Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet de soep verboden worden?
Absoluut! 6 8,57%
neen, zolang er rekening gehouden wordt met andere geloven 9 12,86%
Ja!, het is gewoon racisme 1 1,43%
Nee, het is een schande dat men dergelijke inatieven wil verbieden 54 77,14%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2006, 20:17   #141
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
De enen moeten helemaal geen honger lijden. Er zijn genoeg organisaties die voedsel uitdelen en die dat zonder onderscheid des persoons doen. Deze organisatie deed niet aan liefdadigheid, maar aan politiek.
Dan neem ik ook aan dat er een veeeeeeeltal aan moslim liefdadigheidsorganisaties zijn die hun halal soep ook uitdelen, dan kunnen de religieuze weigeraars daar naar toe, en heeft diegenen die geen "religieuze" bezwaren heeft ook zijn soep.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2006, 20:40   #142
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Ik zal het zeer scherp stellen.
Moslims hebben het ongeluk moreel onderworpen te zijn aan de achterlijke regel geen varkensvlees te mogen eten. Ze weten gewoonweg niet beter en zullen die soep niet willen.

Dus om het nog scherper te stellen, moeten ze hun religieuze moraal niet opdringen aan de rest van de gemeenscap die deze achterlijke regel niet omschrijft.
En kunnen de groepjes halve garen,die hun uiterste best doen om de soep te verbieden, beter opkrassen.

Citaat:
Nog scherper gesteld: de slimmen krijgen eten, de dommen (beter zou zijn: de gebrainwashten) niet. Moeten ze maar niet zo dom zijn, is jouw redenering dan. Je sluit hen dus uit omwille van hun domheid.
Ik sluit niemand uit, diegenen die om wat voor reden dan ook zichzelf deze "regel" oplegt, kiest hier zelf voor.
En ik heb niet de intentie nog vind ik het correct, dat door deze achterlijke "geloofsregel" er idiooten zijn die vinden dat niemand dan maar een tas soep moet hebben.

Citaat:
En die 'liefdadigheidsorganisatie' weet dat ook. Hoewel het geen enkele moeite of meerkost betekent om ook soep zonder varkensvlees te maken, doet ze dat toch niet, en dat ondanks het feit dat er ook heel wat islamitische daklozen zijn. Die laatste groep wordt door de organisatie in kwestie dus niet als volwaardig aanzien.
Kijk, het kan toch niet de bedoeling zijn, dat liefdadigheidsorganisaties hun moeten bezighouden wat men wel en niet mag of zou mogen eten volgens ieder zijn religie.
Het gaat hier om een groep, die het iniatief genomen heeft om gratis soep te bedelen aan wie, die soep wil.
Als je de soep niet lust, of je bent er van overtuigt dat je dat niet mag van je godsdienst, dan blijft ge er van af.
Ik lust geen erwten, ik vindt ze gewoonweg afschuwelijk, nu als er een organisatie gratis snert staat te bedelen dan bedank ik gewoon en neem het niet aan.
Moet ik mij nu ook gediscrimineerd voelen? volgens uw logica wel want ze hadden evengoed tomaatensoep kunnen bedelen, want bijna iedereen lust tomaatensoep.
Dat moslims, hottentotten, enz...geen varkensvlees eten uit religieuze overweging, is hun volste recht.
Evenals het de liefdadigheidsorganisatie haar volste recht is om er een stuk spek bij te voegen.
Als dit dan toch zo gevoelig ligt waarom zijn er dan geen imams of dergelijke die halal soep bedelen aan hun moslimbroeders?

[quote]De handeling die voortvloeit uit dat laatste (het enkel verstrekken van soep mét spek) noem ik daarom discriminerend. Misschien is dat woord slecht gekozen. Hoedanook vind ik het moreel verwerpelijk.[quote]

hoe kan gratis soep nu in hemelsnaam discriminerend zijn?
Je kiest toch zelf of je het aan pakt of je ervoor bedankt.
Ik vind het moreel verwerpelijk dat er zo van die achterlijke mensen bestaan die omwille van een stukje vlees in een gratis tas soep, de soepbedeling willen verbieden, en er zo meer mensen in de kou staan.
En dit omwille van een vrije keuze dat ze "geloof" noemen...

Citaat:
Je ook niet van de domme houden hé. Die link met dat Bloc identitaire zegt genoeg. Rechts-radicalen. Die houden van moslims.
Waarschijnlijk zijn er ook moslims in Frankrijk die zich niet weten te gedragen.....
Nogmaals vermits de moslims om achterlijke religieuze redenen geen spek wensen sluiten ze zich zelf uit.
Ze zijn evenzeer welkom om een tas soep te drinken......

Citaat:
Een pervers effect inderdaad. Ik ben ook 100% tegen een verbod. Maar ik ben wel zo eerlijk het hier duidelijk aanwezige onderhuidse racisme te onderkennen.
Wat is onderhuidse racisme?
Gewoon omdat men spek aan een soep toevoegt is dit racisme??????
dat is toch wel van de pot gerukt...

Oud 14 februari 2006, 21:28   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door phoebe Bekijk bericht
Dus om het nog scherper te stellen, moeten ze hun religieuze moraal niet opdringen aan de rest van de gemeenscap die deze achterlijke regel niet omschrijft.
En kunnen de groepjes halve garen,die hun uiterste best doen om de soep te verbieden, beter opkrassen.
Hun stichter was verstandiger dan zijn volgelingen.
Hij voorzag tenminste een uitzondering om in nood het eten van varkensvlees wel toe te laten.
Zijn volgelingen zijn blijkbaar zo racistisch zijn wetten te negeren en het westen hun wil op te dringen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 01:05   #144
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Amai is de politiek zover gegaan door zich te bemoeien met ook wat er in de ketel gekookt wordt ???
De intentie is duidelijk en onverholen racistisch uit politiek oogmerk, zonder enige "liefdadige bedoeling": ruim voldoende reden om 't zaakje op te doeken

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2006 om 01:19.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 01:13   #145
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
[SIZE=3]Jezus Christus is Overwinnaar en allah is op golgotha verslagen[/SIZE]

Kolossenzen 2:
Dikke onzin: nooit de Koran gelezen ? Jezus is de voorlaatste propheet van de Islam...
De onbevlekte ontvangenis en de kruisiging: staat allemaal in de Koran
Oud 15 februari 2006, 07:52   #146
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dikke onzin: nooit de Koran gelezen ? Jezus is de voorlaatste propheet van de Islam...
De onbevlekte ontvangenis en de kruisiging: staat allemaal in de Koran
Ik erken dat ik de koran niet helemaal heb gelezen, maar ik heb dat boek wel in mijn bezit (vertaling natuurlijk). Kunt ge me de referenties van die onbevlekte ontvangenis en kruisiging geven?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 07:53   #147
puud
Parlementslid

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door puud : 15 februari 2006 om 07:54.
Oud 15 februari 2006, 09:00   #148
Gargamel
Banneling

Standaard

Klein vraagske....Hoe zit dat met schoenen gemaakt van varkensleder.

Mag dat of niet ?Anders hebben we hier duizenden racisten die zulke schoenen verkopen.In geval van verbod doen sommigen werkelijk alles om onze vredelievende moslimbroeders te pesten,zelfs verhinderen dat ze schoenen dragen,tsssss,foei !

Wat met varkensetende bloeddonors,dat moeten ze ook weigeren,not ?Je gaat toch geen bloed van een ongelovige varkenseter in je lijf willen als moslim.Das weerom racisme van miljoenen vlamingen die hesp eten sè.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 15 februari 2006 om 09:05.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 10:03   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ik erken dat ik de koran niet helemaal heb gelezen, maar ik heb dat boek wel in mijn bezit (vertaling natuurlijk). Kunt ge me de referenties van die onbevlekte ontvangenis en kruisiging geven?
onbevlekte ontvangenis: soera 19 Myriam
kruisiging:soera De vrouwen, An-Nisâ’4 aya 157 & 158 ).
plezier ermee ('t zal wel niet zo zijn als de paus het ziet, maar ja...)
Volgens de islam sterft hij niet maar wordt hij op 't nippertje gered

"de morgenster" is de naam die gebruikt wordt

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 februari 2006 om 10:19.
Oud 15 februari 2006, 11:41   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De intentie is duidelijk en onverholen racistisch uit politiek oogmerk, zonder enige "liefdadige bedoeling": ruim voldoende reden om 't zaakje op te doeken
Inderdaad, wij gebruiken sinds mensenheugenis varkensvlees in veruit de meeste van onze gerechten. Dat plots willen verbieden is onverholen racisme uit politiek oogmerk.
Oud 15 februari 2006, 16:55   #151
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
onbevlekte ontvangenis: soera 19 Myriam
kruisiging:soera De vrouwen, An-Nisâ’4 aya 157 & 158 ).
plezier ermee ('t zal wel niet zo zijn als de paus het ziet, maar ja...)
Volgens de islam sterft hij niet maar wordt hij op 't nippertje gered

"de morgenster" is de naam die gebruikt wordt
Bedankt
Maria, duidelijke allusie
Kruisiging
Zeer pover, volgens mij eerder oontkenning
157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - doch het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van doch volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,
158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.
Oud 15 februari 2006, 17:22   #152
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Soepbedelingen zullen plaatsvinden op:

Vrijdag 17 februari om 19 uur - Centraal Station - Brussel;

Zaterdag 18 februari om 12 uur - Sint Jansplein - Antwerpen;

Maandag 20 februari om 18 uur - Ville Basse (Place Albert 1er) in Charleroi.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2006, 17:59   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Wat met varkensetende bloeddonors,dat moeten ze ook weigeren,not ?Je gaat toch geen bloed van een ongelovige varkenseter in je lijf willen als moslim.Das weerom racisme van miljoenen vlamingen die hesp eten sè.
Lach er niet mee: er bestaan sektes die transfusies weigeren! Ik ben het niet zeker, maar ik vermoed o.a. Jehova's Getuigen......
Oud 15 februari 2006, 19:35   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Lach er niet mee: er bestaan sektes die transfusies weigeren! Ik ben het niet zeker, maar ik vermoed o.a. Jehova's Getuigen......
Klopt.
Oud 16 februari 2006, 00:11   #155
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hun stichter was verstandiger dan zijn volgelingen.
Hij voorzag tenminste een uitzondering om in nood het eten van varkensvlees wel toe te laten.
Zijn volgelingen zijn blijkbaar zo racistisch zijn wetten te negeren en het westen hun wil op te dringen.
dit klopt: in tijden van hongersnood hebben de moslims recht op het nuttigen van varkenvlees.Enkel het uit vrije keuze eten is zonde, omdat je het gewoon lekker vind ofzo...maar velen die nu van hun neus maken weten dat mischien nog niet eens.Zowel moslims als de professionelen van de "Charity-bussiness"...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2006, 00:17   #156
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Klein vraagske....Hoe zit dat met schoenen gemaakt van varkensleder.

Mag dat of niet ?Anders hebben we hier duizenden racisten die zulke schoenen verkopen.In geval van verbod doen sommigen werkelijk alles om onze vredelievende moslimbroeders te pesten,zelfs verhinderen dat ze schoenen dragen,tsssss,foei !

ik geef al jaren bloed, en eet al tientallen jaren varken & drink alkohol.Als je bloed geeft, of ontvangt, kun je onmogelijk weten waar het heen gaat, of wie het krijgt.Wie weet hoeveel moslims ik reeds ontreinigt heb met mijn door varkenskiemen besmette bloed?Toch heeft niemand mij nooit voor racist uitgemaakt als ik mijn bloed ging geven...
Oud 16 februari 2006, 00:33   #157
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik geef al jaren bloed, en eet al tientallen jaren varken & drink alkohol.Als je bloed geeft, of ontvangt, kun je onmogelijk weten waar het heen gaat, of wie het krijgt.Wie weet hoeveel moslims ik reeds ontreinigt heb met mijn door varkenskiemen besmette bloed?Toch heeft niemand mij nooit voor racist uitgemaakt als ik mijn bloed ging geven...[/b]
Maak geen slapende honden wakker.
Straks mogen bloedgevers geen varkensvlees meer eten.
Oud 16 februari 2006, 22:10   #158
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maak geen slapende honden wakker.
Straks mogen bloedgevers geen varkensvlees meer eten.
hoe kun je dat nu kontroleren?
Oud 16 februari 2006, 22:40   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hoe kun je dat nu kontroleren?
Grapje
Oud 17 februari 2006, 15:07   #160
phoebe
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
da zeker dat, je hebt begot gelijk, we eten als sinds mensheugenis zal ik maar zeggen varkensvlees.
Het verbieden van het te eten om politieke reden is inderdaad racisme.
en heeft niks met liefdadigheid te maken....

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be