Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 19 mei 2006, 07:24   #141
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MixMasterMike Bekijk bericht
Mijn reactie zal kort zijn, omdat het al redelijk laat is. Op één iets wil ik nog reageren, de rest van mijn reactie zal voor één van de volgende dagen zijn. Ik beschouw VB'ers en mensen die op het VB stemmen zeker niet als krapuul, ik heb er zelfs respect voor. Ik neem wel afstand van hun standpunten. Maar nogmaals, het is maar hoe je het bekijkt.
Daar zeg je iets...het is maar hoe je het bekijkt, maar toestanden altijd vanuit dezelfde paarse kant bekijken...je ziet waar het toe leidt.
Ik probeer ook nog dagelijks in alle mensen het goede te zien en te zoeken.
Had je mijn dag gisteren beleeft (zowel op werk als in weg naar huis), had je waarschijnlijk wel even anders gereageerd. En zo'n dagen maak ik elke dag mee, je zou er voor minder de brui aan geven soms. Als je ziet hoe onze hulpverleners in alle mogelijke en onmogelijke omstandigheden proberen om jongeren (alloch- en autochtoon) op het rechte pad te houden. Terwijl ze buiten komen, en gelijk terug hervallen in oude patronen.
Wij hebben het hier inderdaad goed, hebben allemaal een dak boven ons hoofd, of toch de meeste, hebben werk (of vervangingsinkomen) en bijna alle mensen, of ze nu Vl.Bel. stemmen of VLD of SPA of wat dan ook, klagen en zagen verschrikkelijk hard. Maar ik raad al de mensen aan, die zo afgeven op een Vlaams Belang, eens in het werkveld te gaan staan, en dan nog eens "eerlijk" de hand op het hart te leggen, en dan nog eens te zeggen dat er in ons lang GEEN probleem is. En ik ben geen straathoekwerker met extreem linkse gedachten. Hoe moeten mensen als wij onze job doen soms? Wij voelen ons soms net Don Quichote, wij vechten ook tegen windmolens...
En ook al kaart ik aan dat wij met een fundamenteel probleem zitten in dit land, toch blijf ik met een enorme gedrevenheid verder doen en zet ik alles op alles met de jongeren waar ik mee te maken heb, 1 kerel/meiske dat het inziet dat het ook zonder crimineel gedrag gaat, is 1 probleem voor de maatschappij minder, en is iemand die misschien dan toch nog een kans maakt op een goed leven in onze maatschappij.
Duupje is offline  
Oud 19 mei 2006, 07:49   #142
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Maar ik raad al de mensen aan, die zo afgeven op een Vlaams Belang, eens in het werkveld te gaan staan, en dan nog eens "eerlijk" de hand op het hart te leggen, en dan nog eens te zeggen dat er in ons lang GEEN probleem is.
[FONT=Arial][SIZE=2]Dat is juist 1 vd propaganda technieken van het VB "wij tegen zij" "zwart wit" De wereld is niet zo . Ik denk dat er niemand is in belgie die ontkent dat belgie problemen heeft . Waar er wel verschillen zijn is de graad van de problemen. [/SIZE]

Citaat:
En ik ben geen straathoekwerker met extreem linkse gedachten. Hoe moeten mensen als wij onze job doen soms? Wij voelen ons soms net Don Quichote, wij vechten ook tegen windmolens...
[SIZE=2]Join the club, ik voel dat ook en werk als informaticus, dat is leven zou ik denken. [/SIZE]
Citaat:
En ook al kaart ik aan dat wij met een fundamenteel probleem zitten in dit land, toch blijf ik met een enorme gedrevenheid verder doen en zet ik alles op alles met de jongeren waar ik mee te maken heb, 1 kerel/meiske dat het inziet dat het ook zonder crimineel gedrag gaat, is 1 probleem voor de maatschappij minder, en is iemand die misschien dan toch nog een kans maakt op een goed leven in onze maatschappij.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 19 mei 2006 om 07:50.
k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:03   #143
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Daar zeg je iets...het is maar hoe je het bekijkt, maar toestanden altijd vanuit dezelfde paarse kant bekijken...je ziet waar het toe leidt.
Ik probeer ook nog dagelijks in alle mensen het goede te zien en te zoeken.
Had je mijn dag gisteren beleeft (zowel op werk als in weg naar huis), had je waarschijnlijk wel even anders gereageerd. En zo'n dagen maak ik elke dag mee, je zou er voor minder de brui aan geven soms. Als je ziet hoe onze hulpverleners in alle mogelijke en onmogelijke omstandigheden proberen om jongeren (alloch- en autochtoon) op het rechte pad te houden. Terwijl ze buiten komen, en gelijk terug hervallen in oude patronen.
Wij hebben het hier inderdaad goed, hebben allemaal een dak boven ons hoofd, of toch de meeste, hebben werk (of vervangingsinkomen) en bijna alle mensen, of ze nu Vl.Bel. stemmen of VLD of SPA of wat dan ook, klagen en zagen verschrikkelijk hard. Maar ik raad al de mensen aan, die zo afgeven op een Vlaams Belang, eens in het werkveld te gaan staan, en dan nog eens "eerlijk" de hand op het hart te leggen, en dan nog eens te zeggen dat er in ons lang GEEN probleem is. En ik ben geen straathoekwerker met extreem linkse gedachten. Hoe moeten mensen als wij onze job doen soms? Wij voelen ons soms net Don Quichote, wij vechten ook tegen windmolens...

Wel ik kan u daarop enkel gelijk geven u zit dan ook in het werkveld en ziet die dingen gebeuren. Ik ben ook geen straathoekwerker maar heb in een werkveld gestaan met jongeren veelal uit kansarme Antwerpse gezinnen. Allemaal blank en het VB is hun held. En ik snap echt wat je bedoelt. Ik ben altijd blijven beweren dat er echt goede gasten tussen zaten ook maar eerlijk is eerlijk 't was één voor één krapuul. Het is door die gasten dat ik weet dat het VB mensen misleid. Hoe lager aan de sociale ladder je zit hoe gevoeliger je bent voor het criminele millieu en daar komt geen religie of kleur aan te pas.

Na de moord op Joe van Holsbeek hoorde ik dat de daders marokanen-kleren droegen. Daar klopt totaal niks van die marokanen immiteren gewoon ons krapuul. Die gasten waar ik mee werkte liepen er ook zo bij en daar zat nu eens geen enkele kerel van vreemde origine tussen.
Bazilfunk is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:10   #144
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy Bekijk bericht
het is "veroordeeld".
met een "d" dus, in dit geval.
dank je voor de zeer leerrijke toelichting
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:15   #145
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Wat hebben de kinderen in afrika te maken met de onafhankelijkheid van vlaanderen? Wij kunnen de wereld niet verbeteren, we zijn niet verantwoordelijk voor alle miserie in de wereld. Wat wij wel kunnen is dit land beschermen. Ik zou nooit een allochtoon in elkaar slagen en hem ook nooit makkak noemen. Maar men moet eerlijk durven zijn, op dit moment zijn we volgeboekt. De allochtonen passen zich ook totaal niet aan in onze maatschappij. Ze lappen onze normen en waarden aan hun laars. Ga de straat op en je kan dat niet ontkennen. Ergens ben jij ook rascist want je haat het rechtse denken. 25% van de vlaamse kiezers zijn voor jou krapuul. Het is niet omdat je de oorlog zou hebben meegemaakt dat je niet rechts kan zijn. Het Nazisme en Hitler is verfoeilijk en iets uit een ver verleden. Ook VB-kiezers vinden dat. Waarom deze mensen dan altijd van fascisme beschuldigen. Het zijn zogezegd allemaal halve skinheads, terwijl ikzelf nog nooit een echte skinhead ben tegengekomen. Het gaat allang niet meer over de joden want die hebben zich aangepast. Maar je kan toch moeilijk ontkennen dat we in dit land een probleem hebben met allochtonen? En waarom weigert de politiek hier iets aan te doen en maakt ze het VB hierdoor alsmaar groter. Verstopt men zich niet achter de democratie en het politiek correct denken om alzo de problemen niet te hoeven op lossen? Indien men zoveel energie zou steken in het oplossen van de problemen als men steekt in het demoniseren van het VB. Zou het VB geen reden tot bestaan hebben.
goed gezegd
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:24   #146
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
[FONT=Arial][SIZE=2]Dat is juist 1 vd propaganda technieken van het VB "wij tegen zij" "zwart wit" De wereld is niet zo . Ik denk dat er niemand is in belgie die ontkent dat belgie problemen heeft . Waar er wel verschillen zijn is de graad van de problemen. [/SIZE]

