Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

Discussietools
Oud 16 april 2006, 22:34   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Neen, Knuppel, het zegt gewoon dat het VB absoluut niet opgezet was met die media-aandacht, een excuus zoekend om toch maar die media aandacht te stoppen, terwijl ik van oordeel ben dat hoe meer een media-gek daarop kickt, hoe groter de kans op een fout en hij tegen de lamp loopt.
Overigens heeft het VB ook uitgerekend wat die media-affiches ons zoal gekost hebben.
Nogmaals het VB werd niet beschuldigd, zelfs geen sprake van extreem-rechts maar het racisme werd aan de kaak gesteld!
Als u echt meent wat u schrijft in de laatste zin, dan moet u dringend uw geheugen eens laten onderzoeken. Zoals ik al eerder aanstipte, kondigde de VRT bij de eerste berichtgeving aan dat in extreem-rechtse kringen rond het Vlaams Belang moest gezocht worden. Ik herinner me nog heel goed dat tv-journaal!

De zaakvoerder zelf heeft bij de steunmanifestatie in West-Vlaanderen openlijk de steen geworpen naar het Vlaams Belang. Hij nam niet de naam in de mond, maar door de wijze van verwoorden wist iedereen over welke partij hij het had. In maart van datzelfde heeft hij die beschuldiging op RTL herhaald en toen de naam "Vlaams Belang" in de mond genomen. Ook verklaarde hij voor de politie en in een aantal plaatselijke media dat de betichte Marijke voor het Vlaams belang stemde...

Dus, stop eens met onzinnige praat verkopen. Bekijk de feiten.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 16 april 2006, 22:45   #142
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ik herinner me nog bijzonder goed dat bij het eerste bericht over deze hele zaak we op het VRT-journaal te horen kregen dat de dader rond extreem-rechtse kringen rond het Vlaams Belang moesten gezocht worden. Een uitspraak die trouwens later niet meer herhaald werd. Toch wel tekenend hoe vlug men er weer bij was om het VB te diaboliseren.
Vreemd, waarom werd dat dan later niet meer herhaald denkt u? Blijkbaar dat ze er ook zo over gedacht hebben op de nationale webstek van het VB? Ik heb dat nergens opgevangen.
Jakko is offline  
Oud 16 april 2006, 22:47   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vreemd, waarom werd dat dan later niet meer herhaald denkt u? Blijkbaar dat ze er ook zo over gedacht hebben op de nationale webstek van het VB? Ik heb dat nergens opgevangen.
Misschien beter luisteren. Dit kan wonderen doen. Natuurlijk is men altijd zo slim om niet boutweg te stellen "het Blok zit erachter", maar de zaak te omzwachtelen "door de sfeer die door een bepaalde partij wordt gecreëerd" of "nu het Blok de mensen tegen elkaar opzet"...
Oud 16 april 2006, 22:52   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zal het nu eigenlijk zijn, Jakko?

Werd het later nergens meer herhaald?

Of heb jij het nergens WILLEN opvangen?
Oud 16 april 2006, 22:54   #145
Gargamel
Banneling

Standaard

Eén miljoen kiezers,kozen voor het VB,vlamingen dus,reken er dan nog eens de kinderen bij,laten we zeggen max 2,dat wil zeggen dat we zogenaamd met 3 miljoen zware racisten zitten in Vlaanderen.Open jullie ogen toch eens,die "zwaar racisten" betalen ook belastingen,onderhouden ook het wereldocmw voor jan en alleman.

Wannneer gaan zuigers en k*tpartijtjes heden aan de macht eens begrijpen dat betalende Jan met de Pet er meer dan GENOEG van heeft
Gargamel is offline  
Oud 16 april 2006, 22:54   #146
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

ik was er niet, en als er ik was zou ik die allochtoon achteraf ook niet tegenhouden.

Omdat:
1)Hij bewapend was en ik ben dat niet.
En hij waarschijnlijk het nog eens over zou doen.

Ik ben niet zot hoor.

En dan nog, stel.
Ik vat de dader, en houd hem vast, wat denk je dat er zou gebeuren.
Binnen enkel minuten ik een zwerm vreemdelingen in mijne nek zou hebben
Die mij niet gaan toejuichen.

Komt daarbij, dat ik als burger men leven niet in gevaar mag brengen, ook dat is strafbaar.

Als deze allochtoon achteraf klacht indient omdat ik op zijn teen trapte, ik nog een fikse straf mag verwachten.
Laat staan dat hij me verwijt voor racist.
Pas dan zou ik het kunnen gaan uitleggen

Maar het belangsrijkste feit is gewoon, Stel dat men tussenkomst zou geleid hebben tot een escalatie, van vernielingen en onrust door allochtonen. ( wat zeer realistisch is)Dat ik ervan overtuigd ben dat, nog de media, nog de politie, nog het gerecht me zou steunen in men "heldendaad".

Iedereen weet dat iedere 'vonk' in dit milieu tot een heus inferno kan leiden.

Sorry, maar met alle respect, en alle meeleven met de familie.

Dit politiek correct beleid, laat gewoon geen andere keuze toe.
Zonder dat je het beseft ben jij de grote 'misdadiger', en wentelen zij zich weer in de slachtofferrol.

Mss, zouden we dit maar eens aan de kardinaal moeten mailen.
Hij is al even blind voor de echte realiteit in onze samenleving, als zen dierbare Koningsafstammelingen
De Prof is offline  
Oud 16 april 2006, 23:00   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen is de eerste reactie van Verhofstadt bekent en het gaat de richting uit die we al hadden zien aankomen.
De schuld ligt gedeeltelijk bij de ''onverschilligen''.
Maar een echte veroordeling van het allochtonenracisme kan er niet af.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 april 2006 om 23:01.
daiwa is offline  
Oud 16 april 2006, 23:03   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ondertussen is de eerste reactie van Verhofstadt bekent en het gaat de richting uit die we al hadden zien aankomen.
Geen slecht woord over de knuffelmigranten natuurlijk! Allemaal brave jongens die we hier nodig hebben om het tekort aan werkkracht in te vullen. Allemaal eerlijke jongens die in groepjes de metro en de stations in Brussel netjes houden en alle papiertjes er op rapen. Braven jongens die een op de grond gevallen mp3-spelers aan de eigenaar wilden teruggeven, maar waarop die racistische reageerde. Allemaal de schuld van de autochtonen, de echte onverschilligen.
Oud 16 april 2006, 23:05   #149
ivano
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Alle hoogwaardigheids bekleders (wat een woord!) hielden tot nu toe hun mond over de moord;
Eindelijk zegt de kardinaal iets, maar hij had beter verder zijn mond gehouden.
Hij heeft het over het feit dat de omstaanders niet ingegrepen hebben en voor de onverschilligheid.
Moest de kardinaal op het ogenblik van de feiten aanwezig geweest zijn, was hij waarschijnlijk met blote hand de messentrekkers te lijf gegaan.
En geen commentaar op de moordenaar zelf.
Het is duidelijk dat de 'bange blanke man' de grote schuldige is. Ook als een jonge allochtone crimineel een roofmoord pleegt op een autochtone jongen.
Verder verklaart de kardinaal dat we verder 'solidair' moeten blijven!

Ik kom zopas thuis van de Paasmis. Ik voel me een vreemdeling in eigen kerk.
hem zal het niet overkomen waar hij zich laat zien is er een door de kleine man betaalde blauwe excorte.
hij vraagt solidariteit voor iedereen zelfs voor diegenen die hun niet aan onze maatschapij kunnen of willen aanpassen.
zijn kerk bezit meer rijkdom ,dom ,dan de belgische staat , wij dus, en toch vraagt hij dat wij onze solariteit , en ons geld , aan deze economische profiteurs willen delen van hun rijkdom te delen spreekt hij niet.
ivano is offline  
Oud 16 april 2006, 23:10   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ivano Bekijk bericht
zijn kerk bezit meer rijkdom ,dom ,dan de belgische staat
En waar haalt u dat vandaan?
Oud 16 april 2006, 23:16   #151
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u echt meent wat u schrijft in de laatste zin, dan moet u dringend uw geheugen eens laten onderzoeken. Zoals ik al eerder aanstipte, kondigde de VRT bij de eerste berichtgeving aan dat in extreem-rechtse kringen rond het Vlaams Belang moest gezocht worden. Ik herinner me nog heel goed dat tv-journaal!

De zaakvoerder zelf heeft bij de steunmanifestatie in West-Vlaanderen openlijk de steen geworpen naar het Vlaams Belang. Hij nam niet de naam in de mond, maar door de wijze van verwoorden wist iedereen over welke partij hij het had. In maart van datzelfde heeft hij die beschuldiging op RTL herhaald en toen de naam "Vlaams Belang" in de mond genomen. Ook verklaarde hij voor de politie en in een aantal plaatselijke media dat de betichte Marijke voor het Vlaams belang stemde...

Dus, stop eens met onzinnige praat verkopen. Bekijk de feiten.
Jan toch, als u dat kon bewijzen had u me al lang met linken naar mijn oren geslagen. Helaas is uw geheugen nu niet bepaald een objectief criteria. Hadden we het niet over politici en het Hof of gaat ge er seffens nog Jef Klak bijsleuren. Dan komt u ongetwijfeld wel ooit eens bij het VB terecht. Je antwoordt trouwens op de verkeerde vraag. De vraag waarom ze de zogenaamde link naar het belang bij de VRT slechts eenmaal vermeld hebben? Vreemd, zeer vreemd.

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 april 2006 om 23:22.
Jakko is offline  
Oud 16 april 2006, 23:18   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wie is er al jaren onverschillig terwijl er al evenveel jaren geklaagd wordt over deze toestanden?

Wie bleef maar volhouden dat het slechts een subjectief onveiligheidsgevoel was waar geen reden voor bestond?

Wanneer werd er ook weer beweerd dat Brussel centraal het veiligste station ter wereld is?

En nu zijn WIJ plots de onverschilligen?

Ze moeten maar durven, de ongewassen smeerlappen!
Oud 16 april 2006, 23:19   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan toch, als u dat kon bewijzen had u me al lang met linken naar mijn oren geslagen. Helaas is uw geheugen nu niet bepaald een objectief criteria. Hadden we het niet over politici en het Hof of gaat ge er seffens nog Jef Klak bijsleuren. Dan komt u ongetwijfeld wel ooit eens met het VB terecht. Je antwoord trouwens op de verkeerde vraag. De vraag waarom ze de zogenaamde link naar het belang bij de VRT slechts eenmaal vermeld hebben?
Dus u ontkent dat de zaakvoerder heeft verklaard dat er verteld werd dat de betichte Marijke voor het Vlaams Belang stemde bijvoorbeeld?

Weet u het heel zeker?
Oud 16 april 2006, 23:26   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan toch, als u dat kon bewijzen had u me al lang met linken naar mijn oren geslagen. Helaas is uw geheugen nu niet bepaald een objectief criteria. Hadden we het niet over politici en het Hof of gaat ge er seffens nog Jef Klak bijsleuren. Dan komt u ongetwijfeld wel ooit eens bij het VB terecht. Je antwoord trouwens op de verkeerde vraag. De vraag waarom ze de zogenaamde link naar het belang bij de VRT slechts eenmaal vermeld hebben?
De enige wiens geheugen geen objectief criteria is, is
dat van jou, ventje.

Ik sla veel op maar lang niet alles en zo zullen er wel meer zijn.

De politici dekken wat de koning doet en de koning was daar omdat ook hij ervan overtuigd was dat 'extreem rechts' achter de zaak zat. Of denk jij nu echt dat hij er uitgerekend die zaak uitkoos om Naima te steunen?

Blijf toch niet zeuren vent als je er toch niets over weet en zelf niet kan bewijzen wat jij je in je kop haalt.
Oud 16 april 2006, 23:28   #155
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus u ontkent dat de zaakvoerder heeft verklaard dat er verteld werd dat de betichte Marijke voor het Vlaams Belang stemde bijvoorbeeld?

Weet u het heel zeker?
Is die zaakvoerder politieker? Jantje toch, beschamend. Gelieve het onderwerp te blijven volgen. Als u er seffens Jan Klak bijsleurt zal u vroeg of laat u gelijk wel halen. Waar heb ik ontkend trouwens? Noch politici noch het Hof hebben extreem-rechts of het VB beschuldigd. Enkel dat heb ik beweerd. Is Marijke nu de dader of wat wil u nu bewijzen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 april 2006 om 23:30.
Jakko is offline  
Oud 16 april 2006, 23:41   #156
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De enige wiens geheugen geen objectief criteria is, is
dat van jou, ventje.

Ik sla veel op maar lang niet alles en zo zullen er wel meer zijn.

De politici dekken wat de koning doet en de koning was daar omdat ook hij ervan overtuigd was dat 'extreem rechts' achter de zaak zat. Of denk jij nu echt dat hij er uitgerekend die zaak uitkoos om Naima te steunen?

Blijf toch niet zeuren vent als je er toch niets over weet en zelf niet kan bewijzen wat jij je in je kop haalt.
Met dit verschil dat ik mijn beweringen kan staven en niet op het geheugen van anderen moet vertrouwen. Alles is terug te vinden m.a.w. perfect te bewijzen. Ik wacht nog steeds op die linken en neem hier toch een vrij behoorlijk risico me belachelijk te maken tegen die overmacht, Knuppel? Probeer het eens met google. Dat doen er ook velen maar wat er niet is, kan je niet hard maken. Komt volgende tekst je bekend voor?
http://www.hansverreyt.org/LN.php?id=195

Laatst gewijzigd door Jakko : 16 april 2006 om 23:57.
Jakko is offline  
Oud 17 april 2006, 00:15   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat BEWIJZEN jouw dan links dan volgens jou?

Dat extreem rechts NIET geviseerd werd in de zaak Remmery?

En waarom ga je die links nergens anders zoeken dan op websteks van het VB of VB-ers?

Ik heb al gekeken of ikzelf niks heb opgeslagen maar blijkbaar intereseerde me die zaak daar niet genoeg voor. Iets wat ze nu nog niet doet.

Loop naar de hel met jouw koning en jouw politici. Dat ze zich nog maar eens lekker populair maken door te gaan doen wat de ouders van Joe vroegen om vooral niet te doen. Zever er voor mij part nog tot morgenvroeg op los.
Jij denkt erover wat jij wil en ik wat ik wil en dat zal zeker niet hetzelfde zijn.
Knuppel is offline  
Oud 17 april 2006, 00:37   #158
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Met het weinige wat we weten kunnen we onmogelijk oordelen of de omstaanders laf of onverschillig zijn geweest. Kardinaal Daneels kan het dus zeker ook niet weten, tenzij hij magische gaven geeft.
Flippend Rund is offline  
Oud 17 april 2006, 01:51   #159
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Aan JvdB: Over het moorden van de katholieke kerk uit naam van het geloof:

Citaat:
Tot de vijfde kruistocht werd opgeroepen tijdens een kerkvergadering in 1215 waar meer dan 1000 afgezanten van vorsten, bisschoppen en andere belangrijke figuren aanwezig waren. Paus Innocentius III verwachte dan ook dat de Europese vorsten eendrachtig het kruis weer op zouden nemen, maar dit gebeurde niet. Daarop liet de paus een groot aantal kruispredikers Europa doorsturen om de nieuwe strijd te verkondigen. Het doel was Jeruzalem.

Uiteindelijk werd Damiate ingenomen, belangrijk voor de Sultan.
Toen Damiate was gevallen wilde de Egyptische sultan de stad wel ruilen voor Jeruzalem. De kruisvaarders hadden wel oren naar dit voorstel (omdat het uiteindelijke doel bereikt zou zijn.) maar het mocht niet zo zijn. Jeruzalem moest worden ingenomen met het zwaard zo verordineerde de pauselijke afgezant.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 17 april 2006, 07:03   #160
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Aan JvdB: Over het moorden van de katholieke kerk uit naam van het geloof:
Kunt u bij dat citaat ook een bronvermelding geven?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be