Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 21:41   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Wie k�*n nu zo dom zijn, dat hij niet verstaat dat tegenover de aangroei van kapitaal geen enkele persoonlijke inspanning of arbeid staat? Alleen maar geld hebben en er ...LATEN... mee werken en zelf de winsten opstrijken.
Bij SABENA werden die winsten zo hoog dat we het bedrijf moesten verkopen.
Gelukkig hebben de vakbonden het bedrijf zelf opgekocht met hun stakerskas en zorgen opnieuw voor werk.
Citaat:
Besef maar goed dat het niet de vakbonden zijn die "werkgevers" buiten smijten... maar het kapitaal kiest voor nog meer winst, door elders mensen voor hen te laten werken, aan (desnoods, zoals in de jaren 1900) onmenselijk lage voorwaarden. Genoeg om niet van te sterven, maar te weinig om van te leven.
Juist, onze bevolking en zeker de jeugd komt om van de honger.
Citaat:
Besef toch... dat het groot kapitaal... gans de wereld uitzuigt en uitperst om hun eigen kapitaal en bezit te vergroten. Zij zijn het die uiteindelijk de economie zullen kapot maken. Want stel dat door massale delocatie, uiteindelijk hier geen werk, dus ook geen inkomen, zal zijn. Ook niet voor de kleine of grote middenstander. Produkten kunnen zelfs aan straatstenen niet verkocht worden.
Eindelijk eens iemand die mij gaat vertellen wie dat grootkapitaal is.
Ik heb de vraag al zo vaak gesteld maar nooit antwoord gekregen.
Citaat:
Besef je dan ook dat, meer dan ooit, een sterke vakbond, de enige redding en bescherming zal zijn voor onze relatieve welstand?
Zoals in Polen ?
Ze hebben daar nu eindelijk een vakbond en komen toch naar hier om werk te zoeken, weliswaar onder de prijs.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 21:43   #142
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
STAP MASSAAL OVER NAAR NEUTR-ON

Het zal wel voor iedereen duidelijk zijn dat er dringend een nieuwe vakbond nodig is die de hegemonie van de traditionele vakbonden doorbreekt;

als het er op aan komt laten ze hun leden gewoon vallen, de luieriken

gelukkig is er een nieuwe vakbond

www.neutr-on.be
Er zijn nu al vier leden aangesloten, die zelfs nog geen bijdragen moesten betalen... massale aansluiting noemt neutron dit! Over één jaar... +1!
Oud 23 september 2005, 21:46   #143
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke "gewijzigde omstandigheden" heb je het?

Deze "omstandigheden" worden allemaal gecreëerd door het groot kapitaal.
Spijtig, maar alle door u aangehaalde voorbeelden ... knielen voor het "gouden kalf": ... het groot kapitaal.

Werkelijk d�*�*r ligt niet de oplossing, alleen maar het vrije ... verval naar middeleeuwse toestanden. (Kapitaal, meesters van alles, lijfeigenen die ervoor zorgen dat hun bezittingen toenemen, punt.)

Besef je nu nog niet dat : het groot kapitaal, opnieuw ALLES, naar zich wil toetrekken?

De koopkracht niet raken? Vergeet het: brugpensioenen = gewone werklozen, uitgerangeerd door die "lieve" werkgevers (kapitaal). Wees toch tevreden met het minimum, terwijl zij het maximum binnenrijven. Noem jij d�*t geen raken aan de koopkracht?

Hopelijk houden de bond het been stijf en leggen desnoods, heel het land lam. Zo belangrijk is het op dit ogenblik. Het wordt desnoods een strijd op leven en dood, maar hier staan de belangen van heel onze komende generaties op het spel. Willen wij hen niet opzadelen met een nieuwe machtstrijd tegen het groot kapitaal, zullen wij het NU moeten doen. Nu wij nog de middelen hebben.
Tja... de toekomst van onze kinderen ziet er met mensen zoals U mooi uit...
Zulke commiesossiepraat... en dat voor een ACV-er...
De PVDA en LSP is daar maar klein bier tegen,,, [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 23-09-2005 at 22:54
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Spijtig, maar alle door u aangehaalde voorbeelden ... knielen voor het "gouden kalf": ... het groot kapitaal.

Werkelijk d�*�*r ligt niet de oplossing, alleen maar het vrije ... verval naar middeleeuwse toestanden. (Kapitaal, meesters van alles, lijfeigenen die ervoor zorgen dat hun bezittingen toenemen, punt.)

Besef je nu nog niet dat : het groot kapitaal, opnieuw ALLES, naar zich wil toetrekken?

De koopkracht niet raken? Vergeet het: brugpensioenen = gewone werklozen, uitgerangeerd door die "lieve" werkgevers (kapitaal). Wees toch tevreden met het minimum, terwijl zij het maximum binnenrijven. Noem jij d�*t geen raken aan de koopkracht?

Hopelijk houden de bond het been stijf en leggen desnoods, heel het land lam. Zo belangrijk is het op dit ogenblik. Het wordt desnoods een strijd op leven en dood, maar hier staan de belangen van heel onze komende generaties op het spel. Willen wij hen niet opzadelen met een nieuwe machtstrijd tegen het groot kapitaal, zullen wij het NU moeten doen. Nu wij nog de middelen hebben.
De PVDA en LSP is daar maar klein bier tegen,,, [/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 23-09-2005 at 22:47
Reason:

Citaat:

De PVDA en LSP is maar daar maar klein bier tegen,,, [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zulke commiesossie praat... en dat van een ACV-er...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 september 2005 om 21:54.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 21:47   #144
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Zijn jullie het niet die op alles en nog wat aanmerkingen hebben,wel ga dan de oorzaken maar eens na en ga maar eens na hoeveel miljoenen Euro er uitgegeven worden die niet besteed worden aan diegenen die er voor afdragen of afgedragen hebben.
Ge begint het te snappen.
Citaat:
Ik zeg dit niet graag maar op den duur zal het kiezen of delen worden,en daar zit de vakbond voor niks tussen. Dat beslissingsrecht komt toe aan de regering en ik denk dat ik al weet wat er dan zal gebeuren.
Op een bepaald ogenblik moet het uitpersen ophouden of het gaat van kwaad naar erger.
Wie dan wel ?
Oud 23 september 2005, 21:52   #145
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Bij SABENA werden die winsten zo hoog dat we het bedrijf moesten verkopen.
Gelukkig hebben de vakbonden het bedrijf zelf opgekocht met hun stakerskas en zorgen opnieuw voor werk.

Juist, onze bevolking en zeker de jeugd komt om van de honger.

Eindelijk eens iemand die mij gaat vertellen wie dat grootkapitaal is.
Ik heb de vraag al zo vaak gesteld maar nooit antwoord gekregen.

Zoals in Polen ?
Ze hebben daar nu eindelijk een vakbond en komen toch naar hier om werk te zoeken, weliswaar onder de prijs.
Bij Sabena zijn woekerwinsten "versluisd" naar aandeelhouders, hier in België en andere landen. Dank zij het werk van duizenden arbeiders en bedienden.

De vakbonden hebben Sabena niet opgekocht.

Op dit ogenblik leven bijna 20 % van onze mensen (vooral ouderen!) onder de armoedegrens!

Het grootkapitaal zijn gekende families die meer bezitten dan bv. het BNP! Namen zijn voldoende gekend, onlangs nog in Knack en Trends!

In Polen heeft de vakbond het bewustzijn van de werknemer gerealiseerd, maar de kapitaalkrachtigen vertikken het de eigen economie te stimuleren.
Oud 23 september 2005, 22:00   #146
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Stop maar doffer,wat wij hier zeggen is praat voor de vaak we moeten minder gaan verdienen,meer belastingen betalen,langer werken,op onze kop laten zitten en nog veel flexibeler worden en op de koop toe moeten we er voor zorgen dat we de heren bedrijfsleiders niet op hun teentjes trappen want dan wijken ze uit naar Polen.

Onderwijl zitten we opgezadeld met nepjobs en is de vraag op de arbeidsmarkt voor 50% ofwel half-time of veredelde reclame mede onder invloed van een regering die ons een rad voor ogen draaid,en alles duurder maakt en dan de vraag stelt aan de werkelozen waarom ze geen werk vinden!

Dat de vakbonden daar tegen ageren mag natuurlijk niet en de schuld wordt dan ook bij hun gelegd.

dat de globalisatie alles beter zou maken maar dat zeker niet gedaan heeft is men al lang vergeten.
Waarom denk je trouwens dat we voor de Europese grondwet niet mogen stemmen hebben?
Oud 23 september 2005, 22:02   #147
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij Sabena zijn woekerwinsten "versluisd" naar aandeelhouders, hier in België en andere landen. Dank zij het werk van duizenden arbeiders en bedienden.
U houdt toch van een grap...
Sabena en woekerwinsten... Hihihi...
Een (Belgisch) staatsbedrijf en woekerwinsten...
Oud 23 september 2005, 22:03   #148
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De PVDA en LSP is maar daar maar klein bier tegen,,,
Zoals in het verleden heeft het ACV altijd de essentie gezocht en gevonden. De anderen zullen wel volgen.

Bv. De wet op de organisatie van het bedrijfsleven (1948) is door A. COOL en de ACV militaanten gerealiseerd. De anderen zijn gevolgd.

De industrialisatie van Vlaanderen, is door G. Eyskens (ACW) gerealiseerd in de eenheidswet van 1961.

A.u.b. leer verder te zien dan uw neus lang is: Wie regeert de huidige regering? : Het groot kapitaal! De sossen plooien langs alle kanten om toch maar geen regeringscrisis te veroorzaken. Het ABVV daarentegen, volgt de vakbondsstrategie, net als het ACV: deze van de belangen en het gezond verstand van de werknemers.

Als het kan, leer ook naar "de grond" van de zaak en het gebeuren te kijken.
Oud 23 september 2005, 22:06   #149
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Stop maar doffer,wat wij hier zeggen is praat voor de vaak we moeten minder gaan verdienen,meer belastingen betalen,langer werken,op onze kop laten zitten en nog veel flexibeler worden en op de koop toe moeten we er voor zorgen dat we de heren bedrijfsleiders niet op hun teentjes trappen want dan wijken ze uit naar Polen.

Onderwijl zitten we opgezadeld met nepjobs en is de vraag op de arbeidsmarkt voor 50% ofwel half-time of veredelde reclame mede onder invloed van een regering die ons een rad voor ogen draaid,en alles duurder maakt en dan de vraag stelt aan de werkelozen waarom ze geen werk vinden!

Dat de vakbonden daar tegen ageren mag natuurlijk niet en de schuld wordt dan ook bij hun gelegd.

dat de globalisatie alles beter zou maken maar dat zeker niet gedaan heeft is men al lang vergeten.
Waarom denk je trouwens dat we voor de Europese grondwet niet mogen stemmen hebben?
Voor een heel groot gedeelte ...: akkoord.
Oud 23 september 2005, 22:08   #150
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
U houdt toch van een grap...
Sabena en woekerwinsten... Hihihi...
Een (Belgisch) staatsbedrijf en woekerwinsten...
Heb jij ooit de jaarrekeningen gezien in het verleden ?

Ik wel!

Derhalve wéét ik waarover ik spreek. Jij ook?
Oud 23 september 2005, 22:09   #151
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals in het verleden heeft het ACV altijd de essentie gezocht en gevonden. De anderen zullen wel volgen.

Bv. De wet op de organisatie van het bedrijfsleven (1948) is door A. COOL en de ACV militaanten gerealiseerd. De anderen zijn gevolgd.

De industrialisatie van Vlaanderen, is door G. Eyskens (ACW) gerealiseerd in de eenheidswet van 1961.

A.u.b. leer verder te zien dan uw neus lang is: Wie regeert de huidige regering? : Het groot kapitaal! De sossen plooien langs alle kanten om toch maar geen regeringscrisis te veroorzaken. Het ABVV daarentegen, volgt de vakbondsstrategie, net als het ACV: deze van de belangen en het gezond verstand van de werknemers.

Als het kan, leer ook naar "de grond" van de zaak en het gebeuren te kijken.
Ja, Gaston Eyskens... maar was wel geen ACV-er... en zit al een tijdje onder de ....
Oud 23 september 2005, 22:12   #152
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wel!

[size=2] Derhalve wéét ik waarover ik spreek.[/size] Jij ook?
Sabena... superwinsten...

Tover ze eens op dit forum...
Als U dat kunt, dan eet ik mijn monitor, toetsenbord en mijn broer, de muis, op... [edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 23-09-2005 at 23:12
Reason:

Citaat:

Ik wel!

