Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2005, 16:42   #141
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Mijn grootvader is een Vlaming, en zijn bedrijven waren in de Kempen gevestigd.
Daar hebt u gelijk in,dit kan niet!Maar het gros van de Vlamingen zal tevreden zijn met 1 werkoverall als ze daarmee de staat van het bedrijf kunnen verbeteren.
U merkt toch ook een groot verschil in de manier van aktie voeren tussen de Vlamingen en de Walen niet?Vlamingen zullen ook strijden voor een betere werkvoorwaarden maar de Walen slaan alles kapot,hebt u in de jaren 80 nog kunnen zien!
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:44   #142
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat erg! Drie overalls totaal gratis! Zelfs één als reserve!
Erg is dat niet. Maar als men er het werk voor stillegd, zegt dat veel over de onbenulligheden waarmee de vakbonden zich bezighouden en hielden.

Ik kan tenminste één voorbeeld aanhalen om te bewijzen dat de stelling van "Grellig": "alleen in Wallonië worden de werkgevers geboycotteerd" kant noch wal raakt. Veralgemenen is dan ook een typische Vlaams-nationale eigenschap.
Oud 27 februari 2005, 16:48   #143
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Daar hebt u gelijk in,dit kan niet!Maar het gros van de Vlamingen zal tevreden zijn met 1 werkoverall als ze daarmee de staat van het bedrijf kunnen verbeteren.
U merkt toch ook een groot verschil in de manier van aktie voeren tussen de Vlamingen en de Walen niet?Vlamingen zullen ook strijden voor een betere werkvoorwaarden maar de Walen slaan alles kapot,hebt u in de jaren 80 nog kunnen zien!
Ik ben niet tegen vakbonden, zolang het maar geoorloofd is waarmee ze zich bezighouden.

Maar vindt u zelf niet dat u zichzelf muurvast zet door alles in een Vlamingen-versus-Walen-context te plaatsen? U bent duidelijk liberaal. Wel, stem dan voor de VLD, de partij die opkomt voor de rechten van de werkgevers. De partij waarvan u het logo als avatar gebruikt, maakt elk sereen debat onmogelijk, door net hetzelfde te doen, dan wat u en vele andere doen: veralgemenen.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 16:49.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:50   #144
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat erg! Drie overalls totaal gratis! Zelfs één als reserve!
Doe maar maal tweehonderd!
Oud 27 februari 2005, 16:51   #145
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vindt u zelf niet dat u zichzelf muurvast zet door alles in een Vlamingen-versus-Walen-context te plaatsen?
B-H-V zit ook muurvast... Door de goede betrekkingen tussen Noord en Zuid?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:52   #146
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Erg is dat niet. Maar als men er het werk voor stillegd, zegt dat veel over de onbenulligheden waarmee de vakbonden zich bezighouden en hielden.

Ik kan tenminste één voorbeeld aanhalen om te bewijzen dat de stelling van "Grellig": "alleen in Wallonië worden de werkgevers geboycotteerd" kant noch wal raakt. Veralgemenen is dan ook een typische Vlaams-nationale eigenschap.
Yann,ik ga ermee stoppen,ga frieten eten met een lekkere "pot mayonnaise" van daarstraks hahaha
Maar geloof me,Vlamingen moeten hard werken voor hun centen en willen dan ook een politiek die eerst aan hun denkt ipv aan heel de wereld.We kunnen niet sociaal zijn voor heel de wereld!En zolang dat de "normale" partijen,zoals ze zichzelf noemen, dat niet willen inzien zal het nationalisme verder aanwakkeren!

En zoals ik zei,laat Stevaert De Croo en anderen maar eens meewerken in een fabriek,ze zullen wel anders piepen dan hun "zachter zachter zachter kom maar GRATIS halen profiteer" politiek bedrijf!!
Oud 27 februari 2005, 16:53   #147
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- "Ik wil een referendum over België, want een meerderheid van de Vlamingen is voor het behoud van België" BRAVO DE CROO!
De mens leeft uit gewoonte... Vraag de gemiddelde Vlaming of hij België wils splitsen, en hij antwoordt nee; splits het probleem uit en vraag hem telkens opnieuw zijn mening, en hij zal voor (meer) autonomie kiezen.

Citaat:
- "De monarchie is wel van belang: ze opent deuren in de ganse wereld". BRAVO DECROO!
Een president, een staatshoofd tout court, opent deuren.

Citaat:
- "Ik wil een referendum over de monarchie, dan is die prietpraat over monarchie rijmt niet op democratie ook inneens van de baan". BRAVO DE CROO!
Een referendum is niet hetzelfde als democratie... Een monarchie is principieel ondemocratisch, niet omdat ze niet door de meerderheid van de bevolking verworpen zou worden.

Citaat:
- "De meerderheid van de Vlamingen is voor de monarchie." BRAVO DE CROO!
Dat zal dan wel zeker... 'Ge voelt dat toch', nietwaar?... Enfin, het is niet omdat de meerderheid om de afgrond afstormt dat ik mee moet lopen. (Mijn buikgevoel zegt me dat de meeste Vlaminge of onverschillig, of in hun gewoontes vastgeroest zijn).

Citaat:
- "U mr. Schiltz, bent een egoïst." BRAVO DE CROO!
Inderdaad, de gefundeerde, politieke en vooral originele uitspraak... Decroo op zijn best, het gratuite moddergooien voor beginnelingen.

Citaat:
- "We hebben een contract met de monarchie. Wij steunen ze, zij voeren hun job uit." BRAVO DE CROO!
Oh ja? Wie heeft mij wat gevraagd? Een contract sluit je met wie je wil, niet met wie je 175 jaar geleden opgedrongen werd.

Citaat:
- "U mr. Schiltz, bent voor een republiek Vlaanderen. Maar dat zegt u niet expleciet. En dat is vals. Zeg nu eens dat u voor een onafhankelijk Vlaanderen bent." Marginaal Hugo begon rond de pot te draaien... BRAVO DE CROO!
Misschien heeft Herman - 'Plat op de buik' - Decroo hier wel een punt... Er zijn nauwelijks politici die echt durven te zeggen waar het op slaat.

Citaat:
Bravo Herman! Een zeer respectabel politicus die zegt wat de mensen denken!!!
Mocht hij nu nog degelijk en verstaanbaar Nederlands kunnen praten, we waren al iets dichter bij huis...

Citaat:
Is deze man Decroos idee van democratie? Als dat het geval is, dan trek ik mijn woorden in... en heeft hij gelijk: de monarchie is een heerlijk stelsel!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 27 februari 2005 om 16:53.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 16:56   #148
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
B-H-V zit ook muurvast... Door de goede betrekkingen tussen Noord en Zuid?
Nee, door de kinderachtigheden van de regeringspartij N-VA, toen die ter provocatie van de franstalige landgenoten, met vrachtwagens naar een scheepslift over de taalgrens trokken. En door de conflictpolitiek van het VB.

Zonder de flaminganten had B-H-V al lang gesplitst geweest!
Oud 27 februari 2005, 16:57   #149
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yann,ik ga ermee stoppen,ga frieten eten met een lekkere "pot mayonnaise" van daarstraks hahaha
Maar geloof me,Vlamingen moeten hard werken voor hun centen en willen dan ook een politiek die eerst aan hun denkt ipv aan heel de wereld.We kunnen niet sociaal zijn voor heel de wereld!En zolang dat de "normale" partijen,zoals ze zichzelf noemen, dat niet willen inzien zal het nationalisme verder aanwakkeren!

En zoals ik zei,laat Stevaert De Croo en anderen maar eens meewerken in een fabriek,ze zullen wel anders piepen dan hun "zachter zachter zachter kom maar GRATIS halen profiteer" politiek bedrijf!!
Belgische frieten! En vergeet niet dat Stevaert niet in een fabriek thuishoort, maar achter zijn toog int café!
Oud 27 februari 2005, 16:59   #150
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, door de kinderachtigheden van de regeringspartij N-VA, toen die ter provocatie van de franstalige landgenoten, met vrachtwagens naar een scheepslift over de taalgrens trokken. En door de conflictpolitiek van het VB.

