Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2005, 19:03   #141
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Je zal wel anders piepen, als je ooit in de gevangenis beland
Bwah, de nieuwe gevangenis in Hasselt is zo'n hel nog niet, vindt ik...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:11   #142
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Bwah, de nieuwe gevangenis in Hasselt is zo'n hel nog niet, vindt ik...
TomB had het over "Vorst". Dat is dus wel de "Hel"
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:19   #143
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al een geluk dat ze in Guantanamo zoveel informatie kunnen losweken...
Feit is wel dat ze de organisatie van Al Qaeda hebben kunnen breken. Ze zijn nu versplintered, verspreid en zonder centrale leiding. Dit maakt _gecoördineerde_ aanslagen met een enorme organisatie, zoals 9/11, bijna onmogelijk.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Raven on 07-06-2005 at 20:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Feit is wel dat ze de organisatie van Al Qaeda hebben kunnen breken. Ze zijn nu versplintered, verspreid en zonder centrale leiding. Dit maakt _gecoördineerde_ aanslagen met een enorme organisatie, zoals 9/11, bijna onmogelijk.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Feit is wel dat ze de organisatie van Al Qaeda hebben kunnen breken. Ze zijn nu versplintered, verspreid en zonder centrale leiding. Dit maakt aanslagen met een enorme organisatie, zoals 9/11, bijna onmogelijk.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Raven : 7 juni 2005 om 19:19.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 19:24   #144
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Wanneer het regime in China niet communistisch was, dan waren er niet meer dan 1.000 studenten platgewalst... Snap je?..

Denkt U echt dat elke mens een potentiële communist is?
Wat zijn we weer inhoudelijk sterk vandaag Chipie...
China was ten eerste niet communistich, en je tweede these klopt wel...

Iedereen is een potentiele communist, net als iedereen een potentiële kapitalist is... Dat hangt gewoon van de materiele, sociale, maatschappelijke en economische factoren in je omgeving af...
Oud 7 juni 2005, 19:50   #146
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh maar, daar heb je volkomen gelijk in. Ik heb hier daarover nog niks willen zeggen omdat "hier" een zodanig grote meerderheid aanwezig is die vinden dat die gevangenen "niets beters" verdienen. Het gevangenisleven verbeteren is "electoraal" niet aantrekkelijk, dus word er ook maar weinig aan gedaan.
Btw TomB, velen "hier" vinden zelfs dat de Belgische gevangenen in een luxe-hotel verblijven.

Twas een reportage van het Britse "Channel 4". Misschien daar eens proberen.
Ik heb zelf "bij vergissing" een week endje in zo'n "luxehotel" mogen verblijven in Spanje na een beetje te veel van mijn tak maken , en ik kan u verzekeren dat het geen lolletje is.

In Vorst ben ik nog een aantal mensen gaan bezoeken, dat is echt geen pleziertje. Het ergste hieraan vind ik dat een basisinfrastructuur een drop in the bucket is kwa budget voor de gevangenissen.

Het gaat dus echt om moedwillig slechte levensomstandigheden creeeren, niet om budgettaire moeilijkheden.
Oud 7 juni 2005, 20:12   #147
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Feit is wel dat ze de organisatie van Al Qaeda hebben kunnen breken. Ze zijn nu versplintered, verspreid en zonder centrale leiding. Dit maakt _gecoördineerde_ aanslagen met een enorme organisatie, zoals 9/11, bijna onmogelijk.
en u linkt dat aan guantanamo?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 20:47   #148
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nu zou ik toch wel wat voorbeelden willen van die "doodgezwegen" Europese zaken.
Ik had specifiek één van de zogezegde 'beste' leerlingen van de Europese klas in het achterhoofd: de 'rechtstaat' Spanje en haar zo stipt de Conventie van Génève nalevende Gardia Civil.
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 20:50   #149
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik heb zelf "bij vergissing" een week endje in zo'n "luxehotel" mogen verblijven in Spanje na een beetje te veel van mijn tak maken , en ik kan u verzekeren dat het geen lolletje is.

In Vorst ben ik nog een aantal mensen gaan bezoeken, dat is echt geen pleziertje. Het ergste hieraan vind ik dat een basisinfrastructuur een drop in the bucket is kwa budget voor de gevangenissen.

Het gaat dus echt om moedwillig slechte levensomstandigheden creeeren, niet om budgettaire moeilijkheden.
Om nog maar te zwijgen van het erorme tekort aan cipiers dat er is om de gevangenissen te begeleiden.
Oud 7 juni 2005, 20:55   #150
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Ik had specifiek één van de zogezegde 'beste' leerlingen van de Europese klas in het achterhoofd: de 'rechtstaat' Spanje en haar zo stipt de Conventie van Génève nalevende Gardia Civil.
Dan ken je de Guarda National Republicana (De nationale republikeinse wacht) van Portugal niet hoor. Speciaal ontworpen repressiemacht die opstanden als de anjerrevolutie moest voorkomen in de toekomst. Zwaar gewapend, in militair uniform mét rijbotten én sporen in hun groene gepanserde jeeps, overal in het straatbeeld... Niet enkel als repressieapparaat tegen de bevolking, maar ze zijn zelfs getrained om het leger onder de knoet te houden indien nodig... Het zijn zij trouwens die de politiemacht in Irak hebben opgeleid, na de val van Saddam.

Een politiemacht waar iedere portugees bang van is, en dat in een zogenaamd vrije staat in vrij europa. Een politiemacht trouwens die er helemaal niet op is gericht om kleine criminaliteit te bestrijden by the way.

De BOB hier zijn maar watjes bij dat soort cowboys.[edit]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 07-06-2005 at 21:56
Reason:

Citaat:
Dan ken je de Guarda National Republicana (De nationale republikeinse wacht) van Portugal niet hoor. Speciaal ontworpen repressiemacht die opstanden als de anjerrevolutie moest voorkomen in de toekomst. Zwaar gewapend, in militair uniform mét rijbotten én sporen in hun groene gepanserde jeeps, overal in het straatbeeld... Niet enkel als repressieapparaat tegen de bevolking, maar ze zijn zelfs getrained om het leger onder de knoet te houden indien nodig... Het zijn zij trouwens die de politiemacht in Irak hebben opgeleid, na de val van Saddam.

Een politiemacht waar iedere portugees bang van is, en dat in een zogenaamd vrije staat in vrij europa. Een politiemacht trouwens die er helemaal niet op is gericht om kleine criminaliteit te bestrijden by the way.

De BOB hier zijn maar watjes bij dat soort cowboys.[/size]

Citaat:

Een politiemacht waar iedere portugees bang van is, en dat in een zogenaamd vrije staat in vrij europa. Een politiemacht trouwens die er helemaal niet op is gericht om kleine criminaliteit te bestrijden by the way.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 7 juni 2005 om 20:56.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 21:10   #151
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

De BOB hier zijn maar watjes bij dat soort cowboys.
Tiens, ik ben gedurende de laatste 8 jaar telkens minstens 15 dagen in Portugal geweest... en ik heb nooit politiemannen gezien die zo vriendeljk en gedienstig zijn als de Portugese rjibotten... Dat ze merkbaar aanwezig zijn, dat is een feit... En dat vind ik goed... Waarschijnlijk zijn die niet zo dikwijls ziek als onze bureelagenten...[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 07-06-2005 at 22:10
Reason:

Citaat:

Tiens, ik ben gedurende de laatste 8 jaar telkens minstens 15 dagen in Portugal geweest... en ik heb nooit politiemannen gezien die zo vriendeljk en gedienstig zijn als de Portugese rjibotten... Dat ze merkbaar aanwezig zijn, dat is een feit... En dat vind ik goed... Waarschijnlijk zijn die niet zo dikwijls ziek als onze bureelagenten...[/size]

Citaat:

Tiens, ik ben gedurende de laatste 8 jaar telkens minstens 15 dagen in Portugal geweest... en ik heb nooit politie gezien die zo vriendeljk en gedienstig zijn als de Portugese rjibotten... Dat ze merkbaar aanwezig zijn, dat is een feit... En dat vind ik goed... Waarschijnlijk zijn die niet zo dikwijls ziek als onze bureelagenten...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 juni 2005 om 21:10.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 21:23   #152
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, ik ben gedurende de laatste 8 jaar telkens minstens 15 dagen in Portugal geweest... en ik heb nooit politiemannen gezien die zo vriendeljk en gedienstig zijn als de Portugese rjibotten... Dat ze merkbaar aanwezig zijn, dat is een feit... En dat vind ik goed... Waarschijnlijk zijn die niet zo dikwijls ziek als onze bureelagenten...
Tja rechts-conservatieven onder elkaar.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2005, 21:28   #153
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, ik ben gedurende de laatste 8 jaar telkens minstens 15 dagen in Portugal geweest... en ik heb nooit politiemannen gezien die zo vriendeljk en gedienstig zijn als de Portugese rjibotten... Dat ze merkbaar aanwezig zijn, dat is een feit... En dat vind ik goed... Waarschijnlijk zijn die niet zo dikwijls ziek als onze bureelagenten...
Tja, ik ben de laatste 18 jaar, minstens 4 tot 8 maanden in Portugal geweest, en ik heb heel andere ervaringen met de GNR... Misschien omdat u toerist bent, en men mij niet kan onderscheiden van een gewone Portugees...
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten.

De GNR was trouwens reeds het repressie apparaat bij uitstek onder salazar... Hun fascistische paramilitaire kenmerken hebben ze alleszins niet verloren.

Nu, behalve dat ze nog meer macho's, wapenfreaks, machtesmisbruikers en tevens corrupte schijnheilige disciplinepredikers zijn, zou ik niet zeggen dat ze zo efficient zijn.
Ten eerste is hun bedoeling zeker niet in de eerste plaats criminaliteitsbestrijding, maar zoals ik al zei, in eerste en vanaf begin zeer duidelijk, een repressieaparaat tegen het gewone volk.
Ten tweede is er nogal wat criminaliteit binnen de GNR zelf. Van een moord binnen het korps moet je niet echt wakker meer liggen.
Ten derde is het drankmisbruik van die gasten ook vrij bekend.[edit]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 07-06-2005 at 22:29
Reason:

Citaat:
Tja, ik ben de laatste 18 jaar, minstens 4 tot 8 maanden in Portugal geweest, en ik heb heel andere ervaringen met de GNR... Misschien omdat u toerist bent, en men mij niet kan onderscheiden van een gewone Portugees...
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten.

De GNR was trouwens reeds het repressie apparaat bij uitstek onder salazar... Hun fascistische paramilitaire kenmerken hebben ze alleszins niet verloren.

Nu, behalve dat ze nog meer macho's, wapenfreaks, machtesmisbruikers en tevens corrupte schijnheilige disciplinepredikers zijn, zou ik niet zeggen dat ze zo efficient zijn.
Ten eerste is hun bedoeling zeker niet in de eerste plaats criminaliteitsbestrijding, maar zoals ik al zei, in eerste en vanaf begin zeer duidelijk, een repressieaparaat tegen het gewone volk.
Ten tweede is er nogal wat criminaliteit binnen de GNR zelf. Van een moord binnen het korps moet je niet echt wakker meer liggen.
Ten derde is het drankmisbruik van die gasten ook vrij bekend.[/size]

Citaat:
Tja, ik ben de laatste 18 jaar, minstens 4 tot 8 maanden in Portugal, en ik heb heel andere ervaringen met de GNR... Misschien omdat u toerist bent, en men mij niet kan onderscheiden van een gewone Portugees...

Ten derde is het drankmisbruik van die gasten ook vrij bekend.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 7 juni 2005 om 21:29.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 07:12   #154
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zal wel anders piepen, als je ooit in de gevangenis beland

Als ik iets uitsteek waar ik dat voor verdien, ja zie dan zal ik mijn straf moeten dragen hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 07:15   #155
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Het probleem is de betrouwbaarheid van de bekentenissen. Als je iemand zo ver drijft dat hij gelijk wat bekent, dan is die bekentenis waardeloos. Handig als je gewoon een zondebok zoekt, maar een probleem als je het terrorisme wil bestrijden, want je wéét gewoon niet of je informatie juist is.

En terrorisme heeft altijd al bestaan, voor sommige mensen is dat een manier om aan politiek te doen. Het verschil is dat er nu meer en meer mensen zich geroepen voelen omdat ze denken dat wij hier in het westen allemaal moslimhaters zijn en achter Guantanamo-toestanden staan.

Daarom ook dat ze die mannen appart ondervragen en appart zullen zetten, (toch diegene die samen gepakt worden... )
Oud 8 juni 2005, 07:22   #156
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken wel wat honderden Portugezen, waaronder naar ik weet geen enkele crimineel, en toch kan niemand de GNR luchten..
En ik die dacht dat U een student was...
Dat uw vrienden de GNR niet kunnen luchten, dat zegt mss meer over uw vrienden dan over de GNR, denk ik...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 07:57   #157
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan hem natuurlijk ook gewoon een kogel door het hoofd schieten...

Als ik zo'n dingen lees, dan vraag ik mij af op de poster überhaupt ooit zulke reportage gezien heeft?

Ik heb al redelijk wat gelezen en reportages gezien over wat er zoal gebeurd en welke technieken er zoal zijn, trouwens ge hebt daar nie veel fantasie voor nodig om een aantal dingen te verzinnen. Een beetje sadistisch ingesteld ondervrager kan u hier direct 10 dingen noemen die u bij het gedacht alleen al ze te moeten ondergaan alles doen bekennen.

Waarom kiezen de amerikanen nu net voor die methodes, heel simpel ze laten weinig tot geen sporen na. Een gevangene een klap in zijn gezicht geven laat veel meer sporen na dan iemand 6 maand lang naar Ramstein te laten luisteren.

Trouwens, nu gaan we eens de klzak uithangen, Wie kan er echt bewijzen dat dit ook effectief gebeurd, ...

En wat is nu het grootste probleem, strikt genomen volgens de conventie van Genéve kan je de amerikanen ook nie echt iets doen. Als het om geuniformeerde Afghaanse troepen gaat. Mogen ze die nie zomaar opsluiten, of het moet in POW kampen gebeuren, met toezicht van het rode kruis enz...

Maar die Al Quaida strijders zijn geen geuniformeerde Afghaanse troepen, dat zijn anders burgers. En niet hier begint het verhaal natuurlijk, voor ons brave westerlingen zijn het arme burgers die zomaar opgepakt zijn...

Voor de Amrikaanse troepen die door die brave burgers beschoten zijn, zijn dat niet reguliere troepen, waar je strikt genomen volgens het oorlogsrecht, die gasten gewoon totaal geen rechten hebben. Als ze die bijeendrijven en ze daar in de Afghaanse woestijn allemaal overhoop moesten geschoten hebben had geen kat geweten wat er gebeurd was. (om nu maar eens het andere uiterste te noemen. )

Nee ze zetten ze gevangen, en waarom nie in Afghanistan zelf in een kamp maar op Guantanamo... (veiligheidsredenen, ... ) of om in alle rust te kunnen ondervragen...

Waarom stoppen ze er zoveel geld in, ze kunnen miljoenen besparen door die gasten gewoon te lossen... Waarom zoveel geld en middelen stoppen in een bende keuterboerkes, (onschuldige burgers zoals jullie ze noemen... ? )

Ik denk dat ze helemaal nie zo onschuldig zijn... Wat hebben de Amerikanen gedaan na WO II ?

Zo veel mogelijk loslopende Nazi's opgespoord om te berechten en diegene die ze konden gebruiken onder hun controle te plaatsen...

Wat is er nu aan het gebeuren denk je...

Maar nu is 't nie goe, want nu pakken ze arme moslimstrijders , ...

Ik zou mij dus ook afvragen wat je als buitenlander met een kalasjnikov tussen de freedomfighters loopt te doen in hartje Afghanistan...

Iedereen weet dat da nie voor in de zon te gaan liggen is hé...

Dus vind ik nie dat je de amerikanen moet kwalijk nemen dat ze dat willen weten. En dat er dan soms al eens speciale methodes gebruikt worden ...

En het is heel simpel, vertel je verhaal, zeg wat je daar deed, en hoogstwaarschijnlijk zal het getreiter ophouden, ... natuurlijk als hetgeen je daar deed, niet echt het daglicht mag zien, ...
Oud 8 juni 2005, 11:59   #158
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hmmm, heb er op m'n vakantie naar portugal niets van gemerkt, buiten dat het daar allemaal mega-vriendelijke mensen zijn, zelfs uw gehate demonen.
Oud 8 juni 2005, 12:44   #159
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat U een student was...
Dat uw vrienden de GNR niet kunnen luchten, dat zegt mss meer over uw vrienden dan over de GNR, denk ik...
Ja en? Ik ben student en toch zit ik al 18 jaar 4 tot 8 maanden in Portugal... Wat is het probleem?
Er bestaat zoiets als zelfstudie en middenjury, wist je dat?

Ik woon daar nogtans in een dorp waar de laatste criminele daad waarschijnlijk een handtassendiefstal was die 12 jaar geleden plaats vond, bij wijze van spreken. En zelfs daar kan je niet bepaald zeggen dat die GNR geliefd is.
Oud 8 juni 2005, 12:46   #160
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
hmmm, heb er op m'n vakantie naar portugal niets van gemerkt, buiten dat het daar allemaal mega-vriendelijke mensen zijn, zelfs uw gehate demonen.
Portugezen zijn inderdaad over het algemeen veel vriendelijk, spontaner en socialer dan Vlamingen, maar dat doet niets af aan mijn stelling over de GNR. Misschien is het echt zo dat je dat als toerist niet merkt, of er gewoon geen oog voor hebt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be