Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2005, 17:24   #141
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
'Vlaanderen' heeft geen enkele positieve betekenis.
Als kunsthistoricus-in-spé zal ik dit ff tegenspreken: De Vlaamse primitieven (ik weet waar je mee gaat afkomen...), Vlaamse polyfonie (idem), de 15de eeuwse miniatuurkunst, barokkunst, enz...., enz....
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 17:28   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Wat is nu net het verschil met Vlaanderen dat delen van Brabant probeert in te palmen? (Ik weet zeker dat je er een hoogst originele draai aan zult weten te geven...)
Ik zou het even weer moeten nagaan, maar ik denk niet dat het veel met oorlogen heeft te maken. Lodewijk van Male, graaf van Vlaanderen, werd toch - als ik me niet vergis - ook heerser over het markizaat van Antwerpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 17:53   #143
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zou het even weer moeten nagaan, maar ik denk niet dat het veel met oorlogen heeft te maken. Lodewijk van Male, graaf van Vlaanderen, werd toch - als ik me niet vergis - ook heerser over het markizaat van Antwerpen.
Ik dacht dat hij het had over de verovering van Rijksvlaanderen op Brabant. In ieder geval, toen Lodewijk van Male Antwerpen en Mechelen verwierf, was dat niet het gevolg van het verdrag van Ath (1358, dacht ik)wat op zijn beurt weer het gevolg was van een oorlog van de graaf tegen Brabant (slag van Scheut, bezetting van Brussel, enz...)?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 18:47   #144
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Dat is Tantist.
Hihi
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:14   #145
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo stilaan heb ik de indruk dat u niet kan lezen of op z'n minst de gave van het begrijpend lezen ontbeert.

Immers, reeds in een eerder bericht schreef ik (probeer deze keer alinea twee met de nodige aandacht te lezen):

Oorkonde uit 1072, dus VOOR de kruistochten.

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=50
En dan? Het gaat over de vlaamse vod. Niet over één of andere verduurde zegel waar de datum maar amper gekend van is.
Oud 6 juni 2005, 19:18   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Het gaat over de vlaamse vod. Niet over één of andere verduurde zegel waar de datum maar amper gekend van is.
Alweer valt bubbel Yann Verbeeck door de mand: zijn kennis van de heraldische ontwikkeling is nul komma nul. Heel wat vlaggen zijn ontstaan uit banieren. En banieren zijn afbeeldingen op doek van het schild. Op het zegel staat het schild afgebeeld.
Oud 6 juni 2005, 19:19   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amper? De datum staat vermeld op de oorkonde. Alweer laat u duidelijk zien dat u geen enkele kennis over deze zaak heeft.
Oud 6 juni 2005, 19:22   #148
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer valt bubbel Yann Verbeeck door de mand: zijn kennis van de heraldische ontwikkeling is nul komma nul. Heel wat vlaggen zijn ontstaan uit banieren. En banieren zijn afbeeldingen op doek van het schild. Op het zegel staat het schild afgebeeld.
U raaskalkt.
Oud 6 juni 2005, 19:22   #149
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amper? De datum staat vermeld op de oorkonde. Alweer laat u duidelijk zien dat u geen enkele kennis over deze zaak heeft.
Wanneer geeft u dat vat nu?
Oud 6 juni 2005, 19:23   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U raaskalkt.
Tot daar de fantastische argumentatie van de bubbels nadat ze volledig in hun hemd werden gezet.
Oud 6 juni 2005, 19:25   #151
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot daar de fantastische argumentatie van de bubbels nadat ze volledig in hun hemd werden gezet.
???

Ik zit al vanaf deze morgen in mijn hemd.
Oud 6 juni 2005, 19:25   #152
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer geeft u dat vat nu?
Oud 6 juni 2005, 19:30   #153
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Yann

Ik dacht dat JvdB niet mee had gedaan in die topic en toch wil u hem laten bannen.

Wat dat vat betreft: ik heb nog geen antwoord gehad van JvdB. Ik stuur de PM nog eenmaal aangetekend, en als hij niet binnen de acht dagen antwoord stel ik hem in gebreke. Ik hoop dat hij snel gevolg geeft aan deze democratische peiling, zoniet ben ik genoodzaakt om via de moderatie stappen te ondernemen.
Als hij niet ingaat op deze democratische voting, dan voel ik mij verplicht om een ban aan te vragen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:32   #154
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa

Ik dacht dat JvdB niet mee had gedaan in die topic en toch wil u hem laten bannen.

Wat dat vat betreft: ik heb nog geen antwoord gehad van JvdB. Ik stuur de PM nog eenmaal aangetekend, en als hij niet binnen de acht dagen antwoord stel ik hem in gebreke. Ik hoop dat hij snel gevolg geeft aan deze democratische peiling, zoniet ben ik genoodzaakt om via de moderatie stappen te ondernemen.
Als hij niet ingaat op deze democratische voting, dan voel ik mij verplicht om een ban aan te vragen.
Welke voting? Welk vat?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:35   #155
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Welke voting? Welk vat?
ik geloof dat ze jan willen laten bannen;
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:37   #156
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Welke voting? Welk vat?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=31166

Met deze democratische peiling beslisten de forumgebruikers van Politics dat de eerste die de 30 000 berichten haalt, een vat moet geven.

JvdB is de winnaar, en ik wacht nu op zijn uitnodiging.
Oud 6 juni 2005, 19:41   #157
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
ik geloof dat ze jan willen laten bannen;
nee, er werd een democratisch referendum gehouden op dit forum met de vraag of diegene die het eerst 30.000 berichten haalde een vat moest geven

de forumpopulatie stemde duidelijk ja en dus zal jvdb een vat moeten geven, indien hij in gebreke blijft zullen we hem de deurwaarder moeten sturen
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 19:46   #158
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
nee, er werd een democratisch referendum gehouden op dit forum met de vraag of diegene die het eerst 30.000 berichten haalde een vat moest geven

de forumpopulatie stemde duidelijk ja en dus zal jvdb een vat moeten geven, indien hij in gebreke blijft zullen we hem de deurwaarder moeten sturen
Hiervoor wil ik gerust het cordon flamingantaire voor éénmaal verbreken om JvdB een vat af te dwingen. Flaminganten en belgicisten die strijden voor één ideaal: een gratis vat vanwege JvdB! 8)
Oud 6 juni 2005, 20:20   #159
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Oostkantons werden eerlijk verworven na de blunders van de imperialisten uit Duitsland. En Congo werd met humanitaire en filantropische bedoelingen gekoloniseerd.
OMG Congo met humanitaire en filantropische bedoelingen gekoloniseerd??!! Geloof je dat echt?? Welke humane bedoeling heeft het afhakken van handen, verkrachtingen en soms zelfs de doden als men niet genoeg rubber binnenbracht? Leopold 2 heeft meer Congolezen vermoord dan Hitler Joden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2005, 20:23   #160
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart
OMG Congo met humanitaire en filantropische bedoelingen gekoloniseerd??!! Geloof je dat echt?? Welke humane bedoeling heeft het afhakken van handen, verkrachtingen en soms zelfs de doden als men niet genoeg rubber binnenbracht? Leopold 2 heeft meer Congolezen vermoord dan Hitler Joden.
Leopold II heeft op de kop 0 Congolezen vermoord, en er ook niet de opdracht toe gegeven. Als dat wel zo is, dan vermoed ik dat u uw stelling ook kan bewijzen? Zo niet, dan kan u uw lastercampagne met onmiddellijke ingang vanaf heden beter staken, zoniet sta ik niet in voor de gevolgen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be