Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 augustus 2005, 08:46   #141
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
En maar lachen met het aantal betogers op een Vlaamsgezinde demonstratie maar ondertussen krijgen jullie zelf met moeite 30 man/vrouw bijeen voor jullie herdenking van 'De stomme van Portici'. Of hoe je jezelf onnoemelijk belachelijk kan maken.
Blijkbaar snapt u het verschil niet of wil u het niet snappen. Maar op een dag zal het u allemaal wel duidelijk worden.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 09:12   #142
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Dan zijn er iets minder: 7000 smerigaards en 7500 idealistische schouwvegers die de handel en wandel van de leerkrachten nagaan.
Idealistisch misschien, alhoewel mijn idealisme minder utopisch is dan dat van julie. Indien je ermee instemt je kinderen toe te vertrouwen aan wat jij "smerigaards" noemt moet je het zelf maar weten.
Oud 28 augustus 2005, 09:26   #143
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Luddo, tot bekering aan het komen? Ik kan daar alleen maar verheugd om zijn. Proficiat.
Zeker Hans le premier! Dat ze op gebied van verdraagzaamheid en respect voor andermans mening maar eens een voorbeeld nemen aan de BUBbers!
Oud 28 augustus 2005, 09:28   #144
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Idealistisch misschien, alhoewel mijn idealisme minder utopisch is dan dat van julie. Indien je ermee instemt je kinderen toe te vertrouwen aan wat jij "smerigaards" noemt moet je het zelf maar weten.
't Is erg gesteld met Vlaanderen! Eén op de vier die er rondlopen zijn smerigaards. En "t zal er nog niet op beteren. Gelukkig zijn er nog idealisten!
Oud 28 augustus 2005, 09:30   #145
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar snapt u het verschil niet of wil u het niet snappen. Maar op een dag zal het u allemaal wel duidelijk worden.
Het verschil tussen een echte brede beweging en een studentenclub?
Jozef Ostyn is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:11   #146
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Neen, bewegingen kunnen snel groeien of in elkaar storten. Ik heb het over het verschil tussen retrograde ideeën en vooruitstrevende.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:14   #147
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Het verschil tussen een echte brede beweging en een studentenclub?
Ik begin het stilaan irritant te vinden om de gemiddelde studentenclub te denigreren door ze met een duister opportunistengroepuscule als BUB te vergelijken.
Bij ons in de studentenclub (waarvan ik nog steeds een fier lid ben trouwens) is pluralisme één van de statutaire steunpilaren waardoor ze zo lang zo succesvol is gebleven.
Als wij onze dies natalis vieren is er trouwens véél meer (en toffer) volk dan op een BUB massamanifestatie.

[size=1]Niet persoonlijk hoor J, maar dit moest effe "off my chest" [/size]
Oud 28 augustus 2005, 10:17   #148
Fieseler

Standaard

Citaat:
Neen, bewegingen kunnen snel groeien of in elkaar storten. Ik heb het over het verschil tussen retrograde ideeën en vooruitstrevende.
Jij wil terug naar de toestand van pakweg dertig jaar geleden en noemt jezelf vooruitstrevend?

Normaal antwoord ik nooit op jullie onzin maar ik ben vandaag in mijne goeie (eindelijk vliegweer weet je wel).
Oud 28 augustus 2005, 10:18   #149
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U bent anders geen voorbeeld van pluralisme, Fieseler...
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:19   #150
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Jij wil terug naar de toestand van pakweg dertig jaar geleden en noemt jezelf vooruitstrevend?

Normaal antwoord ik nooit op jullie onzin maar ik ben vandaag in mijne goeie (eindelijk vliegweer weet je wel).
Ik herdenk geen Middeleeuwse veldslagen of ik kleed mij niet in Hitlerjugendkledij.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:24   #151
Fieseler

Standaard

Citaat:
U bent anders geen voorbeeld van pluralisme, Fieseler...
Zoek eerst eens op wat pluralisme is jongen...en zoek daarna eens één posting waar ik de vrije meningsuiting of democratische legitimiteit van pakweg het ganse politieke spectrum van extreem links tot en met het extreem rechts ergens ooit maar één keer heb in vraag heb gesteld of heb opgeroepen om ze te verbieden.

