Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2006, 00:33   #141
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Bij mijn weten is een Nederlandstalige Belg een Vlaming.
De reden waarom je wel de ene wil zijn, maar niet de andere, ontgaat me volledig.
Misschien omdat hij niet luistert naar wat de media en de traditionele politici ons dicteren?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 04:24   #142
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Misschien omdat hij niet luistert naar wat de media en de traditionele politici ons dicteren?
Hans zegt : kijk ik kan posten.
andere poster : ja ... en ?
Hans zegt : het is de fout van de regionale dinges
andere poster : eh... wat ?
Hans zegt : we weten allemaal dat belgie weer een moet zijn en unie dinges.
andere poster : wat heeft dat te maken met deze thread waarin ik het had over het leefmilieu ?
Hans : dat is de vlaamse regering ! zij zijn Vlaemsch ! met 1 unitair belgië zouden we zulke zaken niet hebben
andere poster : zeg man... gij vangt zeker ?
Hans : het is natuurlijk wij krijgen geen media aandacht.
andere poster : wilt gij wel eens in een andere thread gaan klagen ?
Hans : ja dat weten we al. en later zeggen dat het niet gewust was. we weten allemaal dat belgie weer een moet worden.
andere poster : je moet echt eens je kop laten nakijken. ik had het daar niet over.
Hans : andere poster bewijst hier dat hij geen bewijs heeft. we moeten naar een unitair belgie.

*zucht*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 februari 2006 om 04:26.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 13:01   #143
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lestat080 Bekijk bericht
Sommigen mensen hebben een moraal. Geld is niet het enige in deze wereld, voor u wel misschien, maar daarvoor laat ik mijn principes niet varen. En wat u stelt is maar zeeeer hypotetisch...
Dus idealisme (dit is geen moraal, zoek het verschil maar eens op) zou u ertoe brengen een harmonieuze samenleving te weigeren?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 17:37   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Schitterend getypeerd hoe Hans I le Grand, opperbubbel bij de gratie van Hem (met hoofdletter zoals dat hoort onder de bubbelsmurfen) zelf, meestal een discussie voert!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
andere poster : wat heeft dat te maken met deze thread waarin ik het had over het leefmilieu ?
Hans : dat is de vlaamse regering ! zij zijn Vlaemsch ! met 1 unitair belgië zouden we zulke zaken niet hebben
Hans : ja dat weten we al. en later zeggen dat het niet gewust was. we weten allemaal dat belgie weer een moet worden.
andere poster : je moet echt eens je kop laten nakijken. ik had het daar niet over.
Hans : andere poster bewijst hier dat hij geen bewijs heeft. we moeten naar een unitair belgie.

*zucht*
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 20:11   #145
Lestat080
Partijlid

Lestat080's schermafbeelding

Standaard

U spreekt zichzelf tegen. Het argument dat we niet bij elkaar passen omwille van de taal wordt meer dan eens aangehaald. Maar als het dan over een splitsing gaat wordt het grotendeels franstalige Brussel ook plots bij Vlaanderen gerekend. Let op, als het over een splitsing gaat. Als we over de stad bezig zijn klagen jullie meestal over racisme van die boosaardige 80 percent, wat trouwens een sprookje is.

Dan zou u een drietalig Vlaanderen willen. Leeft u soms in Disneyland Parijs ofzo? Ik bedoel, als het dan toch tot een splitsing komt, zou enkel het volledig Nederlandstalige gebied Vlaanderen mogen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Dat valt inderdaad niet te ontkennen. Net zoals u niet kan ontkennen dat ik als Nederlandstalige inwoner van België een Vlaming ben.
Ik vind het spijtig dat ik Belg ben. Ik ben helemaal niet trots op mijn Belg-zijn, wel op mijn Vlaming-zijn, op mijn Nederlander-zijn (als inwoner der Nederlanden). Ik voel niet de minste sympathie voor het artificiële België.
Ik gebruik mijn stem in het stemhokje om die mensen aan de macht te krijgen die België kunnen doen barsten. Hoe sneller hoe liever.
Lestat080 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 21:58   #146
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U spreekt zichzelf tegen. Het argument dat we niet bij elkaar passen omwille van de taal wordt meer dan eens aangehaald. Maar als het dan over een splitsing gaat wordt het grotendeels franstalige Brussel ook plots bij Vlaanderen gerekend. Let op, als het over een splitsing gaat. Als we over de stad bezig zijn klagen jullie meestal over racisme van die boosaardige 80 percent, wat trouwens een sprookje is.

Dan zou u een drietalig Vlaanderen willen. Leeft u soms in Disneyland Parijs ofzo? Ik bedoel, als het dan toch tot een splitsing komt, zou enkel het volledig Nederlandstalige gebied Vlaanderen mogen zijn.
Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen. Alleen daarom al behoort ze tot Vlaanderen. De manier waarop Brussel het best kan ingepast worden is een andere vraag. Maar vast staat dat we op een tolerante manier om moeten gaan met anderstaligen in de (groot)steden. Daarom stel ik voor om overal waar nodig het Nederlandstalige onderwijs sterk uit te breiden, niet alleen naar de kinderen en jongeren toe, maar ook naar de volwassenen opdat zij zich perfect kunnen integreren in het Nederlandstalige Vlaanderen. Ongeacht de afkomst van deze anderstaligen. Laat ons duidelijk zijn. Geen discriminatie. Voor mij zijn alle personen, ongeacht hun taal, evenwaardig. Of het nu duitstaligen, italianen, chinezen, irakezen, berbers of franstaligen zijn,... Allen moeten zij de zelfde kans krijgen om optimaal geintegreerd te worden in onze maatschappij.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 22:27   #147
Neko
Burger

Stuur een bericht via MSN naar Neko
Standaard

Zonder Vlaanderen is Brussel niets. Als het tot een splitsing zou komen heeft Wallonië onvoldoende financiële middelen om Brussel te onderhouden. Als men in Brussel twee keer nadenkt zal men wel voor Vlaanderen kiezen, mocht het ooit gebeuren dat dit land zou splitsen. Naar mijn mening gaat het niet zozeer over een taal, maar over een Vlaanderen
Neko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2006, 22:27   #148
Neko
Burger

Standaard

Zonder Vlaanderen is Brussel niets. Als het tot een splitsing zou komen heeft Wallonië onvoldoende financiële middelen om Brussel te onderhouden. Als men in Brussel twee keer nadenkt zal men wel voor Vlaanderen kiezen, mocht het ooit gebeuren dat dit land zou splitsen. Naar mijn mening gaat het niet zozeer over een taal, maar over een Vlaanderen dat
Oud 25 februari 2006, 22:30   #149
Neko
Burger

Standaard

ik wou dus zeggen, over een landsdeel dat de financiële last van het andere niet meer kan en wil dragen. Dat die mensen dan toevallig Frans spreken hoort er nu eenmaal bij.

(Sorry: mijn kat liep over het toetsenbord)
Oud 26 februari 2006, 11:58   #150
Lestat080
Partijlid

Standaard

Ze spreken allemaal Frans. Dus lijkt het me logisch om het bij Wallonië te zetten. Ik bedoel, Antwerpen is dan wel de hoofdstad van Vlaanderen. Het zou leuk zijn he, met al het goede weglopen. Dan is taal plots geen argument meer. Misschien kunnen de grote steden met industrie in Wallonië ook bij Vlaanderen horen
Oud 26 februari 2006, 11:58   #151
Lestat080
Partijlid

Standaard

Ze spreken allemaal Frans. Dus lijkt het me logisch om het bij Wallonië te zetten. Ik bedoel, Antwerpen is dan wel de hoofdstad van Vlaanderen. Het zou leuk zijn he, met al het goede weglopen. Dan is taal plots geen argument meer. Misschien kunnen de grote steden met industrie in Wallonië ook bij Vlaanderen horen
Oud 26 februari 2006, 14:59   #152
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

*zucht*

Hans heeft gelijk.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2006, 15:02   #153
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen Brussel vervlaamsen, net zoals we met Gent hebben gedaan. Brussel is geografisch en historisch een nederlandstalige stad, en blijft dus bij Vlaanderen.

De Brusselaars moeten natuurlijk zelf kunnen kiezen, maar dat zal wel geen probleem vormen. De stad overleeft door Vlaams geld. Haar watervoorziening, elektriciteit en luchthaven liggen op Vlaams grondgebied, enz...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be