Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 16:27   #141
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

***geen persoonlijke beledigingen AUB ***

Laatst gewijzigd door johanvdw : 23 maart 2005 om 14:14.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 16:40   #142
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Spijtig dat het een politiek spelletje op de kap van die vrouw en haar familie is...
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 16:57   #143
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Spijtig dat het een politiek spelletje op de kap van die vrouw en haar familie is...
Haar familie (ouders en broers/zussen wil net dat ze leeft. Het is haar man die wil dat men ermee ophoudt. Hij is nu immers bij een ander en krijgt binnenkort een tweede kind van haar. Er dient ook te worden vermeldt dat hij jaren geleden een proces heeft gewonnen tegen de doktors die zijn vrouw na haar hartinfarct hebben behandeld. Hij kreeg daarvoor 750.000 dollar die nu in een fonds zit die moet dienen om voor zijn vrouw te zorgen. De dag dat ze sterft is dat geld van hem ...

Zo zie je maar dat het niet zo eenvoudig ligt. Het is perfekt mogelijk dat de republikeinen een politiek spel spelen op de kap van die vrouw, maar het is ook perfekt mogelijk dat die man haar dood wilt gewoon omwille van de poen en om er eidenlijk vanaf te zijn.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 16:58   #144
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ja, maar zelfs de moeder heeft opgeroepen om er geen politiek spelletje van te maken, daar is niemand van de familie bij gebaat.
Oud 22 maart 2005, 17:01   #145
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Haar familie (ouders en broers/zussen wil net dat ze leeft. Het is haar man die wil dat men ermee ophoudt. Hij is nu immers bij een ander en krijgt binnenkort een tweede kind van haar. Er dient ook te worden vermeldt dat hij jaren geleden een proces heeft gewonnen tegen de doktors die zijn vrouw na haar hartinfarct hebben behandeld. Hij kreeg daarvoor 750.000 dollar die nu in een fonds zit die moet dienen om voor zijn vrouw te zorgen. De dag dat ze sterft is dat geld van hem ...

Zo zie je maar dat het niet zo eenvoudig ligt. Het is perfekt mogelijk dat de republikeinen een politiek spel spelen op de kap van die vrouw, maar het is ook perfekt mogelijk dat die man haar dood wilt gewoon omwille van de poen en om er eidenlijk vanaf te zijn.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat haar man het voor de poen doet. Dit proces werd in 1993 gewonnen, pas in 1998 zou hij voor het eerst vragen om de tube te verwijderen. Waarom 5 jaar wachten?

Bovendien werden er hem al aanzienlijke bedragen geboden om haar in leven te houden.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 17:14   #146
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat haar man het voor de poen doet. Dit proces werd in 1993 gewonnen, pas in 1998 zou hij voor het eerst vragen om de tube te verwijderen. Waarom 5 jaar wachten?

Bovendien werden er hem al aanzienlijke bedragen geboden om haar in leven te houden.
Ja, dat is allemaal best mogelijk. Ik wil enkel erop wijzen dat het een beetje naief zou zijn om ervan uit te gaan dat in dergelijke gevallen degenen die de dood vragen nooit aan hun eigen belang denken.
Oud 22 maart 2005, 17:14   #147
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, maar zelfs de moeder heeft opgeroepen om er geen politiek spelletje van te maken, daar is niemand van de familie bij gebaat.
Sorry, dat wist ik niet.
Oud 22 maart 2005, 17:59   #148
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
In de staat Oregon is euthanasie toegelaten op vraag van de patiënt. Net zoals in België en Nederland. En net zoals in België en Nederland valt dit geval niet onder die wet omdat er geen bewijs is van de (herhaalde) vraag tot euthanasie.
Sorry, akkoord. Dus de fout van de wetgeving, of een onvolkomendheid in de regulering van euthanasie. Bij deze.

Zou het dan niet interessanter zijn voor die staat, om de discussie te verleggen van een kasplantje naar de mogelijkheid om zo iemand menswaardig te laten sterven? (en ja, dat bestaat, menswaardig sterven).
Oud 22 maart 2005, 18:00   #149
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
hmm, om van jouw 'brein' maar niet te spreken..
Hjmm.. Voelde je je soms aangesproken?
Oud 22 maart 2005, 18:04   #150
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Zéér waar, zéér waar. Politiek "gewin" voor BushPuppie.. YAK!
Oud 22 maart 2005, 18:18   #151
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Hjmm.. Voelde je je soms aangesproken?
niet direct. Maar ik heb wel respect voor mensen die tegen euthanasie zijn, daar is zeker niks 'ziekelijks' aan.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 18:25   #152
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
[size=3]Comapatiënte Schiavo mag van rechter sterven[/size]

di 22/03/05 - In Florida weigert de federale rechter om de voedingssonde van comapatiënte Terri Schiavo opnieuw in te brengen. Zondagnacht had een wet van het Congres het initiatief aan de rechter overgelaten.

De beslissing van de rechter gaat daarmee in tegen de zin van de ouders van Terri Schiavo. Zij hadden gevraagd dat de sonde weer zou worden ingebracht.

De ouders van Schiavo, Mary en Bob Schindler, gaan in beroep tegen de beslissing, om "het leven van Terri te redden".

De 41-jarige Terri Schiavo leeft nu al vier dagen zonder voedsel of drank. Haar toestand kan mogelijk snel slechter worden.

Uit een rondvraag in de VS blijkt dat een meerderheid van de Amerikanen ermee akkoord gaat dat de vrouw niet meer kunstmatig wordt gevoed.

Rechter hoort echtgenoot en ouders comapatiënte

Op verzoek van de echtgenoot van Terri Schiavo was vorige vrijdag de sonde met voeding verwijderd. Een juridisch en politiek steekspel rond het lot van de vrouw houdt de Verenigde Staten nu al vier dagen in spanning.

Gisteren was er een hoorzitting met alle partijen. Volgens verslaggevers in de rechtbank in Tamp luisterde rechter James Whittemore met veel belangstelling naar het argument van de ouders van Terri Schiavo.

De ouders benadrukten dat de tijd dringt. Maar de rechter gaf geen enkele aanwijzing over de tijd die hij nodig denkt te hebben om tot een besluit te komen.

Republikeinen zijn verontwaardigd over uitstel

In Republikeinse kringen heerst intussen grote verontwaardiging over de nieuwe rechtszaak. Ze wijzen erop dat president George W. Bush in het holst van de nacht de wet heeft ondertekend die Terri Schiavo een kans moet geven om te overleven.

Maar de rechter heeft tot gisteravond 21 uur Belgische tijd gewacht om de zitting over de zaak te laten aanvangen. De advocaat van Michael Schiavo, de echtgenoot van Terri, prees rechter Whittemore omdat hij zich niet onder druk laat zetten.
[size=1]Bron: vrtnieuws.net[/size]

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 22 maart 2005 om 18:27.
Oud 22 maart 2005, 18:45   #153
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1]Bron: vrtnieuws.net[/size]
Nu maar hopen dat het niet weer in beroep getrokken wordt en dat ze eindelijk vredig mag heengaan.

Terri's Brein.

[font=Arial]Het donkere gedeelte van haar hersenen is totaal vloeibaar.[/font]

Laatst gewijzigd door Andro : 22 maart 2005 om 18:51.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 18:46   #154
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
niet direct. Maar ik heb wel respect voor mensen die tegen euthanasie zijn, daar is zeker niks 'ziekelijks' aan.
Na 15 jaar een dierbare als een kasplantje laten vegeteren, begin ik mij toch vragen te stellen............
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 18:47   #155
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Nu maar hopen dat het niet weer in beroep getrokken wordt en dat ze eindelijk vredig mag heengaan.

Terri's Brein.

Als de ouders nu toch gelijk zouden krijgen dan ben ik ervan overtuigd dat de rechter onder druk is gezet!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:00   #156
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Het moet voor die ouders verschrikkelijk zijn, dat de rechtbank hun onschuldige dochter der dood veroordeelt. Het moest maar eens jouw dochter of zoon zijn wiens echtengenoot(e) hem of haar wil vermoorden via de rechtbank. Een echte schande is dat. Wat mij betreft moet president Bush hier hoogstpersoonlijk ingrijpen, dat deze moord langs juridische weg niet kan doorgaan. Heb je haar gezien, deze vrouw is niet in coma, ze is gehandicapt. Ieder leven is evenveel waard (gehandicapt of niet) en de mens heeft het recht niet om voor God te spelen. Die ouders slaan de nagel op de kop om te spreken van een dodelijke zonde, uitgesproken door de rechtbank. Ik pleit dan ook, ook hier in België, als de rechtbanken overgaan tot moord op onschuldigen, de politiek moet ingrijpen. Bush moet desnoods via een buitengewone bevoegdheid die hij krijgt van het parlement, de man die voogd is Terri, hem onmiddelijk uit zijn voogdijschap zetten !

Nog een punt: rechtbanken hebben niet altijd gelijk, zeker niet als ze tegen de wil gods ingaan. Dus de scheiding der machten is net zoals de scheiding van Kerk en staat onzin !

Laatst gewijzigd door België-mijn-land : 22 maart 2005 om 19:01.
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:02   #157
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Na 15 jaar een dierbare als een kasplantje laten vegeteren, begin ik mij toch vragen te stellen............
Voor u moet de zwakeren zeker uitgezuiverd worden. door types zoals u heb ik schrik om een in coma te komen .
Oud 22 maart 2005, 19:04   #158
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Het moet voor die ouders verschrikkelijk zijn, dat de rechtbank hun onschuldige dochter der dood veroordeelt. Het moest maar eens jouw dochter of zoon zijn wiens echtengenoot(e) hem of haar wil vermoorden via de rechtbank. Een echte schande is dat. Wat mij betreft moet president Bush hier hoogstpersoonlijk ingrijpen, dat deze moord langs juridische weg niet kan doorgaan. Heb je haar gezien, deze vrouw is niet in coma, ze is gehandicapt. Ieder leven is evenveel waard (gehandicapt of niet) en de mens heeft het recht niet om voor God te spelen. Die ouders slaan de nagel op de kop om te spreken van een dodelijke zonde, uitgesproken door de rechtbank. Ik pleit dan ook, ook hier in België, als de rechtbanken overgaan tot moord op onschuldigen, de politiek moet ingrijpen. Bush moet desnoods via een buitengewone bevoegdheid die hij krijgt van het parlement, de man die voogd is Terri, hem onmiddelijk uit zijn voogdijschap zetten !

Nog een punt: rechtbanken hebben niet altijd gelijk, zeker niet als ze tegen de wil gods ingaan. Dus de scheiding der machten is net zoals de scheiding van Kerk en staat onzin !
tot u laatste lijntje ben ik volledig akkoord met u.
Maar als goed gelovig man kent u toch zeker de "brief aan de romeinen" en weet me dan te vertellen wat er staat over scheiding kerk en staat
Oud 22 maart 2005, 19:06   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Voor u moet de zwakeren zeker uitgezuiverd worden. door types zoals u heb ik schrik om een in coma te komen .
IK wil alleszins een spuitje krijgen, indien ik in een dergelijke uitzichtloze situatie terechtkom.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:09   #160
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
IK wil alleszins een spuitje krijgen, indien ik in een dergelijke uitzichtloze situatie terechtkom.
Mijn leven is me heilig dus laat ik dat vastleggen , en hoop dat ik dat nooit voorheb in een belgisch ziekenhuis.
U mening respecteer ik , maar ik zou nooit met zo'n beslissing kunnen leven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be