Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2002, 07:38   #141
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Waarde Godfried.
Uw opvatting over het huwelijk, holebi' en aanverwante....... ik heb het er kwaad mee. Dit belet mij echter niet om u uw zienswijze te gunnen. Ook het recht om ze te verkondigen is iets dat buiten kijf moet staan. Eveneens wens ik u veel succes bij uw zoektocht naar 'de ware' (m/v) die aan uw wensen op dat vlak tegemoet komt.
Tenzij je natuurlijk op dit ogenblik gebogen zit over priesterlijke studies aan het seminarie. Dan zal jouw huwelijksopvatting officieel enkel bij een fraaie theorie mogen blijven. Officieus kan er wel steeds wat onder de soutane gescharreld worden, en eens parochiepriester, zit er ook nachtelijk timmerwerk met de huishoudster in.
Maar niet getreurd. Met uw 'rechtlijnige' opvattingen ben ik zeker, dat er andere dan relationele compensaties in het verschiet liggen. Na enkele lagere en hogere wijdingen en een paar noodzakelijke tussenstops als (aars)bisschop en (curie)kardinaal, zal Petrus' heilige stoel niet lang meer hoeven warmgehouden worden, vooraleer jij je erop mag installeren. En zelfs dan is het einde nog niet in zicht. Ongetwijfeld volgt dan kortelings de tweede schitterende tenhemelopneming (of wie weet zelfs hemelvaart!) van ons avondland.
In de stille hoop van kaartjes op de eerste rij, teken ik met de meeste hoogachting voor Godfried, de strafste katholieke provocateur, die ik ooit mocht aanhoren.

Superstaaf®
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2002, 08:46   #142
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Godfried.
Een doordenkertje, hopelijk aan u besteed.
WIJ HEBBEN HET BUSKRUIT UITGEVONDEN
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2002, 09:25   #143
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

SS: "Godfried, de strafste katholieke provocateur, die ik ooit mocht aanhoren."

Bedankt :) Ik heb een reputatie hoog te houden van op het De Standaard-forum! Spijtig dat sommige mensen zo weinig relativeringsvermogen hebben en beginnen schelden ipv het spel wat mee te spelen. Daarmee heb ik niet gezegd dat ik niet achter mijn uitspraken sta he - ik zou ze natuurlijk wel iets diplomatischer kunnen naar voor brengen, wat ik dus bewust niet doe.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2002, 09:26   #144
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Godfried.
Een doordenkertje, hopelijk aan u besteed.
WIJ HEBBEN HET BUSKRUIT UITGEVONDEN
Haha, tja ik hab misschien betere geschreven: "het warm water", nietwaar?

Dank voor deze spitsvondige grap. Ik lag dubbel van het lachen.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 15:08   #145
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Véél van die citaten heb ik opgenomen uit het boek heren dubbel dames dubbel

Alexandra Colen in het Laatste Nieuws 10 juli 1997

Mijn jonge broer is een homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ingeleid. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben. Het is een inse gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg; Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo’s worden nadat ze door homo’s werden misbruikt. Zo plant homofilie zich voort.

Dat het Vlaams Blok het moeilijk heeft met homosexualiteit is geen geheim Dit blijkt hieronder uit een fragment uit het boek herendubbel damesdubbel:

Uit Vlaams Blok hoek kwam een tegenvoorstel dat het huwelijk expliciet wil voorbehouden voor personen van een verschillend geslacht.
“Moet er een wettelijk statuut komen voor samenwoners (holebi’s en hetero’s)dat bepaalde aspecten zoals erfenisrechten, verblijfrecht voor een buitenlandse partner, sociale zekerheid regelt? Vroeg het holebiblad ZIZO in 99 aan het Vlaams Blok. Nee antwoordde ze! Het Vlaams Blok heeft zich verzet tegen het voorstel voor de wettelijke samenwoonst. Dit voorstel roept een geheel nieuw partnerschap, een geheel nieuwe instelling in het leven, die voor veel mensen een volwaardig alternatief is voor het huwelijk. Het Vlaams Blok houdt vast aan een vorrangsbeleid ten aanzien van het wettelijk huwelijk. Wetgeving met het doel de samenwoonst aan te moedigen ten nadele van het huwelijk is voor het Vlaams Blok onaanvaardbaar.

Tja dat ze tegen het huwelijk zijn soit maar tegen een regeling voor samenwonen??????????????????

De partij spreekt zich uit tegen het opnemen van homoseksualiteit in de eindtermen van de middelbare school, tegen een welzijsbeleid voor holebi’s en tegen een minster voor Gelijke kansen. Wel zei de partij dat er geen vriendsschapsverdragen kunnen afgesloten worden met landen waar homosekualiteit strafbaar is want “vermits het Vlaams Blok het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens onderschrijft is dit voor ons onmogelijk.

Het Vlaams Blok liegt schaamteloos op de vraag of ze optreedt tegen mandatarissen die homo-onvriendelijke uitspraken doen. Dit is op het ogenblik niet aan de orde, want het probleem stelt zich niet.

En nu goed lezen:

Het partijblad noemde holebis’s in 1985 viespeuken een een stinkend zootje linkse reetkevers. In dat zelfde jaar werden homomilitanten die pamfletten uitdeelden aan een school aangevallen door een knokploeg van het Blok olv Buisseret, één van de stichters van de partij.
In een Nederlands tijdschrift zei Dewinter in 1993 homofilie behandelen op hetzelfde niveau als een normaal heterohuwelijk niet kan.

1995: Het Vlaams Blok is geen voorstander van het toelaten van homohuwelijken omdat het toelaten ervan de indruk wekt dat een homofiele relatie evenwaardig zou zijn aan een heterorelatie.

November 1996: Alexandra Colen zegt dat wanneer iemand zijn huis niet wil verhuren aan een homohuwelijk dit hun goed recht is.

Mei 1997: Vlaams Blok kamerlid Aers ergerde zich over de affiches van de holebigroep Verkeerd geparkeerd in de Gentse trams en Bussen.

Nochtans zijn er binnen het Vlaams Blok homo’s. Ivan Brys van het Roze Aktiefront vertelde dat zijn homoseksuele buurman in Antwerpen voor het Vlaams Blok stemt “omdat hij zich onveilig voelt”. Dat hij voor een partij stemt die hem als homo discrimineert neemt hij erbij. Maar hij heeft het grif toe dat ze niet homovriendelijk zijn?

In de gay krant van 1996 bekende een oud studentleider dat hij Vlaams Blokker was en met zijn vriend wou trouwen. Dit bezorgde hem echter zoveel problemen in zijn vriendekring dat hij weigert nog op de materie in te gaan.

Het Vlaams Blok weet echter dat in de strijd om de macht elke stem telt. In zijn ambitie om burgemeester van Antwerpen te worden, beseft Dewinter dat hij er alle baat bij heeft homo’s en lesbiennnes niet tegen zijn partij in het harnas te jagen. Daarom houd de partij inzake holebi’s de jongste een laag profiel aan. Die machiavellistische tactiek doet echter niets af aan de feiten. Homo’s en lesbiennes die nadenken over de situatie waar in het Vlaams Blok hen wil dringen, kunnen niet voordeze partij stemmen.

Tja toch allemaal zaken waar ik me serieus véél vragen bij stel! Kan dit wel allemaal?
Terug eventjes van boven zetten! Wat ik me toch sterk afvraag is hoe die homohaters zouden reageren als hun eigen kind zou homo zijn????
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 17:03   #146
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Mensen,mensen wat sommigen hier allemaal durven neerpennen doet mijn broek afzakken. Ik dacht dat wij in een beschaafde wereld leefden.
Koopt u bretellen!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 17:58   #147
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Even antwoorden op de vraag van Bartje:

Ik denk dat alle ouders anders reageren op de 'coming out' van hun zoon of dochter.
Ik ken twee mensen die een totaal andere reactie hadden op het nieuws dat hun zoon homo is.
Natuurlijk was het voor beiden wel een beetje een schok en een emotioneel moment. Maar het ene koppel had zich heel vlug 'verzoend' met de geaardheid van hun zoon.
Het andere koppel heeft er zich na lange tijd (nu toch al bijna tien jaar) nog steeds niet mee kunnen verzoenen, maar ze doen hun best om hun zoon te aanvaarden om wie hij is. Naar mijn mening zullen ze het er moeilijk mee blijven hebben...
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 19:05   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik me toch sterk afvraag is hoe die homohaters zouden reageren als hun eigen kind zou homo zijn????
Waarschijnlijk hoef ik hier mijn standpunt over homoseksualiteit niet nogmaals uit de doeken te doen; dat is al meer dan voldoende gebeurd bij een ander onderwerp.

Toch wil ik even kort reageren: homoseksualiteit beschouw ik als een ernstige afwijking en een grondige verstoring van de menselijke gevoelswereld, wat evenwel niet betekent dat ik een "homohater" ben zoals hier gesuggereerd wordt (al is het niet naar me persoonlijk bedoeld natuurlijk). Mensen die voorbehoud aantekenen tegen enige wettelijke erkenning of gelijkberechtiging zijn daarom nog geen "homohater". Zoals ook al eerder geschreven, hadden mijn voormalige vriendin en ik een gezamenlijke kennis die homo was en waar we goed overweg mee konden. Ik haat die mensen niet; ik kan met hem op een normale menselijke wijze omgaan, maar dat betekent nu niet dat ik hun levenskeuze als normaal beschouw. Er is gewoon geen haat. Er is wel het nodige voorbehoud.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2002, 19:25   #149
bartje
Minister-President

Standaard

ls je geen homohater bent doe je ook niet zo'n felle uitspraken. Laat de mens toch in Godsnaam gelukkig zijn, homosexualiteit is inderdaad anders maar zeker en vast NIET abnormaal, je wordt gewoon toevallig verliefd op iemand van hetzelfde geslacht meer is dat niet. Trouwens het aantal holebi's stijgt de laatste jaren toch wel indrukwekkend!
Oud 1 oktober 2002, 21:04   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ls je geen homohater bent doe je ook niet zo'n felle uitspraken. Laat de mens toch in Godsnaam gelukkig zijn, homosexualiteit is inderdaad anders maar zeker en vast NIET abnormaal, je wordt gewoon toevallig verliefd op iemand van hetzelfde geslacht meer is dat niet. Trouwens het aantal holebi's stijgt de laatste jaren toch wel indrukwekkend!
Dit zijn helemaal geen felle uitspraken. Als de waarheid kwetst, ach...

Homoseksualiteit is tegennatuurlijk. Punt uit, andere lijn. Geen enkele gezonde beschaving heeft deze tegennatuurlijke samenlevingsvorm goedgekeurd of ermee ingestemd, wel een ontaarde maatschappij in het Westen.

Homoseksualiteit is nu eenmaal niet zo "toevallig": er kunnen allerlei zware psychische mistoestanden en misgroeiingen uit de jeugd aan de basis van liggen. Zoals hier al gezegd, hebben wetenschappers vastgesteld dat er blijkbaar verschillen zijn tussen het brein van een normaal geaarde persoon en een homoseksueel. Mits goede begeleiding (liefst zo vlug mogelijk!) kan veel vermeden worden. In Nederland zijn er meerdere christelijke organisaties die op dat terrein bijzonder goed werk verrichten, en jongens en meisjes weer op het goede pad weten te zetten.

Het aantal drugsverslaafden is de laatste jaren ook spectaculair gestegen, of niet? Aantallen zijn geen argumenten!
Oud 2 oktober 2002, 09:40   #151
bartje
Minister-President

Standaard

De Westerse wereld begint in te zien dat homo's dezelfde rechten mogen hebben en een huwelijk is daar een mooie sleutel van!

En homosexualiteit is anders maar het is NIET tegennatuurlijk. Punt andere lijn! Zo kan ik ook beginnen hoor!

Het zijn 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar graag zien en elkaar genegen zijn en die elkaar véél liefde, respect, tederheid en genegenheid willen geven. Ik ben al trouwens héél blij dat ik een aantal mensen een héél andere kijk op homo's gegeven heb, die het vroeger enigzins raar vonden maar nu het compleet als normaal aanvaarden en daarom ben ik enorm tevreden. En ik zal me er verder voor blijven inzetten.
Daarom ben ik van oordeel dat holebisexualiteit nog véél meer bespreekbaar moet gemaakt worden op de scholen zodat de jongeren die omtrent dit met zichzelf in de knoei zitten erover kunnen praten of tenminste er naar kunnen luisteren er er moed en kracht uit putten. Ook is het een voordeel om dit bespreekbaar te maken om aan te tonen dat holebisexualiteit ook maar normaal is gewoon 2 mensen van hetzelfde geslacht die elkaar doodgraag zien. Zo zal de negatieve spiraal die sommigen over holebi's hebben toch moeten verdwijnen.
Oud 2 oktober 2002, 18:18   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Westerse wereld begint in te zien dat homo's dezelfde rechten mogen hebben en een huwelijk is daar een mooie sleutel van!

En homosexualiteit is anders maar het is NIET tegennatuurlijk. Punt andere lijn! Zo kan ik ook beginnen hoor!
Wel, dan gaan we maar eventjes verder drammen, nietwaar. Homoseksualiteit is weldegelijk tegennatuurlijk: de lichamelijke bouw van de mens illustreert dit volledig. Lichamelijke bouw van man en vrouw zijn complementair, waardoor man en vrouw samen een kind kunnen verwekken. Homo's kunnen dat niet eenmaal, waardoor onmiddellijk duidelijk wordt dat zij een tegennatuurlijke seksualiteit beleven. Een mannen- en een mannenlichaam zijn niet complementair; vrouw-vrouw al evenmin.

Welke westerse wereld zei u? Nederland, en nu ook gedeeltelijk in Duitsland. Lijkt me bijzonder mager. Voor de rest is er in heel de westerse wereld nog steeds een afwijzing van enige wettelijke erkenning. Zelfs in het land dat bij velen te boek staat als het land van de vrijheid bij uitstek, de VS, bestaat er geen homohuwelijk, geen geregistreerd samenlevingscontract, enz. Niets van dat alles. Uw westerse wereld is toch wel heel klein...
Oud 2 oktober 2002, 20:35   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Lichamelijke bouw van man en vrouw zijn complementair, waardoor man en vrouw samen een kind kunnen verwekken.
Ze kunnen het begot al in een buisje, en u blijft drammen over tegennatuurlijkheid van mensen die met mekaar sex hebben.
U herhaalt steeds dezelfde mantra.

Daarom recapituleer ik ook eventjes:

Al wat mogelijk is, is eveneens door de natuur mogelijk gemaakt, en zodus bestaat tegennatuurlijkheid per definitie niet

Er bestaan plenty sexuele bezigheden, zowel voor hetero's als homo's welke met procreatie niets vandoen hebben. Het voortplantingsargument is dus zinloos.

Een 'normaal' gezin is een fictie, in veler hersens gestampt door bekrompen kortzichtige opvoeders en omgeving.

U had waarschijnlijk ook sex met heren (uzelf)

Sexuele voorkeur is een volledig arbitrair criterium om iemand bepaalde rechten te ontzeggen. U wil iemands minder voorkomende voorkeur misbruiken, om er macht over uit te oefenen, of om op één of andere wijze een kaste mensen te creëren met minder rechten. Dit laatste is een vaak voorkomend verschijnsel bij mensen onderaan de sociale ladder, die over niets of niemand zeggenschap hebben. Meestal kopen die zich een hond om over te cheffen. Voor anderen volstaat dit niet, en ze willen kinderen autoritair kweken, en nog anderen willen dus volledige groepen mensen demoniseren, en rechteloos maken om er met drogargumenten de meerdere te kunnen over spelen.
Oud 2 oktober 2002, 20:42   #154
bartje
Minister-President

Standaard

Het homohuwelijk komt er zeker en vast, misschien niet meer deze legislatuur maar het zal er komen en neem van me aan tegen een 5 tal jaar zal het homohuwelijk de normaalste zaak van de wereld zijn behalve een aantal uizonderingen. En een mannenlichaam en een mannenlichaam samen wat is daar nu abnormaal aan, niets toch. dit zijn 2 mensen die elkaar graag zien en die elkaar liefde, tederheid, genegenheid geven en véél héél véél knuffelen. Elkaar ne keer héél goed en stevig vastpakken en elkaar liefdevolle woorden toefluisteren dat is echte liefde en of dat nu tussen een man of man of man en vrouw is, dat is en blijft identiek hetzelfde!
Oud 2 oktober 2002, 20:46   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
U herhaalt steeds dezelfde mantra.
Klopt.

U ook trouwens. Maar dan een andere mantraatje.

Besluit: dit is een dovemansgesprek.
Oud 2 oktober 2002, 20:50   #156
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.

De waarheid kan niet genoeg herhaald worden.
Oud 2 oktober 2002, 20:52   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al wat mogelijk is, is eveneens door de natuur mogelijk gemaakt, en zodus bestaat tegennatuurlijkheid per definitie niet

Er bestaan plenty sexuele bezigheden, zowel voor hetero's als homo's welke met procreatie niets vandoen hebben. Het voortplantingsargument is dus zinloos.
Het voortplantingsargument is volstrekt logisch. In tegenstelling tot uw besluit gaat het niet in de eerste plaats om de seksuele beleving op zich, maar over de lichamelijkheid van de mens. Daarbij vullen man en vrouw elkaar aan, zijn elkaars complement en geven hun lichamelijkheid uiting in de normale seksualiteit. Uit deze normale seksualiteit vloeit in normale omstandigheden (goede gezondheid bijvoorbeeld) een mogelijk procreatief aspect. Dat mensen ook seksuele activiteit ontplooien die niets met de voortplanting van doen hebben, is natuurlijk wel juist, maar in deze geen argument. In een normale relatie gaat het steeds om man en vrouw, dus lichamen die elkaar aanvullen door hun natuurlijke bouw.

Homoseksuele beleving is echter wel een verstoring van de gevoelswereld, maar dat is dan weer een ander element in de discussie.
Oud 2 oktober 2002, 20:53   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Klopt.

Inderdaad, daarom blijf ik herhalen, net zoals in school.
Oud 2 oktober 2002, 20:55   #159
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Klopt.

Inderdaad, daarom blijf ik herhalen, net zoals in school.
Idd en die waarheid begint steeds meer en meer gehoor te vinden, véél mensen aanvaarden holebi's gewoon zoals ze zijn, al véél meer dan vroeger, onze strijd is dus niets voor niets. En over school gesproken: ook daar gaat m'n de goede weg op door holebisexualiteit bespreekbaar te maken, de jongeren kunnen er alleen maar zichzelf in terugvinden die met zichzelf in de knoop liggen;
Oud 2 oktober 2002, 20:56   #160
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homoseksuele beleving is echter wel een verstoring van de gevoelswereld, maar dat is dan weer een ander element in de discussie.
Ik kan me best voorstellen dat voor homo's de heterobeleving van sex een verstoring van hun gevoelswereld is.
Kan iemand me daar uitsluitsel over geven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be