Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2006, 14:52   #141
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
overstijgen betekent hier dat je meer kan zien dan alleen je eigen verhaal, dat je jouw verhaal kan koppelen aan dat van andere mensen in gelijkaardige situaties, dat je de patronen in die verhalen ziet, dat je je eigen armoede-ervaring kan zien als 1 van de vele armoede-ervaringen.
ik vermoed dat vzw de link hier betere uitleg over kan geven, misschien hun materiaal eens doornemen?
en waarom zou men daar perse een opleiding voor nodig hebben ? En bovendien waarom zouden armen dit zomaar zondermeer ook geloven wanneer lut goossens dit zegt ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 14:56   #142

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Humanist1956 Bekijk bericht
IK - probber - INFO - ivm - Armoede : aan te bieden:

www.freewebs.com/armenaanhetwoord , word ook lid van één van mijn forums aub. - steun mij ook een beetje aub. - gewoon - humanistisch bedoeld.
Met vriendschappelijke groeten : , ,

Zie : ook : www.freewebs.com/google-gent
je bent vrij om te doen wat je wilt natuurlijk en ik wens je veel succes - maar waarom in je eentje werken ? Het VWS is een organisatie die het humanisme in haar statuten en visietekst onderschrijft en die reeds sinds ongeveer een jaar met een vrij vierde wereld forum is begonnen dat door armen zelf beheerd wordt.

Wie heeft er belang bij 46 initiatieven van eenzaten met hun eigen gelijk ?
Een van de zes criteria van het netwerk is bovendien dacht ik samenwerken met ander actoren in de armoedebestrijding
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2006 om 14:58.
Oud 17 februari 2006, 15:05   #143

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Toch nog even hier Jazeker.
Blijkbaar heb ik de eerste posting van deze draad verwarring gezaaid. Iets verder heb ik dan bijgestuurd.

Ik had niet de bedoeling om "werken" uit te sluiten als mogelijke oplossing. Het was wel mijn bedoeling om antwoorden als "ga werken" (twee woordjes) niet te gebruiken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...29&postcount=4
hoe dan ook is voor een grote groep werken toch geen optie

1. omdat ze worden uitgesloten op de arbeidsmarkt wegens te laag geschoold, te bruin, te wit, te dik, te lelijk, te eerlijk, te weinig gehaaid, te assertief, te oud enz
2. omdat men in onze maatschappij zonder kapitaal om te investeren niet kan ondernemen.

zelfs indien alle openstaande vacatures bij de vdab echt zouden zijn en bovendien morgen ingevuld zouden zijn dan nog zouden er minstens 450.000 mensen geen werk krijgen. Voor minstens 450.000 mensen is werken dus in het geheel geen realistische oplossing. Hoewel dit normaal gezien wel voor iedereen een oplossing zou moeten kunnen zijn - en dat staat bovendien ook in de grondwet want werk is een grondwettelijk recht.

voor deze groep mensen is er maar één weg uit de armoede

[SIZE="5"]en dat is samen de overheid ertoe dwingen om haar eigen grondwet eindelijk eens toe te passen !!! [/SIZE]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 februari 2006 om 15:09.
Oud 17 februari 2006, 16:07   #144
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=7]Alleen een dictatuur noemt de roep naar democratie anarchie.[/SIZE]
[SIZE=5](cookie)[/SIZE]
Oud 17 februari 2006, 18:16   #145
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peke Bekijk bericht
Mensen die in armoede leven zitten meestal met een schuldenlast waar ze nooit meer uitgeraken omdat ze op den duur zelfs nauwelijks de continue doorgaande nalatigheidsinteresten kunnen aflossen. De credietverleners profiteren hiervan omdat dit hen op lange termijn meer oplevert dan wanneer de lening vlot terugbetaald wordt.
Reclame op krediet zou eigenlijk verboden moeten worden. Iedereen weet dat als hij een lening wil dat hij naar een bank moet gaan. Nu worden arme mensen via advertenties waar (zogezegd gratis) krediet wordt verschaft verlekerd aankopen te doen die ze zich eigenlijk niet kunnen veroorloven. Als ik reklame zie in de trend van "Nu op reis, volgend jaar betalen", bedenk ik telkens dat er weer een x-aantal mensen in die val worden gelokt. De aanbieders van deze produkten beseffen zeer goed dat iemand die zich geen luxe kan veroorloven gemakkelijk zwicht en de kans dan grijpt om ook eens van die luxe te profiteren. Arme mensen dienen voor zichzelf steeds te bepalen wat ze écht nodig hebben alvorens een krediet aan te gaan.

Wanneer de persoonlijke schuldenlast te hoog blijkt te zijn, is er het gerechterlijk faillisement ook voor particulieren.
U kan dus uw schulden in één klap wegwerken!
Daar staat natuurlijk tegenover dat je nadien wel niet moet herbeginnen. U heeft gelijk dat er veel te snel en te makkelijk consument kredieten worden gegeven aan vaak een redelijke of te hoge intrest marge. Maar ook over de intrest op schulden moeten de schuldeisers zich uiteindelijk plooien naar belgisch recht en dat ligt circa op 10% ongeacht wat in hun verkoopsvoorwaarden geschreven staat.

Armoede is in vele gevallen niet weten, niet willen weten of niet in staat zijn iets te weten te komen op één of andere manier.
Uiteraard duizend en één situatie's maken de verschillen zo groot dat men meestal door het bos de bomen niet meer ziet. Maar schulden kan men van zich afwerpen, armoede dat is wat anders maar het is een begin.
Oud 17 februari 2006, 18:21   #146
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hoe dan ook is voor een grote groep werken toch geen optie

1. omdat ze worden uitgesloten op de arbeidsmarkt wegens te laag geschoold, te bruin, te wit, te dik, te lelijk, te eerlijk, te weinig gehaaid, te assertief, te oud enz
2. omdat men in onze maatschappij zonder kapitaal om te investeren niet kan ondernemen.

zelfs indien alle openstaande vacatures bij de vdab echt zouden zijn en bovendien morgen ingevuld zouden zijn dan nog zouden er minstens 450.000 mensen geen werk krijgen. Voor minstens 450.000 mensen is werken dus in het geheel geen realistische oplossing. Hoewel dit normaal gezien wel voor iedereen een oplossing zou moeten kunnen zijn - en dat staat bovendien ook in de grondwet want werk is een grondwettelijk recht.

voor deze groep mensen is er maar één weg uit de armoede

[SIZE=5]en dat is samen de overheid ertoe dwingen om haar eigen grondwet eindelijk eens toe te passen !!! [/SIZE]
Hier schuilt veel waarheid in. Je moet maar pech hebben hé. Je bent een eerlijk mens King of beggars and fleas
Oud 17 februari 2006, 18:27   #147
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2006, 18:58   #148
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
[SIZE=7]Alleen een dictatuur noemt de roep naar democratie anarchie.[/SIZE]
[SIZE=5](cookie)[/SIZE]
[SIZE=7]Alleen
dictators
noemen zichzelf
democraat
[/SIZE]

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 17 februari 2006 om 19:00.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 19:48   #149
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor zover ik het begrijp stelt cynicus voor werkonbekwamen in alle geval euthanasie voor

?????????????????????????????????????????????????? ?
?????????????????????????

mensen die echt niet meer kunnen werken wegens echte invaliditeit, ziekte of ouderdom mogen nog uitkeringen krijgen.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 18 februari 2006 om 19:53.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 20:04   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
?????????????????????????

mensen die echt niet meer kunnen werken wegens echte invaliditeit, ziekte of ouderdom mogen nog uitkeringen krijgen.
Ik apprecieer King wel, maar hij is nogal geindoctrineerd door de propaganda machine.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2006, 20:07   #151

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik apprecieer King wel, maar hij is nogal geindoctrineerd door de propaganda machine.
welke propagandamachine dan ? ( en beledig me nu weer niet met me een communist te noemen he )

ik denk eerder dat mensen die niet anders kunnen dan denken dat ze een onderdeel van het productieapparaat geindoctrineerd zijn. Zelfstandig denken is immers hinderlijk voor de productie.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 februari 2006 om 20:08.
Oud 18 februari 2006, 20:57   #152
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
welke propagandamachine dan ? ( en beledig me nu weer niet met me een communist te noemen he )

ik denk eerder dat mensen die niet anders kunnen dan denken dat ze een onderdeel van het productieapparaat geindoctrineerd zijn. Zelfstandig denken is immers hinderlijk voor de productie.
Ik denk zelfstandig, mijn beste. Maar ik ben ook deel van het productie apparaat, omdat dat me toelaat om te eten. Ik ben ook deel van een recyclage apparaat gezien de hoop spullen die ik afdank en doorgeef aan goede doelen en de kringloop winkel. Denk je ook in die termen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 11:17   #153
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk zelfstandig, mijn beste. Maar ik ben ook deel van het productie apparaat, omdat dat me toelaat om te eten. Ik ben ook deel van een recyclage apparaat gezien de hoop spullen die ik afdank en doorgeef aan goede doelen en de kringloop winkel. Denk je ook in die termen ?
Tja... kringloopwinkels zijn zo een beetje nepeconomieën he. Men gaat subsidiëren om die spulletjes verkocht te krijgen, terwijl 'the good old Union Match' soms een betere oplossing kan zijn. Werkt trouwens veel goedkoper.
Oud 19 februari 2006, 11:37   #154

Standaard

Citaat:
de spullen die ik heb staan die komen bijna allemaal van het groot vuil. De computer waarmee ik deze posting nu maak is een afgedankte oude pentium 2 128 MB ram van BASF. De kringloopwinkel die is te duur voor mij.

mijn zelfstandig denken zegt mij dat het feit dat jij een onderdeel van het productieapparaat moet zijn om te kunnen eten eigenlijk gelijk staat aan slavernij of maw dat we leven in een verkapte vorm van feodalisme.

mijn zelfstandig denken zegt mij ook dat slavernij ( afhankelijkheid van diegenen die de natuurlijke hulpbronnen nog steeds monopoliseren zoals in de middeleeuwen ) mensonwaardig is.

mijn zelfstandig denken zegt mij dat we deze slavernij dan ook dringend moeten afschaffen. Het wordt tijd dat we een punt gaan zetten achter de middeleeuwen
Oud 19 februari 2006, 12:03   #155
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
de spullen die ik heb staan die komen bijna allemaal van het groot vuil. De computer waarmee ik deze posting nu maak is een afgedankte oude pentium 2 128 MB ram van BASF. De kringloopwinkel die is te duur voor mij.

mijn zelfstandig denken zegt mij dat het feit dat jij een onderdeel van het productieapparaat moet zijn om te kunnen eten eigenlijk gelijk staat aan slavernij of maw dat we leven in een verkapte vorm van feodalisme.

mijn zelfstandig denken zegt mij ook dat slavernij ( afhankelijkheid van diegenen die de natuurlijke hulpbronnen nog steeds monopoliseren zoals in de middeleeuwen ) mensonwaardig is.

mijn zelfstandig denken zegt mij dat we deze slavernij dan ook dringend moeten afschaffen. Het wordt tijd dat we een punt gaan zetten achter de middeleeuwen
Kunt U zelf geen afdeling 'gebruikte computers' oprichten ([SIZE=1]aan leden en ervaringsdeskundigen om die na te kijken en eventueel te repareren hebt U schijnbaar toch geen gebrek) [/SIZE]en deze dan zonder kosten aan te rekenen, verder geven aan echte armen?

Als U tevreden bent met PC's zoals U momenteel één gebruikt, krijgt U van de meeste firma's nog een vergoeding om die te komen afhalen.
Veel recentere modellen zult U zelfs gratis krijgen, als Uw organisatie geloofwaardig overkomt...

Dat zou dan wss tevens uw eerste concrete realisatie zijn...

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 februari 2006 om 12:03.
Oud 19 februari 2006, 12:06   #156
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Kunt U zelf geen afdeling 'gebruikte computers' oprichten ([SIZE=1]aan leden en ervaringsdeskundigen om die na te kijken en eventueel te repareren hebt U schijnbaar toch geen gebrek) [/SIZE]en deze dan zonder kosten aan te rekenen, verder geven aan echte armen?

Als U tevreden bent met PC's zoals U momenteel één gebruikt, krijgt U van de meeste firma's nog een vergoeding om die te komen afhalen.
Veel recentere modellen zult U zelfs gratis krijgen, als Uw organisatie geloofwaardig overkomt...

Denkt u nu echt dat we nog niets gedaan hebben en met ons 'luie' krent de godganse dag achter ons pc'tje zitten? Wat dus reeds gebeurd is....
Oud 19 februari 2006, 12:28   #157
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat we nog niets gedaan hebben en met ons 'luie' krent de godganse dag achter ons pc'tje zitten? Wat dus reeds gebeurd is....
Natuurlijk hebt U al iets gedaan...
Maar iets tastbaars voor de kansarmen?
Waarom organiseert U niet iets dergelijks? Kost geen geld, relatief weinig inspanningen en velen zijn ermee geholpen...
[SIZE=1]Ik tracht U maar te helpen, hé...[/SIZE]
Oud 19 februari 2006, 12:45   #158
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebt U al iets gedaan...
Maar iets tastbaars voor de kansarmen?
Waarom organiseert U niet iets dergelijks? Kost geen geld, relatief weinig inspanningen en velen zijn ermee geholpen...
[SIZE=1]Ik tracht U maar te helpen, hé...[/SIZE]
[SIZE=1]Ik tracht u maar duidelijk te maken hé.....[/SIZE] bezoek onze webstek maar, daar kan je meer info uit halen. m.a.w. Wij staan steeds open voor gebruikte bureautica. Indien u interessante tips (of adressen) heeft kan u die steeds mailen naar [email protected] Wij zijn momenteel een database aan het opstellen aldaar.
Oud 19 februari 2006, 13:59   #159
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarde Chipie, daar zijn we sinds het begin van onze oprichting reeds actief mee bezig.
De bedoelingen zijn velerlei maar de belangrijkste zijn om de digitale kloof te dichten, ondermeer om kansarmen meer kansen te bieden om een degelijke job te vinden
Daarnaast om het contact tussen de verschillende leden - die verspreid zijn over gans vlaanderen - te bevorderen en online overleg mogelijk te maken.
Het VWS is een democratische organistatie, standpunten en acties komen tot stand NA overleg met de actieve leden en niemand van de leden laat zich het woord in mond leggen

We kampen helaas echter met een cronisch gebrek aan plaats om gebruikte computers te stockeren, te herstellen en gebruiksklaar te maken.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2006, 15:27   #160

Standaard

we bezorgden bovendien onlangs ook een computer aan solidariteit zonder grenzen uit gent; een authentieke armenorganisatie die omdat ze door het netwerk niet erkend worden van hen ( ondanks dat ze computers genoeg kregen van bedrijven ) geen computer krijgen. ( ze zouden dmv die computer immers wel eens kritiek de wereld rond kunnen sturen aangaande bvb hun niet erkenning.)

en ik zal nog een geheimpje prijsgeven, de computer waarmee armoedevakbond ons hier soms is komen aanvallen met leugens ea om zijn aandeel in de corrupte en ondemocratische armoedebestrijding te trachten vrijwaren, ook die werd tweemaal door het vws gebruiksklaar gemaakt, waarvan de laatste keer zelfs nadat hij ons had aangevallen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 februari 2006 om 15:28.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be