Als U dat kunt, dan eet ik mijn monitor, toetsenbord en mijn broer, de muis, op... [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik wel!

lol:
Als U dat kunt, dan eet ik mijn monitor, toetsenbord en mijn broer, de muis, op... [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 september 2005 om 22:12.
Oud 23 september 2005, 22:13   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze overheid, wij dus. Stom om te verkopen hé
Citaat:
De vakbonden hebben Sabena niet opgekocht.
Nee ?
Wat stom konden ze nu eens hun stakerskassen spijzen.
Citaat:
Het grootkapitaal zijn gekende families die meer bezitten dan bv. het BNP! Namen zijn voldoende gekend, onlangs nog in Knack en Trends!
Families dus. Noem er eens een paar, hoe groot zijn ze en hoeveel van het totaal kapitaal bezitten ze.
Citaat:
In Polen heeft de vakbond het bewustzijn van de werknemer gerealiseerd, maar de kapitaalkrachtigen vertikken het de eigen economie te stimuleren.
Ze zullen geen winst willen maken zeker ?
Oud 23 september 2005, 22:14   #154
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast
[size=2]Vakbonden: dam tegen tegen opmars van extreemrechts?

[/size]
[size=2]ABVV-topman Xavier Verboven is ongerust over de opgang van extreemrechts.

Kris Hertogen
21-09-2005

"Ik hoop dat alle partijen goed beseffen hoe groot het 'malcontentement' is. Onze leden zeggen: 'Ze zijn ons aan 't pakken, ze zitten in onze zakken. Ze morrelen aan de index, ze knagen aan ons brugpensioen, verwarming en diesel kosten een fortuin. Wij betalen de crisis, anderen pakken de poen.' Als dat het buikgevoel is, hoef ik er geen tekening bij te maken naar welke partij ze opschuiven", aldus Verboven.

Het ABVV probeert daar op het terrein iets aan te doen: "Wij proberen mensen die neigen naar het VB ervan te overtuigen dat die partij hen niets te bieden heeft. Ze hebben niet eens een sociaal programma".

Het VB kiest wel duidelijk stelling in het eindeloopbaandossier. "De huidige gemiddelde loopbaan van ongeveer 37 jaar moet opgetrokken worden naar 40 jaar", lezen we op de site van VB-voorman Gerolf Annemans. En voorzitter Frank Vanhecke verklaarde vorig jaar: "Het is absoluut noodzakelijk dat mensen langer werken 65 jaar is het streefdoel. Dat het brugpensioen fors zal moeten afgebouwd worden, is daarbij evident". Uit de resultaten van de weekvraag van de Stemmenkampioen blijkt nochtans dat 54,75 % van de VB-kiezers niet akkoord gaat met het optrekken van de minimumleeftijd voor brugpensioen tot 60 jaar. De vakbonden hebben hier dus een unieke kans om het Vlaams Belang achteruit te drijven onder de arbeiders. Maar dan wel als ze zich niet laten meesleuren door het voorstel van de regering om de minimumgerechtigde leeftijd voor het brugpensioen op te trekken tot 60 jaar.

[/size]
Ik heb dat twee weken geleden al in het laatste nieuws gelezen.. er stond ook nog bij dat militanten onmiddelijk eruit gegooid worden als ze publiekelijk achter het VB staan...
Oud 23 september 2005, 22:16   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop maar doffer,wat wij hier zeggen is praat voor de vaak
Het zijn uw woorden hé.
Oud 23 september 2005, 22:20   #156
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn uw woorden hé.
Oud 23 september 2005, 22:21   #157
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Om moede(r)loos van te worden
Oud 23 september 2005, 22:21   #158
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

wat weet jij van ons af, Doffer?

je bent al aan het paniekeren merk ik

STAP MASSAAL OVER NAAR NEUTR-ON

Het zal wel voor iedereen duidelijk zijn dat er dringend een nieuwe vakbond nodig is die de hegemonie van de traditionele vakbonden doorbreekt;

als het er op aan komt laten ze hun leden gewoon vallen, de luieriken

gelukkig is er een nieuwe vakbond

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 22:23   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om moede(r)loos van te worden
Steeds welkom
Oud 23 september 2005, 22:24   #160
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Het zijn uw woorden hé.
Spijtig genoeg: Harde realiteit van elke dag.
Vandaag nog op het nieuws: Bekaert!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be