[SIZE=2]Join the club, ik voel dat ook en werk als informaticus, dat is leven zou ik denken. [/SIZE]
open uw ogen, overal is het zij tegen wij. de mensen doen niks anders dan de schuld op een ander steken, het is altijd gemakkelijker om iemand aan te vallen dan om in een spiegel te kijken en daar gaat het nu juist om. de zogezegde politieke correcten doen niks anders dan de schuld bij het VB leggen maar vergeten zelf in de spiegel te kijken.

by the way overal zijn er problemen in de wereld en overal word er een zwart wit beeld opgetrokken.
Ga de vuurhaarden maar eens allemaal af en kom dan eens zeggen dat hier geen zwart wit beelden zijn. het is overal wij en zij.
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:34   #147
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wel ik kan u daarop enkel gelijk geven u zit dan ook in het werkveld en ziet die dingen gebeuren. Ik ben ook geen straathoekwerker maar heb in een werkveld gestaan met jongeren veelal uit kansarme Antwerpse gezinnen. Allemaal blank en het VB is hun held. En ik snap echt wat je bedoelt. Ik ben altijd blijven beweren dat er echt goede gasten tussen zaten ook maar eerlijk is eerlijk 't was één voor één krapuul. Het is door die gasten dat ik weet dat het VB mensen misleid. Hoe lager aan de sociale ladder je zit hoe gevoeliger je bent voor het criminele millieu en daar komt geen religie of kleur aan te pas.

Na de moord op Joe van Holsbeek hoorde ik dat de daders marokanen-kleren droegen. Daar klopt totaal niks van die marokanen immiteren gewoon ons krapuul. Die gasten waar ik mee werkte liepen er ook zo bij en daar zat nu eens geen enkele kerel van vreemde origine tussen.
ik heb het belangrijkste van je post in het vet aangeduid.
Het is een feit dat kennis leid tot een grotere verdraagzaamheid en tolerantie en een grotere weerstand tegen criminaliteit maar er is nog een belangrijke factor die we hierin vergeten. En dat is de ongelijkheid inzake status van wat men in het leven doet als werk.
Waarom word enkel kennis beloond met hoge lonen en hard werken niet?
Waarom is de status van een arbeider een stuk minder als die van een directeur??
het zijn deze feiten waardoor mensen zich machteloos en depressief gaan voelen. ik pleit dan ook om meer te gaan naar een systeem waar ook hard werken word beloond met een hoog loon en dat diegene die enkel met hun handen kunnen werken ook op die manier aan een hoge status kunnen geraken. Want voor mij is een arbeider evenveel waard als mens dan een topmanager van een mega bedrijf.
maar het is dus ook dat onderwijs en kennis sowieso belangrijke factoren zijn als het gaat over criminaliteit en fundamentalisme.
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:37   #148
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
In het programma "de zevende dag" laat men 2 alliochone politiekers aandraven van CD&V en sp-a die beiden het Vlaams Belang willen afschaffen. Later in het programma weer allochtonen van één of andere organisatie zeggen hetzeflde. Vlaams Belang voorzitter Van Hecke kan en mag hier niet op reageren want word anders weer eens voor rascist versleten.
Wel, 30% van de vlamingen nemen dit niet en hun aantal zal alleen nog maar stijgen. Dit omdat wij een volk zijn dat door de eeuwen heen door zowat iedereen bezet en onderdrukt is geweest. De vlaming laat zich niet meer de wet opleggen door afgevaardigden van minderheden.
Vooral niet als deze afgevaardigden blijven verklaren dat zij niet willen praten met het Vlaams Belang of anders gezegd 30% van de vlamingen.
Dezelfde minderheid die wereldwijd bekend staat om zijn terrorisme en zijn duivelse religie met name Islam.
Wil men het rechtse gedachtengoed bestrijden is men danig verkeerd bezig. Zorg dat de problemen van Uw minderheid eerst worden opgelost en praat met de grootste partij van Vlaanderen. Door de Vlaming van faschisme te beschuldigen gaat men dit niet oplossen maar alleen maar aanwakkeren.
Jullie zijn ook een minderheid, hè. Niet overdrijven.
Hans1 is offline  
Oud 19 mei 2006, 09:40   #149
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
open uw ogen, overal is het zij tegen wij. de mensen doen niks anders dan de schuld op een ander steken, het is altijd gemakkelijker om iemand aan te vallen dan om in een spiegel te kijken en daar gaat het nu juist om. de zogezegde politieke correcten doen niks anders dan de schuld bij het VB leggen maar vergeten zelf in de spiegel te kijken.
Niet waar hoor, ja ze doen dat ten dele ook, maar niet constant zoals het VB. En de schuld word in sommige gevallen bij het VB gelegd bij andere niet.

Citaat:
by the way overal zijn er problemen in de wereld en overal word er een zwart wit beeld opgetrokken.
Ga de vuurhaarden maar eens allemaal af en kom dan eens zeggen dat hier geen zwart wit beelden zijn. het is overal wij en zij.
Ja en? Het is niet omdat iemand anders dezelfde fout doet dat wij dit ook moeten doen he?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 10:01   #150
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet waar hoor, ja ze doen dat ten dele ook, maar niet constant zoals het VB. En de schuld word in sommige gevallen bij het VB gelegd bij andere niet.

Ja en? Het is niet omdat iemand anders dezelfde fout doet dat wij dit ook moeten doen he?
maar jullie doen het verdomd zelf (jullie = tegenstanders van het VB)
Jullie scheren alle kiezers en leden van het VB over 1 kam, jullie zeggen dat heel het programma van het VB racistisch is op basis van een paar twistpunten die in mijn ogen niks te maken hebben met racisme.
jullie schuiven de schuld voor alles wat misloopt in deze samenleving in de schoenen van het VB in plaats van eens een spiegel voor te houden.
Jullie wensen niet samen te werken met het VB ondanks de hoge kiesuitslag van het VB en een duidelijk signaal van een groot deel van de bevolking.
jullie ondermijnen de democratie met het schrijven van nieuwe wetten om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen.
jullie doen niks anders dan het beledigen, vernederen, bedreigen en negeren van bijna een kwart van de bevolking in vlaanderen.

dus kom niet af dat het VB alles in wij en zij zet daar jullie enkel hetzelfde doen.

de macht van het VB ligt in de onkunde en het fundamentalisme van de andere partijen.

zoals ik al dikwijls heb gezegd had men het VB in de jaren 80 eens mee opgenomen in een regering toen ze niet groter waren dan groen of spirit nu dan was hun macht nooit zo groot geworden maar jullie onkunde en haat tegenover een kleine vorm van nationalisme heeft het VB juist groot gemaakt en zal nog blijven groeien want jullie zijn niet van plan het roer om te gooien nog zijn jullie in staat om iets te doen aan de werkelijke problemen van dit land. het is altijd gemakkelijker om de schuld bij het VB te leggen en deze partij aan te vallen en de moeite die men hiervoor doet is enorm,als men maar eens een fractie van die moeite zou nemen om zich te verzetten tegen de corrupte waalse ps of de grote criminaliteit in dit land en de jongeren problematiek dan zouden er al wonderen worden verricht maar neen, men steekt liever de energie in het vernietigen van een politieke tegenstander en dan vraagt men zich af waar de mensen het idee vandaan halen dat verhofstad en co enkel uit zijn op macht.
ze verloochenen hun eigen familie en bevolking om een zitje in het parlement te kunnen behouden. jullie zijn de grondleggers naar een nieuwe alleenheerschappij aan het worden want voor alles en nog wat maken jullie nieuwe wetjes om anders denkende te verwijderen en te vervieden uit onze samenlevign.
in vele opzichten zijn jullie dus gelijk aan de methodes van het nazi regime indertijd. het enige wat nog ontbreekt is een moord op een VB lid, een holocaust en martelingen tegen anders denken maar voor de rest zijn jullie goed op weg om hetzelfde landschap te maken van voor WO 2 en deze keer gebeurt het onder het mom van politiek correct denken al waren de aanhangers van hitler ook overtuigd van hun rechtvaardigheid in hun idealogie.
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 10:29   #151
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij moet jezelf eens wat beter in de spiegel bekijken. Wat betreft mensenhaat zul je dan iemand te zien krijgen die, wat mensenhaat, de kroon spant.
Of zijn alleen degene die jouw rode reet likken 'mensen' en al de rest monsters?
Knuppel, je verliest je tijd
luc broes is offline  
Oud 19 mei 2006, 10:30   #152
k9

