Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 september 2005, 13:23   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik ben geen nationalist. Ik beschouw België immers niet als beter dan andere landen. Ik luister gewoon naar de bevolking. Noem me een patriot, maar niet meer dan dat.
Iemand die naar de bevolking luistert, maar wel het Engels wil opdringen als enige administratieve taal in de toekomst... U heeft dan wel niet goed naar die bevolkin geluisterd: niemand vraagt dat immers. Alleen u stelt dat voor.

Heel weinig mensen willen terug naar een unitaristische staatsvorm in dit land. Toch stelt u het voor. Ook hier hetzelfde besluit: niet goed geluisterd naar de mensen.

En natuurlijk bent u een staatsnationalist van het zuiverste water: bij u primeert de staat.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 25 september 2005, 13:37   #142
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

En natuurlijk bent u een staatsnationalist van het zuiverste water: bij u primeert de staat.
Dat heeft daar niks mee te maken, wat een onzin.JE weet niet eens wat nationalisme is.
Oud 25 september 2005, 15:21   #143
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn geen fascisten tenminste.
uw partij voert wel de meest fascistische rethoriek in dit land momenteel: de staat en haar leiders zijn heilig en ondeelbaar. Uw fanatiek monarchistisch denken is zelfs al niet meer fascistisch te noemen maar gewoonweg feodaal.
Oud 25 september 2005, 18:10   #144
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Allez zeg, wat krijgen we? Wie herdenkt er hier een Middeleeuwse feodale veldslag met een Middeleeuwse feodale vlag? Een beetje serieus blijven, hè. Een unitair België in een eengemaakt Europa verdedigen, heeft totaal niets feodaal, maar is juist zeer toekomstgericht.
Hans1 is offline  
Oud 25 september 2005, 18:12   #145
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Iemand die naar de bevolking luistert, maar wel het Engels wil opdringen als enige administratieve taal in de toekomst... U heeft dan wel niet goed naar die bevolkin geluisterd: niemand vraagt dat immers. Alleen u stelt dat voor.

Heel weinig mensen willen terug naar een unitaristische staatsvorm in dit land. Toch stelt u het voor. Ook hier hetzelfde besluit: niet goed geluisterd naar de mensen.

Weer een zeer "intelligente" opmerking van VDB. Waar staat dat ik het Engels wil opdringen? Ik leg me neer bij een democratische besluitvorming.

Bovendien vraagt er niemand, behalve enkele verdwaalde Vlaams-nationalisten, een onafhankelijk Vlaams republiekje. Dus opbergen dan maar, zeker?
Hans1 is offline  
Oud 25 september 2005, 18:13   #146
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een zeer "intelligente" opmerking van VDB. Waar staat dat ik het Engels wil opdringen? Ik leg me neer bij een democratische besluitvorming.

Bovendien vraagt er niemand, behalve enkele verdwaalde Vlaams-nationalisten, een onafhankelijk Vlaams republiekje. Dus opbergen dan maar, zeker?
LOL

Hij lijkt inderdaad de pedalen wat te verliezen tegenwoordig. Er scheelt wellicht iets.
Oud 25 september 2005, 18:14   #147
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez zeg, wat krijgen we? Wie herdenkt er hier een Middeleeuwse feodale veldslag met een Middeleeuwse feodale vlag?
Hola. Die zit.
Oud 25 september 2005, 18:34   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Blijkbaar heeft u dus nooit gelezen wat ik aangaande het laatste punt allemaal heb geschreven. Eens te meer wordt duidelijk wat ik al veel eerder over u schreef, nl. dat u eigenlijk niet eens de moeite neemt om te lezen wat uw politieke tegenstanders schrijven.

Betreffende het eerste punt: u vermeldde in uw openingspost helemaal niets over democratische voorlegging. Nu komt u ermee aandraven.
Oud 25 september 2005, 18:37   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez zeg, wat krijgen we? Wie herdenkt er hier een Middeleeuwse feodale veldslag met een Middeleeuwse feodale vlag?
Heb ik het nu goed begrepen dat u de vlaggen en de schilden van de provincies wilt afschaffen? Alle vlaggen en schilden van de provincies (voor de federalisering) gaan immers op banieren en schilden uit vroeger tijden terug.

De Vlaamse Leeuw is trouwens geen "feodale vlag", maar gaat wel terug op de banier van de Vlaamse graven. "Feodale vlaggen" zagen er wel anders uit. Meestal waren het gelijnde banen of geblokte onderverdelingen met daarin de kleur van de heer.

1302 was ook geen feodale veldslag, daar het geen treffen was tussen feodale heren. De slag bij Woeringen daarentegen was wel een feodaal treffen.
Oud 25 september 2005, 22:38   #150
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez zeg, wat krijgen we? Wie herdenkt er hier een Middeleeuwse feodale veldslag met een Middeleeuwse feodale vlag? Een beetje serieus blijven, hè. Een unitair België in een eengemaakt Europa verdedigen, heeft totaal niets feodaal, maar is juist zeer toekomstgericht.
Die middeleeuwse vlag dekt wel een heel progressief streven: onafhankelijkheid en republiek. Uw 'toekomstgerichte' doctrine hangt nog een monarchie aan en heeft lichtjes imperialistische ambities.
Oud 26 september 2005, 09:47   #151
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik vind nationalisme en egoïsme allerminst progressief.
Hans1 is offline  
Oud 26 september 2005, 10:25   #152
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zegt dan een belgonationalist.

Ik ben trouwens alleen maar nationalist, geen egoïst.
Oud 26 september 2005, 10:51   #153
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dat zegt dan een belgonationalist.

Ik ben trouwens alleen maar nationalist, geen egoïst.
Je bedoelt nationalist in de zin dat je een zwakkere groep wil buitensluiten en alzo de eigen welvaart verhogen? Beetje egoistisch, niet?
Oud 26 september 2005, 11:17   #154
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik bedoel nationalist in die zin dat elk volk het recht heeft als soevereine natie zijn toekomst te bepalen. Voor de rest sluit ik geen enkele zwakke groep uit.
Oud 26 september 2005, 11:25   #155
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel nationalist in die zin dat elk volk het recht heeft als soevereine natie zijn toekomst te bepalen. Voor de rest sluit ik geen enkele zwakke groep uit.
waarom zou vlaanderen "1 volk" zijn en pakweg West-Vlaanderen of Belgie niet?
Oud 26 september 2005, 12:32   #156
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Taal is al een belangrijke factor. Er bestaat een eenheidstaal in het Vlaamse grondgebied (het AN), er bestaat een eenheidstaal in het Waals grondgebied (het Frans), maar er bestaat geen belgische eenheidstaal. Tenminste niet zolang een paar imperialistische BUB'ers hun plannen om alles te verengelsen nog niet hebben doorgevoerd.
Oud 26 september 2005, 12:40   #157
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
waarom zou vlaanderen "1 volk" zijn en pakweg West-Vlaanderen of Belgie niet?
Dat is de eerste keer dat ik dat argument hoor... zucht...
Jaani_Dushman is offline  
Oud 26 september 2005, 13:11   #158
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Taal is al een belangrijke factor. Er bestaat een eenheidstaal in het Vlaamse grondgebied (het AN), er bestaat een eenheidstaal in het Waals grondgebied (het Frans), maar er bestaat geen belgische eenheidstaal. Tenminste niet zolang een paar imperialistische BUB'ers hun plannen om alles te verengelsen nog niet hebben doorgevoerd.
alsof AN en Frans de oorpsronkelijke talen van Vlaanderen en Wallonie zijn!
Oud 26 september 2005, 16:05   #159
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb niks gezegd van 'oorspronkelijke'. Ik heb wel gezegd: eenheidstaal.

Ziet u een belgische eenheidstaal? Ik niet hoor.
Oud 26 september 2005, 16:27   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niks gezegd van 'oorspronkelijke'. Ik heb wel gezegd: eenheidstaal.

Ziet u een belgische eenheidstaal? Ik niet hoor.
Me is trouwens niet duidelijk waar die "oorspronkelijke" nu eigenlijk op zou moeten slaan. Het huidige AN is gegroeid uit het 19e eeuwse "Nederduits" (zoals het toen nog officieel heette), een taal die gewoon in het verlengde ligt van wat voor de Franse inval ook bij ons als schrijftaal werd gebruikt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be