![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Bah, laten we zeggen dat ik de allerlaatste zal zijn om mensen die per sé aan het kruis willen daarvan af te houden. Ik respecteer de wensen van mijn medemens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik alvast niet.
Mijn maag draait echter om bij het zien van de onovertroffen hypocrisie van een belgiciste die aan haar Waalse oog stekeblind is en aan haar 'Vlaamse' (dat ze wellicht zal ontkennen te bezitten) hopeloos kortzichtig. Voor mijn part kan zo iemand beter met zichzelf 'discussiëren'.
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De burger moet vrij kunnen kiezen wat het beste voor hem is maar hij zou zo verstandig moeten zijn niet te kiezen voor hen die op voorhand beloven chaos en onzekerheid te brengen.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Egidius;1513856]
Citaat:
Absoluut Citaat:
Het VB bijvoorbeeld heeft zichzelf uitgesloten van bij het begin door anderen uit te sluiten. Zo is ze groot geworden maar heeft zichzelf eigenlijk geketend. En nog steeds luidt het : Eigen volk eerst, Aanpassen of opkrassen, België barst. Zeg nu zelf, op wat trekt dat ? Moet een kiezer aan een dergelijke partij het bestuur toevertrouwen. Neen die partij is goed voor anarchisten, revolutionairen, militairen en andere tiesten......... maar niet voor de brave huisvader die zijn kinderen in vrede wil zien opgroeien.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 januari 2006 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vrede predikken en je eerlijke mening zeggen over Flaminganten en het VB zijn dus al voldoende voor jou om aan een kruis te hangen ? Dan heb je inderdaad een hoog Romeins-soldaat-gehalte Egidius.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
![]() Citaat:
De elite zijn inderdaad mensen, met (zeer sterke) eigen belangen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze deze sterke eigen belangen niet als hoofd-leiddraad voor hun politieke actie zouden nemen. Om die reden hoort het niet de uiteindelijke beslissingsmacht aan een elite te geven. Citaat:
Precies om dat probleem op te vangen, geeft een democratie aan elke burger evenveel beslissingsmacht. Zo wordt de beslissing de optelsom van de meerderheid van individuele inschattingen. Er is voor dit onvolmaakt systeem geen alternatief dan de dictatuur. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
|
![]() Citaat:
Ik ben dus zo vrij bovenstaande stelling ten gronde onjuist te noemen. Partijen zijn per definitie niet bezig met de noden van de burgers, ze zijn op de eerste plaats bezig met hun eigenbelang en dat is: de macht die ze stelen van de burger behouden. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Egidius : 19 januari 2006 om 10:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
![]() READ MY LIPS: wie de heimelijke, misschien zelfs onbewuste wens koestert om aan het kruis te gaan hangen, mag dat voor mij gerust doen. Hij of zij doet er niemand kwaad mee, en dus respecteer ik zijn/haar wens. Reken niet op mij om hem/haar tegen te houden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaanderen draait niet goed door egoïsme, nationalisme, plaatstekort en een gebrekkige dialoog met de eigen hoofdstad. A part ça la Belgique est un merveilleux pays plein de bons vivants ! Gardons les vivants et de bonne humeur. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Egidius;1514204]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 januari 2006 om 10:49. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie bracht Jezus aan het kruis Egidius ?
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Egidius;1514219]
Citaat:
Citaat:
Voor mij is dat dat de partijen veel meer zouden samenwerken aan het belang van alle burgers voor een kwalitatief betere maatschappij. Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 19 januari 2006 om 11:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Zijn zelfvernietigingsdrift, heb ik steeds gedacht.
Laatst gewijzigd door Egidius : 19 januari 2006 om 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() -
Laatst gewijzigd door Egidius : 19 januari 2006 om 12:18. |
![]() |
![]() |