![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
andere poster : ja ... en ? Hans zegt : het is de fout van de regionale dinges andere poster : eh... wat ? Hans zegt : we weten allemaal dat belgie weer een moet zijn en unie dinges. andere poster : wat heeft dat te maken met deze thread waarin ik het had over het leefmilieu ? Hans : dat is de vlaamse regering ! zij zijn Vlaemsch ! met 1 unitair belgië zouden we zulke zaken niet hebben andere poster : zeg man... gij vangt zeker ? Hans : het is natuurlijk wij krijgen geen media aandacht. andere poster : wilt gij wel eens in een andere thread gaan klagen ? Hans : ja dat weten we al. en later zeggen dat het niet gewust was. we weten allemaal dat belgie weer een moet worden. andere poster : je moet echt eens je kop laten nakijken. ik had het daar niet over. Hans : andere poster bewijst hier dat hij geen bewijs heeft. we moeten naar een unitair belgie. *zucht*
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 februari 2006 om 04:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus idealisme (dit is geen moraal, zoek het verschil maar eens op) zou u ertoe brengen een harmonieuze samenleving te weigeren?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterend getypeerd hoe Hans I le Grand, opperbubbel bij de gratie van Hem (met hoofdletter zoals dat hoort onder de bubbelsmurfen) zelf, meestal een discussie voert!
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Partijlid
|
![]() U spreekt zichzelf tegen. Het argument dat we niet bij elkaar passen omwille van de taal wordt meer dan eens aangehaald. Maar als het dan over een splitsing gaat wordt het grotendeels franstalige Brussel ook plots bij Vlaanderen gerekend. Let op, als het over een splitsing gaat. Als we over de stad bezig zijn klagen jullie meestal over racisme van die boosaardige 80 percent, wat trouwens een sprookje is.
Dan zou u een drietalig Vlaanderen willen. Leeft u soms in Disneyland Parijs ofzo? Ik bedoel, als het dan toch tot een splitsing komt, zou enkel het volledig Nederlandstalige gebied Vlaanderen mogen zijn. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Burger
|
![]() Zonder Vlaanderen is Brussel niets. Als het tot een splitsing zou komen heeft Wallonië onvoldoende financiële middelen om Brussel te onderhouden. Als men in Brussel twee keer nadenkt zal men wel voor Vlaanderen kiezen, mocht het ooit gebeuren dat dit land zou splitsen. Naar mijn mening gaat het niet zozeer over een taal, maar over een Vlaanderen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Burger
|
![]() Zonder Vlaanderen is Brussel niets. Als het tot een splitsing zou komen heeft Wallonië onvoldoende financiële middelen om Brussel te onderhouden. Als men in Brussel twee keer nadenkt zal men wel voor Vlaanderen kiezen, mocht het ooit gebeuren dat dit land zou splitsen. Naar mijn mening gaat het niet zozeer over een taal, maar over een Vlaanderen dat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Burger
|
![]() ik wou dus zeggen, over een landsdeel dat de financiële last van het andere niet meer kan en wil dragen. Dat die mensen dan toevallig Frans spreken hoort er nu eenmaal bij.
(Sorry: mijn kat liep over het toetsenbord) |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Partijlid
|
![]() Ze spreken allemaal Frans. Dus lijkt het me logisch om het bij Wallonië te zetten. Ik bedoel, Antwerpen is dan wel de hoofdstad van Vlaanderen. Het zou leuk zijn he, met al het goede weglopen. Dan is taal plots geen argument meer. Misschien kunnen de grote steden met industrie in Wallonië ook bij Vlaanderen horen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Partijlid
|
![]() Ze spreken allemaal Frans. Dus lijkt het me logisch om het bij Wallonië te zetten. Ik bedoel, Antwerpen is dan wel de hoofdstad van Vlaanderen. Het zou leuk zijn he, met al het goede weglopen. Dan is taal plots geen argument meer. Misschien kunnen de grote steden met industrie in Wallonië ook bij Vlaanderen horen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hans heeft gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Brusselaars moeten natuurlijk zelf kunnen kiezen, maar dat zal wel geen probleem vormen. De stad overleeft door Vlaams geld. Haar watervoorziening, elektriciteit en luchthaven liggen op Vlaams grondgebied, enz...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |