![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
1 van mijn hobby's is het interviewen van Amerikaanse WWII-veteranen. De Japanners vochten meestal tot de laatste man en namen vaak ook geen krijgsgevangenen. Was een invasie van het Japanse vasteland noodzakelijk geweest, dan waren er nog veel meer mensen gestorven(Japanners en Amerikanen) dan door de 2 atoombommen. Truman's beslissing was een 'necessary evil'.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door longhorn : 26 juli 2005 om 19:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel dan ook voor, Harry Truman in het vervolg Necessary Evil te noemen. Truman gooide nog snel de bom, omdat Stalin de verplichting die hij door de geallieerden opgelegd was, tegen Japan op te treden, al te snel en te succesvol uitvoerde. Om zijn opmars voor te zijn, werden de atoombommen gebruikt. Eg vervelend is, dat de Amerikanen platweg het overwinnaarsrecht gebruikt hebben tegen de Nazi-criminelen in Nurenberg, maar er nooit aan gedacht hebben een beetje zelfkritiek te gaan doen op deze toch wel omvangrijke genocide op burgers. Het zou een gezondmakende oefening in nederigheid zijn, dat wél te gaan doen. Dat zou ook hun strijd tegen de terreur (van de Islam) geloofwaardiger maken. Het zou ook de lust (van de havikken bv), om nog ooit eens een atoombom op burgerdoelen af te gooien, afremmen. Mc Arthur wou in Korea en vietnam dat nummertje immers nog eens overdoen. Totnogtoe heeft naar mijn weten alleen Sartre het aangedurfd een volkstribunaal in die richting te organiseren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2005 om 13:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Banneling
|
![]() Na een moritorium van vier decennia gaat de après-nous-le déluge-president Bush opnieuw volop kerncentrales bouwen.
De radioactieve afval wordt gedumpt onder de Utah & Nevada -woestijn, een mooi kadootje voor onze nakomelingen over 10.000 jaar. (Gelukkig dat de Amerikanen nu al over technologieën beschikken die een veilige opslag zolang garanderen. Een beetje hubrys kan geen kwaad). De Utah-Nevadawoestijn is Indian tribal country. Ook is hij de dumping yard van [size=3]Mainstream Society's [/size][size=2]toxisch afval.[/size] Salt Lake City's kernafval ligt er al. Het wittemans-KERNAFVAL is voor de Indiaan. Het nieuwe stort van Bush is [size=4]ENVIRONMENTAL RACISM.[/size] De Staat Utah is tegen en protesteert maar kan de President niet afstoppen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2005 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Over de states :
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Eno, kijk eens eerst in uw eigen achtertuin vooraleer ons hier voor alles slecht uit te maken. Uw land met z'n enorme kudde werklozen, profiteurs, bijna nul economische groei, waar kindermoordenaars ontsnappen en andere misdaden amper gestraft worden. Waar je een centrum nodig hebt om bepaalde uitspraken te censureren.
Verder vond ik het grappig hoe uw minister van buitenlandse zaken de Iraanse ambassadeur op het matje heeft geroepen om te protesteren tegen de executie van 2 homo's. Zal die ambassadeur schrik gehad hebben...Belgie is verontwaardigd!!! De Europese Unie zal gewoon verder doen met handel drijven met het regime... |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kwaad van de 'goeien' is 'necessary evil' en het kwaad van de 'slechten' is het absolute kwaad.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 juli 2005 om 13:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() In de VS mag de Tsjetseense Beslan-kinderslachter Beshaev zich uitgebreid laten intervieuwen, een van de meest gezochte terroristen na Bin Laden.
Een waardig voorbeeld van de uitbundige persvrijheid die in de VS heerst. Voor een skoop alle decentie te koop... |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Zes Augustus: zestig jaar Hiroshima.
Onderhoud een minuut stilte voor de 150.000 directe burgerslachtoffers van Enola Gay en haar atoom-ei. En laat ons hopen dat nooit iemand meer zich aan dergelijk necessary evil hoeft te bezondigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
je hebt het mis, er zijn miljoenen armere mensen in de vs, denk maar aan de rservaten waar miljoenen indianen zitten ... de zwarten die in het foor-for-care programma zitten en dat zijn er veel ... je hebt het hier over een land waar een gevangenis-cipier anderhalve keer zoveel verdient als een leraar lager onderwijs ... repressie biven educatie! what a country, maarja, dat tonen ze niet in de hollywood-series en -films een land waar ze je niet opereren als je niet eerst betaald (ook bij levensnoodzakelijke operaties) lagere klasse in de vs, foto's van een deense fotograaf: http://www.american-pictures.com/gallery/indexdk.htm ----> dat kom je in België niet tegen ... http://www.infomanage.com/poverty/us_pc_county_2000.jpg
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kudde werklozen profiteurs... In de VS "profiteert" vijf procent van de actieve bevolking (tot 49 jaar) van de comfortabele accomodaties van de strafinrichtingen, die waarschijnlijk niet minder zijn dan die van de ghetto's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Terwijl het congres 'in recess' is, heeft Bush John Bolton aangesteld als VN-ambassadeur. Niettegenstaande de VN moet hervormd worden, is dit wel een heel ongelukkige keuze...een beetje als een olifant in een porceleinwinkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Welwel... Beste John Bolton, Gelukgewenst met jouw benoeming en vooral met jouw intentie om het 38 verdiepingen tellende UNO-gebouw in New-York tot de helft van dat aantal te reduceren. AUB talm daar niet te lang mee om tot actie over te gaan. Dan stuur ik een paar mannetjes na met rugzakjes om de rest op te blazen. getekend: Je Running-Mate Osama Bin Laden[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2005 om 11:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||
Banneling
|
![]() Het raadsel vande 3000 kilo VS-kernafval dat in België gedumpt is en spoorloos verdwenen, intrigeert.
Ik heb natuurlijk liever dat ze het in hun Tribal States onder de grond stoppen, met of zonder papieren. (DE MOrgen, vandaag) En nog een klein supplementje aan spoorloze verdwijningen: Bush is spoorloos verdwenen voor vijf weken, volgens de geruchten naar zijn Ranch. Dat is nog eens een schitterend goed voorbeeld voor al die workaholics die doorgaans niet meer dan een week vacantie per jaar nemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2005 om 10:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() Goeiemorgen Eno 2,
Aan welke staat of stad in Amerika hou je de beste herinneringen over tijdens uw reizen hier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het je al opgevallen, dat ik, zoals mijn suffix aanduidt, twee éénogen heb (ergens noemde je me al éénoog). Dat betekent dat je Odysseus zal moeten overtreffen en mij twee ogen uitsteken. Maar bij een tweeogige cycloop die Longhorns in één slok naar binnen slokt, is dat natuurlijk geen gemakkelijke opgave. Noord Amerika is niet mijn favoriete bestemming. Als de omstandigheden en het budget het toelaten, zal ik eerder naar het zuidelijke halfrond gaan, ik heb ook meer zin mijn Spaans te oefenen dan mijn Amerikaans. Maar wie weet krijg ik een gratis enkel reisje aangeboden door het CIA...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 augustus 2005 om 13:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() [size=3]The new SKULL-Valley nuclear waste dump[/size]
Gelukgewenst aan de honderd of zo indiaanse inwoners van Skull Valley, Utah, die door het verkopen van hun stamgrond voor het nieuwe privé-kernafvalstort van de VS stinkend rijk zullen worden. De zegeningen van het kapitalisme zijn vele. Met al dat geld kunnen ze nu een nomadische stam worden, want ze zitten met die ondergrondse bewaarplaats wel in een vulkanische zone en op een geografisch breukvlak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of een veronderstelling van jou! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was allemaal uitgebreid aan bod in de plaatselijke en internationale nieuwsmedia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Ruud Lubbers deed een doekje open over hoe de nucleaire Pakistaanse superspion Khan (vader van de Pakistaanse bom en de grote smokkelaar van nucleaire spitstechnologie naar oa. Noord Korea) aan arrestatie in Nederland ontsnapte:
Ruud moest Khan laten lopen op verzoek van de CIA |
![]() |
![]() |