Standaard

Citaat:
maar jullie doen het verdomd zelf (jullie = tegenstanders van het VB)
Laatste keer dat ik keek was ik nog maar 1 persoon

Citaat:
Jullie scheren alle kiezers en leden van het VB over 1 kam,
Sommige ja, andere nee. Weeral zo'n VB propaganda punt, ik herhaal de wereld is niet zwart wit, het is niet VB tegen de rest van belgie zoals ze je willen doen geloven.

Citaat:
jullie zeggen dat heel het programma van het VB racistisch is op basis van een paar twistpunten die in mijn ogen niks te maken hebben met racisme.
Er staan idd voor mij nog racistische standpunten in hun programma nu, en zoals ik al zei, sommige zeggen dit andere niet.

Het gaat hem trouwens over meer dan dit, een partij is meer dna louter zijn standpunten. Al de mandaterissen die tot de partij horen zijn er ook deel van, en je kan niet beweren dat ze geen racistische dingen zeggen he.?

Citaat:
jullie schuiven de schuld voor alles wat misloopt in deze samenleving in de schoenen van het VB in plaats van eens een spiegel voor te houden.
Onzin , zoals ik al zei bepaalde problemen zijn idd verbonden aan het VB anderen niet.

Citaat:
Jullie wensen niet samen te werken met het VB ondanks de hoge kiesuitslag van het VB en een duidelijk signaal van een groot deel van de bevolking.
Hoeveel mensen er op een partij stemmen maakt niet uit, in een democratie moet je een meerderheid hebben om te regeren.

Het standpunt van het VB is te extreem om hen met andere partijen een coalitie te laten vormen. Komt daarbij dat het VB ZELF zegt dat ze geen compromissen zullen sluiten en het is het VB zelf dat zich uitsluit van een coalitie.

Weeral VB propaganda, het is niet om je een grote of zelf de grootste partij bent dat je automatisch in de regering komt genoeg voorbeelden daarvan te vinden in de belgische politiek.

Citaat:
jullie ondermijnen de democratie met het schrijven van nieuwe wetten om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen.
Onzin nieuwe wetten die racisme aanpakken. Indien je dit echt gelooft, waarom zit er dan nog geen enkele VB'er achter de tralies? Weeral VB propaganda.

Citaat:
jullie doen niks anders dan het beledigen, vernederen, bedreigen en negeren van bijna een kwart van de bevolking in vlaanderen.
Sommige ja, en dat zijn de domme, andere niet.

Citaat:
dus kom niet af dat het VB alles in wij en zij zet daar jullie enkel hetzelfde doen.
Ik niet, vele andere ook niet, maar blijkbaar mis je die allemaal.

Citaat:
de macht van het VB ligt in de onkunde en het fundamentalisme van de andere partijen.
Ten dele ja. Vind je dan niet raar dat je op hen stemt, ik stem op politieke partijen om hun goed programma, niet omdat de anderen niks voorstellen.

Citaat:
zoals ik al dikwijls heb gezegd had men het VB in de jaren 80 eens mee opgenomen in een regering toen ze niet groter waren dan groen of spirit
En toen zelfs hun stanpunten op paier nog racistisch waren? Nee dank U ik wil geen herhaling van in nederland waar er 2 jaar geen bestuur is geweest.

Citaat:
nu dan was hun macht nooit zo groot geworden maar jullie onkunde en haat tegenover een kleine vorm van nationalisme heeft het VB juist groot gemaakt en zal nog blijven groeien want jullie zijn niet van plan het roer om te gooien nog zijn jullie in staat om iets te doen aan de werkelijke problemen van dit land.
Die jullie steekt me echt tegen, gebruik dat AUB in de volgende post niet meer. Dit is ene forum voor discussies, niet om partij propaganda te posten.

Citaat:
in vele opzichten zijn jullie dus gelijk aan de methodes van het nazi regime indertijd. het enige wat nog ontbreekt is een moord op een VB lid, een holocaust en martelingen tegen anders denken maar voor de rest zijn jullie goed op weg om hetzelfde landschap te maken van voor WO 2 en deze keer gebeurt het onder het mom van politiek correct denken al waren de aanhangers van hitler ook overtuigd van hun rechtvaardigheid in hun idealogie.
dat is een goede. Het arme VB niks gedaan (buiten dan veroordeeld worden, en een heleboel andere feiten)

De brainwashing zit diep he?

k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 11:56   #153
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Laatste keer dat ik keek was ik nog maar 1 persoon

u bent een individu die tot de groep van jullie hoort

Sommige ja, andere nee. Weeral zo'n VB propaganda punt, ik herhaal de wereld is niet zwart wit, het is niet VB tegen de rest van belgie zoals ze je willen doen geloven.

niemand doet mij iets geloven, ik ben helemaal niet het blinde schaap dat alles als waarheid aanneemt wat 1 partij beweert. Maar u kunt niet ontkennen dat de media verre van objectief is.
En ik vraag me dan wie het meest propaganda gebruikt?

Er staan idd voor mij nog racistische standpunten in hun programma nu, en zoals ik al zei, sommige zeggen dit andere niet.

Het gaat hem trouwens over meer dan dit, een partij is meer dna louter zijn standpunten. Al de mandaterissen die tot de partij horen zijn er ook deel van, en je kan niet beweren dat ze geen racistische dingen zeggen he.?

Dat er een aantal twistpunten zijn zal ik niet ontkennen maar is het niet zo dat een partij ook al zit ze in de meerheid niet per definitie zomaar alle partijpunten kan waarmaken?
waarom zo agressief doen tegen het VB wetende dat men voor de twistpunten toch nooit een meerderheid zal halen in het parlement en dus niet kunnen worden doorgevoerd.
ik denk dat vele politiekers soms hun boekje te buiten gaan. Degucht en nog vele andere hebben ook straffe uitspraken achter de rug en om het even internationaal te bekijken, moet je zeggen dat Bush en co de grootste racisten op deze planeet zijn dan?
Maar het is inderdaad een feit dat het VB een aantal leden op het matje moet roepen en eens goed kijken welke personen zich opgeven als kandidaat voor verkiezingen.

Onzin , zoals ik al zei bepaalde problemen zijn idd verbonden aan het VB anderen niet.

geef eens een aantal voorbeelden die exclusief en enkel en alleen verbonden zijn met het VB zonder dat men de andere partijen daar mee kan in betrekken???,

Hoeveel mensen er op een partij stemmen maakt niet uit, in een democratie moet je een meerderheid hebben om te regeren.

het gaat hem niet om de meerderheid maar om het feit dat men bewust de mensen verplicht om niet samen te werken met het VB want anders volgen er sancties. het gaat er om dat men bewust een kwart van de bevolking zwart maakt als fascisten. en het feit dat men zelfs met mensen gaat samenwerking die in vele opzichten haaks staan op de partijprogramma van de andere en dit enkel om een meerderheid te kunnen halen tegen 1 partij daar gaat het om. want niet enkel verloochenen ze hun eigen achterban ze zijn gewoon ongeloofwaardig en onbetrouwbaar geworden. B-H-V heeft dit pijnlijk duidelijk gemaakt.

Het standpunt van het VB is te extreem om hen met andere partijen een coalitie te laten vormen. Komt daarbij dat het VB ZELF zegt dat ze geen compromissen zullen sluiten en het is het VB zelf dat zich uitsluit van een coalitie.

Dat het VB zichzelf dikwijls uitsluit is een terechte opmerking, ik persoonlijk vind ook dat het VB ook wat water bij de wijn mag doen om een compromis te bereiken en die is mogelijk maar ik denk dat de kloof bewust door vele mensen groot word gehouden.en niet enkel door VB leden.

Weeral VB propaganda, het is niet om je een grote of zelf de grootste partij bent dat je automatisch in de regering komt genoeg voorbeelden daarvan te vinden in de belgische politiek.

de grootste partij moet niet per definitie in de regering zitten maar het VB is altijd maar blijven groeien met de dingen die zij beweren. het is dus duidelijk dat een deel van de bevolking dit ook zo ziet en het gaat mij om het signaal dat word gegeven met de steeds groter wordende macht van het VB. men doet niks met deze signalen.anders zou men al lang werk gemaakt hebben van de criminaliteit,justitie, asiel en vreemdelingen beleid, jongeren problematiek en allochtonen en autochtonen problematiek maar nergens zie je echte vooruitgang en daar gaat het bij veel kiezers om. sommige stemmen blanco maar vele stemmen VB om dit signaal nog duidelijker te laten klinken maar ze worden niet gehoord en dan ben je verwonderd dat ziekelijk individuen soms doorflippen.

Onzin nieuwe wetten die racisme aanpakken. Indien je dit echt gelooft, waarom zit er dan nog geen enkele VB'er achter de tralies? Weeral VB propaganda.

omdat de punten van het VB niet zo racistisch zijn als je zelf wilt geloven.
vlamingen die voor hun eigen opkomen zijn racisten, andere groepen mogen naar hartelust haat verkondigen en dergelijke, voor hen zijn er duizenden exusen klaar, allochtoonse jongeren bendes die de boel kort en klein slaan omdat er een criminele allochtoon word opgepakt, of zoals in de rellen van frankrijk, hiervoor hebben we exuses klaar van och, het zijn toch arme dutskes die geen kansen krijgen, die een hard leventje hebben en zoveel van die zever maar van racisme tegenover het westen is er geen sprake.

Sommige ja, en dat zijn de domme, andere niet.

dank je dat je dit bevestigd en inderdaad u bent 1 van diegene die niet zo dom bent en ik respecteer uw mening zolang u respect hebt voor de mijne.
ik denk dat niemand echt volledig gelijk heeft, niet ik, niet jij, niemand.

Ik niet, vele andere ook niet, maar blijkbaar mis je die allemaal.

neen, ik mis ze niet, ik weet dat er genoeg mensen zijn van andere partijen die willen samenwerken maar tot nu hebben de kopstukken van alle partijen nog te veel macht over dit feit en samenwerking ligt nog niet voor de deur maar de wil van vele in de achterban is er wel zowel bij het VB en als bij de andere. ik kan me inbeelden dat vele ook niet alles juist vinden wat dewinter en co zeggen. zelf probeer ik naar zoveel mogelijke meningen te luisteren en proberen te zoeken naar rechtvaardige en gelijkwaardige oplossingen in een helaas ongelijke en onrechtvaardige wereld.

Ten dele ja. Vind je dan niet raar dat je op hen stemt, ik stem op politieke partijen om hun goed programma, niet omdat de anderen niks voorstellen.

