Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2005, 12:43   #141
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Het 'Haubtburo' van de VNJ had met mijn opmerking en deze foto's niets te maken... Het ging om de bereidheid van jullie Propaganaführer (ja, ik kan ook flauw doen) om historische gebouwen af te breken als deze niet in het Belgische politieke kraam passen...
Historische gebouwen? Het café op de hoek noem je toch geen historisch gebouw? Is het VNJ lokaal beschermd als monument of historisch gebouw???

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:10   #142
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

man man, en dit allemaal omdat er een Vlaamse Leeuw aan een gebouw hangt. Ik heb jaren in de KSA gezeten, we hadden ook een zwarte Leeuw in ons lokaal, en we droegen ook allemaal een zwarte Leeuw op de mouw, nu doen ze dat nog trouwens. De KSA is nu ook eenmaal een Vlaamse jeugdbeweging, net zoals de VNJ dat ook is...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 13:17   #143
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Historische gebouwen? Het café op de hoek noem je toch geen historisch gebouw? Is het VNJ lokaal beschermd als monument of historisch gebouw???
Nogmaals, toen ik tegen Yann deze opmerking maakte over die historische gebouwen, ging het niet meer over het VNJ-huis, maar over diens bereidheid om historische gebouwen af te breken of te verminken. Toen ik hem wees op het feit dat er op sommige gebouwen nog andere, 'onbelgische' symbolen staan (i.c. de Habsburgse wapens), antwoordde hij dat 'daar wel iets aan te doen was'. Als jij nu denkt dat ik dat VNJ-gebouw als een 'beschermd monument' of een 'historisch gebouw' bestempel, dan getuigt dat of van onwil, of van domheid om te lezen wat er staat.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 16:57   #144
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Hehehe, best wel een grappige topic. Fijn om het gezwets van die marginaal nog eens te lezen
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:01   #145
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
Zwijg kleine!
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:02   #146
van Maerlant

Standaard

Yann is al lang weg, hoor. Waarschijnlijk 'rotting in a ditch somewhere'.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 22 juli 2007, 17:04   #147
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Na "waarschijnlijk" ben ik niet echt mee...
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:13   #148
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het VNJ is een jongerengroepering zoals de Scouts. Niet veel meer dan dat.

Buiten het interessante feit dat 80% van alle kinderen, kinderen zijn van VB-militanten/aanhangers, etc.
Maar alleen kniesoren vallen daarover. Straks gaan we nog beginnen met 'indoctrinatie' te roepen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:59   #149
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Na zijn overstap van de BUB naar de VLD is hij hier inderdaad niet veel meer geweest.

Zou hij eigenlijk nog steeds in de VLD zitten?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 18:31   #150
van Maerlant

Standaard

Daar kan die reactionaire nationalist niet aarden, denk ik.

Oud 22 juli 2007, 18:35   #151
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Gisteren reed ik door de Diksmuidelaan te Berchem, en mijn aandacht werd gewekt door een hoekgebouw met een Vlaamse Leeuw, ofwel het thuisfront van VNJ-end Vlaanderen:

Hoe is het nog mogelijk dat zoiets nog bestaat?

Wat gebeurt er achter deze muren? Is het een museum?

Is dit gebouw niet vaak het mikpunt voor vandalisme? Wat vinden de buurtbewoners van deze opvallende gebuur? Wie wilt daar nu boven of naast wonen?

En dan zeggen dat we in 2005 leven. Men zou denken de Middeleeuwen!
Alléz vooruit, weer een kinderhand die vrij snel gevuld is. U ziet, er is niet veel nodig om bepaalde personen gelukkig te maken. Wat betreft, 'wat vinden de buurbewoners van deze opvallende gebuur'. Zou uzelf misschien de vraag eens moeten stellen wat vond de samenleving van jaren vld bewind. Oeps, deze vraag hebben ze al beantwoord voor u op 10/06 nietwaar. het woordje 'open' heeft deze niet kunnen redden, de Vlaming heeft dat hoofdstuk gesloten.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be