Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 01:49   #141
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Benoemt het schepencollege dan de burgemeester? Het wordt tijd dat er een systeem ingevoerd wordt waar de burgemeester direkt verkozen wordt. Lijkt me toch van een hoger demokratisch gehalte.
Het is nochtans nog minder een kans op degelijk beleid. Ja, nog minder...
Oud 4 maart 2006, 01:56   #142
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Yeah right ... toon mij één peiling van de vrt waarin het VB niet ondergwardeerd werd.

Weet je hoeveel het VB scoorde in peilingen van de vrt voor 2000 in a'pen . juist ja 26% oid en bij de echte verkiezingen 33%.
Door de hetze en demonisering en ja broodroof zijn er nog altijd een aantal %'ten die niet zeggen dat ze voor het VB stemmen. Het is allicht door de forse groei iets minder maar je mag toch uitgaan van min 3%.
Er was onlangs een studie over en bij de peilingen van de VRT was het
zelfs 4% a 5%.

Nu ja ik maak me geen illusies . De autochtone anwterpenaar kiest in meerderheid VB. maar de witte vlucht en de bevolkinggsexplosie onder allochtonen( en uiteraard de nieuwe instroom) maakt dat het steeds moeilijker wordt om een absolute meerderheid te halen.
Excuseer, het was een peiling van Gazet Van Antwerpen
Oud 4 maart 2006, 01:58   #143
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
[size=5]Antwerpen verkiest Belang én Janssens[/size]

Het kartel Vlaams Belang-Vlott blijft volgens een peiling de grootste partij in Antwerpen.

Als er vandaag verkiezingen zouden zijn, dan zou het Belang-kartel 34,4 procent halen in Antwerpen, melden de VRT en Gazet van Antwerpen . Dat is een winst van 1,2 procent tegenover de verkiezingen in 2000. SP.A-Spirit volgt met 23,8 procent of 4,3 procent meer dan in 2000.

CD&V/N-VA wint eveneens terrein, 3,4 procent, en belandt op 14,5 procent. In vergelijking met de vorige peiling verliest CD&V echter 1,3 procent, terwijl de partij nu samen met de N-VA wordt gepeild. SP.A verliest eveneens 1,4 procent ten opzichte van oktober, ondanks de kartelvorming met Spirit.

De verliezers zijn VLD-Vivant (14,9 procent, een verlies van 3,6 procent) en Groen! (8,3 procent, of min 2,8 procent).

Over de partijgrenzen heen zien de Antwerpenaren Patrick Janssens (SP.A) het liefst opnieuw burgemeester worden. Alleen de kiezers van Vlaams Belang verkiezen Filip Dewinter. Die legt het af tegen Janssens (33 procent), maar stijgt wel 2 procent naar 16 procent.

Hugo Coveliers (Vlott) belandt met 8 procent (plus 2) op de derde plaats. Oud-burgemeester Leona Detiège (SP.A) behoudt 7 procent, maar zakt naar de vierde plaats. Na haar volgen Ludo Van Campenhout (VLD), Mieke Vogels (Groen!), Marc Van Peel (CD&V), Kathleen Van Brempt (SP.A) , Anke Van dermeersch (Vlaams Belang) en Bart De Wever (N-VA).

Van de ondervraagden wil 58 procent Vlaams Belang een kans geven in het stadsbestuur. Dat zijn er 4 procent meer dan in oktober.

De minister van Binnenlandse Zaken, Patrick Dewael (VLD), noemde hulp aan illegalen enkele weken geleden een misdrijf. 29 procent van de ondervraagden zegt dat ze mensen die illegalen opvangen, zouden aangeven bij de politie. Bij die groep zijn vooral arbeiders en jongeren tussen 17 en 22 jaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 4 maart 2006 om 01:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 02:04   #144
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens... ik heb enorm weinig met jodenhaat, maar het valt me ineens op wat soort kloefer van een neus die Janssens heeft zeg. Dat moet gewoon electoraal gewin in de diamantwijken zijn
Oud 4 maart 2006, 03:01   #145
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het perverse aan het VB, is, dat ze eigenlijk met niemand willen samenwerken. Ze vinden het veel leuker alles van hun tegenstanders af te breken dan zelf "op te bouwen" (het verrottingsprocédé, nietwaar) Verder dan hun eigen bekakte ideetjes willen ze gewoon niet gaan. T'is toch zeer merkwaardig dat ze nu onlangs pas (na 28 jaar !!!!) hun eerste "economisch" congres hielden. Verder dan "België barst" en/of "vreemdelingen buiten" gaan hun "ideeën" niet.
Als je ziet wie die anderen zijn zou ik nog voor het VB kiezen - zelfs als uw veronderstellingen waar zouden zijn.

Q: Wie heeft ons met een kolossale overheidsschuld opgezadeld?
A: De traditionele partijen

Q: Wie is er verantwoordelijk voor al de problemen met migratie?
A: De traditionele partijen. (de kiezers is nooit gevraagd of ze en masse moslims in vlaanderen wouden)

Q: Wie blinkt er uit in woordbreuk?
A: De traditionele partijen. Burgermanifesten, migrantenstemrecht, splitsing BHV, ga maar door...

Q: Waar kan men openlijk corrupt en incompetent zijn en toch op het vetbetaalde postje blijven zitten?
A: Bij alle partijen buiten het VB.

Q: Wie is ervoor verantwoordelijk dat de vlaamse meerderheid monddood is gemaakt?
A: De traditionele partijen.

Q: Wie heeft er de gedachtenpolitie ingevoerd?
A: De traditionele partijen en de groenen.

Q: wie geeft de politie bevel niet in te grijpen bij migrantenrellen?
A: de traditionele partijen.

Q: Wie heeft van het parlement een stemmachine gemaakt?

Q: Wie heeft DHL weggejaagd en laat toe dat zaventem langzaam aan wordt doodgeknepen (50.000 jobs):

Q: Welk ander land bestaat er waar de vakbonden de werkloosheidsuitkeringen verzorgen?
A: geeneen, enkel bij de verzuilde traditionele partijen in ons land is zoiets mogelijk.

Q: Waar ligt de belasting op arbeid hoger dan bij ons?
A: enkel in de scandinavische landen, maar daar krijgen de inwoners tenminste nog kwaliteit voor hun geld.

Q: wie verkondigt er met veel bombarie een 'generatiepact' waarvan de totale impact ongeveer 0.12% op de activiteitsgraad bij 50+'ers zal zijn?
A: de traditionele partijen

Q: In welk europees land ligt de activiteitsgraad bij 50+'ers lager dan bij ons?
A: In geen enkel.

Q: In welk gezelschap kunnen we België situeren mbt de meeste economische indicatoren?
A: Dat van Griekenland en Italië. Niet toevallig twee van de meest corrupte europese landen.

Q: wie bedriegt er de burgers met een lege doos genaamd 'zilverfonds'?

Q: wie heeft er voor gezorgd dat er in dit land bijna 1 miljoen ambtenaren zijn?

U kan speculeren wat u wil over hoe slecht het VB het wel zou doen, ik weet alleen dat het moeilijk erger kan zijn dan wat de anderen ervan gebakt hebben, ook op economisch vlak.

Iedereen met een IQ van boven de 100 kan het beter doen dan wat de rest er van bakt. Het vereist enkel de wil om het effectief beter te doen...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 03:03   #146
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

En wat gaat het VB daaraan doen, ook niets, it's just the system. Alleen toch nog liever een beetje menselijkheid.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 03:27   #147
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En wat gaat het VB daaraan doen, ook niets, it's just the system. Alleen toch nog liever een beetje menselijkheid.
Natuurlijk valt alle miserie van tientallen jaren wanbeleid niet op te lossen met een toverstokje van Annemans Mijn punt was vooral dat de anderen het dermate slecht hebben gedaan en nog steeds doen (ook op economisch vlak) dat het getuigt van een verregaande onnozelheid om te klagen over het economisch programma van het VB.

Ik haal liever het onbekende beleid in huis, dan het beleid dat ons regelrecht naar de afgrond voert verder te laten doen.

U denkt dat ik overdrijf? Wel ik hoop het zelf ook, maar ik heb een héél pessimistische visie op de economische toekomst van vlaanderen als er niet radikaal wordt ingegrepen.

Ik som even voor u op:

- belastingdruk te hoog om te kunnen concurreren met onze buurlanden
- Brussel met 40% (allochtone) jeugdwerkloosheid is een tijdbom die wacht om te ontploffen
- nog steeds een van de hoogste overheidsschulden van europa, die de laatste jaren nog eens opmerkelijk verzwaard werd dmv overname van pensioenfondsen en miljarden aan 'sale & lease-back' operaties
- veel te veel overheidspersoneel ivgm onze buurlanden
- geen enkele reëele voorziening voor de vergrijzing.
- zowat de meest conservatieve vakbonden van west-europa
- de absoluut laagste activiteitsgraad onder 50+ ers van heel de EU
- voortdurend communautair gehakketak en daaruitvoortvloeiend non-beleid.(Non beleid is imo nog erger dan slecht beleid)
- geen enkele poging om de mensen duidelijk te maken dat we ons echt wel serieus zullen moeten aanpassen aan de nieuwe economische realiteit van concurrentie op wereldschaal.
- weinig tot geen economische verankering. Zowat alles is verkocht aan het buitenland (vnl Frankrijk). KBC is zowat het enige grote bedrijf waarvan de beslissingsmacht nog in vlaanderen ligt.
- jaarlijks 7% van het vlaams BBP in de bodemloze putten van de PS en het neemt nog toe.

Ik vrees dat we een enorm moeilijke periode tegemoet gaan, maar hier leeft de politiek nog in 'lalaland'.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 03:32   #148
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een feit dat een degelijk economisch beleid enkel kan worden gevoerd als Vlaanderen onafhankelijk is. Dat geldt ook voor verkeersveiligheid en sluikstorten waar wallonië ook niet op reageert.
Oud 4 maart 2006, 07:58   #149
Federator
Provinciaal Statenlid

Federator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Als je daar de foutenmarge op toepast....
En waarom denk je dat die foutmarge in uw voordeel is? Wishful thinking?
Federator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 08:52   #150
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als Dewinter burgemeester van Antwerpen wordt, moet het openbare leven worden lamgelegd en de toegang tot het stadhuis worden versperd. Dit is geen politieke oproep, maar een morele plicht. Ik vroeg me overigens af of er onder antifascisten reeds what if-scenario's zijn opgemaakt en of er antifascistische betogingen zijn gepland (ook voor de verkiezingen).
Het is een oproep tot geweld en ik vraag mij af of dit op dit forum kan getolereerd worden.
Oud 4 maart 2006, 08:57   #151
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Federator Bekijk bericht
En waarom denk je dat die foutmarge in uw voordeel is? Wishful thinking?
Ik denk het
Oud 4 maart 2006, 09:07   #152
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hartelijk dank!

En deze 11 hebben dus de macht om de stemmen van dan duizenden burgers te negeren?
(Wat ze zonder twijfel ook zullen doen....)

Stellen jullie je nu nog geen vragen bij datgene dat JULLIE als democratie verkopen?
Nee Knuppeltje, daar stellen de uitvinders van de politieke correctheid zich geen vragen bij

Zelfs met je nicknaam in hun achterdeur zouden ze zich nog andere vragen stellen maar vergeef me deze oprisping van perversie

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:37   #153
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Als Dewinter burgemeester van Antwerpen wordt, moet het openbare leven worden lamgelegd en de toegang tot het stadhuis worden versperd. Dit is geen politieke oproep, maar een morele plicht.
Dit bewijst hoe de linkervleugel de democratie in het hart draagt.
Als het niet in hun lijn ligt zullen ze op 'democratische' manieren hun gelijk proberen halen.

Raar ras die linkiewinkies...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:50   #154
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Besparingen zal zowat het toverwoord zijn. Als natuurlijk alle besparingen afgeblokt worden met de drogreden "menselijkheid" stopt de discussie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 09:55   #155
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Excuseer, het was een peiling van Gazet Van Antwerpen
Dacht wel dat ze aangekondigd was als een peiling van de gva én de vrt. Trouwens sinds de gva het persoonlijk fanclubblad van pj is, zijn ze kind aan huis bij de vrt (en mogen haar bestuurleden zelfs toetreden tot de sprookjeswereld van baronnen en baronessen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 10:30   #156
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Coalities staan helemaal niet van tevoren vast.

Mocht het VB bij de komende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen 43% halen, dan heeft het een absolute meerderheid in de gemeenteraad en levert de burgemeester en alle schepenen.

Zal het VB dat weigeren omdat 57% (toch meer dan 43%) tegen het VB was en een VB-bestuur dus ondemocratisch zou zijn? Ik betwijfel het ten zeerste!
U maakt (bewust ?) een kapitale denkfout. Je gaat er vanuit dat wie niet 'voor' is, automatisch 'tegen' is.

job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 11:50   #157
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
U maakt (bewust ?) een kapitale denkfout. Je gaat er vanuit dat wie niet 'voor' is, automatisch 'tegen' is.

Wanneer een partij met 43% alléén bestuurt, dan worden de 57% wel degelijk uitgesloten.
Dat klinkt alvast minder democratisch dan de huidige toestand, waar 66% bestuurt.

Ik herhaal mijn vraag: zal het VB weigeren de stad te besturen als ze met 43% van de stemmen een absolute meerderheid in de gemeenteraad halen?
Oud 4 maart 2006, 11:57   #158
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een partij met 43% alléén bestuurt, dan worden de 57% wel degelijk uitgesloten.
Dat klinkt alvast minder democratisch dan de huidige toestand, waar 66% bestuurt.

Ik herhaal mijn vraag: zal het VB weigeren de stad te besturen als ze met 43% van de stemmen een absolute meerderheid in de gemeenteraad halen?
Dat is een vraag waarop momenteel geen antwoord kan gegeven worden. Als die dag zich ooit voordoet, zal je het antwoord wellicht snel kennen.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2006, 12:21   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het VB zal zich, zoals elke andere partij, en met de door anderen gemaakte wetten als excuustruus, nemen wat haar met geen enkel wettelijk middel (meer) kan worden ontnomen. Enkel nog door 'democraten' die het VB met geweld beletten hun rechtmatige plaats in te nemen en zelfs het publieke leven lam te leggen.
Met andere woorden: de 'democraten' worden slachtoffer van hun eigen, ondemocratische gekronkel waar ze ooit enkel zélf profijt uit dachten te kunnen halen.

Waarom storen zich opeens ook de 'democraten' aan de ondemocratische toestanden die ze zélf mogelijk maakten? Toch niet omdat de tijd is aangebroken dat een 'ondemocratische' partij van de gelegenheid hetzelfde gebruik dreigt te maken als zijn voorgangers?Niemand kan de 'progressieven' overigens beletten om nog meer wetten te veranderen om 'goed te maken' wat noch het cordon sanitaire noch de jarenlange politieke processen vermochten.

Daarmee hoor je mij niet zeggen dat het democratisch is maar d�*t kan je beter de 'democratische ' partijen verwijten die het mogelijk maakten.
Oud 4 maart 2006, 12:25   #160
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zien zij die "43%" als hun grootste nachtmerrie, denk ik. Eén homogene ploeg onervaren "bestuurders" met een héél krappe (absolute) meerderheid.............en niemand die met hen in zee wil gaan....
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be