![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarde Godfried.
Uw opvatting over het huwelijk, holebi' en aanverwante....... ik heb het er kwaad mee. Dit belet mij echter niet om u uw zienswijze te gunnen. Ook het recht om ze te verkondigen is iets dat buiten kijf moet staan. Eveneens wens ik u veel succes bij uw zoektocht naar 'de ware' (m/v) die aan uw wensen op dat vlak tegemoet komt. Tenzij je natuurlijk op dit ogenblik gebogen zit over priesterlijke studies aan het seminarie. Dan zal jouw huwelijksopvatting officieel enkel bij een fraaie theorie mogen blijven. Officieus kan er wel steeds wat onder de soutane gescharreld worden, en eens parochiepriester, zit er ook nachtelijk timmerwerk met de huishoudster in. Maar niet getreurd. Met uw 'rechtlijnige' opvattingen ben ik zeker, dat er andere dan relationele compensaties in het verschiet liggen. Na enkele lagere en hogere wijdingen en een paar noodzakelijke tussenstops als (aars)bisschop en (curie)kardinaal, zal Petrus' heilige stoel niet lang meer hoeven warmgehouden worden, vooraleer jij je erop mag installeren. En zelfs dan is het einde nog niet in zicht. Ongetwijfeld volgt dan kortelings de tweede schitterende tenhemelopneming (of wie weet zelfs hemelvaart!) van ons avondland. In de stille hoop van kaartjes op de eerste rij, teken ik met de meeste hoogachting voor Godfried, de strafste katholieke provocateur, die ik ooit mocht aanhoren. ![]() Superstaaf® |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Godfried.
Een doordenkertje, hopelijk aan u besteed. WIJ HEBBEN HET BUSKRUIT UITGEVONDEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() SS: "Godfried, de strafste katholieke provocateur, die ik ooit mocht aanhoren."
Bedankt :) Ik heb een reputatie hoog te houden van op het De Standaard-forum! Spijtig dat sommige mensen zo weinig relativeringsvermogen hebben en beginnen schelden ipv het spel wat mee te spelen. Daarmee heb ik niet gezegd dat ik niet achter mijn uitspraken sta he - ik zou ze natuurlijk wel iets diplomatischer kunnen naar voor brengen, wat ik dus bewust niet doe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Dank voor deze spitsvondige grap. Ik lag dubbel van het lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Partijlid
|
![]() Even antwoorden op de vraag van Bartje:
Ik denk dat alle ouders anders reageren op de 'coming out' van hun zoon of dochter. Ik ken twee mensen die een totaal andere reactie hadden op het nieuws dat hun zoon homo is. Natuurlijk was het voor beiden wel een beetje een schok en een emotioneel moment. Maar het ene koppel had zich heel vlug 'verzoend' met de geaardheid van hun zoon. Het andere koppel heeft er zich na lange tijd (nu toch al bijna tien jaar) nog steeds niet mee kunnen verzoenen, maar ze doen hun best om hun zoon te aanvaarden om wie hij is. Naar mijn mening zullen ze het er moeilijk mee blijven hebben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wil ik even kort reageren: homoseksualiteit beschouw ik als een ernstige afwijking en een grondige verstoring van de menselijke gevoelswereld, wat evenwel niet betekent dat ik een "homohater" ben zoals hier gesuggereerd wordt (al is het niet naar me persoonlijk bedoeld natuurlijk). Mensen die voorbehoud aantekenen tegen enige wettelijke erkenning of gelijkberechtiging zijn daarom nog geen "homohater". Zoals ook al eerder geschreven, hadden mijn voormalige vriendin en ik een gezamenlijke kennis die homo was en waar we goed overweg mee konden. Ik haat die mensen niet; ik kan met hem op een normale menselijke wijze omgaan, maar dat betekent nu niet dat ik hun levenskeuze als normaal beschouw. Er is gewoon geen haat. Er is wel het nodige voorbehoud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() ls je geen homohater bent doe je ook niet zo'n felle uitspraken. Laat de mens toch in Godsnaam gelukkig zijn, homosexualiteit is inderdaad anders maar zeker en vast NIET abnormaal, je wordt gewoon toevallig verliefd op iemand van hetzelfde geslacht meer is dat niet. Trouwens het aantal holebi's stijgt de laatste jaren toch wel indrukwekkend!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit is tegennatuurlijk. Punt uit, andere lijn. Geen enkele gezonde beschaving heeft deze tegennatuurlijke samenlevingsvorm goedgekeurd of ermee ingestemd, wel een ontaarde maatschappij in het Westen. Homoseksualiteit is nu eenmaal niet zo "toevallig": er kunnen allerlei zware psychische mistoestanden en misgroeiingen uit de jeugd aan de basis van liggen. Zoals hier al gezegd, hebben wetenschappers vastgesteld dat er blijkbaar verschillen zijn tussen het brein van een normaal geaarde persoon en een homoseksueel. Mits goede begeleiding (liefst zo vlug mogelijk!) kan veel vermeden worden. In Nederland zijn er meerdere christelijke organisaties die op dat terrein bijzonder goed werk verrichten, en jongens en meisjes weer op het goede pad weten te zetten. Het aantal drugsverslaafden is de laatste jaren ook spectaculair gestegen, of niet? Aantallen zijn geen argumenten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() De Westerse wereld begint in te zien dat homo's dezelfde rechten mogen hebben en een huwelijk is daar een mooie sleutel van!
