![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren? | |||
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken |
![]() ![]() ![]() |
16 | 29,09% |
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen |
![]() ![]() ![]() |
39 | 70,91% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2) in theorie is daar spirit die de sp.a vlaamser moet maken. ik kan dat moeilijk inschatten. 3) die uitspraak van grammens wordt overdreven. hoeveel linkse nationalisten stemmen VB ?! 4) "nadien": ok, maar "terwijl" je vlaanderen onafhankelijk maakt moet je wel nog besturen natuurlijk. Ik vind het wel positief dat u het vlaams-nationale boven het (doctrinair) rechtse stelt. een n-va-erfenis blijkbaar ![]()
![]() |
#142 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#144 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
welke spelletjes speel ik?? ik ben zelf een niet-radicaal-rechtse nationalist. op sommige punten rechts maar op sommige punten zeker niet. Het VB zorgt meer voor die rechtse perceptie dan de belgic isten me dunkt Citaat:
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() Inderdaad, u viel zonet door de mand als zijnde iemand die bereid is zichzelf te verraden om mee te mogen spelen. Proficiat!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Dit onderwerp lijkt mij al voldoende uitgemolken.
Het enige dat in de laatste pagina's zowat overblijft is een constant verweer tegen Kamiel en Co. Kunnen we terug naar inhoud of gaan we beter naar een nieuw topic?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En daarvoor is het nodig de walen voor het blok te zetten/ Of verregaande verdere federalisering of onafhankelijkheid. Als je de walen voor dat blok zet, kan je misschien nog iets realiseren. Met de huidige tactiek van 'we zouden graag hebben dat..., maar als jullie niet akkoord zijn doen wij niets' geraken we duidelijk geen stap verder. De Walen zeggen gewoon : non en belgique doet verder zoals voorheen... |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat als het aan onze 'Vlaamse' excellenties ligt, en wat betreft dat 'voor het blok zetten', ze nog eens 175 jaar nodig zullen hebben om hun Franstalige collega's bij te benen.
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik zie dus echt het probleem niet... |
|
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zorroaster : 12 april 2005 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Wees eerlijk met jezelf.
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Akkoord je hebt een punt, alleen... Ik heb een vrij goed geheugen en herinner me dan ook nog de uitspraken van Bourgeois in de prille NVA-periode. Tegen het cordon (zogezegd) want niet werkzaam maar, steeds wel met de vermelding erbij dat alle voorbehouden die het cordon stelt hoe dan ook geeerbiedigd zullen worden. Een stelling die door de NVA-leiding, ook door De Wever, nog altijd gehuldigd wordt. Zie jij daar nu echt geen onderscheid tussen wat de leiding zegt en wat de basis zegt? Of ben jij wellicht selectief doof en blind? Ik blijf het stellen, stoere uitspraken zijn niet genoeg wanneer ze steevast onderuit gehaald worden door een hypocriete houding!
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De N-VA blokt daarmee elke verdere stap tot Vlaamse staatswording af; De bal ligt niet bij het Vlaams Blok/Belang zélf, maar bij alle andere Vlaamse partijen die voor één keer de moed moeten durven opbrengen om te breken met die typische Belgische compromissenpolitiek, dat is de eerste stap richting republiek Vlaanderen. Door kartels af te sluiten met Belgicistische partijen helpt men de zo nodige staatshervorming niet dichterbij, laat staan dat er sprake zou zijn van Vlaamse onafhankelijkheid. Zolang er zélfs aan Vlaams-nationale zijde niet de minste moeite wordt gedaan, zowel niet van links als van rechts, om één front te vormen, zullen de establishmentpartijen de agenda blijven bepalen. Nogmaals, het ontbreekt de N-VA aan politiek-strategisch inzicht én moed om dit te doorzien. De linkse Vlaams-nationale krachten in Vlaanderen moeten samen met het radikaal-rechtse Vlaams Belang de krachten bundelen vóór méér Vlaanderen. De linkerzijde binnen de Vlaamse beweging kan genoeg politieke macht naar zich toetrekken, zodat de macht van het kartel SP.A-Spirit en de N-VA géén factor van betekenis meer zou zijn. Misschien moeten Bernard Daelemans en co. zich maar eens bezinnen om uit te breiden naar gans Vlaanderen. Mits de juiste omkadering zou dit het begin kunnen zijn van een échte linkse Vlaams-nationale partij. Met Vlaams-nationale groet Koen Vermant |
|
![]() |
![]() |
#157 |
Staatssecretaris
|
![]() Het beste zou idd gewoon zijn 1 grote Vlaams-nationalistische partij zodat Vlaanderen onafhankelijk wordt, en daarna gaat ieder zijn eigen weg van extreem-links tot extreem-rechts. Maar dan hebben we toch al geen last meer van de Belze staat en kan ieder doen wat hij/zij wil.
Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 13 april 2005 om 11:59. |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan KVE.
Je confronteert me met een zwaar probleem. Als republikein heb ik op dit forum reeds dikwijls gepleit voor éénheid tussen alle vlaams-nationalisten, maar ik kan me onmogelijk herkennen in het zogenaamde linkse kamp waar je naar verwijst. Bedoel je links - sociaal, daar kan ik nog inkomen, maar ik denk dat dit geldt voor de meeste N-VA leden. Het idee van Vlaams-nationalist vind ik zo slecht nog niet. Al zal het niet voor morgen zijn, de prioriteit blijft inderdaad een onafhankelijk Vlaanderen. |
![]() |
![]() |
#159 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() het is een misvatting dat iedereen die walgt van het Belang links zou zijn.
Er zijn ook deftige rechtsen en deftige nationalisten die er niet veel moeten van weten. Bij wijze van terechte rechtzetting. Hoe dat zit mbt coalities moeten zij zelf uitmaken. Heb overigens gemerkt dat demesmaeker en Van Nieuwenhuise gezamenlijke wetsvoorstellen hebben ingediend. Citaat:
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat is nu juist het hele punt kameraad! Indien deze o zo heilig verontwaardigde rechtselingen echt in de 1e plaats pro-Vlaanderen zouden zijn en dan pas anti-VB zou de Vlaamse Zaak een kans maken. En kom nu alsjeblief niet af met een vergelijking naar de collaboratie toe. Vergeet niet dat het de geallieerden waren met Amerika op kop die toen 'collaboreerden' met niemand minder dan Stalin godbetert. Laten we die onderlinge haatretoriek nu toch eens begraven en Vlaanderen vrij maken. Daarvoor gaven in onze geschiedenis al talloze Vlamingen hun leven, kunnen wij dan niet even onze vooringenomenheid en ijdelheid opzij zetten?
|
![]() |