![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ik wel uit je redenering begrijp is dat volgens jou een staat haar legitimiteit niet ontleent aan haar bevolking maar aan het bestaan van de staat an sich. Elke gruwelijk regime heeft volgens jou het recht haar macht gewapenderhand te verdedigen enkel om het feit dat één of andere dictator of monarch dat regime ooit heeft geïnstalleerd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wijze waarop de Nepalese situatie naar een eventuele situatie in België wordt overgeheveld om er toch maar het Blok in te kunnen betrekken is weinig overtuigend. Als straf omdat ik het (alweer) voor het Blok lijk op te nemen zal het extreem rechtse hoekje wel weer voor mij opengaan. ![]()
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() Alles bij elkaar had ik zulk standpunt van Michel wel verwacht...
Waal en liberaal... Alleen verbaasd het me dat we de SPa weer zo weinig horen. Als het moeilijk wordt zwijgt deze partij blijkbaar in alle toonaarden. Principes worden dan zonder probleem aan de kant gezet. Als er geen stemmen gewonnen kunnen worden hebben ze maar één motto : hou het stil.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig is het dat maar. Een staat ontleent haar legitimiteit in dit geval aan de erkenning ervan door andere staten. Meer hoeft daar echt niet over gezegd worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dikwijls is er idd geen expliciete erkenning van staten maar ook geen ontkenning terwille van politieke berekening.
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, Paulus is niet tegen wapens, alleen tegen het gebruik ervan. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot nader order waren de Nazi's WEL op democratische wijze aan de macht gekomen, dus hier val je even door de mand. Weet jij wat er morgen gaat gebeuren? In 1934 wisten ze het ook niet. Iets bekijken achteraf is eenvoudiger natuurlijk ![]() Neen, Paulus is inderdaad niet tegen wapens. Een wapen is een dood voorwerp. Uit zichzelf doet het NIETS. En inderdaad, Paulus is tegen het gebruik ervan. Maar dat hangt van de situatie af. Een pen kan ook een wapen zijn. Om met woorden aan te vallen en om met woorden te verdedigen. Om een politieke strijd te voeren verkies ik de PEN als wapen, maar wat ga je doen als je tegenstrever antwoordt door zijn pen in je oog te steken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
![]() Citaat:
En in 1934 wisten ze natuurlijk niet dat Nazi-Duitsland ondemocratisch was. ![]() Citaat:
Die was toch niet zo moeilijk, dacht ik. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel iets tegen mensen die ze uit eigenbelang VERkopen aan de verkeerde gebruikers ervan.
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oh! Je kan met een vuurwapen schieten natuurlijk. Op dieren, om overpopulatie te bestrijden (ik denk bv aan ratten/duiven - kal12), op kaartjes (om te zien wie de beste controle over zichzelf en het wapen heeft), en op mensen die naar jou schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
een pleidooi om 'links' te bewapenen u aangeboden door Dimitri ![]() trouwens; eerste werk van de nazi's: tegenstanders ontwapenen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik raad u bij deze niet aan zelfstandig te worden of een bedrijf op te starten, als u er zo over denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
![]() Citaat:
Duiven kun je ook vangen. Overigens komt een overpopulatie meestal door een onevenwichtig milieu, waardoor de natuur zichzelf niet regelt. Dat is ook de schuld van de mens. (Of hoe dacht je dat de natuur zich in evenwicht hield voordat er vuurwapens waren? Niet aan gedacht zeker?) Citaat:
Citaat:
![]() Of is het misschien om overpopulatie bij mensen te bestrijden...? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou daarom voor juwelier kiezen inplaats van voor wapenhandelaar. Met het eerste kan je geld verdienen door rijke klanten wat armer maar wel mooier te maken. Bij het tweede maak je je klanten nog armer dan ze al zijn maar daarom niet mooier.