Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2005, 14:56   #141
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Maar de betoging ging zeer vreedzaam en zonder geweld verlopen...

Nu ja, ik had dit reeds vorige week voorspeld (I'm good! ).
Bijna zeventig jaar geleden kwamen de Duitsers ook betogen in Polen om hun taalgenoten een hart onder de riem te steken en hun solidariteit met hun volksgenoten te betuigen. De racistische en onverdraagzame Polen hebben toen ook gewelddadig tegengemanifesteerd en zo is de tweede wereldoorlog begonnen!
Oud 8 maart 2005, 14:59   #142
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazer
Volgende meen ik echt. Ik ben geen ancien op dit forum en beschouw mezelf als onbevangen.

Bent u echt de voorzitter van een politieke partij? Zoja, dan vind ik dat u met de inhoud van uw antwoord in de verste verte het intellectueel niveau van ALLE Belgische partijen benaderd.

Het kan zijn dat u zich aanpast aan het publiek aan dit forum, maar dan nog; zelfs voor een 6de leerjaar zie ik Yves Leterme nog niet op deze manier antwoorden.

Ik zou vereerd zijn met een antwoord.
Eén. Waar haalt u het lef vandaan om zo'n toon aan te slaan tegen een nationale partijvoorzitter?

Twéé. Dt-fouten komen écht niet goed over als je een ander probeert te beledigen.

Drie. De Voorzitter zegt ware dingen. Dat U dat weigert in te zien zegt véél over u.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:04   #143
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Eén. Waar haalt u het lef vandaan om zo'n toon aan te slaan tegen een nationale partijvoorzitter?

Twéé. Dt-fouten komen écht niet goed over als je een ander probeert te beledigen.

Drie. De Voorzitter zegt ware dingen. Dat U dat weigert in te zien zegt véél over u.
Nationale ''partijvoorzitter'' met 13000 kiezers.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:13   #144
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik vind de toon die hij aansloeg nog redelijk beschaafd.....

hebt u bovendien nog nooit commentaar gehad op uw "nationale partijvoorzitter", of is ons bobke weer kort van geheugen
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:31   #145
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het in kaart brengen van het Vlaams-nationalisme is nu echt aan de orde. Bepaalde flaminganten worden hoe langer hoe gefrustreerder, en dat kan zich uiten in ondemocratische terroristische acties.
Hum, wie was alweer van mening dat het hoog tijd was dat de BUB de macht greep om orde op zaken te stellen...?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:35   #146
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je, ooit eens, lang geleden (ik was toen nog een puber), ben ik eens aan het discussiëren geslagen met enkele Getuigen van Jehova... Het was geen al te prettige ervaring, geloof me, want die rekels waren voor geen enkel argument vatbaar: elke keer opnieuw kwam er het simpele antwoord dat de wet van God waarheid was (of zoiets) en dat ik dat niet wilde inzien, tsja, dat was toch wel bijzonder zorgelijk... Maar, zo stelden ze me gerust, ooit zou ook ik het licht zien en God vinden. Wat wil ik nu met dit mooie en leerrijke verhaaltje zeggen, hoor ik je denken, wel: dat de BUB me van langsom meer op één of andere mystieke sekte begint te lijken, inclusief profetendom en oogkleppen.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 15:37   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In de Morgen inderdaad fantastisch editoriaal inzake Linkebeek: de ene betoging was al extremistischer en belachelijker dan de andere. En dat was op het VB-NVA bedoeld .
Vanzelfsprekend.
De Morgen kan moeilijk de FDF-steunpilaren van jouw 'partij' bedoelen, hé Hans?
Oud 8 maart 2005, 15:43   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Voorzitter zegt ware dingen.
Je bedoelt toch de bub-voorzitter, Hans van de Cauter, die zich met FDF-ers laat omringen?

Tot welke sport op het bub-laddertje hebben Hans en zijn FDF-partijtop jou al laten opklimmen in de bub-hiërarchie, Patriot?
Oud 8 maart 2005, 16:02   #149
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ja, de berichtgeving is niet objectief en dhr Pauli al zeker niet.
Zoals bij alle kranten moet men een onderscheid maken tussen de berichtgeving en de commentaar. Het opiniestuk dat ik hier postte valt uiteraard onder commentaar en is per definitie niet objectief.

Wat is er overigens "niet objectief" aan de berichtgeving van De Morgen?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 16:04   #150
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En waar haal jij het idee vandaan dat dat titeltje van "nationale partijvoorzitter" ook maar iets betekent? (Hint: we wonen niet in de USSR.)

Citaat:
Vandaar dat Yann en consoorten het blijven hebben over nazi's. Zelfs tijdens het schuimbekken kan je daar moeilijk een dt-fout in maken.

Citaat:
En die Hans-personencultus zegt veel over u en de BUB, zeker als het nog niet zo lang geleden (de gloriedagen van Vivant) een heel ander verhaal was.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 18:10   #151
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Zoals bij alle kranten moet men een onderscheid maken tussen de berichtgeving en de commentaar. Het opiniestuk dat ik hier postte valt uiteraard onder commentaar en is per definitie niet objectief.

Wat is er overigens "niet objectief" aan de berichtgeving van De Morgen?
om een voorbeeldje te geven, het artikel dat ze publiceerden over rob verreycken
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 18:43   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die Hans-personencultus zegt veel over u en de BUB, zeker als het nog niet zo lang geleden (de gloriedagen van Vivant) een heel ander verhaal was.

Those were the days my friend.
We thougt they'd never end.

Oud 8 maart 2005, 18:45   #153
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
om een voorbeeldje te geven, het artikel dat ze publiceerden over rob verreycken
hetwelk?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 18:51   #154
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Weet je, ooit eens, lang geleden (ik was toen nog een puber), ben ik eens aan het discussiëren geslagen met enkele Getuigen van Jehova... Het was geen al te prettige ervaring, geloof me, want die rekels waren voor geen enkel argument vatbaar: elke keer opnieuw kwam er het simpele antwoord dat de wet van God waarheid was (of zoiets) en dat ik dat niet wilde inzien, tsja, dat was toch wel bijzonder zorgelijk... Maar, zo stelden ze me gerust, ooit zou ook ik het licht zien en God vinden. Wat wil ik nu met dit mooie en leerrijke verhaaltje zeggen, hoor ik je denken, wel: dat de BUB me van langsom meer op één of andere mystieke sekte begint te lijken, inclusief profetendom en oogkleppen.

Zoiets?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 19:12   #155
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Sorry voor mijn toon. Het was niet mijn bedoeling om een "toon" aan te slaan.
Ik zei alleen: ik zie Yves Leterme niet op die die manier reageren.
1.bis Nationaal partijvoorzitter dus. Ik dacht dat ik wel beleefd was. Kritisch maar beleefd.

2. Sorry voor de DT fout, het schaamrood komt me op de wangen

3. De voorzitter geeft zijn mening. Ik zie dat niet als een dogma. En nogmaals, ik had het in de eerste plaats op de "stijl" van antwoorden, en niet zo zeer op de boodschap.

Ik merk wel dat "de voorzitter" aan jou een trouwe fan heeft! j/k
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:16   #156
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
1. Sorry voor mijn toon. Het was niet mijn bedoeling om een "toon" aan te slaan.
Ik zei alleen: ik zie Yves Leterme niet op die die manier reageren.
1.bis Nationaal partijvoorzitter dus. Ik dacht dat ik wel beleefd was. Kritisch maar beleefd.

2. Sorry voor de DT fout, het schaamrood komt me op de wangen

3. De voorzitter geeft zijn mening. Ik zie dat niet als een dogma. En nogmaals, ik had het in de eerste plaats op de "stijl" van antwoorden, en niet zo zeer op de boodschap.

Ik merk wel dat "de voorzitter" aan jou een trouwe fan heeft! j/k
Specifieer dan eens welke 'stijlfouten' er gemaakt werden?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 08:49   #157
Piet Hein
Minister

Standaard

De fotot is niet zo duidelijk maar dit is het fdf aanhang.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 09:10   #158
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Die staan in hunnen blote voor de spiegel naar hun enige aanhanger te kijken!

Laatst gewijzigd door Luddo : 9 maart 2005 om 09:11.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 09:34   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Specifieer dan eens welke 'stijlfouten' er gemaakt werden?
Heb jij dan nooit door dat er aan jouw been wordt getrokken?
Oud 9 maart 2005, 09:35   #160
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Foto genomen....................na de betoging. Maar dat hebben de Vlaamsgezinden "vergeten" te vermelden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be