Natuurlijk,dan waren we al lang "geript" geweest.Yann,jullie gaan toch niet denken dat we heel de dag met onze geldbeurs gaan open staan zeker?
Wel beetje de waarheid zien hé!
Oud 27 februari 2005, 17:02   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij hebt zeker Di Rupo gemist die vanmorgen zijn debuut maakte in 'de zevende dag'.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 februari 2005 om 17:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 17:02   #152
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Belgische frieten! En vergeet niet dat Stevaert niet in een fabriek thuishoort, maar achter zijn toog int café!
wat is Stevaert dan meer dan een gewone arbeider?Hij vervuild deze planeet ook iedere dag hoor door naar het toilet te gaan!
Dat is een fout van jullie,dat jullie zo opkijken naar de politici.Het zijn net dezelfde als ons,vergeet da niet!
Oud 27 februari 2005, 17:03   #153
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:

Jij hebt zeker Di Rupo gemist die zijn vanmorgen zijn debuut maakte in 'de zevende dag'.
Niet gezien,ik ga vandenacht genieten
Oud 27 februari 2005, 17:04   #154
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat geloof je toch zélf niet? De actie van de N-VA, was er misschien over ja, maar ze stelt wél reeële problemen aan de kaak, dat kan je niet ontkennen. Elf miljard jaarlijks, en het wordt nog niet eens 'constructief' gespendeerd. En het Vlaams Belang? Bij mijn weten nog steeds geen regeringspartij, met als gevolg dus dat ze bitter weinig in de B-H-V-pap te brokken hebben.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2005, 17:08   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is Stevaert dan meer dan een gewone arbeider?Hij vervuild deze planeet ook iedere dag hoor door naar het toilet te gaan!
Dat is een fout van jullie,dat jullie zo opkijken naar de politici.Het zijn net dezelfde als ons,vergeet da niet!
Je snapt het niet Grellig.
Yann moet niks van de sossen hebben die, samen met De Croo en co, zijn land overeind én BHV ongesplitst proberen te houden.
Di Rupo zei letterlijk dat er nog andere middelen zijn dan de splitsing om BHV 'op te lossen', namelijk de grote droom van de voorzitter van de bub: de uitbreiding van Bruxelles.
Oud 27 februari 2005, 17:08   #156
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
De mens leeft uit gewoonte... Vraag de gemiddelde Vlaming of hij België wils splitsen, en hij antwoordt nee; splits het probleem uit en vraag hem telkens opnieuw zijn mening, en hij zal voor (meer) autonomie kiezen.
Dus u wilt feitelijk zeggen dat de Vlaming onbekwaam is om deel te nemen aan een referendum over België? En dat hij te dom is, en te weinig op de hoogte van de huidige toestand, om te kunnen beslissen over een dergelijke vraag? Is dat de democratie die de Vlaams-nationalisten zo hoog in het vaandel dragen?

Ik zie het nu al aankomen! De flaminganten worden zenuwachtig omdat het woordje "referendum" meermaals in de Wetstraat gevallen is. En koortsachtig gaan ze op zoek naar "argumenten" om de nog onbekende uitslag te kunnen verantwoorden.

Citaat:
Een president, een staatshoofd tout court, opent deuren.
Niet altijd. Ik denk bv. dat er vele deuren gesloten bleven voor bv. Le Pen, of Fortuyn, of Haider, of .... Dewinter als president. Een politiek neutraal persoon als staatshoofd is in het belang van het ganse land. De geschiedenis leert ons dat de relaties tussen staten in de wereld, bij wisseling van staatshoofden, meer dan eens bekoelden. Bv. bij de machtsovername van Castro in Cuba...

Citaat:
Een referendum is niet hetzelfde als democratie... Een monarchie is principieel ondemocratisch, niet omdat ze niet door de meerderheid van de bevolking verworpen zou worden.
Nu dat weer. Als de meerderheid van dit land kiest voor de monarchie, dan is het democratisch, punt uit. U heeft duidelijk angst gekregen voor de stem van de bevolking!

Citaat:
Dat zal dan wel zeker... 'Ge voelt dat toch', nietwaar?... Enfin, het is niet omdat de meerderheid om de afgrond afstormt dat ik mee moet lopen. (Mijn buikgevoel zegt me dat de meeste Vlaminge of onverschillig, of in hun gewoontes vastgeroest zijn).
Ik heb niet dat gevoel. Ik heb wel het gevoel dat de flaminganten ons mee naar die afgrond aan het sleuren zijn.

Citaat:
Inderdaad, de gefundeerde, politieke en vooral originele uitspraak... Decroo op zijn best, het gratuite moddergooien voor beginnelingen.
De Croo is een man van waarden en normen, die het ver geschopt heeft in de Belgische politiek. Uw oneliners halen hem geenszins onderuit. U maakt er zich enkel belachelijk mee.

Citaat:
Oh ja? Wie heeft mij wat gevraagd? Een contract sluit je met wie je wil, niet met wie je 175 jaar geleden opgedrongen werd.
Wie heeft u wat gevraagd om niet door het rood te mogen rijden?

Citaat:
Is deze man Decroos idee van democratie? Als dat het geval is, dan trek ik mijn woorden in... en heeft hij gelijk: de monarchie is een heerlijk stelsel!
Belachelijk. Ik wil wel een andere foto zoeken hoor.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 17:09.
Oud 27 februari 2005, 17:12   #157
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het is u die gebrainwashed bent door de anti-politiek.
Oud 27 februari 2005, 17:13   #158
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Je snapt het niet Grellig.
Yann moet niks van de sossen hebben die, samen met De Croo en co, zijn land overeind én BHV ongesplitst proberen te houden.
Di Rupo zei letterlijk dat er nog andere middelen zijn dan de splitsing om BHV 'op te lossen', namelijk de grote droom van de voorzitter van de bub: de uitbreiding van Bruxelles.
Natuurlijk was BHV al lang opgelost zonder de flamiganten,maar dan weer in ons nadeel!!Dat ze dat niet zien.....................ik snap da niet!Mijn grijze massa kan het niet bevatten...............
Oud 27 februari 2005, 17:15   #159
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, het is u die gebrainwashed bent door de anti-politiek.
en weer naamkaartjes..............Antipolitiek............ ............................
Yann,als het nationaal gedachtengoed er niet was kon u nu niet lekker op een luie zondagmiddag op een toetsenbord liggen te duwen....................

Dont forget this one.........................................

Laatst gewijzigd door Grellig : 27 februari 2005 om 17:16.
Oud 27 februari 2005, 17:16   #160
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Dat geloof je toch zélf niet? De actie van de N-VA, was er misschien over ja, maar ze stelt wél reeële problemen aan de kaak, dat kan je niet ontkennen. Elf miljard jaarlijks, en het wordt nog niet eens 'constructief' gespendeerd. En het Vlaams Belang? Bij mijn weten nog steeds geen regeringspartij, met als gevolg dus dat ze bitter weinig in de B-H-V-pap te brokken hebben.
Het Vlaams Belang heeft na de besprekingen met Leterme, over een regeringsdeelname, zichzelf onmogelijk gemaakt, door te radicale standpunten in te nemen, en bijgevolg aan crisispolitiek te doen. Zo bestuur je geen land nee, en Leterme heeft toen wijselijk geoordeeld om het VB weer rechts te laten liggen. Het Cordon Sanitaire is een schandalig uitvindsel, dat door het VB (!!!) in stand gehouden wordt omdat ze 1) het niet beter kunnen en 2) zichzelf dan in een veilige slachtofferrol kunnen wikkelen.

De actie in Strépy was ongeoorloofd. Opmerkelijk dat dan net die partij in de media komt vertellen wat men als politieker mag doen, en wat niet. Bovendien waren die transfers fout berekend, want ze waren onvolledig, en eenzijdig.

Laatst gewijzigd door Yann : 27 februari 2005 om 17:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be