![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of ben jij die in quarantine moet geplaatst worden??
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#143 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk dat we gaan moeten wachten tot de daders het nog eens doen voor ze gevat worden. De overheid lijkt er niet erg op gebrand om ze te pakken. De blunders lijken me iets te ver gaan om echt te zijn. Wellicht volgen de omstaanders bij een nieuwe moord dan de raad van de kardinaal op en slaan ze dat krapuul halfdood.
|
![]() |
![]() |
#144 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Robotfoto ![]() ![]() Vreemd: men noemt het een robotfoto, maar het is geen foto, het is een tekening (links). Kan men met de moderne stand van de technologie geen robotfoto's maken die er als echte foto's zouden uitzien (rechts)? Elke gelijkenis tussen beide voorbeelden is uiteraard louter denkbeeldig, toevallig en vergezocht, op de drie eerste letters na. In nieuwsgroep be.politics schrijft de Mechelse neuropsycholoog Leon Volders: Zo ziet een robotfoto er dus uit in de 21ste eeuw. Hoge technologie is er blijkbaar niet aan besteed. De tekenaar is ongetwijfeld geen laureaat met een eerste prijs van de academie. Maar dit onding een 'foto' noemen is wel het ergste dat men ooit de semantiek heeft aangedaan. Ik ken in mijn buurt een tiental allochtonen die op basis van deze summiere tekening meteen kunnen worden opgepakt. Enfin, niet alleen op basis van deze tekeningen. Doet me denken aan de "robotfoto's" van de bende van Nijvel. Die leken ook geplukt uit een tekenstrip van Urbanus. [...] |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als er teveel mensen zijn die niet willen dat de daders gepakt en gestraft worden zullen ze zeker vrij rond blijven lopen. Ze zullen dan voorlopig hun gezicht niet laten zien op dat station - maar ze zullen elders loeren op hun slachtoffers. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men de verdachte herkent, de identiteit gaat aangeven bij de politie, dat je iemand daarom van moord beschuldigt. Dat is het werk van de rechters. Maar zoals uit de antwoorden van Lincoln duidelijk blijkt: de allochtonengemeenschap heeft totaal geen burgerzin. Liever lopen ze nog met moordenaars in hun midden, zolang het maar "hun" moordenaars zijn zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#148 |
Gouverneur
|
![]() Ik zat dat gisterenavond ook te denken. In ter zake kwam iemand uitleggen waarom de genomenbeelden niet goed waren.
- camera's niet goed opgesteld en in tegenlicht: welke idioten hebben ze zo gehangen en waarom werden ze dan in godsnaam al lang niet verplaatst ? - opslag op veel gebruikte video banden: hoeveel kost een server om beelden op te slaan ? - de personen in beeld bewegen: als je op de autostrade aan zeg maar 180 per uur rijdt nemen ze haarscherpe foto's van je nummerplaat, dat gaat blijkbaar niet in een station waar dagelijks duizenden mensen passeren en er regelmatig overvallen gebeuren. Anderzijds zie je op de camera duidelijk dat die mannen daar wat staan te lanterfanten. Niemand staat toch zonder doel een halve dag in het station om de reizigers te observeren. Die mannen waren daar duidelijk met het plan om iemand te beroven. De veiligheidsdiensten moeten die mannen dus dikwijls gezien hebben. Bovendien, ik kan me zo indenken dat de daders niet aan hun proefstuk zijn. Het gaat toch niet telkens om andere daders, het moet een beperkt aantal personen zijn, anders moeten we geloven dat inderdaad veel allochtonen in de misdaad zitten. Daarom versta ik niet dat als iemand naar de monitoren van die camera's kijkt, hij niet plots zegt tegen zijn collega's: "Weet je nog dat oud vrouwtje dat vorige week viel en zwaar gekwetst werd toen twee mannen haar handtas roofden ? " "Wel, die mannen staan daar terug ". Een ploeg zenden, oppakken en lap de overvallen op reizigers dalen met zeg, 10%. Denk ook op het ontradend effect als ze dat een paar keer doen. Als ik op dat idee kom, waarom dan de politie niet ? Onverschilligheid ? Niet mogen ? Niet willen ? Pure dommigheid ? Er zit een reukje aan gans deze zaak, het lijkt wel of de politie niet geïnteresseerd is in de daders van muggins, ook al door het feit dat ze de beelden pas na een week wilden vrijgeven onder druk van de publieke opinie. Hier zien we op TV documentaires als "Patrouille", die de kijker de indruk moeten geven dat de politie goed werk levert. In Nederland en de rest van Europa hebben ze programma's zoals "Opsporing Verzocht", wat blijkbaar goede restultaten oplevert om misdadigers op te sporen. Waarom kan dat in het buitenland en bij ons niet ? Het lijkt wel een komplot van de gerechtelijke diensten om de daders buiten schot te houden en de slachtoffers in de kou te laten. "There is something rotten...." |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het debacle ABX/Schouppe zou nog eens € 1,2 miljard kosten. Maar een deftige camera op één van de drukste plaatsen kon er niet af ! |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ms/index.shtml
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 april 2006 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wellicht.
Maar het resulaat is ondertussen maar mooi hetzelfde: de roofdieren die we in de hal van het CS op zoek naar een prooi zagen, lopen na tien dagen media-aandacht nog steeds zo vrij als een vogeltje rond. Geen beroepsgangsters die alle mogelijkheden hebben om zich te verbergen of om naar Barbados te trekken, neen, jonge gasten met ouders, nonkels en tantes, buren, vrienden etc. En niemand die het de moeite vindt om eens belletje naar het gerecht te doen... Laatst gewijzigd door baarle : 21 april 2006 om 09:35. |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ms/index.shtml
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Radionieuws 11.00h: de SCHERPE beelden van City2 worden NIET vrijgegeven!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben de pastoors moeten oproepen om toch maar Dutroux en zijn kornuiten aan te geven? Moeten de pastoors oproepen om toch maar naar verdwenen kinderen te gaan zoeken?
|
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() Hoe, ik heb daarjuist het tegengestelde gehoord dat staat ook op pagina nieuws van de vrt??
#159 |
|
![]() .....het is nooit goed. nu de allochtone gemmenschap duidelijk tonen dat zij solidair zijn , neen zeggen de blokbeesten weer, het is dit, en het is dat,en zij dit en zus dat.......pfffff
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe die zullen worden vrijgegeven zijn de ONSCHERPE beelden aan de uitgang van het station. De SCHERPE beelden uit het koopcentrum waarbij ook nog anderen staan, worden NIET vrijgegeven. (men zou wel eens iemand kunnen herkennen zeker?)
|
![]() |