Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2005, 11:49   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Betreft het niet eerder een aantal uitzonderingen, en ook mensen waarvan men VERONDERSTELT dat ze lui zijn, maar die bijvoorbeeld in de werkloosheid gesukkeld zijn omdat ze ziek zijn of omdat ze problemen hebben ?
Ik heb mij laten vertellen dat we dat invaliden noemen.
Die tellen niet mee voor de werkloosheidscijfers.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bobke on 24-09-2005 at 12:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Betreft het niet eerder een aantal uitzonderingen, en ook mensen waarvan men VERONDERSTELT dat ze lui zijn, maar die bijvoorbeeld in de werkloosheid gesukkeld zijn omdat ze ziek zijn of omdat ze problemen hebben ?
Die tellen niet mee voor de werkloosheidscijfers.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Die tellen niet mee voor de werkloosheidscijfers.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bobke : 24 september 2005 om 11:50.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 11:58   #142
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De beste maatregel is het werk herverdelen, zodat iedereen een steentje bijdraagt en niemand nog werkloos is. Dat zou de stress en de frustratie van de werkenden gevoelig verminderen en bepaalde partijen niet meer toelaten om die stress te vertalen in electorale successen.

Welke weloverwogen maatregelen had U in gedachten ?
Ik heb in een andere topic gepleit voor het fiscaal aantrekkelijk maken van 1,5 job per gezin. Het fiscaal bestraffen van 2 voltijdse betrekkingen per gezin.
Dit zou als toegevoegde waarde geven dat minimaal een ouder zich halftijds kan bezighouden met kinderen. Je zou ook kunnen uitbollen naar pensioenleeftijd in minder arbeiden.
Ik geef toe dat het allemaal niet zo eenvoudig te realiseren zal zijn.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 12:17   #143
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Tempelier
Uiteraard zullen er altijd dergelijke mensen (cfr. profiteurs) bestaan. En geen enkel systeem kan men waterdicht maken opdat er geen mazen in het net meer gevonden zouden kunnen worden. Maar in tegenstelling tot u ben ik overtuigd dat het hier niet om sporadische uitzonderingsgevallen betreft maar dat deze groep groot genoeg is om er niet lichtzinning overheen te wandelen al vind ik het moeilijk om daar een cijfer op te gaan plakken. Ik ben niet zo voor cijfergokkerij.
Dat er mensen door problemen in de werkloosheid sukkelen weet ik ook wel hoor. Ik heb dan ook nooit gesteld : "geen werk, eigen schuld dikke bult". Dat zou pas getuigen van stompzinnigheid. Geheel niemand die binnen de maatschappij werkloos is zou heel mooi zijn maar ik vrees dat dit slechts een utopie zal blijven. Als de werkloosheidsgraad zo laag mogelijk gehouden kan worden is dat al heel veel.
Het werkloosheidsstelsel wordt misbruikt voor andere doeleinden.
Zopas werd bekend dat je als alleenstaande met kinderen je t.o.v. een minimumloon € 60 meer overhoudt (vroeger - €40).
Als je hier bijrekent dat je misschien met de wagen gaat werken, kinderoppas, minder studietoelage, hogere huur in sociale woning , tijd voor je kinderen , sociaal abonnement Belgacom en ga zo maar door.... dan moet je wel gek zijn om te gaan werken in een klein tot middelloon.
Stel dat je nog een dag in het zwart gaat, nog wat dienstencheques...
Alleenstaanden met kinderen zijn dan ook massaal in de werkloosheid te vinden.
Met andere woorden een privé-probleem (één ouder) wordt opgelost in een stelsel dat daar niet voor dient, in solidariteit met iedereen.
Een beetje cru: Marian heeft een wilde nacht met Juan, daar komt Sofieke, Juan heeft wel zin in een nacht plezier maar niet in een bleiter en Juan verdwijnt met de noorderzon......dus Marian parkeert zich in de werkloosheid.
Zoals ik al ergens anders stelde, die ouders geraken ook niet meer aan werk als de kinderen uit huis zijn : géén ervaring, te oud, géén bijscholing.....
Als je een stelsel niet gebruikt voor wat het dient dan krijgen zij , die dat stelsel financieel ruggesteunen, niet waarop ze recht hebben als ze zelf werkloos worden.
En zo komen we tot de eindconclusie: alle sociale stelsels zijn zo flou geworden dat eenieder er kan uit putten met tal van misbruiken.
Een vlaming is géén egoïst en is solidair op één voorwaarde. Die solidariteitsbijdragewil heeft een zeker plafond en het moet er éérlijk aan toegaan.
Als je hoort dat jouw solidariteit gaat naar een boerkamadam in Maaseik en nu in Antwerpen en als mijnheer in de bak zit voor vermeend terrorisme of als men solidair is met vluchtelingen, die op de loop gaan voor de politieke situatie in hun moederland, maar daar nog geregeld heengaan, of Marc Dutroux.....dan is voor mij de maat méér dan vol!
Oud 24 september 2005, 12:42   #144
cosmos
Vreemdeling

Standaard

dat men het tracht te verbergen dat het letterlijk een copie is van nederland dan zal men wel duidelijk begrijpen dat men nu met het Nederlands geasocierd is en dat men Belgie in korte jaren heeft ondersteund om vele verschillende zaken die een burger durft te sturen per e-mail en brieven ,waar eerlijk en zuiver het systeem wordt met aangepast op de wijze die men niet kan achterhalen door de herstructureingen die zoals je al lang weet ,controle een aspect is dat voor vele lijkt of het is een innerlijke controle terwijl dit enkel een uiterlijk aspect is ,waar mensen jaren van misbruik hebben kunnen maken en dit door vele onderzoeken en opsporingen wel duidelijk een invloed heeft op mensen die na jaren werkloos te zijn ,niet meer durven te gaan zoeken of starten met werken ,juist daar worden ook nog bepaalde diensten voor aangeschreven om letterlijk in succes ,de mensen werkelijk aan het moteiverende begin zetten en vrage of ze het willen ,dit is Belgie ,daar heb je zoveel werkgelegenheid ,dat men nu begrijpt dat positief aanpakken ,de betere oplossing is met wederzijdse openheid ,van en naar,dan komt er levensliefde in volle vaart.
Aanvaard het ,er is nu eenmaal een openheid gegroeid vanuit Nederlandse oorden om met Vlaanderen te groeien in positieve belangen die gericht zijn naar generatie groei ,een mens hoeft nieuwe deuren te openen die hen vertrouwelijke invloeden geven ,nu de natuur krachten overal terwereldook hun werk doen doen de mensen dat ook. vrede
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
Vanaf 15 december moeten werklozen zich niet langer aanbieden voor de stempelcontrole. Op het eerste zicht een goeie zaak. Die zgn. stempelcontrole biedt geen enkele controle op wat dan ook. Het heeft meer van een pesterij. Verder bespaart de overheid tijd en geld door de controle af te schaffen.
Daar staat tegenover dat de RVA en VDAB werklozen veel intensiever gaan controleren. Zo zou je je maandelijks moeten aanbieden om te verantwoorden waarom je nog geen werk hebt. Is dat logisch als er [font=Geneva, Arial, Helvetica, san-serif][size=-1]456.290 uitkeringsgerechtigde werklozen zijn en nog een heel pak mensen die wel werkloos zijn maar niet in de statistieken staan? Is dat logisch als er van de 200.000 beloofde jobs van Verhofstadt nog geen 60.000 realiteit zijn geworden?

Moet men werklozen aanpakken als er niet genoeg werkgelegenheid is?
[/size][/font]
cosmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 12:49   #145
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Ik heb in een andere topic gepleit voor het fiscaal aantrekkelijk maken van 1,5 job per gezin. Het fiscaal bestraffen van 2 voltijdse betrekkingen per gezin.
Dit zou als toegevoegde waarde geven dat minimaal een ouder zich halftijds kan bezighouden met kinderen. Je zou ook kunnen uitbollen naar pensioenleeftijd in minder arbeiden.
Oftewel 30u/week/persoon veronderstel ik.
Hoewel jouw voorstel een positief voorstel is, vind ik het toch beter per persoon te werken en niet per gezin.
Anders zit je met de vraag, wat met éénoudergezinnen, wat met alleenstaanden enz...[edit]
[size=1]After edit by satiper on 24-09-2005 at 14:00
Reason:

Citaat:
Hoewel jouw voorstel een positief voorstel is, vind ik het toch beter per persoon te werken en niet per gezin.
Anders zit je met de vraag, wat met éénoudergezinnen, wat met alleenstaanden enz...[/size]

Citaat:
Hoewel jouw voorstel een positief voorstel is vind ik het toch beter per persoon te werken en neit per gezin.
Anders zit je met de vraag wat met éénoudergezinnen, wat met alleenstaanden enz...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 24 september 2005 om 13:00.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2005, 12:52   #146
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het werkloosheidsstelsel wordt misbruikt voor andere doeleinden.
Zopas werd bekend dat je als alleenstaande met kinderen je t.o.v. een minimumloon € 60 meer overhoudt (vroeger - €40).
Als je hier bijrekent dat je misschien met de wagen gaat werken, kinderoppas, minder studietoelage, hogere huur in sociale woning , tijd voor je kinderen , sociaal abonnement Belgacom en ga zo maar door.... dan moet je wel gek zijn om te gaan werken in een klein tot middelloon.
Stel dat je nog een dag in het zwart gaat, nog wat dienstencheques...
Alleenstaanden met kinderen zijn dan ook massaal in de werkloosheid te vinden.
Met andere woorden een privé-probleem (één ouder) wordt opgelost in een stelsel dat daar niet voor dient, in solidariteit met iedereen.
Een beetje cru: Marian heeft een wilde nacht met Juan, daar komt Sofieke, Juan heeft wel zin in een nacht plezier maar niet in een bleiter en Juan verdwijnt met de noorderzon......dus Marian parkeert zich in de werkloosheid.
Zoals ik al ergens anders stelde, die ouders geraken ook niet meer aan werk als de kinderen uit huis zijn : géén ervaring, te oud, géén bijscholing.....
Als je een stelsel niet gebruikt voor wat het dient dan krijgen zij , die dat stelsel financieel ruggesteunen, niet waarop ze recht hebben als ze zelf werkloos worden.
En zo komen we tot de eindconclusie: alle sociale stelsels zijn zo flou geworden dat eenieder er kan uit putten met tal van misbruiken.
Een vlaming is géén egoïst en is solidair op één voorwaarde. Die solidariteitsbijdragewil heeft een zeker plafond en het moet er éérlijk aan toegaan.
Als je hoort dat jouw solidariteit gaat naar een boerkamadam in Maaseik en nu in Antwerpen en als mijnheer in de bak zit voor vermeend terrorisme of als men solidair is met vluchtelingen, die op de loop gaan voor de politieke situatie in hun moederland, maar daar nog geregeld heengaan, of Marc Dutroux.....dan is voor mij de maat méér dan vol!
voor een groot deel akkoord
Oud 24 september 2005, 12:58   #147
RAJA
Vreemdeling

RAJA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Die tellen niet mee voor de werkloosheidscijfers.
Men is zolang invalide totdat men op een onbegrijpende controle-arts stuit.
Deze heeft de bevoegheid om je uw invaliditeit af te nemen.
Dit valt vaak voor bij personen men een onbekende, niet (h)erkende, aandoening. Onder deze onbegrepen, on-(h)erkende, aandoeningen vallen, onder andere, Fibromyalgie, CVS, ........

Als je, door zo een arts, van het RIZIV wordt afgegooid beland je op de RVA en tel je dus mee in de werkloosheidscijfers.

mvg
Raja
Oud 24 september 2005, 13:00   #148
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Hoewel jouw voorstel een positief voorstel is vind ik het toch beter per persoon te werken en neit per gezin.
Anders zit je met de vraag wat met éénoudergezinnen, wat met alleenstaanden enz...
Ik zie het veel breder. De man werkt voltijds, de vrouw halftijds of de man 80% en de vrouw 70%.De vrouw werkt voltijds want haar baan betaalt beter, glijdende uren, interessanter.... De man wordt halftijds huisman.
Het is jouw persoonlijk keuze in je gezin, wat past ons het beste .
Oud 24 september 2005, 13:06   #149
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie het veel breder. De man werkt voltijds, de vrouw halftijds of de man 80% en de vrouw 70%.De vrouw werkt voltijds want haar baan betaalt beter, glijdende uren, interessanter.... De man wordt halftijds huisman.
Ok, dus ook voor alleenstaanden die mogelijkheid dus.
Maw men kan zowat kiezen hoeveel uren men werkt.
Vind ik wel ok.
De overheid kan dan de rol op zich nemen om mensen te stimuleren om een deel van hun uren in de pot te gooien.
Mensen die afstand doen van hun fulltime en wat uren afstaan kunnen hiervoor dan een tegemoetkoming krijgen (wel minder dan wat ze met fulltime verdienen uiteraard)
Hierdoor kunnen er jobs geschapen worden en is er mss wel de mogelijkheid om het werk dat er is te verdelen.[edit]
[size=1]After edit by satiper on 24-09-2005 at 14:07
Reason:

Citaat:
Vind ik wel ok.
De overheid kan dan de rol op zich nemen om mensen te stimuleren om een deel van hun uren in de pot te gooien.
Mensen die afstand doen van hun fulltime en wat uren afstaan kunnen hiervoor dan een tegemoetkoming krijgen (wel minder dan wat ze met fulltime verdienen uiteraard)
Hierdoor kunnen er jobs geschapen worden en is er mss wel de mogelijkheid om het werk dat er is te verdelen.[/size]

Citaat:
Ok dus ook voor alleenstaanden die mogelijkheid dus.
Vind ik wel ok.
Hierdoor kunnen er jobs geschapen worden en is er mss wel de mogelijkheid om het werk dat er is te verdelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 24 september 2005 om 13:07.
Oud 24 september 2005, 13:13   #150
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Vind ik wel ok.
Hierdoor kunnen er jobs geschapen worden en is er mss wel de mogelijkheid om het werk dat er is te verdelen.
Zo'n tegemoetkoming dat is in het verleden al geprobeerd met wisselend succes.
Ik zie het meer als: je houdt aan 2 fulltime banen ongeveer evenveel over als 1,5 baan bij tweeverdieners. Je gaat automatisch met twee minder werken.
zo'n premiestelsels hebben we al meer dan genoeg gehad.
Dikwijls is het toch echt voor de luxe werken , hé
Maar géén tijd voor de kinderen: dat zal onderwijs wel doen !
Oud 24 september 2005, 13:17   #151
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo'n tegemoetkoming dat is in het verleden al geprobeerd met wisselend succes.
Ik zie het meer als: je houdt aan 2 fulltime banen ongeveer evenveel over als 1,5 baan bij tweeverdieners. Je gaat automatisch met twee minder werken.
zo'n premiestelsels hebben we al meer dan genoeg gehad.
Dikwijls is het toch echt voor de luxe werken , hé
Maar géén tijd voor de kinderen: dat zal onderwijs wel doen !
Ok dat betekent dat 30 u werken hetzelfde opbrengen als 40 u werken (ongeveer hé)
Vindt ik wel goed ja
Maar waarom deze maatregel alleen voor hen die als koppel door het leven gaan.
Stimulans voor kinderzorg?
Dus dan geldt deze maatregel enkel voor koppels met kinderen?
Oud 24 september 2005, 13:20   #152
satiper
Minister-President

Standaard

Ik sta daar niet negatief tegenover hé dat men mensen probeert aan te zetten om wat meer tijd in de opvoeding van hun kinderen te steken.

Ik denk dat dit een positieve invloed kan hebben op de maatschappij, akkoord.
Oud 24 september 2005, 13:21   #153
satiper
Minister-President

Standaard

Toch vind ik ook dat men voor de alleenstaanden ook iets mag doen, of voor de eenoudergezinnen.
Oud 25 september 2005, 19:32   #154
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Wat bedoel je met het aantasten van het humane ? De berichten die ik hoor gaan over het welvaartsvast maken van uitkeringen en het afschaffen van het laatste stukje 'stempelcontrole'. Die vind ik alvast niet tegen het humane in. Verder hoor ik ook dat werklozen makkelijker moeten worden ingezet voor maatschappelijke taken en ook hier zie ik niet wat er mis mee is. Doorgaans spreekt men dan over de langdurig werklozen en ik zie totaal niet wat er mis is als je gevraagd wordt om wat werkjes te doen (doorgaans nog op basis van wat je zelf aangeeft als dingen waar je wel mee overweg kan) als de maatschappij je reeds 2 jaar van eten en drinken voorziet zonder dat je zelf bijdraagt aan ziektezorg en welzijn. Is dat zo abnormaal ?

Ik kan het uilezuur krijgen van de nazi-theorietjes die sommigen er hier op na houden als het gaat over eens wat doen VOOR de maatschappij. Dat is verdomme een samenlevingsvorm die het overleven mogelijk maakt en bestond reeds in de door jou aanbeden heidense tijden. Als ik Nynorsk mag aanhalen leven we in een kutmaatschappij voor werklozen. Dat is je reinste bullshit. Dat is een vloek in het gezicht van de logica en de waarheid ! Ga naar eender welke andere maatschappij... wil je graag naar de VS, of naar Polen of Roemenië ? DAAR kan je je pas echt eens lekker uitleven in het verhongeren op de straat als je geen werk hebt. Dit land is relatief gezien een paradijs voor werklozen en dat eeuwig gesnorkel hier over de aantasting van mensenrechten omdat ze een werkloze op pure gestapo-wijze nog maar durven vragen hoe het komt dat hij/zij op aanbieding x of aanbieding y niet is ingegaan is een slag in het gezicht van mensen die wel willen werken en willen meewerken met degenen die de taak hebben om voor hen een job te vinden en evenzeer voor hen die een job hebben maar al van in het loonzakje zelf 50% afstaan aan die door jou zo verfoeide maatschappij.

Die laatste zin... wil je nu zeggen dat je ijvert voor een 'identiteit van de werkloze' ? Je identiteit is wie je bent in je privé leven. Wie je bent in relaties met andere mensen. Dat heeft niets vandoen met het probleem van werk of geen werk.

Natuurlijk zit de politiek ermee in de maag. België is door zijn hoge welvaartsniveau en lage activiteitsgraad nu al het land met de hoogste belastingsdruk in de wereld. Wat wil je dat de politici dan wel doen ? Boeltje zo laten en morgen moeten werkenden dan 60% of 70% van hun loon afstaan ? En dat is niet enkel omwille van werklozen alleen, he ? De vergrijzing laat zich meer en meer gelden en dat zijn extra zorgkosten. Jajaja... het gaat om het verfoeide geld maar je moet verdomme toch eten als de bakker en verpleegsters in jouw buurt niet gratis werken.

Ik hoop het. Leer me eens wat over heidense godsdiensten en ik leer je wat over maatschappijen

je hebt gelijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 20:41   #155
Mitgard
Banneling

Standaard

ik bedoel natuurlijk: je hebt ongelijk maar ik heb geen zin in een lange reply.
je begrijpt het wel, hé jazeker.
Oud 25 september 2005, 20:44   #156
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Wat je maar wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 20:52   #157
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Bovendien moet je als provocateur nu hopen dat ik antwoord dat je te lui bent om te antwoorden en te dom gezien je geen job hebt, etc...

Maar ik maak me niet meer moe aan jouw soort. "Het" heeft politics al genoeg naar de vaantjes geholpen en ik laat je nu maar zielig voortdansen op het rottende karkas ervan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2005, 20:52   #158
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je maar wil.
hier en daar heb je wel even gelijk, maar dat beperkt zich voornamelijk tot hetgeen wat iedereen al weet.
maar dan dat lullige 'nazi-theorietjes' gedoe waarmee je wellicht verwijst naar wat algemeen wordt begrepen onder 'sociaal'.
alsof je blij mag zijn dat je niet dood hoeft te gaan omdat de markt heeft beslist dat jij niet bent wat ze zoeken.
think about it.
Oud 25 september 2005, 20:56   #159
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien moet je als provocateur nu hopen dat ik antwoord dat je te lui bent om te antwoorden en te dom gezien je geen job hebt, etc...

Maar ik maak me niet meer moe aan jouw soort. "Het" heeft politics al genoeg naar de vaantjes geholpen en ik laat je nu maar zielig voortdansen op het rottende karkas ervan.
nee hoor, maak je daar maar niet moe aan.
jij verdient vast wel beter.[edit]
[size=1]After edit by Mitgard on 25-09-2005 at 21:57
Reason:

Citaat:

nee hoor, maak je daar maar niet moe aan.
jij verdient vast wel beter.[/size]

Citaat:

nee hoor, maar je daar maar niet moe aan.
jij verdient vast wel beter.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 25 september 2005 om 20:57.
Oud 29 september 2005, 10:51   #160
eno2
Banneling

Standaard De stempelcontrole wordt afgeschaft

Goeie zaak.

En nu nog de werkloosheid afschaffen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be