![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tellen niet mee voor de werkloosheidscijfers.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bobke : 24 september 2005 om 11:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit zou als toegevoegde waarde geven dat minimaal een ouder zich halftijds kan bezighouden met kinderen. Je zou ook kunnen uitbollen naar pensioenleeftijd in minder arbeiden. Ik geef toe dat het allemaal niet zo eenvoudig te realiseren zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zopas werd bekend dat je als alleenstaande met kinderen je t.o.v. een minimumloon € 60 meer overhoudt (vroeger - €40). Als je hier bijrekent dat je misschien met de wagen gaat werken, kinderoppas, minder studietoelage, hogere huur in sociale woning , tijd voor je kinderen , sociaal abonnement Belgacom en ga zo maar door.... dan moet je wel gek zijn om te gaan werken in een klein tot middelloon. Stel dat je nog een dag in het zwart gaat, nog wat dienstencheques... Alleenstaanden met kinderen zijn dan ook massaal in de werkloosheid te vinden. Met andere woorden een privé-probleem (één ouder) wordt opgelost in een stelsel dat daar niet voor dient, in solidariteit met iedereen. Een beetje cru: Marian heeft een wilde nacht met Juan, daar komt Sofieke, Juan heeft wel zin in een nacht plezier maar niet in een bleiter en Juan verdwijnt met de noorderzon......dus Marian parkeert zich in de werkloosheid. Zoals ik al ergens anders stelde, die ouders geraken ook niet meer aan werk als de kinderen uit huis zijn : géén ervaring, te oud, géén bijscholing..... Als je een stelsel niet gebruikt voor wat het dient dan krijgen zij , die dat stelsel financieel ruggesteunen, niet waarop ze recht hebben als ze zelf werkloos worden. En zo komen we tot de eindconclusie: alle sociale stelsels zijn zo flou geworden dat eenieder er kan uit putten met tal van misbruiken. Een vlaming is géén egoïst en is solidair op één voorwaarde. Die solidariteitsbijdragewil heeft een zeker plafond en het moet er éérlijk aan toegaan. Als je hoort dat jouw solidariteit gaat naar een boerkamadam in Maaseik en nu in Antwerpen en als mijnheer in de bak zit voor vermeend terrorisme of als men solidair is met vluchtelingen, die op de loop gaan voor de politieke situatie in hun moederland, maar daar nog geregeld heengaan, of Marc Dutroux.....dan is voor mij de maat méér dan vol! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Vreemdeling
|
![]() dat men het tracht te verbergen dat het letterlijk een copie is van nederland dan zal men wel duidelijk begrijpen dat men nu met het Nederlands geasocierd is en dat men Belgie in korte jaren heeft ondersteund om vele verschillende zaken die een burger durft te sturen per e-mail en brieven ,waar eerlijk en zuiver het systeem wordt met aangepast op de wijze die men niet kan achterhalen door de herstructureingen die zoals je al lang weet ,controle een aspect is dat voor vele lijkt of het is een innerlijke controle terwijl dit enkel een uiterlijk aspect is ,waar mensen jaren van misbruik hebben kunnen maken en dit door vele onderzoeken en opsporingen wel duidelijk een invloed heeft op mensen die na jaren werkloos te zijn ,niet meer durven te gaan zoeken of starten met werken ,juist daar worden ook nog bepaalde diensten voor aangeschreven om letterlijk in succes ,de mensen werkelijk aan het moteiverende begin zetten en vrage of ze het willen ,dit is Belgie ,daar heb je zoveel werkgelegenheid ,dat men nu begrijpt dat positief aanpakken ,de betere oplossing is met wederzijdse openheid ,van en naar,dan komt er levensliefde in volle vaart.
Aanvaard het ,er is nu eenmaal een openheid gegroeid vanuit Nederlandse oorden om met Vlaanderen te groeien in positieve belangen die gericht zijn naar generatie groei ,een mens hoeft nieuwe deuren te openen die hen vertrouwelijke invloeden geven ,nu de natuur krachten overal terwereldook hun werk doen doen de mensen dat ook. vrede Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoewel jouw voorstel een positief voorstel is, vind ik het toch beter per persoon te werken en niet per gezin. Anders zit je met de vraag, wat met éénoudergezinnen, wat met alleenstaanden enz...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 24 september 2005 om 13:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Deze heeft de bevoegheid om je uw invaliditeit af te nemen. Dit valt vaak voor bij personen men een onbekende, niet (h)erkende, aandoening. Onder deze onbegrepen, on-(h)erkende, aandoeningen vallen, onder andere, Fibromyalgie, CVS, ........ Als je, door zo een arts, van het RIZIV wordt afgegooid beland je op de RVA en tel je dus mee in de werkloosheidscijfers. mvg Raja
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is jouw persoonlijk keuze in je gezin, wat past ons het beste . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maw men kan zowat kiezen hoeveel uren men werkt. Vind ik wel ok. De overheid kan dan de rol op zich nemen om mensen te stimuleren om een deel van hun uren in de pot te gooien. Mensen die afstand doen van hun fulltime en wat uren afstaan kunnen hiervoor dan een tegemoetkoming krijgen (wel minder dan wat ze met fulltime verdienen uiteraard) Hierdoor kunnen er jobs geschapen worden en is er mss wel de mogelijkheid om het werk dat er is te verdelen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door satiper : 24 september 2005 om 13:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie het meer als: je houdt aan 2 fulltime banen ongeveer evenveel over als 1,5 baan bij tweeverdieners. Je gaat automatisch met twee minder werken. zo'n premiestelsels hebben we al meer dan genoeg gehad. Dikwijls is het toch echt voor de luxe werken , hé Maar géén tijd voor de kinderen: dat zal onderwijs wel doen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vindt ik wel goed ja Maar waarom deze maatregel alleen voor hen die als koppel door het leven gaan. Stimulans voor kinderzorg? Dus dan geldt deze maatregel enkel voor koppels met kinderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Ik sta daar niet negatief tegenover hé dat men mensen probeert aan te zetten om wat meer tijd in de opvoeding van hun kinderen te steken.
Ik denk dat dit een positieve invloed kan hebben op de maatschappij, akkoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister-President
|
![]() Toch vind ik ook dat men voor de alleenstaanden ook iets mag doen, of voor de eenoudergezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je hebt gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() ik bedoel natuurlijk: je hebt ongelijk maar ik heb geen zin in een lange reply.
je begrijpt het wel, hé jazeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik maak me niet meer moe aan jouw soort. "Het" heeft politics al genoeg naar de vaantjes geholpen en ik laat je nu maar zielig voortdansen op het rottende karkas ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dan dat lullige 'nazi-theorietjes' gedoe waarmee je wellicht verwijst naar wat algemeen wordt begrepen onder 'sociaal'. alsof je blij mag zijn dat je niet dood hoeft te gaan omdat de markt heeft beslist dat jij niet bent wat ze zoeken. think about it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
jij verdient vast wel beter.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 25 september 2005 om 20:57. |
|||||
![]() |