En homosexualiteit is anders maar het is NIET tegennatuurlijk. Punt andere lijn! Zo kan ik ook beginnen hoor! Het zijn 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar graag zien en elkaar genegen zijn en die elkaar véél liefde, respect, tederheid en genegenheid willen geven. Ik ben al trouwens héél blij dat ik een aantal mensen een héél andere kijk op homo's gegeven heb, die het vroeger enigzins raar vonden maar nu het compleet als normaal aanvaarden en daarom ben ik enorm tevreden. En ik zal me er verder voor blijven inzetten. Daarom ben ik van oordeel dat holebisexualiteit nog véél meer bespreekbaar moet gemaakt worden op de scholen zodat de jongeren die omtrent dit met zichzelf in de knoei zitten erover kunnen praten of tenminste er naar kunnen luisteren er er moed en kracht uit putten. Ook is het een voordeel om dit bespreekbaar te maken om aan te tonen dat holebisexualiteit ook maar normaal is gewoon 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar doodgraag zien. Zo zal de negatieve spiraal die sommigen over holebi's hebben toch moeten verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke westerse wereld zei u? Nederland, en nu ook gedeeltelijk in Duitsland. Lijkt me bijzonder mager. Voor de rest is er in heel de westerse wereld nog steeds een afwijzing van enige wettelijke erkenning. Zelfs in het land dat bij velen te boek staat als het land van de vrijheid bij uitstek, de VS, bestaat er geen homohuwelijk, geen geregistreerd samenlevingscontract, enz. Niets van dat alles. Uw westerse wereld is toch wel heel klein... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U herhaalt steeds dezelfde mantra. Daarom recapituleer ik ook eventjes: Al wat mogelijk is, is eveneens door de natuur mogelijk gemaakt, en zodus bestaat tegennatuurlijkheid per definitie niet Er bestaan plenty sexuele bezigheden, zowel voor hetero's als homo's welke met procreatie niets vandoen hebben. Het voortplantingsargument is dus zinloos. Een 'normaal' gezin is een fictie, in veler hersens gestampt door bekrompen kortzichtige opvoeders en omgeving. U had waarschijnlijk ook sex met heren (uzelf) Sexuele voorkeur is een volledig arbitrair criterium om iemand bepaalde rechten te ontzeggen. U wil iemands minder voorkomende voorkeur misbruiken, om er macht over uit te oefenen, of om op één of andere wijze een kaste mensen te creëren met minder rechten. Dit laatste is een vaak voorkomend verschijnsel bij mensen onderaan de sociale ladder, die over niets of niemand zeggenschap hebben. Meestal kopen die zich een hond om over te cheffen. Voor anderen volstaat dit niet, en ze willen kinderen autoritair kweken, en nog anderen willen dus volledige groepen mensen demoniseren, en rechteloos maken om er met drogargumenten de meerdere te kunnen over spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Het homohuwelijk komt er zeker en vast, misschien niet meer deze legislatuur maar het zal er komen en neem van me aan tegen een 5 tal jaar zal het homohuwelijk de normaalste zaak van de wereld zijn behalve een aantal uizonderingen. En een mannenlichaam en een mannenlichaam samen wat is daar nu abnormaal aan, niets toch. dit zijn 2 mensen die elkaar graag zien en die elkaar liefde, tederheid, genegenheid geven en véél héél véél knuffelen. Elkaar ne keer héél goed en stevig vastpakken en elkaar liefdevolle woorden toefluisteren dat is echte liefde en of dat nu tussen een man of man of man en vrouw is, dat is en blijft identiek hetzelfde!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U ook trouwens. Maar dan een andere mantraatje. Besluit: dit is een dovemansgesprek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksuele beleving is echter wel een verstoring van de gevoelswereld, maar dat is dan weer een ander element in de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |