Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 13 april 2006, 13:50   #141
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niet-lichamelijke misdaden horen dan ook niet thuis in een gevangenis.
Met niet-lichamelijke misdaden bedoelt u, naar ik aanneem, misdaden die gepaard gaan met fysiek geweld.

Ik ben het grotendeels met u eens, maar niet volledig. Een kleptomaan bv. moet je uiteindelijk toch ook ergens opsluiten.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 13:51   #142
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

triestige zaak.

Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" . Het zal je zoon of familie maar zijn die daar op laffe wijze is afgslacht door crapul.

Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven. Bull shit is dat; ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleenstaande ouder en kreeg dan ook niet alles wat mijn hartje verlangde ofzo. Er was géén privé-TV op de kamer etc.. . Maar ik heb nooit maar dan ook nooit iets ontnomen dat niet van mij was. Ik heb nooit naar het laffe wapen van diefstal gegrepen dus de bovengenoemde drogreden pakt niet vooral omdat ik nog genoeg mensen ken die hetzelfde hadden.

In Nederland zou men hier een stille tocht houden, en volledig terrecht. Het zinloze van een mens het leven te beroven omdat je zijn MP3-speler wil is wraakroepend.

Diefstallen en beroving van mp3 spelers zijn niet nieuw. zo was er een commisaris van de politie die de mensen opriep om de typische witte oortjes van een ipod te vervangen door minder opvallende oortjes. Hoe ver moeten we nog gaan ? GSM's thuislaten, géén geld meenemen op een avondje stappen, géén Nikes of andere dure schoenen aandoen ??
Het is aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen en hier faalde ze duidelijk. Indien de overheid faalt moet de burger het maar zelf doen.
Oud 13 april 2006, 13:54   #143
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
triestige zaak.

Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" . Het zal je zoon of familie maar zijn die daar op laffe wijze is afgslacht door crapul.

Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven. Bull shit is dat; ik ben zelf opgegroeid in een gezin met alleenstaande ouder en kreeg dan ook niet alles wat mijn hartje verlangde ofzo. Er was géén privé-TV op de kamer etc.. . Maar ik heb nooit maar dan ook nooit iets ontnomen dat niet van mij was. Ik heb nooit naar het laffe wapen van diefstal gegrepen dus de bovengenoemde drogreden pakt niet vooral omdat ik nog genoeg mensen ken die hetzelfde hadden.

In Nederland zou men hier een stille tocht houden, en volledig terrecht. Het zinloze van een mens het leven te beroven omdat je zijn MP3-speler wil is wraakroepend.

Diefstallen en beroving van mp3 spelers zijn niet nieuw. zo was er een commisaris van de politie die de mensen opriep om de typische witte oortjes van een ipod te vervangen door minder opvallende oortjes. Hoe ver moeten we nog gaan ? GSM's thuislaten, géén geld meenemen op een avondje stappen, géén Nikes of andere dure schoenen aandoen ??
Het is aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te garanderen en hier faalde ze duidelijk. Indien de overheid faalt moet de burger het maar zelf doen.

daiwa is offline  
Oud 13 april 2006, 13:54   #144
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wees gerust. Jij bent niet de enige. Ik ben er echter zeker van dat jij het nooit zou gebruiken om er iemand mee van kant te maken op wiens MP3 je het gemunt hebt.
Da's ook juist (er bestonden toen geen MP3-spelers, maar soit...), maar je kan er (helaas) 100% zeker van zijn.

BTW: ik geef jou wel een punt bij de manier waarop de media de zaken aanpakt als het over criminaliteit gaat. "Tamelijk" hypocriet, me dunkt.
Maar dat is wel niet de manier waarop ik het zou aanpakken...
Oud 13 april 2006, 13:54   #145
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Shit, en om 16.30, normaal verwacht je zulke toestanden toch eerder 's nachts?
Percalion is offline  
Oud 13 april 2006, 13:54   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal het, voor mij hoeft men niet over de nationaliteit van de betrokkenen te beginnen, behalve bij inbreuken op racismewet (wat logisch is) of bij "etnisch" geweld. In het artikel hierboven hoefde het ook niet om naar "skinheads" te verwijzen ("jongeren" ware voldoende geweest).
Juist.
Maar 'toevallig' gebeurt het wél in het ene geval en n�*et in het andere.
Het gaat dus niet over hoe JIJ hierover dénkt maar over de twee maten en twee gewichten die effectief gehanteerd worden bij de BRT.

Voor mij mogen in beide gevallen dezelfde maatstaven gebruikt worden. Ofwel verzwijgt de BRT de nationaliteit van iedereen ofwel van niemand. PUNT.
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 13:55   #147
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Op radioI vanmorgen evenmin.

Het hadden echter eens skinheads moeten zijn....
Of erger, het had Rob Klop moeten zijn die zijn hysterische ex-madam nog eens een tik verkocht. De Khonnortjes van dit forum zijn zo veel jaar na datum nog niet uitgepraat over hun immense verontwaardiging.Je moet dan ook muticultureel correct kunnen relativeren hé Knuffel. Een autochtoon die doodgestoken wordt door een Marokkaan, da's toch maar een akkefietje in vergelijking met zo'n tik? En die plaag van allochtone roofovervallen op Brusselse handelszaken, da's toch peanuts in vergelijking met een ongewenste VB-folderje in je brievenbus.

Leren relativeren Knuppel ! Volgens de politiek correcte beschermengelen van het ingevoerd crapuul zal die autochtone jongen zijn dood wel verdiend hebben, de smerige racist. Zo de kapitalist uithangen met zijn MP3tje, hoe racistisch toch dat hij zijn hebbedingje niet spontaan afgaf aan die kansarme Marokkaan. Je moet het toch maar durven, zo maar tegen een mes aanlopen van een kansarm Marokkaans sukkelaartje.
Knorretje is offline  
Oud 13 april 2006, 13:56   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Da's ook juist (er bestonden toen geen MP3-spelers, maar soit...), maar je kan er (helaas) 100% zeker van zijn.

BTW: ik geef jou wel een punt bij de manier waarop de media de zaken aanpakt als het over criminaliteit gaat. "Tamelijk" hypocriet, me dunkt.
Maar dat is wel niet de manier waarop ik het zou aanpakken...
Dan zijn we akkoord.

Besef wél dat 'de media' dit niet toevallig aanpakken zoals ze het aanpakken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 april 2006 om 13:57.
Knuppel is offline  
Oud 13 april 2006, 13:56   #149
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Je doet het erom hé?
Ik bedoel gewoon, dat ze nooit ofte nimmer nooit zullen integreren, dat doen ze immers nergens.

Geef hen de sharia, zoals ze nu al in een deelstaat van Canada overwegen, en ze zullen het met graagte aannemen.
Je kunt geen moslims integreren in een niet-islamitische maatschappij.
Allah verbiedt het hen, en tegen Gods gebod kan geen kafir-regering op! Ik zeg dit niet om te lachen, het is voor iedere moslim bittere ernst.
Geloof verzet bergen, daar sta je machteloos tegenover.
Ik vraag me af hoelang het nog duurt voor zelfs de meest verstokte linksen uit onze regeringen dat gaan begrijpen.
de sharia...? Maar enkel toegepast op zelfverklaarde moslims, op mensen van arabische afkomst, of wat nu juist?IK wil in ieder geval NIET onder deze wetten gebukt gaan!
Maar als ze onder elkaar mekaars handen en hoofden afhakken, daar heb ik niks op terug te zeggen...
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 13:57   #150
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Waarom? Als jij door jouw fraude iemand volledig ruïneert? Als jij door jouw fraude miljoenen euro's in je eigen zak steekt die naar de staat of andere mensen zouden moeten gaan?
Ik geloof dat u hier een beetje uw zin voor redelijkheid verliest (misschien hebt u die ook gewoon niet).
Jozef Ostyn is offline  
Oud 13 april 2006, 13:59   #151
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
triestige zaak.
Inderdaad

Citaat:
Een moord voor een mp3-speler. Het bewijst nogmaals dat de overheid een pakje kan lullen "de criminaliteit is gedaald" "het is hier zo slecht nog niet" .
Op welke manier manier zou dit bericht dat dan bewijzen?

Citaat:
Nu dat het blijkt te gaan over Allochtone jongeren zijn de daders dan plots weer die achtergestelde dutskes die geen kansen krijgen en in armoede leven.
Wie beweert dat dan?

Citaat:
Gewoon thuisblijven, want stel dat je deze lieverdjes tegenkomt:

11-04-2006
bjm;
Skinheads slaan Ieperse twintiger de schedel in

Een bende skinheads heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis. Naar schatting twintig skinheads bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet, vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,,Daarop schopten ze een toilet stuk. Later doken enkele skinheads op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén skinhead is aangehouden. (ODW)

bjm

Het Nieuwsblad
drosophila is offline  
Oud 13 april 2006, 14:01   #152
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
tja ik heb toch minder problemen dat ik een slachtoffer word van fraude dan dat ze mij doden!! hoeveel autochtonen moeten er nog sterven door dit allochtoon crapuul?
wel, tot als alle autochtonen verdwenen zijn natuurlijk! Dat spreekt toch voor zichzelf...
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 14:03   #153
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wie beweert dat dan?
Dat is de teneur van replieken van de multiculadepten. Minimaliseren, vergoeilijken, uitvluchten zoeken.Kortom, van de dader zullen ze het grootste slachtoffer maken.
Knorretje is offline  
Oud 13 april 2006, 14:06   #154
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ook jaren met een mes rondgewandeld.

En dan (behalve dat dit verboden is en dat ik dus eigenlijk een crimineel ben/was)?
ik loop al 30 jaar met een zakmes rond, en heb er ook nog nooit iemand mee gestoken.Mischien een kwestie van opvoeding dan?
carlgustaaf is offline  
Oud 13 april 2006, 14:06   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Of erger, het had Rob Klop moeten zijn die zijn hysterische ex-madam nog eens een tik verkocht. De Khonnortjes van dit forum zijn zo veel jaar na datum nog niet uitgepraat over hun immense verontwaardiging.Je moet dan ook muticultureel correct kunnen relativeren hé Knuffel. Een autochtoon die doodgestoken wordt door een Marokkaan, da's toch maar een akkefietje in vergelijking met zo'n tik? En die plaag van allochtone roofovervallen op Brusselse handelszaken, da's toch peanuts in vergelijking met een ongewenste VB-folderje in je brievenbus.

Leren relativeren Knuppel ! Volgens de politiek correcte beschermengelen van het ingevoerd crapuul zal die autochtone jongen zijn dood wel verdiend hebben, de smerige racist. Zo de kapitalist uithangen met zijn MP3tje, hoe racistisch toch dat hij zijn hebbedingje niet spontaan afgaf aan die kansarme Marokkaan. Je moet het toch maar durven, zo maar tegen een mes aanlopen van een kansarm Marokkaans sukkelaartje.
Deel twee vind ik wel wat overdreven maar toegegeven, de bezorgdheid van de pleitbezorgers voor geheimhouding van de nationaliteit van gekleurde moordenaar staat in geen verhouding tot de empathie voor het slachtoffer dat zijn mp3 én zijn leven verloor.
Oud 13 april 2006, 14:08   #156
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Dat is de teneur van replieken van de multiculadepten. Minimaliseren, vergoeilijken, uitvluchten zoeken.Kortom, van de dader zullen ze het grootste slachtoffer maken.
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.
Oud 13 april 2006, 14:08   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Inderdaad

Op welke manier manier zou dit bericht dat dan bewijzen?

Wie beweert dat dan?

Gewoon thuisblijven, want stel dat je deze lieverdjes tegenkomt:

11-04-2006
bjm;
Skinheads slaan Ieperse twintiger de schedel in

Een bende skinheads heeft afgelopen weekend een spoor van vernieling achtergelaten in de Westhoek: eerst verbouwden ze een jeugdcafé in Wervik en later op de avond sloegen ze in Elverdinge een discotheekganger in het ziekenhuis. Naar schatting twintig skinheads bestormden zaterdagochtend het jeugdcafé de Bierpompe in Wervik. ,,Ze zongen Duitse liederen en brachten de Hitlergroet, vertelt de voorzitter van het jeugdhuis. De bende nam het niet dat ze tot de orde werden geroepen. ,,Daarop schopten ze een toilet stuk. Later doken enkele skinheads op in dancing De Meuln in Elverdinge. Ze sloegen er een 20-jarige Ieperling met een koevoet neer. De jongeman werd met een schedelbreuk weggebracht. Eén skinhead is aangehouden. (ODW)

bjm

Het Nieuwsblad
Zie je wat ik bedoel, Bad Atilla?
Oud 13 april 2006, 14:09   #158
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Plus idiote verwijzingen naar witte-boordcriminaliteit en andere door autochtonen.
De conclusie moet onveranderlijk leiden tot: " er is niets aan de hand in onze multiculturele maatschappij ".
En wie daar niet mee akkoord gaat , is een gemene VuilBelanger.
Simpel.
Juist.
Oud 13 april 2006, 14:11   #159
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, het lijkt mij belangrijker de aandacht te vestigen over wat er juist gebeurd is dan over het feit dat de daders er bruin uitzien. Vind je niet?
Klopt. Maar het lijkt mij eveneens logisch dat de oorzaken van criminaliteit onderzocht en aangepakt worden. Stel nu dat een overgrote meerderheid van de criminele feiten zou gepleegd worden door Eskimo's, dan zou het mij geen slechts zaak lijken dat dat geweten is en dat daar tegen gereageed wordt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 april 2006, 14:14   #160
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Juist.
Inderdaad Joze Ostyn : er is geen spoor van redelijkheid te vinden bij de forumgek Khonnor.
Knorretje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be