Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 16:17   #141
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hoe weet je dat echter van dat kiestotaal? U weet evengoed als Spirit hoeveel stemmen er voor uw partij zijn gekomen.
Ik weet dat er zes N-VA-kandidaten rechtstreeks verkozen zijn geweest, op basis van hun voorkeursstemmen. Lijkt me duidelijk genoeg, of niet soms?
zorroaster is offline  
Oud 8 maart 2005, 15:17   #142
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Oud 8 maart 2005, 22:15   #143
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Ik dacht dat er een doorbraak moest zijn, wat betreft B-H-V, ten laatste op 1 maart.

We zijn inmiddels al op dag twee na de daedline, en alles blijft bevroren stil.

Kan er iemand van CD&V of NV-A misschien enige uitleg geven?
Als suggestie voor een antwoord:

Wel je hebt verkiezngsbeloften, en mensen die die gemakkelijk geloven en mensen die die willen geloven en mensen die dat thema veel leuker vinden dan vervelende zaken zoals economie, gezondsheidszorg, verkeer, vervuiling enz.
waarnemer is offline  
Oud 9 maart 2005, 10:48   #144
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik weet dat er zes N-VA-kandidaten rechtstreeks verkozen zijn geweest, op basis van hun voorkeursstemmen. Lijkt me duidelijk genoeg, of niet soms?
Inderdaad! de nva moet het hebben van mensen die stemmen op gezichten en niet op een programma!8)
jan hyoens is offline  
Oud 9 maart 2005, 11:28   #145
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan jan hyoens.

Jan, de N-VA heeft misschien wel het meest kritische kiespubliek van de ganse politieke meute. Zelfs partijgenoten van je hebben op dit forum afstand genomen van je haatpostings tegenover de N-VA. Denk jij misschien dat jouw partij het alleenrecht heeft op radikaal vlaams-nationalisme, ik ben lang genoeg politiek aktief om van niemand lessen te moeten krijgen betreffende deze materie. Redelijkheid is een term die in jouw woordenboek niet voorkomt en dat vind ik buitengewoon spijtig. Lees eens goed de reacties van de N-VA leden omtrent de zaak Remmery en je zult misschien begrijpen wat ik bedoel.
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 11:35   #146
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Bericht aan jan hyoens.

Jan, de N-VA heeft misschien wel het meest kritische kiespubliek van de ganse politieke meute. Zelfs partijgenoten van je hebben op dit forum afstand genomen van je haatpostings tegenover de N-VA. Denk jij misschien dat jouw partij het alleenrecht heeft op radikaal vlaams-nationalisme, ik ben lang genoeg politiek aktief om van niemand lessen te moeten krijgen betreffende deze materie. Redelijkheid is een term die in jouw woordenboek niet voorkomt en dat vind ik buitengewoon spijtig. Lees eens goed de reacties van de N-VA leden omtrent de zaak Remmery en je zult misschien begrijpen wat ik bedoel.
akkoord, Robert!
Ambiorix is offline  
Oud 9 maart 2005, 11:38   #147
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Bericht aan jan hyoens.

"Misschien", het is te hopen voor de nva van niet want tot nu toe heeft ze er als regeringspartij nog niet veel van terecht gebracht!
Partijgenoten van mij mogen in tegenstelling tot andere partijen niet akkoord gaan met mijn gedachten, maar op een paar die oproepen tot godsvrede heb ik er nog geen één weten mij terechtwijzen ivm mijn gefundeerde aanvallen op het beleid van de nva! Als jij kritiek op de handelswijze ivm de splitsing van BHV onder noemer "haat"postings wil plaatsen, by my guest! Ik zeg niet dat mijn partij het alleenrecht heeft op het radikaal Vlaams nationalisme, maar ik beweer wel, gestaafd door feiten, dat de nva daar helemaal geen recht kan op doen gelden!
En uw politiek ervaring zal misschien binnen de VU-onzaliger opgedaan zijn, want daar sprak men ook altijd over "redelijk blijven" bij elke Vlaamse toegeving!
Wat de zaak remmery betreft ben ik blij dat sommigen onder jullie afstand nemen van de schandelijke politieke recuperatiepoging van de nva om het belang te beschadigen!
jan hyoens is offline  
Oud 9 maart 2005, 12:04   #148
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan jan hyoens.

De term "in tegenstelling tot andere partijen" vind ik weer schitterend. Ik zeg binnen de partij mijn gedacht, en als het noodzakelijk is ook tegen de partij.
Niemand neemt me dit kwalijk. Mijn politieke ervaring heb ik inderdaad bij de vroegere VU opgedaan (dacht jij misschien bij de VLD?) en wie de verdienste van de VU ontkent in de historische ontvoogdingstrijd ontkent het bestaan van het zonlicht. Wat je laatste zin betreft ben ik ook blij (abstractie gemaakt van je formulering natuurlijk).
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 12:58   #149
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Bericht aan jan hyoens.

De term "in tegenstelling tot andere partijen" vind ik weer schitterend. Ik zeg binnen de partij mijn gedacht, en als het noodzakelijk is ook tegen de partij.
Niemand neemt me dit kwalijk. Mijn politieke ervaring heb ik inderdaad bij de vroegere VU opgedaan (dacht jij misschien bij de VLD?) en wie de verdienste van de VU ontkent in de historische ontvoogdingstrijd ontkent het bestaan van het zonlicht. Wat je laatste zin betreft ben ik ook blij (abstractie gemaakt van je formulering natuurlijk).
Blijkbaar luisteren ze dan niet naar jouw gedacht bij de partij! Of heb je hun aangeraden van te "geven en toe te geven" bij de splitsing van BHV zoals bij het Egmontpact?
jan hyoens is offline  
Oud 9 maart 2005, 13:19   #150
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
"Misschien", het is te hopen voor de nva van niet want tot nu toe heeft ze er als regeringspartij nog niet veel van terecht gebracht!
Partijgenoten van mij mogen in tegenstelling tot andere partijen niet akkoord gaan met mijn gedachten, maar op een paar die oproepen tot godsvrede heb ik er nog geen één weten mij terechtwijzen ivm mijn gefundeerde aanvallen op het beleid van de nva! Als jij kritiek op de handelswijze ivm de splitsing van BHV onder noemer "haat"postings wil plaatsen, by my guest! Ik zeg niet dat mijn partij het alleenrecht heeft op het radikaal Vlaams nationalisme, maar ik beweer wel, gestaafd door feiten, dat de nva daar helemaal geen recht kan op doen gelden!
En uw politiek ervaring zal misschien binnen de VU-onzaliger opgedaan zijn, want daar sprak men ook altijd over "redelijk blijven" bij elke Vlaamse toegeving!
Wat de zaak remmery betreft ben ik blij dat sommigen onder jullie afstand nemen van de schandelijke politieke recuperatiepoging van de nva om het belang te beschadigen!
Idd. jan hyoens

zoals ik al eerder gezegd heb, zou ik het helemaal niet appreciëren, mocht
het Vlaams Belang (partij en leden cq kiezers) de houding van de NVA ivm kartel en BHV niet op de korrel nemen.
Dat is hun verdomde plicht.

@robert t
indien U vind dat de nva goed bezig is, uw volste recht.
Maar aanvaard dan ook véle Vlamingen die mening niet delen.
Ik zou denken dat U na Egmont de les wel begrepen zou hebben.
Niet, blijkbaar

Tot slot, ik zou niet liever hebben dan dat er één groot Vlaams front zou zijn.
maar weet dat zoiets zonder het Vlaams Belang NIET mogelijk is.

Opnieuw zal de tijd inzake BHV het Vlaams Belang zijn gelijk bewijzen!!
Oud 9 maart 2005, 16:26   #151
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Inderdaad, de flaminganten zijn hilarisch !! Hoeveel tijd geven we dat groepje nog? Zes maanden?
Hans1 is offline  
Oud 9 maart 2005, 19:14   #152
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan jan hyoens en AVV.

Het steeds terugkerende egmont-plaatje is een beetje afgezaagd, beste vrienden.
Ik was er destijds hevig tegenstander van maar als gewoon partijmilitant had ik er niet teveel over te zeggen, zoals jullie niets te zeggen hebben over de standpunten die het huidig Belang inneemt. Als er bepaalde mensen op dit forum pleiten voor ééndracht onder de nationalisten ben ik één daarvan. Of hebben jullie liever de prietpraat van Hans1, die nog altijd de uitspraak "Een Vlaamse republiek is café-praat." van Lionel Vandenberghe citeert, uitspraak die Vandenberghe in De Standaard al een paar maanden geleden gecorrigeerd heeft. De bubbels blijven een bron van vermaak, ze zouden natuurlijk niet liever hebben dat een vlaams front, nodig voor de finale aanpak van dit apenland, er niet zou komen. Ik ben er in ieder geval voorstander van, en het zal met Belang moeten zijn of niet zijn. Is dit duidelijk genoeg?
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 19:55   #153
Don Quichote
Banneling

Standaard

robert,
het zal met VB zijn.

N-Va te zwak.
Ik heb ze sportief een kans gegeven...

Maar zoals ik vreesde, hebben ze geen ballen.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 9 maart 2005 om 19:56.
Don Quichote is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:01   #154
ilfalco
Minister-President

Standaard

Feit is dat voor de n-va de PC belangrijker is dan het vlaams belang. De n-va is zeer heterogeen en Bour gois is PC'ter als de pc'ten zelf. In brussel heeft de n-va een kapitale fout begaan , want men steunt het anti-vlaamse beleid en dat voor een ministerpost zonder enige bevoegdheden , men loopt aan de leiband van de PS. Zelfs linkse nationalisten zoals defoort , platel en grammens zien het Vb meer en meer als de weg naar een onafhankelijk vlaanderen.
ilfalco is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:04   #155
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Don Quichote.

Ben jij misschien Filip De Winter?
Bedankt dat je ons een kans gegeven hebt, en wat de ballen betreft, wait and see.
Nooit te voorbarig zijn.
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:09   #156
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan ilfalco.

What the fuck is de PC? de parti communiste?
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:16   #157
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bericht aan ilfalco.

What the fuck is de PC? de parti communiste?
Politiek Correct
Oud 9 maart 2005, 20:29   #158
Don Quichote
Banneling

Standaard

Robert,

De verkiezingen zijn er nog niet.

Maar heb daarnet De Wever gehoord.
Stemt me niet hoopvol.
Steeds maar blijven vergoeilijken.
Zoals de VU destijds.

Waarom gaat de N-VA niet bij Spirit?

Bart De Wever krijgt Anciaux trekjes.
Don Quichote is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:37   #159
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan ilfalco.

Bourgeois (wat hebben sommige mensen moeite om die naam correct te schrijven)
zijn ministerpost is maar om te lachen. De N-VA loopt de PS achterna. Wat gaan jullie nog allemaal verzinnen? Jongens toch.
robert t is offline  
Oud 9 maart 2005, 20:44   #160
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Bericht aan Don Quichote.

"Waarom gaat de N-VA niet bij Spirit. BDW krijgt Anciaux-trekjes".

We wachten tot BDW begint te bleiten.
robert t is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be