![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat weet u over Peak Oil? | |||
Niets, ik ben dom en lui. Ik verkies niet te weten. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 36,36% |
Voorlopig weinig. Maar ik doe mijn best om er zo snel mogelijk meer over te weten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 27,27% |
Ik ken het fenomeen. Het heeft m'n leven veranderd. Ik bereid me stilaan voor. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 22,73% |
Als expert lobby ik nu al opdat politici een beleid van Peak Oil Preparedness implementeren voor het te laat is. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Wel zie, ik geloof echt niet in het bestaan dergelijke nieuwe wereld orde - omdat ze hier wordt voorgesteld als een samenzwering met een bepaald doel voor ogen.
Ik geloof wel dat er een wereldwijd netwerk bestaat van elites (waarin bonzen van transnationale ondernemingen, bankiers, en financiële instellingen als het IMF en de Wereldbank, plus een reeks politici). Hun doel is de vergroting van hun kapitaal en macht. Niks nieuws hier. Karl Marx schreef daar al over. Uiteraard is heel de geschiedenis van de moderniteit ook doorspekt met bewegingen tégen deze burgerlijke topklasse. Van ordinaire revoluties tot transnationaal verzet (anders-globaliseringsbewegingen). Bovendien zijn de slimste bourgeois van het netwerk zich er altijd van bewust geweest dat je consumenten goed moet behandelen, anders verdwijnt je kans op het creëeren van kapitaal (Henry Ford's beroemde stelling dat je je arbeiders zoveel moet betalen dat ze een Ford kunnen kopen; George Soros' punitief en correctief gebruik van kapitaal tegen verderfelijke regimes). Het is dus in het belang van de elite dat zij consumenten happy houdt. Dat is precies wat zij nu begint in te zien in het geval van Afrika. De G8 zal er alles aan beginnen doen opdat Afrika, met z'n 800 miljoen arme keuters, eindelijk volop kan participeren aan de wereldmarkt, als volwaardige consumenten. Het netwerk heeft er alle belang bij, zo'n gigantische markt laat je niet liggen! Kortom, ik geloof dus absoluut niet het fabeltje van een groep mensen die het gros van de mensheid zou willen uitroeien. Wat voor baat zouden ze daarbij hebben? En wat de oliepiek betreft: de PO beweging staat in de traditie van de sociale bewegingen die transparantie eisen van de overheid, klaarheid van de bedrijven, en die burgers waarschuwt voor een eventuele catastrofe. Zij komt dus van onderen af, en is tegen het 'netwerk' gericht. De mannen van de "Nieuwe Wereld Orde" (waaronder de OPEC bonzen en oliebedrijven) vinden het Peak Oil verhaal een enorme pain in the ass. Je moet me dus toch eens uitleggen waarom Peak Oil dat netwerk ten goede zou komen. Je hebt dat nog altijd niet gedaan. Je stelt dat gewoon, zonder duidelijke argumentatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Heb je trouwens al "Het Lugano Rapport" gelezen? Dat gaat helemaal over jouw scenario (een groep experts die een rapport schrijven voor anonieme opdrachtgevers, waarin zij beschrijven hoe het kapitalisme in de 21ste eeuw kan gevrijwaard worden; hun conclusies zijn: 3/4de van de wereldbevolking moet worden uitgeroeid). Geschreven door Susan George. Een aanrader. Maar wel fictie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De opdrachtgever heeft er een belang bij dat 'deze wereld overstijgt'. Simpel gezegd: wat is het alziend oog in hun toppyramide, het symbool voor de NWO. Het alziend oog is 'de leider'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
kunnen ze nu echt missen hoor. Trouwens, de kwestie India/China staat nog amper in de startblokken. Dat peak oil ten goede komt van de OPEC is normaal, zij incasseren. Stel dat er inderdaad schaarste dreigt dan kan de OPEC goud voor hun ei vragen bij wijze van spreken. Trouwens, zover is het nog niet omdat het nu pas interessant is om de moeilijk gelegen velden te exploiteren. Trouwens, de ganse bol is nog niet afgezocht ..deels omdat de OPEC nu over zoveel olie beschikte en omdat in de eerste decennia de prijs toch laag was. Wie kan bevestigen dat alles al gevonden is en of ..wat toekomstig nog gevonden wordt enkel de kleinere bronnen zijn. Natuurlijk we weten evenmin wat de verdere impakt van china bvb is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat hangt ook samen met hun streven naar macht want meer centralistatie = meer macht. De bewijzen zijn er. Dat is ook de reden waarom we heden ten dage een wereldbank hebben , een internationaal gerechtshof, de U.N, allemaal opgezet en gesponsord door deze NWO elite. Ze controleren bijna alles. Moest het hun enkel te doen zijn om macht was hun structuur allang uiteengevallen omdat de een meer macht wil dan de ander. Maar deze personen zijn verenigd door hun religie, religie is hun drijfveer en die is luciferiaans. Het al-ziend-oog op de top van de pyrmaide is het oog van lucifer. Dit zijn feiten ik vind dit niet uit. Hun agenda omvat ook een populatiereductie omdat zij vinden dat er teveel mensen zijn op aarde en dat een kleinere groep mensen beter te controleren is. De documenten van de U.N (gecontroleerd door hun) tonen dit aan. (Zie ook Georgia Guidestones). Deze populatiereductie gaat op verschillende manieren gedaan worden: oorlogen, abortie, opzettelijke epedimieën, etc.. Citaat:
Piekolie is wederom een onderdeel van hun plan voor de mensheid. Ze willen de wil van de mensheid zodanig breken dat de mensheid mentaal verwoest en uitgeput zal zijn zodat ze zal geforceerd zijn van de beseffen dat staten met soevereiniteit niet werken, en een nieuwe wereld orde nodig is. Dit gaat natuurlijk niet lukken via die de artificieel gecreerde crash alleen. Maar ze hebben nog enkele verassingen in peto. Ze hebben in het verleden al bewezen dat ze wereldoorlogen kunnen creeëren als ze dat willen. Het gecombineerde effect van een wereldoorlog, terrorisme, economische crisis , bijbelse plagen, natuurrampen, en nog exotischer zal een klap zijn voor de mentale kracht van de mensheid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door exodus : 12 juni 2005 om 15:37. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is echt Arabisch voor mij. Ik herhaal: waarom zou een groep kapitaalkrachtigen haar klanten willen uitroeiien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Latijns Amerika is helemaal links, dus die doen ook al niet mee. Ik zie echt niet wie er aan zo'n wereldregering aan't werken is. Citaat:
Citaat:
Ik lees misschien andere media, maar uw verhaal rammelt langs alle kanten. De machthebbers van de VS zijn geen onderdeel van uw "NWO elite"? Citaat:
![]() Dit is hilarisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Amai, straffe mannen. Hoe zien ze eruit? Luciferiaans, no doubt, maar is dat geel of oranje of eerder groen? Citaat:
Ken je toevallig concrete namen van zo'n Luciferianen? Of zijn ZE zuiver de constructie van een pathologische paranoide geest?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 12 juni 2005 om 16:35. |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geld is slechts een middel, geen doel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Los van de repliek van exodus, ik kan mij niet van de indruk ontdoen, oliepiek, dat u een geweldig neurotisch kereltje bent dat halstarrig vastklampt aan waandenkbeelden omtrent piekolie ( terwijl er volop aan alternatieven gewerkt wordt ), maar zelf dan nog niet weet hoe het derde rijk is onstaan, wie het gefinancieerd heeft. Als je met de grote jongens wil meespelen, stop dan die prutsboekjes van jou te lezen over een denkbeeldige groep geleerden die door een denkbeeldige groep ... etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||
|
![]() Citaat:
[font=Bookman Old Style][size=2]"The warning of Theodore Roosevelt has much timeliness today, for the real menace of our republic is this invisible government which like a giant octopus sprawls its slimy length over city, state and nation. Like the octopus of real life, it operates under cover of a self-created screen. It seizes in its long and powerful tentacles our executive officers, our legislative bodies, our schools, our courts, our newspapers, and EVERY agency created for the public protection. It squirms in the jaws of darkness and thus is the better able to clutch the reins of government, secure enactment of the legislation favorable to corrupt business, violate the law with impunity, smother the press and reach into the courts. [/size][/font] [font=Bookman Old Style][size=2]To depart from mere generalizations, let me say that AT THE HEAD of this octopus are the Rockefeller-Standard Oil interests and a small group of powerful banking houses generally referred to as the INTERNATIONAL bankers. The little coterie of powerful international bankers virtually run the United States government for their own selfish purposes. They practically control BOTH parties, write political platforms, make cats paws of party leaders, use the leading men of private organizations, and resort to every device to place in nomination for high public office only such candidates as will be amenable to the dictates of corrupt big business. They connive at CENTRALIZATION of government on the theory that a small group of hand-picked, privately controlled individuals in power can be more easily handled than a larger group among whom there will most likely be men sincerely interested in public welfare. [/size][/font] [font=Bookman Old Style][size=2]These international bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and magazines in this country. They use the columns of these papers to club into submission or drive out of office public officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government."[/size][/font] Citaat:
"Permit me to issue and control the money of a nation and I care not who makes its laws." -- Amschel Bauer Rotschild Citaat:
[size=2] [/size] [font=Arial, Arial, Helvetica][size=2]We have in this past year made great progress in ending the long era of conflict and cold war. We have before us the opportunity to forge for ourselves and for future generations a New World Order. A world where the rule of law, not the law of the jungle, governs the conduct of nations. When we are successful, and we will be, we have a real chance at this New World Order; an order in which a credible United Nations can use its peace-keeping role to fulfill the promise and vision of the U.N.'s founders. -- Senior Bush 1991 [/size][/font][font=Bookman Old Style][size=2]"I'll bet that within the next hundred years nationhood as we know it will be obsolete; all states will recognize a single, global authority. No matter how permanent and even sacred they may seem at any time, in fact they are all artificial and temporary. But it has taken the events in our wondrous and terrible century to CLINCH THE CASE FOR WORLD GOVERNMENT. -- [/size][/font][size=2]Strobe Talbott, 1992 Council on Foreign Relations Director and Trilateral Commission member.[/size] [font=Arial, Arial, Helvetica][size=2] [/size][/font]"We will have a world government whether you like it or not. The only question is whether that government will be achieved by conquest or consent." -- James Warburg Statement by the Council on Foreign Relations (CFR) member to The Senate Foreign Relations Committee on 17th February, l950 [font=Bookman Old Style][size=2]"Let us resolve to make our government a place for what Franklin Roosevelt called 'bold, persistent experimentation'. There is NO longer a clear division between what is FOREIGN and what is DOMESTIC, the world economy, the world environment, the world AIDS crisis, the world arms race, they effect us all. Today, as an Old Order PASSES, the New World is more free but less stable. When the will and conscience of the international community is defied, we will ACT with FORCE when necessary." -- Bill Clinton 1993[/size][/font] Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U bent hier deze informatie aan het veroordelen terwijl er u nog geen bal over gelezen hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De historische kwijtschelding van schulden door de G8 en de hernieuwde interesse voor Afrika, wordt door vele experts toch geduid als een dynamiek die erop neerkomt Afrika klaar te stomen voor nieuwe investeringen, precies omdat China niet langer het mekka van tien jaar terug is. Hoe zou je zelf zijn mocht je CEO zijn van zo'n onderneming: 800 miljoen potentiële consumenten laat je toch niet liggen? Alle groten azen tegenwoordig op Afrika. Wal-Mart noemt Afrika zelfs "the last frontier", omdat daar nog reusachtige meerwaarden kunnen gecreëerd worden. Europa en de VS zijn op dat vlak verzadigd, en in India en Oost-Azië zijn autochtone spelers de zaak aan't overnemen. Waarom denk je dus dat "ze nu echt een nieuwe lage loon regio kunnen missen"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dat de investeringen in dat land jaar na jaar toenemen ... Je kan de Afrikaanse way of life ook niet gaan vergelijken met de Chinese ... 2 compleet verschillende werelden. Saillant detail: ingenieurs en kaders in China verdienen er in sommige regio's al meer dan in dit landje ... Straf he ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 12 juni 2005 om 17:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede: heb je enig idee van de kapitaalkracht van de gemiddelde TNO? Velen ervan bezitten meer kapitaal dan een doorsnee staat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Van zodra de olieprijzen nog meer beginnen stijgen (wat het geval is wanneer we de piek bereiken), wordt er geïnvesteerd in alternatieven. Uw zwavelvuurfanaten kunnen daar niks tegen beginnen. Ze controleren namelijk de markt niet. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
( ironisch bedoeld, oliepiek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||||
Banneling
|
![]() Dit is toch echt wel bizar hoor, ik lees hier mijn eigen woorden van een aantal weken geleden, toen met klem ontkend door prof. piekolie
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 12 juni 2005 om 21:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lula is echt wel een schoothondje geworden van de Amerikanen, hoewel hij Hugo Chavez nog altijd een vriend noemt. Hij heeft onder andere nieuwe akkoorden afgesproken met het IMF, waar hij beloofde om meer schulden af te betalen dan zij zelf eisten, terwijl hij voor zijn verkiezing beloofde te breken met het IMF. Lula heeft bovendien ook troepen geleverd voor de VS-bezetting van van Haïti, zodat Bush meer troepen vrijhad voor Irak. Lula heeft bovendien ook flink de arbeids en vakbondsrechten van de Brazilianen beknot, zodat de VS-bedrijven er gemakkelijker hun slag kunnen slaan. Lula is dus wel degelijk een schoothondje van Bush, en dat terwijl hij verkozen was als een radicaal linkse president. Zijn verraad heeft hem alleszinds een hoop populariteit gekost. De nieuwe linkerzijde is de laatste 2 jaar enorm gegroeid, twee nieuwe grote revolutionaire (trotskistische) communistische partijen (P-SOL en PSTU) staan nu in oppositie met de verrechtste regering Lula van de arbeiderspartij PT en de braziliaanse reformistische communistisch partij PCB.
![]() |
![]() |
#158 | |||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"...the resolutions aim at a fundamental alteration of the United Charter, with a view to an eventual transformation of the United Nations into a WORLD GOVERNMENT." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 12 juni 2005 om 21:24. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het merendeel van het kapitaal in de VS bevindt zich offshore, hoe ga je dat in je tabelletje incorporeren ? Druglords, wapensmokkel -> die kerels komen ook niet in je lijstje voor. Bankiers zeker niet, uit de spotlights is het aangenaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zucht, ja hoor je weet er alles van en je bent niet naief, ok? zuuuuccchhhttt, gaaaaaap. Je bent tering naief door alleen te denken dat je niet naief bent!!!!!!!!!!!!!!! Pindar |
|
![]() |
![]() |