![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stop dus, voor het te erg wordt.
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar als u me geen uitleg geeft op mijn vragen of veronderstellingen, en zegt wat er verkeerd aan is en waarom, dan komen we al een eind verder. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
![]() Citaat:
Als u het goed vindt dat radioactief afval in de grond wordt gestoken vindt u dat toch goed? Daar kan ik toch niks tegen zeggen... Alleen weet ik niet waarom u het goed vindt zodat ik zelf niet kan tot de conclusie komen of ik het al dan niet goed vindt ... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hoop gelul hier. Turkje komt hier goed beslagen uit de bus als het op risico's van kernenergie aankomt.
De groene jongens hier spreiden maar al te duidelijk ten toon wat voor een hoop onzin ze geloven als het maar anti beschaving is. In mensentaal. De Jodiumpillen verstrekt aan de mensen in de buurt van een kerncentrale hebben maar 1 doel. voorkomen dat de "jodiumspons" die de schildklier is, de verkeerde jodium kan opzuigen. Een doorweekte spons neemt ook geen water meer op. de Jodiumpillen zorgen dat de schildklier geen jodium meer aanpakt. Tjernobil vergelijken met Hirshima of welke andere kernbomexplosie dan ook is het vergelijken van een kampvuur met een stapel dynamiet. En Tjernobil is een prachtvoorbeeld van hoe communisme USSR stijl niet werkt. Kernfusie heeft maar 1 soort afval. Helium. En dat is niet radioactief. De centrale zelf zal wel radioactief worden door het constante neutronenbombardement, maar niks in rampzalige hoeveelheden. De brandstof Tritium is wel radioactief, en aangezien het waterstof is, kan het zich vast zetten in elk deeltje van het lichaam. Uiteindelijk is onze energiehonger, waardoor we kerncentrales nodig hebben een resultaat van de ongelofelijke bevolkingsdruk. Heeft er iemand hier een idee hoeveel energie er nodig is om de Zenne te zuiveren tot leefbaar water als die Brussel verlaat? Ik wel, en laat ons zo zeggen, een kernreactor is nodig om Brussel als milieuschandvlek weg te poetsen. Zelfs het laten ontploffen van een reactor in het centrum doet minder langdurige schade dan de stad tot nu aanricht.[edit] [size=1]Edit:[/size]
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 juni 2005 om 18:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu ja, het is misschien nog je meest oprechte post : je oordeelt vanuit een gevoel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
alfa straling wordt tegengehouden door een blaazdje papier beta-straling wordt tegengehouden met minimale middelen gamma-straling is het grootste probleem. hoe en wat moet je zelf maar googlen, iik heb even geen zin om de basiscs van kernsplijting helemaal neer te pennen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkje heeft volledig gelijk als het op het blad papier aankomt.
En Jules maakt het rijtje af. Gamma straling word 99% tegengehouden door 5 cm lood.
![]() |
#150 | ||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jules : 30 juni 2005 om 19:24. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen verandert hier voortdurend zijn stellingen! Turkje zei dat radioactieve straling werd tegengehouden door een blad papier! En nu zeg jij 'hij heeft gelijk, alfa-straling ...' Klein verschil, vindt u ook niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() @ Jules: U heeft zelf de exacte woorden van Turkje gequote, ik zal ze hier nog eens quoten:
Citaat:
Net nog iets gevonden waarvan ik nog niet op de hoogte was ... maarja, het zal wel weer energieverspilling zijn want ... hier bewijst alles zich blijkbaar door enkele simpele woorden als "neen" "ja", en op de man ipv op de bal gespeel ... Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet meer opensta voor een gestaafde onderuithaling van dit of van eender welke argumenten van mij hier in deze topic ... En als u wilt weten met welke 'bewijzen' ik geen genoegen neem... zie hierboven ... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kernfissie bestaat niet eens. Je hebt kernsplijting. Of het Engelstalige "Nuclear fission". Of kernfusie ,in het Engels "nuclear fusion".
Het winnen van Uraniumerts kost net evenveel energie als het winnen van genoeg steenkool voor ongeveer een kwart van de haalbare energie. Ergo, Uranium opgraven uit normale winplaatsen geeft een verlaagde CO² uitstoot ten opzichte van steenkool. Bewijzen, de nodige jaarboeken van Greenpeace. Je moet ze gewoon eens naast elkaar leggen. Groentje-18. Het misquoten, -of opzettelijk of uit gebrek aan kennis ter zake- is niet echt een positive noot voor je zaak. De meest schadelijke straling -alfa straling- voor het lichaam word zelfs tegengehouden door de huid.Helaas wordt het pas feest als er radioactief deeltje in je lichaam zit dat net een alfa straler is. Maar alle materie zwakt alle straling een beetje af. Alleen hangt er van af hoe dik voldoende is.
![]() |
#157 | |||
|
![]() Citaat:
Het winnen van Uraniumerts kost net evenveel energie als het winnen van genoeg steenkool voor ongeveer een kwart van de haalbare energie. Ergo, Uranium opgraven uit normale winplaatsen geeft een verlaagde CO² uitstoot ten opzichte van steenkool. Bewijzen, de nodige jaarboeken van Greenpeace. Je moet ze gewoon eens naast elkaar leggen. Citaat:
Waarop ik zei: Dan is er toch geen probleem! We bouwen gewoon papieren huisjes (maar wel van hennep) rond die kernfissie/-splijting of whatever you'd like to call it dingen en dan is 't probleem opgelost! ![]() En toen dacht ik ... "de gevaarlijkste radio-actieve straling" wat is dat in godsnaam? Dus ik vroeg als dat iets was als 10 000 x de normale hoeveelheid radio-actieve sraling... Hier heb ik echter nooit antwoord op gekregen! Dus nu weet ik 't nog niet ... En T. weet toch dat ik een leek ben aangzien hij het me om de zoveel posten verwijt dus euhm ... Wie deed hier iets opzettelijk? Hij wou gewoon ff van mijn argumenten af zijn door misbruik te maken van het feit dat ik er niet veel van ken en zo vaag (!!) zeggen 'houdt de gevaarlijkste radio-actieve straling tegen' ... Aan mijn antwoord had hij blijkbaar niet gedacht ... Toen is hij het maar afgetrapt ... Niet echt een positieve noot voor zijn zaak hé? U bent hierboven zowat net hetzelfde bezig, maar dat weet u ook wel "een beetje denigrerend doen en ik weet niet hoeveel voorkennis veronderstellen"... trouwens, als je "zoveel 'kennis'" over het onderwerp hebt en je praat er dan maar op los in de veronderstelling dat andere mensen die ook hebben -> dan wordt het pas tijd om eens na te denken ... En dan verwijten ze je dat je geen encyclopedie over het onderwerp naast je hebt liggen: sorry, ik heb een leven met mijn interesses en mijn dingen waar ik veel en weinig over weet. Dus wat verwacht u in godsnaam? De jaarboeken van greenpeace heb ik eveneens niet naast me liggen ... ![]() zucht ... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn oorspronkelijke woorden: "de gevaarlijkste radio-actieve straling wordt tegengehouden door een blaadje papier". De gevaarlijkste straling is alfa-straling (uranium, plutonium, ... zijn gekende alfa-stralers). Als je daar wat van binnenkrijgt, is de kans heel groot dat je er ferm ziek van wordt. De veiligheidscriteria in wetenschappelijke labo's of andere plekken waar met alfa-stralers wordt gewerkt, zijn dan ook pakken strenger dan in labo's waar met beta- en gamma-stralers wordt gewerkt. Het voordeel van alfa-straling is echter dat je effectief kan tegenhouden met een blaadje papier (beta-stralers heb je bvb. glas voor nodig, voor gamma-stralers lood). (Nota: Als je geen wetenschappelijke leek bent, dan weet je dat. Ik kan me immers maar weinig wetenschappelijke richtingen voor de geest halen waarin de verschillende soorten radioactieve straling niet gedoceerd worden.) Hoe verloopt de discussie echter verder? Citaat:
Toch nen dikke proficiat aan degenen die er zich aan gewaagd hebben of er zich nog verder aan willen wagen. Voor mij hoeft het echter niet echt meer. PS: aan Groente-18 om uit te maken of ik hier nu op de man heb gespeeld, of op de bal.
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | ||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Turkje’s stelling klopt als een bus – geen gemekker meer. Citaat:
Hier heb ik echter nooit antwoord op gekregen! Daar heb je dus overduidelijk wél een antwoord op gekregen :in de posts hierboven is al meer dan eens duidelijk genoeg aangehaald dat er drie vormen straling zijn, alfa, beta & gamma én dat die alfa-straling door een blaadje papier wordt tegengehouden. Citaat:
Citaat:
Wie deed hier iets opzettelijk? Citaat:
Citaat:
“de gevaarlijkste vorm wordt tegengehouden“ is niet voor interpretatie vatbaar lijkt me zo ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en om te vermijden dat er hierna tien posts volgen waarin je me verwijt onvolledig te zijn : kerncentrales zijn gebouwd met twéé afschermingen, net voor het geval er iets misgaat … Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |