![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 7 juni 2005 om 19:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
China was ten eerste niet communistich, en je tweede these klopt wel... Iedereen is een potentiele communist, net als iedereen een potentiële kapitalist is... Dat hangt gewoon van de materiele, sociale, maatschappelijke en economische factoren in je omgeving af...
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=3]Kijk, Lees en Huiver [/size]
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
In Vorst ben ik nog een aantal mensen gaan bezoeken, dat is echt geen pleziertje. Het ergste hieraan vind ik dat een basisinfrastructuur een drop in the bucket is kwa budget voor de gevangenissen. Het gaat dus echt om moedwillig slechte levensomstandigheden creeeren, niet om budgettaire moeilijkheden.
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een politiemacht waar iedere portugees bang van is, en dat in een zogenaamd vrije staat in vrij europa. Een politiemacht trouwens die er helemaal niet op is gericht om kleine criminaliteit te bestrijden by the way. De BOB hier zijn maar watjes bij dat soort cowboys.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 7 juni 2005 om 20:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 7 juni 2005 om 21:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten. De GNR was trouwens reeds het repressie apparaat bij uitstek onder salazar... Hun fascistische paramilitaire kenmerken hebben ze alleszins niet verloren. Nu, behalve dat ze nog meer macho's, wapenfreaks, machtesmisbruikers en tevens corrupte schijnheilige disciplinepredikers zijn, zou ik niet zeggen dat ze zo efficient zijn. Ten eerste is hun bedoeling zeker niet in de eerste plaats criminaliteitsbestrijding, maar zoals ik al zei, in eerste en vanaf begin zeer duidelijk, een repressieaparaat tegen het gewone volk. Ten tweede is er nogal wat criminaliteit binnen de GNR zelf. Van een moord binnen het korps moet je niet echt wakker meer liggen. Ten derde is het drankmisbruik van die gasten ook vrij bekend.[edit] [size=1]Edit:[/size]
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 7 juni 2005 om 21:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iets uitsteek waar ik dat voor verdien, ja zie dan zal ik mijn straf moeten dragen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat ze die mannen appart ondervragen en appart zullen zetten, (toch diegene die samen gepakt worden... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat uw vrienden de GNR niet kunnen luchten, dat zegt mss meer over uw vrienden dan over de GNR, denk ik... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al redelijk wat gelezen en reportages gezien over wat er zoal gebeurd en welke technieken er zoal zijn, trouwens ge hebt daar nie veel fantasie voor nodig om een aantal dingen te verzinnen. Een beetje sadistisch ingesteld ondervrager kan u hier direct 10 dingen noemen die u bij het gedacht alleen al ze te moeten ondergaan alles doen bekennen. Waarom kiezen de amerikanen nu net voor die methodes, heel simpel ze laten weinig tot geen sporen na. Een gevangene een klap in zijn gezicht geven laat veel meer sporen na dan iemand 6 maand lang naar Ramstein te laten luisteren. Trouwens, nu gaan we eens de klzak uithangen, ![]() En wat is nu het grootste probleem, strikt genomen volgens de conventie van Genéve kan je de amerikanen ook nie echt iets doen. Als het om geuniformeerde Afghaanse troepen gaat. Mogen ze die nie zomaar opsluiten, of het moet in POW kampen gebeuren, met toezicht van het rode kruis enz... Maar die Al Quaida strijders zijn geen geuniformeerde Afghaanse troepen, dat zijn anders burgers. En niet hier begint het verhaal natuurlijk, voor ons brave westerlingen zijn het arme burgers die zomaar opgepakt zijn... Voor de Amrikaanse troepen die door die brave burgers beschoten zijn, zijn dat niet reguliere troepen, waar je strikt genomen volgens het oorlogsrecht, die gasten gewoon totaal geen rechten hebben. Als ze die bijeendrijven en ze daar in de Afghaanse woestijn allemaal overhoop moesten geschoten hebben had geen kat geweten wat er gebeurd was. (om nu maar eens het andere uiterste te noemen. ) Nee ze zetten ze gevangen, en waarom nie in Afghanistan zelf in een kamp maar op Guantanamo... (veiligheidsredenen, ... ) of om in alle rust te kunnen ondervragen... Waarom stoppen ze er zoveel geld in, ze kunnen miljoenen besparen door die gasten gewoon te lossen... Waarom zoveel geld en middelen stoppen in een bende keuterboerkes, (onschuldige burgers zoals jullie ze noemen... ? ) Ik denk dat ze helemaal nie zo onschuldig zijn... Wat hebben de Amerikanen gedaan na WO II ? Zo veel mogelijk loslopende Nazi's opgespoord om te berechten en diegene die ze konden gebruiken onder hun controle te plaatsen... Wat is er nu aan het gebeuren denk je... Maar nu is 't nie goe, want nu pakken ze arme moslimstrijders , ... Ik zou mij dus ook afvragen wat je als buitenlander met een kalasjnikov tussen de freedomfighters loopt te doen in hartje Afghanistan... Iedereen weet dat da nie voor in de zon te gaan liggen is hé... ![]() Dus vind ik nie dat je de amerikanen moet kwalijk nemen dat ze dat willen weten. En dat er dan soms al eens speciale methodes gebruikt worden ... En het is heel simpel, vertel je verhaal, zeg wat je daar deed, en hoogstwaarschijnlijk zal het getreiter ophouden, ... natuurlijk als hetgeen je daar deed, niet echt het daglicht mag zien, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er bestaat zoiets als zelfstudie en middenjury, wist je dat? Ik woon daar nogtans in een dorp waar de laatste criminele daad waarschijnlijk een handtassendiefstal was die 12 jaar geleden plaats vond, bij wijze van spreken. En zelfs daar kan je niet bepaald zeggen dat die GNR geliefd is.
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |