Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2009, 17:24   #141
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me toch volkomen logisch, homo's zijn volwassenen en dat gaat dus over relaties tussen gelijken, pedofielen richten zich op kinderen, dus op ongelijken, en is om die reden totaal onaanvaardbaar
That's the point ! Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat pedo's niet bestaan, ze zijn er nu eenmaal, kiezen niet voor hun geaardheid (of stoornis ?) en moeten zo goed mogelijk geholpen worden, opdat ze hun fantasieën niet in de praktijk brengen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 17:31   #142
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Heeft iemand gisteren Louis Theroux' reportage gezien over een Californische bewaarplaats annex therapiecentrum voor seksuele delinquenten (waaronder pedoseksuelen)? Het was toch wel tamelijk verbijsterend: 70% werkt niet mee aan de therapie en wat zouden ze ook: hun kansen op een terugkeer in de maatschappij zijn nagenoeg nihil.
Ik heb gekeken, en ik ben vrij positief over de aanpak van deze pedo's door de hulpverleners en politie. Diegenen die meewerken krijgen een - weliswaar kleine - kans om terug in de maatschappij te integreren, de anderen kunnen de rest van hun leven spenderen in een relatief comfortabele kooi en zich bezighouden met sport, werken, feestjes organiseren en kunstwerkjes maken. Een humane oplossing. Anders dan het extreem wraakroepende geluid en repressie dat we meestal vanover de andere kant van de Oceaan te horen krijgen, wat te doen met 'sex offenders' (en hoe sommigen het op dit forum ongetwijfeld ook zouden willen zien). Diegenen die zich bereidwillig terug willen laten integreren buiten de gevangenismuren, worden vooral bemoeilijkt door de verplichting in de VS om de woonplaats van zulke 'sex offenders' openbaar te maken. Het zou een betere zaak zijn zulke mensen ergens in een andere omgeving te laten huisvesten en werken, zodat ze niet meer hun donkere verleden achter zich moeten aanslepen.
Oud 18 november 2009, 17:49   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
That's the point ! Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat pedo's niet bestaan, ze zijn er nu eenmaal, kiezen niet voor hun geaardheid (of stoornis ?) en moeten zo goed mogelijk geholpen worden, opdat ze hun fantasieën niet in de praktijk brengen.
Laat het woord 'stoornis' aub.

laten we ons beperken tot wat ons maatschappelijk en sociaal leven zou kunnen verstoren.

Pedofilie heeft met minder- of meerdejarigheid te maken. Ik zie juffies die lonken, niet weten of ze met hun tweejaaroudere vrijer iets kunnen aanvangen.

Pedofilie is subjectief in die zin hoe het zogenaamd slachtoffer (buitenwettelijk) wordt benaderd door externen.

De verantwoordelijkheid ligt in handen van ouders.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:12   #144
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat lijkt me toch volkomen logisch, homo's zijn volwassenen en dat gaat dus over relaties tussen gelijken, pedofielen richten zich op kinderen, dus op ongelijken, en is om die reden totaal onaanvaardbaar
In die zin is homoseksualiteit misschien ngwel aanvaardbaarder dan heteroseksualiteit. Niet dat ik iets tegen vrouwen heb, maar je hoort toch nog vaak zat verhalen over mishandeling enzo, en de man is zelden het slachtoffer, dus kennelijk is er toch sprake van een soort ongelijkheid. Iedere eikel die als hij zat is zijn handjes niet thuis kan houden moet gewoon gekoppeld worden aan een gelijke, en dan het liefst samen zat worden. *Plaatst camera*

Oké, ik overdrijf, maar ook in een serieuzere modus ben ik het met je uitspraak eens.
Oud 18 november 2009, 18:22   #145
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

laten we ons beperken tot wat ons maatschappelijk en sociaal leven zou kunnen verstoren.

Pedofilie heeft met minder- of meerdejarigheid te maken. Ik zie juffies die lonken, niet weten of ze met hun tweejaaroudere vrijer iets kunnen aanvangen.

Pedofilie is subjectief in die zin hoe het zogenaamd slachtoffer (buitenwettelijk) wordt benaderd door externen.

Het gaat in deze discussie niet over het koppeltje bestaande uit een 15-jarig meisje en een 17-jarige jongen of iets dergelijks, maar over volwassenen die zich duidelijk aangetrokken voelen tot kleinere kinderen. Ik snap overigens niet waarom je verantwoordelijkheid legt bij de ouders? Eigenlijk snap ik je reactie in zijn geheel niet. Volgens mij gaat de draad hierover welke houding men moet aannemen t.o.v. volwassen mensen die gevoelens hebben voor kinderen.
Oud 18 november 2009, 18:32   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Pedofelie heeft wel met wat meer te maken denk ik...en die juffies die lonken, zijn gewoon meisjes die experimenteren met hun eigen aantrekkingskracht , op jongens en mannen. Maar omdat dit normaal gedrag is, horend bij seksuele ontwikkeling die leeftijdsgebonden is, moet je daar dus met je poten afblijven tot ze oud genoeg is om te beslissen wat ze wel of niet zelf wil en met wie.

Trouwens ; jongetjes doen dat ook, experimenteren met hun aantrekkelijk zijn, en ook vrouwen kunnen pedofiele handelingen stellen!
Het zogenaamd slachtoffer? En voor u dan ook zogenaamde dader??

Laatst gewijzigd door alice : 18 november 2009 om 18:35.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2009, 18:33   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
In die zin is homoseksualiteit misschien ngwel aanvaardbaarder dan heteroseksualiteit. Niet dat ik iets tegen vrouwen heb, maar je hoort toch nog vaak zat verhalen over mishandeling enzo, en de man is zelden het slachtoffer, dus kennelijk is er toch sprake van een soort ongelijkheid. Iedere eikel die als hij zat is zijn handjes niet thuis kan houden moet gewoon gekoppeld worden aan een gelijke, en dan het liefst samen zat worden. *Plaatst camera*

Oké, ik overdrijf, maar ook in een serieuzere modus ben ik het met je uitspraak eens.
Tja...maar blij dat u het er mee eens bent!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 00:57   #148
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried Bekijk bericht
Niet meer of minder ziek dan mensen die pleiten voor homohuwelijken en zo...
Je moet zelf ziek zijn om zo'n vergelijking te maken...

Wie is dan het slachtoffer bij een homohuwelijk?
Bij mijn weten gaat het daar wel over 2 volwassen personen, die juridisch handelingsbekwaam zijn en zelf uitdrukkelijk de wens geven om te huwen.

Pleiten voor het homohuwelijk is niet meer of minder ziek dan pleiten voor het heterohuwelijk
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 19 november 2009 om 00:59.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2009, 01:58   #149
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Kinderen en volwassenen kunnen prima een vriendschap ontwikkelen maar kinderen zijn lichamelijk nog niet voldoende ontwikkeld en geestelijk nog niet voldoende gerijpt om seks te kunnen hebben of sexuele handelingen te kunnen verrichten. Het fenomeen is inderdaad jarenlang wat verzwegen geweest maar voor mij blijft het een ziekelijke perversie.
Helemaalakkoord !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Dus: wat mij betreft is pedofilie wel degelijk slecht voor kinderen. Hoewel kinderen bevriend kunnen zijn met volwassenen mag er geen sexueel geladen sfeer ontstaan. Het is aan de volwassene om dat te voorkomen of te doen stoppen.
Helemaalakkoord !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be