Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

Discussietools
Oud 21 september 2005, 18:15   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
NVA zal dus, net als het Belang (zie de Hyoens-reactie), moeten "overtuigd" worden van de noodzaak om gelijktijdige stappen te doen en ook iets belangrijks op te offeren.

Egidius
Makkelijk zal het zeker niet zijn, maar zolang ze niet allebei beseffen dat we hetzelfde behoren te doen als de Franstaligen om ons doel kunnen bereiken zullen we het onderspit delven.
Oud 21 september 2005, 18:17   #142
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Neen hoor. Als mijn ventje zo gevoelig is voor de buurvrouw, dan betekent dit dat ikzelf misschien ben tekort geschoten.
In het andere geval is het beter dat hij zijn nieuwsgierigheid naar de knappe buurvrouw bevredigt, waarna ik er zeker van ben dat hij weer lekker met mij in het bedje duikt.
Niet te persoonlijk nemen, Knuppel!

De bedoeling was een analogie te maken... Mislukt zeker?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 21 september 2005, 18:26   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen hoor.

Volkomen geslaagd!

Als de N-VA op die manier zijn partners verliest is ze zelf misschien ergens tekort geschoten.
In het andere geval komen de weglopers vanzelf terug.
Oud 22 september 2005, 08:34   #144
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Valt dus enkel nog af te wachten of deze ruil het waard is voor de N-VA-top, maar ook voor de achterban, om te worden overwogen.
Van het VB en zijn achterban vermoed ik dat ze er maar te graag op zouden ingaan.

Het zou alvast een goed begin zijn.
Ik begrijp deze discussie niet goed. Enerzijds stel ik vast dat de achterban van de N-VA grotendeels het cordon afwijst en dit ook daadwerkelijk wil bewijzen, terwijl de N-VA top anderzijds er ook afstand van neemt maar dit tot hiertoe niet in daad heeft bewezen. Wat de welkomgroep betreft ligt het probleem ietwat anders. Als de basis van het VB eventueel bereid zou zijn deze op te heffen, wel ik heb er nog niet veel van gemerkt. Dan spreek ik nog niet van de top. De voornaamste bedoeling van het charter moet zijn de respectievelijke partijtop
duidelijk onze eenheidsgedachte kenbaar te maken, en er zal langs beide kanten water bij de wijn moeten gedaan worden. Maar dat kan geen onoverbrugbaar probleem zijn?
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 08:40   #145
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=Knuppel]
Citaat:
Neen hoor. Als mijn ventje zo gevoelig is voor de buurvrouw, dan betekent dit dat ikzelf misschien ben tekort geschoten.
Je ventje daarentegen...Dat moet een viriel baasje zijn.
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 08:40   #146
Egidius

Standaard

Citaat:
Neen hoor.

Volkomen geslaagd!

Als de N-VA op die manier zijn partners verliest is ze zelf misschien ergens tekort geschoten.
In het andere geval komen de weglopers vanzelf terug.
Maar als je met de NVA wil samenwerken, is daar systematisch op inspelen misschien niet de beste manier om goodwill te kweken?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 september 2005, 08:42   #147
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Enerzijds stel ik vast dat de achterban van de N-VA grotendeels het cordon afwijst en dit ook daadwerkelijk wil bewijzen,
Weet je dat eigenlijk wel zeker?
Welke aanwijzingen heb je daarvoor?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 september 2005, 08:56   #148
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Weet je dat eigenlijk wel zeker?
Welke aanwijzingen heb je daarvoor?

Egidius
Wel, ik heb dat ondervonden door met heel wat bestuursleden van mijn arrondissement te praten, dus niet alleen met de lokale. Wat spijtig genoeg zich niet onmiddellijk zal vertalen in éénheids-cartels. Tussen droom en daad...
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 09:00   #149
Egidius

Standaard

Citaat:
Wel, ik heb dat ondervonden door met heel wat bestuursleden van mijn arrondissement te praten, dus niet alleen met de lokale. Wat spijtig genoeg zich niet onmiddellijk zal vertalen in éénheids-cartels. Tussen droom en daad...
Misschien vergissen de initiatiefnemers van het charter zich van doelgroep? Misschien komt het er niet op aan zoveel mogelijk vlaamsgezinden achter een eenheids-oproep te krijgen, maar wel zoveel mogelijk NVA-leden?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 september 2005, 09:10   #150
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien vergissen de initiatiefnemers van het charter zich van doelgroep? Misschien komt het er niet op aan zoveel mogelijk vlaamsgezinden achter een eenheids-oproep te krijgen, maar wel zoveel mogelijk NVA-leden?

Egidius
Wat krijgen we nou? Ik snap absoluut de bedoeling van je stelling niet. Maar dat zal wel aan mij liggen, ik verkeer vandaag in een niet-begrijp gemoedstoestand.
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 09:26   #151
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Ik zie absoluut niet waarom de Welkomgroep moet opgeheven worden. Mensen die mij uitmaken voor mestkever en een vriendin voor hoer, hoeven mij geen wetten te stellen, integendeel zelf.
Oud 22 september 2005, 10:00   #152
Egidius

Standaard

Citaat:
Wat krijgen we nou? Ik snap absoluut de bedoeling van je stelling niet. Maar dat zal wel aan mij liggen, ik verkeer vandaag in een niet-begrijp gemoedstoestand.
Als ik alle stellingen beluister en alle reacties lees, dan denk ik dat het mischien efficiënter zou kunnen zijn om binnen de NVA een gerichte actie te voeren, door partijleden voor partijleden, en zo van de top een neutralere houding tegenover het Belang af te dwingen.

't Is maar een piste hé Robert, maar je ziet toch dat er veel blokkages zijn?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 september 2005, 10:25   #153
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik alle stellingen beluister en alle reacties lees, dan denk ik dat het mischien efficiënter zou kunnen zijn om binnen de NVA een gerichte actie te voeren, door partijleden voor partijleden, en zo van de top een neutralere houding tegenover het Belang af te dwingen.

't Is maar een piste hé Robert, maar je ziet toch dat er veel blokkages zijn?

Egidius
Het moet van beide kanten komen, anders is het volgens mij zinloos. En blokkages kunnen opgeruimd worden.
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 10:30   #154
Egidius

Standaard

Citaat:
Het moet van beide kanten komen, anders is het volgens mij zinloos.
Maar wat weten we over de wil aan beide zijden om iets "te laten komen"?

Citaat:
En blokkages kunnen opgeruimd worden.
Er zou eens duidelijk moeten berekend worden welke investeringen daar in casu voor nodig zijn.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 22 september 2005, 11:04   #155
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar wat weten we over de wil aan beide zijden om iets "te laten komen"?

Er zou eens duidelijk moeten berekend worden welke investeringen daar in casu voor nodig zijn.

Egidius
Het charter zal de wil "om iets te laten komen" tot uitdrukking brengen. De investeringen die ervoor moeten gedaan worden zullen winstgevend zijn. Vanwaar die plotse ommezwaai trouwens?
robert t is offline  
Oud 22 september 2005, 11:57   #156
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Ik zie absoluut niet waarom de Welkomgroep moet opgeheven worden. Mensen die mij uitmaken voor mestkever en een vriendin voor hoer, hoeven mij geen wetten te stellen, integendeel zelf.
Mij is ook niet helemaal duidelijk waarom de Welkomgroep plots zou moeten worden opgedoekt. Ik wil hier toch wel even duidelijk stellen dat het Vlaams Blok/Belang niet het initiatief heeft genomen om de Welkomgroep in het leven te roepen. Initiatiefnemer hiertoe was o.a. Patrick De Boever nu actief bij de dienst vorming van de Vlaamse Volksbeweging. Het manifest dat alle leden van de Welkomgroep hebben onderschreven is gebaseerd om een tekst die PDB schreef en overhandigde aan Gerolf Annemans. Het is nooit de bedoeling geweest van de Welkomgroep om een bepaalde partij te beschieten, te vernietigen of wat dan ook. Mensen die een welbepaalde partij verlaten doen dat met reden, én kiezen daar zélf voor. Laat dat duidelijk zijn! Bovendien denk ik dat het nog steeds de bedoeling is van een politieke partij om te groeien én dus bijgevolg zoveel mogelijk mensen achter zich te scharen. De Welkomgroep heeft steeds duidelijk gesteld te willen samenwerken met alle Vlaams-nationalisten van welke strekking dan ook. Maar hebben gemerkt dat dit enkel mogelijk is binnen het Vlaams Blok/Belang. Dit is een subjectieve mening die ik steeds heb onderschreven. En ben er nog steeds van overtuigd dat éénheid onder Vlaams-nationalisten nog steeds mogelijk is, alleen binnen het Vlaams Belang. Alwéér een subjectieve gedachte. De Welkomgroep had als bedoeling een drempelverlager te zijn voor die Vlaams-nationalisten die wensen of wensten toe te treden tot het Vlaams Blok/Belang maar dat totnutoe die stap nog niet durfden te zetten. Dat de N-VA leden tot die doelgroep behoren ligt uiteraard voor de hand. Maar ik herhaal het nogmaals, mensen die de overstap maken, kiezen dat zélf. Daar zijn géén Welkomgroepen voor nodig! Dus denk ik dat het dwaas zou zijn te eisen dat die Welkomgroep moet ophouden te bestaan. Bovendien beweert BDW dat de vangst van het Vlaams Belang marginaal klein is. Kan ik dan hieruit misschien concluderen dat het idioot is te stellen, als die Welkomgroep dan zo onsuccesvol zou zijn, die persé moet ophouden te bestaan?

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 22 september 2005, 11:59   #157
luc broes

Standaard

Citaat:
Egidius
Als ik zinloze en negatieve commenteer zie van VB op NVA of omgeleerd, dan laat ik bij de persoon in kwestie mijn afkeuring blijken.
Moest iedereen hetzelfde doen, stonden we een stap verder.
luc broes is offline  
Oud 22 september 2005, 12:01   #158
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Wie stelt er hier wetten? Iedereen heeft het recht op een vrije meningsuiting, toch.
Als het Blok zijn agressieve houding wil blijven aanhouden, dan moet ze daar de consequenties maar van dragen.

En dat agressieve gaat niet enkel over de acties van de welkomgroep, maar ook over de talrijke Blok-PM’s gericht tegen N-VA en de aanvallen van de kopstukken FDW en Annemans naar CD&V/N-VA tijdens de debatten BHV.

Het werd hoog tijd dat N-VA liet weten dit niet te blijven pikken!
BDW deed dit met krasse en sprekende uitspraken, maar dit is de enige taal die de Blok-top lijkt te begrijpen.

Trouwens BDW sprak niet over mestkevers maar over een mesthoop van stemmen.

Of je nu spreekt van een mesthoop van stemmen, of stemmen voor de vergeetput, het komt op hetzelfde neer.
Beide drukken uit dat er met de stemmen van de VB-kiezers niets gebeurt om de VB-kiesbeloftes te helpen verwezenlijken.

Marie-Rose Morel, die jij jouw vriendin noemt, heeft eertijds aan haar ex-N-VA-vrienden beloofd nooit of te nimmer zich te verlagen tot nastampen naar haar vroegere partij.
Ondertussen is dat nastampen naar N-VA haar belangrijkste taak geworden bij het Blok.

Marie-Rose Morel heeft door eerst zelf over te lopen naar het Blok en dan te proberen op allerlei slinkse manieren mandatarissen van de N-VA af te snoepen, het politieke fatsoen fel overschreden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever
“Als je je niet thuisvoelt in een partij en eerder in een andere, dan zet je een punt en dan ga je naar die andere partij. Maar overstappen in een wolk van leugens en liegen en bedrog en dan in die andere partij blijven doorwerken om je oude partij kapot te maken op alle mogelijke manieren, daar bestaat een woord voor, maar dat spreek ik liever niet uit,”aldus Bart De Wever.
Voor de naam “hoer” vanwege haar politieke opstelling heeft Marie-Rose Morel zelf gezorgd.

BDW werkte met eerlijke argumenten en een scherpe taal, FDW daarentegen werkte met leugens en halve waarheden.

Het Blok die zich zelf uitroept tot de partij die opkomt voor de “Vrije meningsuiting” heeft laten zien helemaal niet gediend te zijn wanneer over hen eens een harde waarheid aan het licht komt!
Clemens is offline  
Oud 22 september 2005, 12:06   #159
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Als ik zinloze en negatieve commenteer zie van VB op NVA of omgeleerd, dan laat ik bij de persoon in kwestie mijn afkeuring blijken.
Moest iedereen hetzelfde doen, stonden we een stap verder.
Dat zijn inderdaad wijze woorden. Wat niet wegneemt dat er nooit kritiek geleverd mag worden. Men vergeet in héél de discussie wél eens dat het Vlaams Belang een oppositiepartij is, én de N-VA vandaag deel uitmaakt van een regering, en dus bijgevolg gekozen heeft voor deelname aan het beleid. Gezien een aantal reacties op dit forum is het zélfs uitgesloten dat het Vlaams Belang kritiek levert op een beleidspartij, zélfs als het hier N-VA betreft. Omgekeerd is uiteraard hetzelfde waar. We zouden inderdaad al een hele stap verderstaan wanneer we niet alleen op papier in dezelfde richting zouden kijken, maar dat ook in de praktijk zouden toepassen. Daarom kan ik als Vlaams-nationalist niet anders dan een charter te onderschrijven waarin wordt gesteld dat de oude partij-vêtes maar even moeten worden begraven niet alleen in ons eigen belang, maar vooral én bovenal in het welzijn van zes miljoen Vlamingen!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 22 september 2005, 12:30   #160
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KVE
De Welkomgroep heeft steeds duidelijk gesteld te willen samenwerken met alle Vlaams-nationalisten van welke strekking dan ook. Maar hebben gemerkt dat dit enkel mogelijk is binnen het Vlaams Blok/Belang. Dit is een subjectieve mening die ik steeds heb onderschreven. En ben er nog steeds van overtuigd dat éénheid onder Vlaams-nationalisten nog steeds mogelijk is, alleen binnen het Vlaams Belang. Alwéér een subjectieve gedachte.
Het monopolie van Vlaams-Nationalisme willen opeisen.
Dit bewijst nu juist hoe enggeestig de mensen zijn van binnen de welkomgroep.

Het bewijst ook dat jouw idee voor dit charter voor éénheid het zoveelste maneuver was om mensen los te weken binnen de N-VA.
Clemens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be