik aan, maar ik blijf ervan overtuigd dat indien men niet het conflictmodel van het Belang toepast, er wederzijds respect kan ontstaan.
Luister: ook ik ben gevoelig voor koekendozenromantiek zoals "we gaan hun aanraden" of "dan voelen ze zich beter thuis" of "we nodigen hen uit om te..." of "uit wederzijds respect zullen ze wel..."

Waarom, vraag ik mij dan af, spreekt mijn belastingcontroleur/baas/ zo niet tegen mij?
"Beste meneer...uit wederzijds respect...heb ik de eer U uit te nodigen...om over te gaan tot controle...die je dan misschien ... als je wilt...zou kunnen betalen ....om U beter thuis te voelen evenwel... is volgend jaar ook goed..."

Citaat:
De hidden agenda: de strategie van het Blok kadert in een veel ruimere filosofie, die haar wortels nog voor de tweede wereldoorlog vindt. Kijk, het kan abstract klinken, maar het Blok wil een cultuurverandering teweeg brengen: een monoculturele maatschappij waar het recht van de sterkste geldt. Een autocratisch bestuur, waar geen ruimte is voor inspraak van bvb vakbonden etc. Om dit te bereiken past ze een politieke strategie toe waarin ze mensen aanzet om zich onverschillig op te stellen tegen elementen die niet binnen het cultuurbeeld van het Belang passen, zoals migranten. Op lange termijn zal dat zich tegen de eigen bevolking keren.
Sorry, maar vergis jij je niet en is dit niet de "hidden agenda" van Opus Dei of van Mieke VanHecke?
Uw analyse is des te pijnlijker voor de CD&V omdat iedereen die ook maar een vader/moeder/grootvader/grootmoeder heeft of heeft gehad weet dat jij hier nu perfect de maatschappij schetst waar de CVP honderdvijftig jaar heeft voor present getekend.

Is dit een nieuwe Tjeventrend om hun eigen voorgeschiedenis te revisioneren/negationeren en te projecteren op hun vernieuwende oppositie?

Citaat:
Is dit naïeve, extreem-linkse retoriek?
Neen, dit is koel berekende en algemeen gehanteerde anti-Belang strategie.

Citaat:
Daar ben ik niet van overtuigd. Je kan mij als Christen-Democraat absoluut niet van extreem-linkse sympathieën verdenken.
Neen hoor.
Ik persoonlijk verdenk je van extreem-rechtse taktiek om het krimpende politieke centrum vrij te houden voor de CD&V.
De sossen hebben niets te vrezen die blijven links.
De VLD is reeds voor 40% bereid om de macht te delen met het Belang.
De CD&V daarentegen ziet het Belang opschuiven naar "hun" centrum waar zij al zolang het monopolie dachten te hebben.

Citaat:
Nu, alles staat meer uitgewerkt op mijn site. Ik pretendeer niet de absolute waarheid te verkondigen, maar wil een en ander nuanceren en vertellen waarom ik mij tegen het Belang kant.
Ik spreek niet tegen sites.
Als jij niet overtuigd bent van jouw gelijk voel je dan vrij om na de examens toch maar eens het programma van het Belang tegen dat van de CD&V te houden en de elementen die ons binden te vergelijken met diegenen die ons scheiden.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 januari 2005 om 18:16.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2005, 18:14   #158
Spolpoel
Banneling

Standaard

Goe gezegd Fieseler !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2005, 01:35   #159
peterNET
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler

Ik spreek niet tegen sites.
Als jij niet overtuigd bent van jouw gelijk voel je dan vrij om na de examens toch maar eens het programma van het Belang tegen dat van de CD&V te houden en de elementen die ons binden te vergelijken met diegenen die ons scheiden.
Dan kan ik ook niet over de inhoud van een ander document praten, zoals het programma van het Belang. Deze discussie heeft geen zin meer wat mij betreft, want het is toch een dovemansgesprek.
Oud 15 januari 2005, 02:07   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kan ik ook niet over de inhoud van een ander document praten, zoals het programma van het Belang. Deze discussie heeft geen zin meer wat mij betreft, want het is toch een dovemansgesprek.
Ja dat geloof ik ook.
Mij lijkt het niet zo moeilijk om eens de programmapunten die niet overeenkomen een voor een naast elkaar te zetten en te bediscuteren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be