Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2005, 15:53   #141
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Ni overdrijven , eh , meiske. Yann heeft hier al dingen geschreven (oproep tot repressie - verklikken van Flaminganten bij de Belgische Staatsveiligheid) die practisch als aansporing tot geweld kunnen gelden.
Of toch bijna.
U bent het niet eens met de manier van discussiëren van Yann, ik ben het niet eens met de manier van discussiëren van Stubaf.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 15:54   #142
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
In het geval van de BUB vraag ik me af wie er de meerderheid/minderheid vormt
Lijkt mij een vrij retorische vraag te zijn.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 15:54   #143
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg slimme, Jan Moedwil is niet zijn echte naam; dat is een verwijzing naar de (schuil)naam van de grote Verzetsheld die vanuit Londen met Radio België elke dag de Natie hoop gaf. Als hij zijn echte naam wil bekendmaken, moet je hem dat maar vragen.
Zeg slimme, welke naam kan ik anders gebruiken dan zijn nick
Oud 15 augustus 2005, 15:57   #144
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Je mag mijn tussen aanhalingstekens gezette tekst keinesfalls letterlijk opnemen, dat was van mijn kant een parodie op de essentie van de duizenden korte spamberichten van "Kim". Ik wou zeggen dat ze nooit maar dan ook nooit een argumentatie ontwikkelt maar steeds de meest domme en oppervlakkige dingen zegt. "Wat U zegt kan me niets schelen", bijvoorbeeld. Hetzelfde gaat op voor eigenlijk alle buub'ers. De enige die ironisch genoeg nog bewogen kan worden tot het plaatsen van berichten met meer dan 2 zinnen is Jan-Moedwil.
ik moet u in deze toch tegenspreken, ik vind persoonlijk dat kim hier nog de enige bub er is die met enig respect en met enige argumentatieve meerwaarde aan de discussies deelneemt. u bent wel correct wat betreft de andere bub ers op dit forum, die zitten hier gewoon om te provoceren en om te spammen
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 15:59   #145
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
ik moet u in deze toch tegenspreken, ik vind persoonlijk dat kim hier nog de enige bub er is die met enig respect en met enige argumentatieve meerwaarde aan de discussies deelneemt. u bent wel correct wat betreft de andere bub ers op dit forum, die zitten hier gewoon om te provoceren en om te spammen
Daarmee ben ik het ook helemaal eens. Maar is een sigaret geen sigaret meer omdat er iets minder nicotine in zit dan bij anderen?
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 16:10   #146
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Daarmee ben ik het ook helemaal eens. Maar is een sigaret geen sigaret meer omdat er iets minder nicotine in zit dan bij anderen?
uiteraard wel, maar ik denk niet dat kim haar hele leven bij dat studentenclubje zal vertoeven, ze zal ooit wel inzien dat ze daar helemaal niets te bereiken heeft. je ziet nu al heel duidelijk dat ze vaak afstand neemt van zaken die door partijgenoten worden gezegd en dat ze vaak ingaat tegen wat je over het algemeen als "bubbeliaans" zou verwachten. zo heeft ze reeds verscheidene malen gesteld dat unitarisme voor haar niet nodig is maar dat ze reeds tevreden is met een goedwerkend federalisme, dit in schril contrast met mensen als yann en hans voor wie het unitarisme een doel op zich is. ook is ze helemaal niet zo koningsgezind als veel andere bubbels hier aanwezig, zo stelde ze ooit eens op een vraag van mij dat ze er geen probleem mee had om te evolueren naar een soort van benelux staat en dat ze daarvoor zelfs het koningshuis en de belgische symbolen aan kant wou schuiven, woorden die ze weliswaar snel introk toen de andere bubbels haar op de vingers getikt hadden.

ik zie haar ooit nog met een vld lidkaart op zak lopen
Oud 15 augustus 2005, 16:12   #147
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uiteraard wel, maar ik denk niet dat kim haar hele leven bij dat studentenclubje zal vertoeven, ze zal ooit wel inzien dat ze daar helemaal niets te bereiken heeft. je ziet nu al heel duidelijk dat ze vaak afstand neemt van zaken die door partijgenoten worden gezegd en dat ze vaak ingaat tegen wat je over het algemeen als "bubbeliaans" zou verwachten. zo heeft ze reeds verscheidene malen gesteld dat unitarisme voor haar niet nodig is maar dat ze reeds tevreden is met een goedwerkend federalisme, dit in schril contrast met mensen als yann en hans voor wie het unitarisme een doel op zich is. ook is ze helemaal niet zo koningsgezind als veel andere bubbels hier aanwezig, zo stelde ze ooit eens op een vraag van mij dat ze er geen probleem mee had om te evolueren naar een soort van benelux staat en dat ze daarvoor zelfs het koningshuis en de belgische symbolen aan kant wou schuiven, woorden die ze weliswaar snel introk toen de andere bubbels haar op de vingers getikt hadden.

ik zie haar ooit nog met een vld lidkaart op zak lopen
Ik heb over sommige zaken inderdaad een eigen visie maar goed, het neemt niet weg dat het behoud van België voor mij van cruciaal belang is.

Muys, hoe kom je er overigens bij dat ik ooit met een vld lidkaart op zak zou lopen?
Oud 15 augustus 2005, 16:20   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat dit de meest belgicistische partij is na bub?
Oud 15 augustus 2005, 16:22   #149
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Omdat dit de meest belgicistische partij is na bub?
Ik ben absoluut geen vld-er. Ik ben nog liever politiek dakloos dan lid te worden van de vld.
Oud 15 augustus 2005, 16:55   #150
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik heb over sommige zaken inderdaad een eigen visie maar goed, het neemt niet weg dat het behoud van België voor mij van cruciaal belang is.
en denk je echt dat je dat doel kan bereiken bij de BUB?
Oud 15 augustus 2005, 17:12   #151
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal de toekomst uitwijzen. Veel zal afhangen van de evolutie van de BUB en de manier waarop de communautaire dossiers behandeld worden.
Oud 15 augustus 2005, 17:21   #152
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Kim ooit iets effectief wil bereiken voor het behoud van België, denk ik dat je gelijk hebt en dat ze dat beter kan proberen via een andere partij. Dat moet niet persé via de VLD. Alle grote partijen hebben, naast de Vlaamsgezinden, ook wel een aantal Belgischgezinde mensen.

Zeg nu eerlijk: hoe kan je nu ooit verwachten dat iemand die voor het behoud van België is, voor een partij als de BUB stemt:
- Alleen al het idee van een unitaire staat: totaal onrealistisch. Niet één andere partij zal het ooit aanvaarden.
- Gebrek aan eensgezindheid (wat duidelijk wordt aan de meningsverschillen tussen de BUB-leden hier).
- De B.U.B. is gewoon te klein. De kans dat deze partij ooit de kiesdrempel bereikt, is onnoemelijk klein.

Conclusie: zelfs al vertellen afzonderlijke BUB-leden zinnige dingen: niemand wil een verloren stem aan een partij die toch de kiesdrempel niet haalt. De meeste potentiële kiezers gaan dus gewoon verloren.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 17:27   #153
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal de toekomst uitwijzen. Veel zal afhangen van de evolutie van de BUB en de manier waarop de communautaire dossiers behandeld worden.
ik denk dat jij heel goed weet dat de bub met haar huidige samenstelling nooit vooruit kan gaan, moesten ze wat meer pers halen of zo maken ze zich hopeloos belachelijk. ik zie het al staan in de krant : BUB pleit voor bescherming van frietkoten als belgisch symbool.....

moest ik belgicist zijn ik zou me een vld lidkaart aanschaffen, ookal is die partij officieel confederalistisch zie ik echt niet gebeuren dat de vld de aanzet naar verdere federaliseringen zal geven. ik ben persoonlijk voor een verregaande samenwerking tussen vlaanderen en nederland maar weet goed genoeg dat ik dat niet zal bereiken met een partij die het heelneerlandisme predikt, indien belgie ooit barst zal dat door het vlaams belang zijn en niet door voorpost, indien belgie bij mekaar blijft zal dat door vld en spa zijn en niet door de BUB. zie je de analogie?
Oud 15 augustus 2005, 17:32   #154
groene flamingant
Banneling

Standaard

Aanvulling op mijn vorige reactie: Waarschijnlijk heeft de BUB nog wel enkele mensen die iets zinnigs te zeggen hebben (Yann eventueel, als hij zijn capaciteiten zou gebruiken voor het uitwerken van zijn standpunten i.pv. zijn huidige grapjasserij) maar dan zullen ze moeten stoppen met zichzelf door het slijk te sleuren met onrealistische standpunten en het idee achter zich laten dat tegen Jan en klein peerke klacht dient ingediend.
Oud 15 augustus 2005, 17:41   #155
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Als Kim ooit iets effectief wil bereiken voor het behoud van België, denk ik dat je gelijk hebt en dat ze dat beter kan proberen via een andere partij.
Alhoewel ik Kim als aanspreekbaar beschouw, gaat mijn hypocrisie niet zo ver als dat ik haar veel succes zou willen toewensen bij het realiseren van haar pro-belgische standpunten.
België is een immorele, artificiële en corrupte staat die ik liefst zo snel mogelijk opgedoekt wil zien.
Dus Kimmeke , blijf jij maar lekker militeren bij de blubbers.
Belgica delenda est.
Oud 15 augustus 2005, 17:43   #156
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conclusie: zelfs al vertellen afzonderlijke BUB-leden zinnige dingen: niemand wil een verloren stem aan een partij die toch de kiesdrempel niet haalt. De meeste potentiële kiezers gaan dus gewoon verloren.
je kunt zelfs meer zeggen, in dat opzicht zorgt de bub voor een verzwakking van de belgische beweging. iedere stem die zij krijgen is nutteloos en kon veel beter gebruikt worden door te stemmen op een belgicist in een partij die wel parlementair vertegenwoordigd is. zelfs al heb ik heelnederlandse ideeen zou ik nooit op een heelnederlandse partij stemmen omdat ik weet dat die electoraal geen enkele kans maakt en dat die partij enkel zorgt voor een verzwakking van de partij via dewelke ik wel een kans maak om mijn doel of een deel van dat doel te realiseren
Oud 15 augustus 2005, 18:11   #157
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat jij heel goed weet dat de bub met haar huidige samenstelling nooit vooruit kan gaan, moesten ze wat meer pers halen of zo maken ze zich hopeloos belachelijk. ik zie het al staan in de krant : BUB pleit voor bescherming van frietkoten als belgisch symbool.....

moest ik belgicist zijn ik zou me een vld lidkaart aanschaffen, ookal is die partij officieel confederalistisch zie ik echt niet gebeuren dat de vld de aanzet naar verdere federaliseringen zal geven. ik ben persoonlijk voor een verregaande samenwerking tussen vlaanderen en nederland maar weet goed genoeg dat ik dat niet zal bereiken met een partij die het heelneerlandisme predikt, indien belgie ooit barst zal dat door het vlaams belang zijn en niet door voorpost, indien belgie bij mekaar blijft zal dat door vld en spa zijn en niet door de BUB. zie je de analogie?
Ik zie de analogie en ja, u heeft gelijk wat dat betreft. Het is onrealistisch om te denken dat BUB van vandaag op morgen de kiesdrempel met een groot percentage achter zich laat. Ik ben echter wel van mening dat er groeipotentieel in BUB zit, anders zou ik er mijn tijd niet insteken. Media-aandacht is uiteraard een zeer belangrijk iets en de eerste indruk is onuitwisbaar. BUB heeft een zeer radicaal punt wat België betreft: neen tegen het separatisme en verdere staatshervormingen (lees: staatsontbindingen). Waarom zo radicaal? De meeste burgers in dit land zijn totaal niet politiek geïnteresseerd. Of het nu Vlaanderen of België is, who cares? Het zijn die mensen die we willen wakker schudden.

VLD zie ik inderdaad niet snel verder federaliseren maar VLD is een partij van loze beloften. Men houdt zich daar liever bezig met het stigmatiseren van mandatarissen ipv hun job te doen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 15-08-2005 at 19:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ik zie de analogie en ja, u heeft gelijk wat dat betreft. Het is onrealistisch om te denken dat BUB van vandaag op morgen de kiesdrempel met een groot percentage achter zich laat. Ik ben echter wel van mening dat er groeipotentieel in BUB zit, anders zou ik er mijn tijd niet insteken. Media-aandacht is uiteraard een zeer belangrijk iets en de eerste indruk is onuitwisbaar. BUB heeft een zeer radicaal punt wat België betreft: neen tegen het separatisme en verdere staatshervormingen (lees: staatsontbindingen). Waarom zo radicaal? De meeste burgers in dit land zijn totaal niet politiek geïnteresseerd. Of het nu Vlaanderen of België is, who cares? Het zijn die mensen die we willen wakker schudden.

VLD zie ik inderdaad niet snel verder federaliseren maar VLD is een partij van loze beloften. Men houdt zich daar liever bezig met het stigmatiseren van mandatarissen ipv hun job te doen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik zie de analogie en ja, u heeft gelijk wat dat betreft. Het is onrealistisch om te denken dat BUB van vandaag op morgen de kiesdrempel met een groot percentage achter zich laat. Ik ben echter wel van mening dat er groeipotentieel in BUB zit, anders zou ik er mijn tijd niet insteken. Media-aandacht is uiteraard een zeer belangrijk iets en de eerste indruk is onuitwisbaar. BUB heeft een zeer radicaal punt wat België betreft: neen tegen het separatisme en verdere staatshervormingen (lees: staatsontbindingen).

VLD zie ik inderdaad niet snel verder federaliseren maar VLD is een partij van loze beloften. Men houdt zich daar liever bezig met het stigmatiseren van mandatarissen ipv hun job te doen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 15 augustus 2005 om 18:12.
Oud 15 augustus 2005, 18:12   #158
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Alhoewel ik Kim als aanspreekbaar beschouw, gaat mijn hypocrisie niet zo ver als dat ik haar veel succes zou willen toewensen bij het realiseren van haar pro-belgische standpunten.
België is een immorele, artificiële en corrupte staat die ik liefst zo snel mogelijk opgedoekt wil zien.
Dus Kimmeke , blijf jij maar lekker militeren bij de blubbers.
Belgica delenda est.
Als je daarmee bedoelt: de unitaire agenda en anti-taalwetpolitiek: Dat wou ik natuurlijk ook weer niet gezegd hebben.
Oud 15 augustus 2005, 18:13   #159
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je daarmee bedoelt: de unitaire agenda en anti-taalwetpolitiek: Dat wou ik natuurlijk ook weer niet gezegd hebben.
Ik ben geen unitarist pur sang, dat zou u ondertussen moeten weten.
Oud 15 augustus 2005, 18:16   #160
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen unitarist pur sang, dat zou u ondertussen moeten weten.
Goed, dat neem ik terug maar toch: voor een Belgischgezinde staat het toepassen en verbeteren van de taalwetgeving veel te laag op uw prioriteitenlijst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be