Jij en jouw "would be"-terorristjes daarentegen....
Oud 28 augustus 2005, 10:27   #152
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Uw laatste zin verklaart al alles.
Hans1 is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:29   #153
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over hun houding tegenover links of rechts extremisme en over het feit dat ouders en leerlingen op de hoogte zijn dat hun leraars tot zulke strekkingen behoren.
Dit autoritaire denken stoort me enorm. In de verschillende scholen die mijn kinderen al hebben bezocht, zaten steeds wel enkele extreemlinkse leerkrachten. Dat weet je omdat ze dat meestal niet verstoppen. De rechtse zijn daar niet zo happig mee, omdat ze in tegenstelling tot de linksen wél reden hebben om te vrezen voor een Berufsverbot.
Maar nog nooit, meneer de Inquisiteur, heb ik er aan gedacht die linkse leerkrachten persoonlijk aan te vallen in hun broodwinning. Wel reageer ik als er uitgesproken tendentieuze ideeën aan de kinderen opgedrongen worden, en stel ik alternatieven voor. Dat wordt meestal enorm geapprecieerd, door de andere ouders, door de directie maar ook door de betrokken linkse leerkrachten zelf.

Voor uw volkscommissaris-mentaliteit kan ik alleen maar de diepste minachting opbrengen. Als ik ooit in een school op dat soort extremisme zou stoten, van u of van een andere ouder, kan u erop rekenen dat ik de mening van de meeste ouders tegen u keer.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:34   #154
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat is hun zaak en in de eerste plaats die van hun directie. Maar ik vertrouw mijn kinderen niet toe aan zulke instellingen.
U zit dan ook opgescheept met een obsessieve zuiveringsdrang die u met de meest abjecte middelen aan uw medemensen wil opdringen. Maar niet iedereen is zo, de meeste mensen kunnen een minimum aan verdraagzaamheid opbrengen voor de overtuiging van anderen, zolang die zich aan de normale regels houden.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:41   #155
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dit autoritaire denken stoort me enorm. In de verschillende scholen die mijn kinderen al hebben bezocht, zaten steeds wel enkele extreemlinkse leerkrachten. Dat weet je omdat ze dat meestal niet verstoppen. De rechtse zijn daar niet zo happig mee, omdat ze in tegenstelling tot de linksen wél reden hebben om te vrezen voor een Berufsverbot.
Maar nog nooit, meneer de Inquisiteur, heb ik er aan gedacht die linkse leerkrachten persoonlijk aan te vallen in hun broodwinning. Wel reageer ik als er uitgesproken tendentieuze ideeën aan de kinderen opgedrongen worden, en stel ik alternatieven voor. Dat wordt meestal enorm geapprecieerd, door de andere ouders, door de directie maar ook door de betrokken linkse leerkrachten zelf.

Voor uw volkscommissaris-mentaliteit kan ik alleen maar de diepste minachting opbrengen. Als ik ooit in een school op dat soort extremisme zou stoten, van u of van een andere ouder, kan u erop rekenen dat ik de mening van de meeste ouders tegen u keer.

Egidius
Waarom zou jij linkse leerkrachten aanvallen als je aan dezelfde kant staat ?.
De rest van je reaktie is gewoon tendensieuze bull-shit.
Oud 28 augustus 2005, 10:43   #156
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
U zit dan ook opgescheept met een obsessieve zuiveringsdrang die u met de meest abjecte middelen aan uw medemensen wil opdringen. Maar niet iedereen is zo, de meeste mensen kunnen een minimum aan verdraagzaamheid opbrengen voor de overtuiging van anderen, zolang die zich aan de normale regels houden.

Egidius
... zolang die zich aan de normale regels houden.

That's it.
Oud 28 augustus 2005, 10:48   #157
Egidius

Standaard

Citaat:
U geeft hier gewoon toe dat leerkrachten die niet uw persoonlijke politieke overtuiging hebben, volgens u geen recht hebben om les te geven. U maakt het me echt wel wat te gemakkelijk.

Ik val geen enkele leerkracht aan in zijn broodwinning noch in zijn politieke overtuiging, geen linkse en geen rechtse. Ik reageer alleen als een leerkracht in mijn ogen een uitgesproken tendentieus idee in de hoofden van de kinderen wil planten, en ik stel een constructief alternatief voor. Dat, meneer de Inquisiteur, is iets wat u blijkbaar niet kent. Vertel eens, hoeveel succes heeft u al geboekt bij het overtuigen van andere ouders of een directie?

Citaat:
Die u zoals verwacht niet kunt weerleggen. U maakt het me echt wel te gemakkelijk.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 28-08-2005 at 11:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:
U geeft hier gewoon toe dat leerkrachten die niet uw persoonlijke politieke overtuiging hebben, volgens u geen recht hebben om les te geven. U maakt het me echt wel wat te gemakkelijk.

Ik val geen enkele leerkracht aan in zijn broodwinning noch in zijn politieke overtuiging, geen linkse en geen rechtse. Ik reageer alleen als een leerkracht in mijn ogen een uitgesproken tendentieus idee in de hoofden van de kinderen wil planten, en ik stel een constructief alternatief voor. Dat, meneer de Inquisiteur, is iets wat u blijkbaar niet kent. Vertel eens, hoeveel succes heeft u al geboekt bij het overtuigen van andere ouders of een directie?

Citaat:
Die u zoals verwacht niet kunt weerleggen. U maakt het me echt wel te gemakkelijk.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 28 augustus 2005 om 10:49.
Egidius is offline  
Oud 28 augustus 2005, 10:53   #158
Egidius

Standaard

Citaat:
... zolang die zich aan de normale regels houden.

That's it.
En die houden in dat de leerkracht kinderen niet proberen te indoctrineren maar ze degelijk onderwijzen, en niets anders.
Het tijdperk dat leerkrachten aan politiek-culturele indoctrinatie konden doen, is overigens voorbij: tegenwoordig reageren de kinderen daar zelf tegen, ze zijn bijzonder mondig geworden. En weet u hoe dat komt, meneer de Inquisiteur: omdat wij ouders ze met veel plezier zo opgevoed hebben. Ze zijn immuun tegen extremistische leerkrachten!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 28 augustus 2005, 11:23   #159
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Egidius
Dus voor u doet een leerkracht die zich openlijk manifesteert in extremistische bijeenkomsten niet aan tendensieuse indoctrinatie. En welk constructief alternatief heb je voor zo iemand in petto, meneer de successvolle bemiddelaar ?.
Ik overtuig alleen mezelf en laat dit ook klaar en duidelijk weten.
Oud 28 augustus 2005, 11:27   #160
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
En die houden in dat de leerkracht kinderen niet proberen te indoctrineren maar ze degelijk onderwijzen, en niets anders.
Het tijdperk dat leerkrachten aan politiek-culturele indoctrinatie konden doen, is overigens voorbij: tegenwoordig reageren de kinderen daar zelf tegen, ze zijn bijzonder mondig geworden. En weet u hoe dat komt, meneer de Inquisiteur: omdat wij ouders ze met veel plezier zo opgevoed hebben. Ze zijn immuun tegen extremistische leerkrachten!

Egidius
Leerkrachten moeten respect opbrengen voor hun leerlingen, de ouders en hun collegas. Wanneer ze zichzelf in discrediet brengen vernederen ze ook de anderen hiermee.

Jouw kinderen zijn dus mondiger geworden en weten dus dat ze niet naar rechts maar naar links moeten lonken.
Eigenlijk ben je nog naïever dan ik dacht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be