![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet ontwikkelingshulp aan Afrika afgeschaft worden? | |||
Ja, zo snel mogelijk |
![]() ![]() ![]() |
20 | 46,51% |
Neen, het mag zelfs verhoogd worden |
![]() ![]() ![]() |
23 | 53,49% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De armste boeren zijn immers altijd netto-consumenten van voedsel.Ze kopen het met andere woorden. Een lagere prijs is dus goed voor hen. Bij dat van die monoculturen snap ik je punt niet. Monoculturen komen in een landbouwsysteem altijd meer en meer voor naarmate je meer permanent gaat telen (tenzij je irrigatie hebt). Dat permanent telen is noodzakelijk omdat de bevolking in de tropen nu eenmaal toeneemt.
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 6 juni 2005 om 13:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Meia noite
Dat is een foute vergelijking. De emotionele band met mijn eigen kinderen is niet dezelfde als de emotionele band met mijn landgenoten. Een juiste vergelijking zou zijn: er verdrinken twee mensen die ik niet ken, één, buitenlander en één vlaming. ------------------------------------------------------------------ Hoe een ideologie de evidentie tracht weg te denken! Uiteraad is de band met eigen kinderen anders dan die met landgenoten. Maar een juiste vergelijking is wel : twee voetbalploegen waarin men niemand kent, en toch verkiest men dat de eigen ploeg wint. Had het Vlaams Blok nooit die slogan gebruikt, dan zou links zich niet steeds in hopeloze bochten moeten wringen om te bewijzen wat niet kan bewezen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ja , verminder alle uitkeringen in Wallonië met 20 % en dan komen die toch allemaal in Vlaanderen wonen zeker ?
& eeuwig zingen de bossen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 6 juni 2005 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laat ik het zo stellen: als mijn eigen kind er zou bij liggen, haal ik mijn eigen kind eruit eerst omdat ik dat (waarsch) graag zie. Ligt mijn nonkel erbij, zou ik evengoed voor een ander kunnen kiezen omdat ik mijn nonkel niet speciaal liever zie dan die ander, puur op toeval dus. Is er keus tussen een vreemdeling en een belg/vlaming, weerom zou het toeval zijn. Liggen er twee racisten in ga ik al lachend zitten toekijken ![]() Waarom zou ik eerder iemand van mijn eigen volk uit dat water moeten halen dan een vreemdeling? Als je beide personen niet persoonlijk kent maakt dat toch niks van verschil uit. Bloedbanden kunnen mijn reet kussen maw, ik voel me veel meer verbonden met een marokkaanse kameraad dan met jou die ik niet ken bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Sta me echter toe te betwijfelen of die Marokkaanse kameraad bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als iedereen tegen wie jij het in een discussie moet afleggen automatisch "een blokker" is, dan is het plafond van het Vlaams Belang nog lang niet bereikt me dunkt. Niet dat dat mijn zorg is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ..Of nog geen 400 frank per maand. Mja, ik ben student en geef al het dubbele per maand .
Tis wachten op de eerste die zegt dat elke Vlaming per jaar een tweedehands fiets geeft aan Afrika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Banneling
|
![]() 100 euro per jaar per persoon is veel geld :o
Maar ik vrees dat wij nog meer weggeven. Private giften aan organisaties zoals 'broederlijk delen' zijn fiscaal aftrekbaar. Als iemand morgen 50 euro aan zo een organisatie wegschenkt dan mag hij minder belastingen betalen. En waar gaat de staat dit tekort compenseren ? juist - bij u en bij mij ![]() Dus als iemand beslist om geld te geven aan 'goede doel' betalen wij allemaal mee ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 6 juni 2005 om 15:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |