Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 09:54   #141
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
welke aangehaalde feiten bewijzen dat het 'nooit' verstandig is ? je maakt een Inductieve denkfout. Jij gaat er foutief vanuit dat , omdat het soms misloopt met druggebruikers , het altijd fout moet lopen..
Gaan we weer de sofistisch toer op?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:56   #142
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
het is iets genuanceerder dan dat. Er wordt nl een onderscheid gemaakt tussen gevaarlijk en schadelijk (meer dan 6 pintjes per dag) drankgebruik! Onder schadelijk vallen zo'n 2,9% van de ondergezochte personen.
Maar ik wil dit zeker niet minimaliseren! Maar denk maar eventjes na dat als alcohol al zoveel slachtoffers maakt! Hoeveel zullen het er dan niet zijn bij een legalisering van softdrugs! Spijtig genoeg werd er hierover nog geen wetenschappelijk werk over gemaakt! ( Heeft paars misschein schrik voor de verwachte resultaten veroorzaakt door de drugswet?)
voor alcohol moeten we nuanceren, voor softdrugs niet? Serieus blijven eh...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:57   #143
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Jan, spijtig dat je op die manier de discussie moet verderzetten bij gebrek aan echte argumenten die aantonen dat de substantie Cannabis werkelijk schadelijker is dan, pakweg, Alcohol..
lyot, spijtig dat jij mij op een grappig verhaaltje moet pakken uit gebrek aan echte argumenten die aantonen dat cannabis niet schadelijk is!
Oud 11 augustus 2005, 09:59   #144
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waaruit blijkt dan dat cannabis schadelijk is?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 09:59   #145
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
voor alcohol moeten we nuanceren, voor softdrugs niet? Serieus blijven eh...
Ik nuanceer uw duidelijk selectief uitgekozen cijfers, niet het alcoholmisbruik! Deze reactie bewijst alleen maar dat u niet te betrouwen bent inzake uw bronnengebruik.
Oud 11 augustus 2005, 10:03   #146
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik nuanceer uw duidelijk selectief uitgekozen cijfers, niet het alcoholmisbruik! Deze reactie bewijst alleen maar dat u niet te betrouwen bent inzake uw bronnengebruik.
Het Hoger instituut voor de Arbeid is niet te betrouwen? Waar ben ik selectief? De schattingen lopen van 500.000 tot 800.000 personen, ongeacht de bron![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pieke on 11-08-2005 at 11:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het Hoger instituut voor de Arbeid is niet te betrouwen? Waar ben ik selectief? De schattingen lopen van 500.000 tot 800.000 personen, ongeacht de bron![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het Hoger instituut voor de Arbeid is niet te betrouwen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pieke : 11 augustus 2005 om 10:04.
Oud 11 augustus 2005, 10:05   #147
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb jij dan de juiste cijfers? En zelfs al is het maar "één" dan is het "één" teveel!
dat geldt evenveel voor alcohol. En nee, ik heb ook geen cijfers, maar gij kwam daar wel mee af[edit]
[size=1]After edit by Pieke on 11-08-2005 at 11:11
Reason:

Citaat:
heb jij dan de juiste cijfers? En zelfs al is het maar "één" dan is het "één" teveel!
dat geldt evenveel voor alcohol. En nee, ik heb ook geen cijfers, maar gij kwam daar wel mee af[/size]

Citaat:
dat geldt evenveel voor alcohol[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pieke : 11 augustus 2005 om 10:11.
Oud 11 augustus 2005, 10:11   #148
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is iets genuanceerder dan dat. Er wordt nl een onderscheid gemaakt tussen gevaarlijk en schadelijk (meer dan 6 pintjes per dag) drankgebruik! Onder schadelijk vallen zo'n 2,9% van de ondergezochte personen.
Maar ik wil dit zeker niet minimaliseren! Maar denk maar eventjes na dat als alcohol al zoveel slachtoffers maakt! Hoeveel zullen het er dan niet zijn bij een legalisering van softdrugs! Spijtig genoeg werd er hierover nog geen wetenschappelijk werk over gemaakt! ( Heeft paars misschein schrik voor de verwachte resultaten veroorzaakt door de drugswet?)
Leg mij het verschil eens uit tussen gevaarlijk en schadelijk.
En als acohol al zoveel slachtoffers maakt, wordt het dan niet tijd om alcoholgebruik serieus aan banden te leggen? Dat wordt niet gedaan, omdat er dan geschermd wordt met: "Ontelbare mensen drinken dagelijks alcohol zonder dat dat een gevaar is voor hunzelf of voor hun omgeving". Is het zo moeilijk te snappen dat dat voor softdrugs ook geldt? Of mogen veralgemeningen wel voor cannabis, maar niet voor alcohol? Wie is hier dan selectief?
Oud 11 augustus 2005, 10:11   #149
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bharaiv
Waaruit blijkt dan dat cannabis schadelijk is?
Het gevaar van cigaretten roken is al lang bekend. Longkankers, keelkankers, verzwakte conditie, povere gezondheid, kortademig, vermoeidheid, versnelde veroudering, veel vrije radicalen, enzoverder.

Hoe in godsnaam kan Cannabis, dat ook opgerookt wordt, dan onschadelijk zijn!!?!?
Oud 11 augustus 2005, 10:14   #150
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Het Hoger instituut voor de Arbeid is niet te betrouwen? Waar ben ik selectief? De schattingen lopen van 500.000 tot 800.000 personen, ongeacht de bron!
http://www.medinet.be/shownews.asp?ID=1005

Hier heb je al een bron die 350.000 alcoholafhankelijken aangeeft! en als ik verder zoek zal ik er misschien nog anderen vinden!
Maar hier wijken we af! Het feit blijft dat zelfs al zouden er 800.000 mensen alcoholproblemen hebben, dan praat dit nog niet het gebruik van softdrugs goed![edit]
[size=1]After edit by jan hyoens on 11-08-2005 at 11:14
Reason:

Citaat:
Het Hoger instituut voor de Arbeid is niet te betrouwen? Waar ben ik selectief? De schattingen lopen van 500.000 tot 800.000 personen, ongeacht de bron!

Hier heb je al een bron die 350.000 alcoholafhankelijken aangeeft! en als ik verder zoek zal ik er misschien nog anderen vinden!
Maar hier wijken we af! Het feit blijft dat zelfs al zouden er 800.000 mensen alcoholproblemen hebben, dan praat dit nog niet het gebruik van softdrugs goed![/size]

Citaat:
Maar hier wijken we af! Het feit blijft dat zelfs al zouden er 800.000 mensen alcoholproblemen hebben, dan praat dit nog niet het gebruik van softdrugs goed![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 11 augustus 2005 om 10:14.
Oud 11 augustus 2005, 10:14   #151
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Het gevaar van cigaretten roken is al lang bekend. Longkankers, keelkankers, verzwakte conditie, povere gezondheid, kortademig, vermoeidheid, versnelde veroudering, veel vrije radicalen, enzoverder.

Hoe in godsnaam kan Cannabis, dat ook opgerookt wordt, dan onschadelijk zijn!!?!?
Idd, even schadelijk als een sigaret. Sigaretten dan ook maar verbieden?

Alcoholgebruik kan leiden tot leververvetting, levercirrhose, leverfibrose, leverkanker, om er maar enkele op te noemen.
Alles wat niet met mate gebeurt, is schadelijk. Van vet krijg je hartproblemen, van te veel suiker diabetes.
Oud 11 augustus 2005, 10:14   #152
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat geldt evenveel voor alcohol. En nee, ik heb ook geen cijfers, maar gij kwam daar wel mee af
Dat is niet waar.

Ethanol heeft een heilzame werking. Het verdund het bloed en helpt daardoor heel goed tegen cholesterol. Tevens heeft men al experimenteel aangetoond bij ouderen die elke dag een glaase wijn/pintje bier drinken ze veel minder kans hebben op een hartaanval, dan zij die het goedje totaal links laten liggen. Hetzelfde geld voor Chocolade.

één is niet één teveel.
Oud 11 augustus 2005, 10:16   #153
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar hier wijken we af! Het feit blijft dat zelfs al zouden er 800.000 mensen alcoholproblemen hebben, dan praat dit nog niet het gebruik van softdrugs goed!
En hoeveel mensen zijn er afhankelijk van softdrugs? Heb je daar cijfers van?
Oud 11 augustus 2005, 10:17   #154
jan hyoens

Standaard

Citaat:
dat geldt evenveel voor alcohol. En nee, ik heb ook geen cijfers, maar gij kwam daar wel mee af
correctie 1: ik klaag juist het feit aan dat er geen concrete cijfers bestaan over drugsproblemen.
Oud 11 augustus 2005, 10:18   #155
Bhairav

Standaard

Citaat:

Omdat cannabis in kleinere hoeveelheden gerookt word. Er is geen tabbak voor nodig. Er bestaan waterpijpen etc... maar in uw onderbewustzijn word dat automatisch geassocieerd met opium en crack pijpen, en lijkt dus erg obsceen in uw klein wereldje van extatische middelmaat.
Oud 11 augustus 2005, 10:21   #156
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Leg mij het verschil eens uit tussen gevaarlijk en schadelijk.
Dat moet je aan het HIV vragen! Het feit dat zij wel een verschil maken moet toch zeggen dat dit relevent is.
Citaat:
En als acohol al zoveel slachtoffers maakt, wordt het dan niet tijd om alcoholgebruik serieus aan banden te leggen? Dat wordt niet gedaan, omdat er dan geschermd wordt met: "Ontelbare mensen drinken dagelijks alcohol zonder dat dat een gevaar is voor hunzelf of voor hun omgeving".
Ik weet niet van welke planeet jij komt! Het feit is dat de overheid jusit miljoenen euro spendeert aan alcoholpreventie (en repressie)! Of dit voldoende is, blijft bespreekbaar!

Citaat:
Is het zo moeilijk te snappen dat dat voor softdrugs ook geldt?
Waar beweer ik het tegenovergestelde?

Citaat:
Of mogen veralgemeningen wel voor cannabis, maar niet voor alcohol? Wie is hier dan selectief?
Jij, op gebied van wat je wil lezen dan toch!
Oud 11 augustus 2005, 10:21   #157
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar.

Ethanol heeft een heilzame werking. Het verdund het bloed en helpt daardoor heel goed tegen cholesterol. Tevens heeft men al experimenteel aangetoond bij ouderen die elke dag een glaase wijn/pintje bier drinken ze veel minder kans hebben op een hartaanval, dan zij die het goedje totaal links laten liggen. Hetzelfde geld voor Chocolade.

één is niet één teveel.
En THC kan perfect gebruikt worden voor de behandeling van misselijkheid en braken (bij bv kankertherapie), bij de behandeling van spasticiteit bij MS en ruggemergschade, als eetlustopwekker bij de behandeling van anorexia en cachexia, de behandeling van pijn en glaucoom, enz.
Oud 11 augustus 2005, 10:23   #158
jan hyoens

Standaard

Citaat:
En hoeveel mensen zijn er afhankelijk van softdrugs? Heb je daar cijfers van?
Dit blijft een vicieuze cirkel! Maar als bewijs dat drugsgebruik het korte geheugen aantast kan dit tellen!
Oud 11 augustus 2005, 10:23   #159
Bhairav

Standaard

Citaat:
En THC kan perfect gebruikt worden voor de behandeling van misselijkheid en braken (bij bv kankertherapie), bij de behandeling van spasticiteit bij MS en ruggemergschade, als eetlustopwekker bij de behandeling van anorexia en cachexia, de behandeling van pijn en glaucoom, enz.
Ook voor ADHD blijkt het beter dan rilatine.
Oud 11 augustus 2005, 10:24   #160
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Toen ik studeerde is er iemand die ik vaag kende (geen echte vriend, soms eens mee staan babbelen of uitgeweest) gestorven aan het drinken van bier. Eerstejaars, nooit veel weggeweest, nooit meer dan een pintje of 4 op een avond gedronken, en dan ging 'm eens zuipen... Aan z'n drankkaart te zien, moet 'm 17 of 18 pinten gedronken hebben die avond. Hij lag eerst wat half bewusteloos te liggen, iedereen lachen natuurlijk ('die gaat zich morgen niet lekker voelen') maar er kwam geen morgen meer, hij sukkelde in een coma, en voor zijn vrienden het doorhadden, was het te laat om hem nog te redden.
Er zijn geen sporen van andere drugs of medicamenten gevonden in z'n lichaam - pure alcoholoverdosis dus. Hij heeft ook geen hartstilstand of dergelijke gehad - coma door alcoholintoxicatie was de oorzaak.
Wie samen met mij gestudeerd heeft, zal zich dit wellicht nog herinneren, en dit verhaal kunnen beamen.
hmm
das erg enzo

maar das gewoon fout van hem om te drinken als je het niet gewoon zijt.
Iemand die op regelmatige basis genoeg drinkt zou daar normaal niet veel moeite mee moeten hebben.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be