Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2003, 21:47   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik negeer die 700.000kiezers helemaal niet (en zou niet weten op welke manier zij genegeerd worden), en natuurlijk stemmen er mensen omwille van verschillende redenen op een partij, maar ik ken weinig partijen (zoals het VB) waarop (zo massaal) gestemd wordt omwille van protest tegen andere partijen.
En stel dat het waar is (u stond niet in het stemhokje, bijgevolg kunt u niets weten over de motivatie van de mensen), welke conclusie wilt u hieraan dan verbinden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:47   #142
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, Dies.

Trouwens de NVA wil niet eens samenwerken met het VB. Toch vreemd voor twee Vlaams-nationale partijen.

Bourgeois kan het Blok niet rieken en gelijk heeft hij, want het VB maakt het Vlaams-nationalisme zo belachelijk dat het de beste garantie is voor de Belgische staat ! De belgicisten !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:54   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Inderdaad, Dies.

Trouwens de NVA wil niet eens samenwerken met het VB. Toch vreemd voor twee Vlaams-nationale partijen.

Bourgeois kan het Blok niet rieken en gelijk heeft hij, want het VB maakt het Vlaams-nationalisme zo belachelijk dat het de beste garantie is voor de Belgische staat ! De belgicisten !
Ik geloof anders dat het een zekere 'Hans' was die het ene Vlaams-nationalisme belachelijk maakte en het andere ontkende.
Tres simple. Ja toch?
Oud 29 mei 2003, 22:10   #144
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

"Très simple". Zeg, spreek eens Nederlands hier ! Al dat franskiljons gedoe bij die flaminganten !

Ik heb dus de NVA belachelijk gemaakt. Mooi zo, opdracht geslaagd, dan !
Oud 29 mei 2003, 22:14   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een geluk dat de BUB er, als ENIGE partij, in geslaagd is het unitaire België weer op de wereldkaart te krijgen met de helft van een kwart procentje...
Oud 29 mei 2003, 22:34   #146
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

En daarbij nog eens het Vlaams-nationalisme belachelijk maken ! En dat alles op nog geen jaar tijd !

Ik denk dat de Belgische geschiedenis nooit zo'n productieve partij heeft gekend !
Oud 29 mei 2003, 22:42   #147
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke

Wat jouw argumenten betreft, ten eerste u zegt dat vele "Vlamingen" zijn gaan werken voor hongerlonen destijds, was u er soms bij om dat zo goed te weten?
Ik heb de BUB al veel lachwekkends weten zeggen hier, maar dit is er echt ééntje om in te kaderen!!!
Dit lijkt me het typevoorbeeld van het domme blondje dat aan haar geschiedenisleraar vraagt: "Zeg, dat van die concentratiekampen, gij hebt er toch niet in gezeten, hoe kunt ge dat dan weten?"
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 22:46   #148
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik negeer die 700.000kiezers helemaal niet (en zou niet weten op welke manier zij genegeerd worden), en natuurlijk stemmen er mensen omwille van verschillende redenen op een partij, maar ik ken weinig partijen (zoals het VB) waarop (zo massaal) gestemd wordt omwille van protest tegen andere partijen.
En stel dat het waar is (u stond niet in het stemhokje, bijgevolg kunt u niets weten over de motivatie van de mensen), welke conclusie wilt u hieraan dan verbinden?
Wanneer men met mensen praat over op welke partij zij gestemd hebben en waarom en een groot gedeelte van de mensen die op het VB stemmen, zeggen u "ik heb op het VB gestemd uit protest tegen de andere" terwijl ik dit van geen enkele persoon gehoord heb die op een andere partij stemt dan het VB dan kan ik daar toch enige conclusie (onvolledige weliswaar) uit trekken.
En conclusie uit deze conclusie is dat er helemaal geen 700.000mensen zijn die kiezen voor het Vlaams-nationalisme (want u schakelt wel het stemmen op het VB met het stemmen op Vlaams-nationalisme gelijk)
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 07:30   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer men met mensen praat over op welke partij zij gestemd hebben en waarom en een groot gedeelte van de mensen die op het VB stemmen, zeggen u "ik heb op het VB gestemd uit protest tegen de andere" terwijl ik dit van geen enkele persoon gehoord heb die op een andere partij stemt dan het VB dan kan ik daar toch enige conclusie (onvolledige weliswaar) uit trekken.
Dit is gewoon woord tegen woord, een wellesnietesspelletje. Als lid van het Vlaams Blok kom ik op allerlei partijbijeenkomsten ook heel veel in contact met onze kiezers en andere leden. Daarbij zijn er ook heel veel mensen die niet in uw categorie vallen: kiezers die andere redenen hebben dan zomaar even protesteren. Er zijn natuurlijk ook mensen die de gevestigde machtspartijen eens een duidelijk signaal willen geven, maar dat is bij alle partijen ook zo (jammer dat de machtspartijen het signaal nog altijd niet willen zien en de stem van zoveel kiezers nog altijd hooghartig voor zich uitschuiven).

Maar zijn er geen andere partijen? Blijkbaar hebt u dan wel een heel selectief gehoor. Ooit gehoord over de afstraffing van de CVP bij de vorige verkiezingen en hoe mensen uit protest tegen het geklungel van de voorgaande regering op Agalev stemden (en hoe die partij haar stemmen nu bijna volledig kwijt is gespeeld)? En stemmen bepaalde mensen ook niet op de VLD om de CD&V een lesje te leren? Het kan allemaal, alleen is dat het geheim van de stemming.
Oud 30 mei 2003, 07:37   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En conclusie uit deze conclusie is dat er helemaal geen 700.000mensen zijn die kiezen voor het Vlaams-nationalisme (want u schakelt wel het stemmen op het VB met het stemmen op Vlaams-nationalisme gelijk)
Mag ik u eens vragen waar ik dat dan gedaan heb?

Wel is het zo dat 700.000 mensen hun stem geven aan de partij die een Vlaamsnationationale doelstelling bovenaan de agenda plaatst. Wie voor onze partij stemt weet dat er met ons grondig aan ons land zal worden gesleuteld. Of mensen daarom allemaal voor dit element kiezen is natuurlijk een andere zaak. In Antwerpen ken ik een aantal mensen die niet uitgesproken Vlaamsgezind zijn, maar die voor het Vlaams Blok stemmen omwille van de ethische standpunten die de partij inneemt. Dat lijkt me allemaal geen probleem. Ook bij andere partijen zijn er mensen die omwille van enkele punten voor de partij stemmen. Meent u dat alle CD&V-kiezers nu achter het confederaal model staan die de partij heeft vooropgesteld?
Oud 30 mei 2003, 09:45   #151
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Wel is het zo dat 700.000 mensen hun stem geven aan de partij die een Vlaamsnationationale doelstelling bovenaan de agenda plaatst. Wie voor onze partij stemt weet dat er met ons grondig aan ons land zal worden gesleuteld. Of mensen daarom allemaal voor dit element kiezen is natuurlijk een andere zaak. In Antwerpen ken ik een aantal mensen die niet uitgesproken Vlaamsgezind zijn, maar die voor het Vlaams Blok stemmen omwille van de ethische standpunten die de partij inneemt. Dat lijkt me allemaal geen probleem. Ook bij andere partijen zijn er mensen die omwille van enkele punten voor de partij stemmen. Meent u dat alle CD&V-kiezers nu achter het confederaal model staan die de partij heeft vooropgesteld?
Wat in elk geval zeker is, is dat de 10.000 BUB-kiezers op de BUB hebben gestemd louter en alleen om het belgicisme en het unitarisme.
Een programma daarbuiten hebben ze immers niet...
Oud 30 mei 2003, 17:15   #152
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Wat jouw argumenten betreft, ten eerste u zegt dat vele "Vlamingen" zijn gaan werken voor hongerlonen destijds, was u er soms bij om dat zo goed te weten?
Ik heb de BUB al veel lachwekkends weten zeggen hier, maar dit is er echt ééntje om in te kaderen!!!
Dit lijkt me het typevoorbeeld van het domme blondje dat aan haar geschiedenisleraar vraagt: "Zeg, dat van die concentratiekampen, gij hebt er toch niet in gezeten, hoe kunt ge dat dan weten?"
Ik antwoord gewoon op hetzelfde niveau als dat u uw vragen, of beter "argumenten" stelt. Al vallen dat soort uitspraken bezwaarlijk argumenten te noemen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:19   #153
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Citaat:

Wat in elk geval zeker is, is dat de 10.000 BUB-kiezers op de BUB hebben gestemd louter en alleen om het belgicisme en het unitarisme.
Er bestaat zoiets als een WEBSITE. En weet je wat je daar onder andere kan vinden? Juist ja, ons volledig PROGRAMMA!!!

Als u dat gelezen zou hebben, dan zou u weten dat ons proramma veel meer bevat dan het streven naar een Unitair België.
Oud 30 mei 2003, 17:26   #154
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

what the fuck is BUB?

Boeren Uit Burundi?
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:40   #155
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

HAHAHAHAHAHAHA!

Ik heb je wel herkend, Geert Hoste!
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 17:59   #156
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
what the fuck is BUB?

Boeren Uit Burundi?
Ach ja...
Oud 30 mei 2003, 20:41   #157
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Er bestaat zoiets als een WEBSITE. En weet je wat je daar onder andere kan vinden? Juist ja, ons volledig PROGRAMMA!!!

Als u dat gelezen zou hebben, dan zou u weten dat ons proramma veel meer bevat dan het streven naar een Unitair België.[/quote]

Ach, Angelfaceke, verwacht je nu echt dat we d�*t geloven?

Even overlopen:

Economisch programma: Volledige rip-off van Vivant, tot op het randje van het gênante af. Wie deze ideeën met jullie deelt stemt beter op het origineel (Vivant), Roland Duchâtelet kan je immers nog enige vakkennis aanwrijven.
Eén onderdeel van je economische programma is zelfs maar "een denkpiste", wat aangeeft dat je gewoon wat losse ideetjes bijeengooide en er voor de zekerheid bij zet dat je het niet serieus meent.

Gezondheid en milieu:

Twee alinea'tjes... Milieu moet proper en volksgezondheid is belangrijk... Ja, ik vraag mij af wie daar TEGEN is! Concreet is er echter niets te vinden.

Europese Unie:

Half alinea'tje. De EU moet democratischer worden en tegelijkertijd centraliseren, maar toch ook niet teveel...

Justitie: Samenraapsel van wat losse ideeën en benadrukken wat iedereen al jaren benadrukt. Over concrete zaken echter amper een woord. Snel de analyse van Stevaert gappen over de wet-Lejeune en die van Dedecker over verkeersveiligheid, dat gaat scoren...

Conclusie: Er is NIETS origineels of concreet aan dat hele BUB-programma, dat bovendien hoop en al een bladzijde of twee beslaat. Amateurisme troef, een beetje van dit en een beetje van dat en wat aanslaat volgen...
Buiten het belgicisme is er dus niets in de BUB te vinden dat de BUB meer maakt dan een Vivant-doorslagje en wat gepikte ideetjes.
Oud 31 mei 2003, 11:52   #158
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zorroaster, je opmerking is gedeeltelijk terecht. We gaan dan ook in de komende maanden ons programma verder uitbouwen. We gaan de ideeën van Vivant wat aanpassen.

Maar nu al is het even uitgebouwd als het Vlaams-Blok programma en dat na tien maanden bestaan !

Bovendien zijn we origineel door ons uniek standpunt over afschaffing gewesten en deelparlementen en de individuele tweetaligheid.

We zijn ook de enige Europees-gezinde partij.
Oud 31 mei 2003, 12:03   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en de individuele tweetaligheid.
En blijkbaar tellen de Duitstaligen nog altijd niet mee. Mooie eenheid, dat Belgenland waar een deel van de bevolking blijkbaar als een vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd.
Oud 31 mei 2003, 12:11   #160
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
... en de individuele tweetaligheid.
En blijkbaar tellen de Duitstaligen nog altijd niet mee. Mooie eenheid, dat Belgenland waar een deel van de bevolking blijkbaar als een vijfde wiel aan de wagen wordt beschouwd.
Maar goed dat jij je nog solidair voelt met de Franstaligen en Duitstaligen in dit land...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be