ik heb geen stem met een 10 jarig contract aan een partij!
ik probeer zoveel mogelijk in eer en geweten mijn stem uit te brengen en in tegenstelling tot vele vind ik stemplicht een zeer goede zaak. ik vind mijn stem een heel belangrijk iets en het is een hele eer om te mogen stemmen iets waarvoor onze voorouders jaren voor hebben moeten vechten en wij zouden dit zomaar uit handen geven omdat we te lui zijn om misschien 1 keer per jaar zondags vroeger uit ons bed te moeten komen en in een rijtje te komen staan voor onze stem. neen ik sta met plezier op voor dit voorrecht en vrijheid. en ik stem ook niet altijd zomaar VB, ik kan me vinden in vele partijen, ikzelf vind milieu heel belangrijk dus in dit opzicht voel ik me aangetrokken tot groen, gelijkheid in lonen en dergelijke is voor mij ook belangrijk dus sp.a heeft ook wel iets, ik ben niet -gelovig maar bepaalde christelijke waarden en tradities mis ik wel in onze nieuwe dolgedraaide en egoistische samenleving, dus cdnv heeft ook wel iets.
wallonië vind ik een meerwaarde voor belgië met zijn mooie natuur en ik ben fier dat ik dit gebied als mijn land mag beschouwen ook al spreek ik de taal niet. enkel vind ik het jammer dat men zo weinig uit wallonië haalt door een slecht bestuur. maar de waalse mensen die ik tegenkom waar ik veel ga wandelen in de ardennen zijn vriendelijker dan vele van mijn buren dus ik ben zeker tegen opsplitsing van belgië

En toen zelfs hun stanpunten op paier nog racistisch waren? Nee dank U ik wil geen herhaling van in nederland waar er 2 jaar geen bestuur is geweest.

indien men geen samenwerking wilt met deze partij waarom dan niet de moeite doen om de problemen die zij aankaarten om deze aan te pakken en eens een aantal duidelijke positieve signalen te geven aan de autochtoonse bevolking met als boodschap we vergeten ook ons eigen niet???
men hoeft daarom geen holocaust te gaan beginnen maar simpele oplossingen.
harde aanpak criminaliteit, zware straffen voor zware feiten en geen verzachtende omstandigheden meer voor moordernaars en verkrachters
meer plaats maken om jonge criminelen op te sluiten en werk te maken van de jongeren problematiek.
de georganiseeerde misdaad hard aanpak en justitie hervormen zodat alles wat sneller gaat.geen oneindige mogelijkheden om in beroep te kunnen gaan. betere mogelijkheden voor politie en onderzoekers om aan bewijs te kunnen geraken.
hervorming van de wet op de privacy om criminelen beter te kunnen aanpakken.
meer blauw op straat, indien nodig het leger een blauw uniform geven en inzetten in probleemwijken zoals molenbeek..
hervorming van de sociale zekerheid en ziekenkas, gelijkere lonen en hard werken evenveel belonen als kennis.
en ga zo maar door

Die jullie steekt me echt tegen, gebruik dat AUB in de volgende post niet meer. Dit is ene forum voor discussies, niet om partij propaganda te posten.

ik probeer er op te letten maar er zijn er veel die niet zoals jij denken en enkel in wij en zij en die meer propaganda spuien als ik;

dat is een goede. Het arme VB niks gedaan (buiten dan veroordeeld worden, en een heleboel andere feiten)

heeft het VB geen zonden? dat heb ik nooit beweert maar alle partijen hebben hun fouten en ik ben de agusta affaire nog niet vergeten alsook andere belgische schandalen.

De brainwashing zit diep he?
ik ben helemaal nie gehersenspoeld. als je me wat beter zou kennen dan zou je dit helemaal niet zeggen,

en vooroordelen zijn gemakkelijk gemaakt hé, je kent mij niet, je kent niks van mijn principes en toch duw je me klakkeloos het hokje in van het VB.
is het niet zulk gedrag dat je net bij het VB veroordeeld?? van het is ene bruine dus het is een crimineel??
wat is het verschil met wat jij nu zelf zegt over mij, van je komt op voor het VB dus ben je maar gehersenspoeld ??
slegie is offline  
Oud 19 mei 2006, 13:39   #154
k9

Standaard

Citaat:
u bent een individu die tot de groep van jullie hoort

Helemaal niet, 9/10 van wat je hier verwijt aan "jullie" doe ik niet.

Citaat:
niemand doet mij iets geloven, ik ben helemaal niet het blinde schaap dat alles als waarheid aanneemt wat 1 partij beweert.

Raar dat je dan hier klakkelooos de VB propaganda overneemt, zelfs als het zo simpel te zien is dat die niet waar is.

Citaat:
Maar u kunt niet ontkennen dat de media verre van objectief is.

Nee ontken ik ook nergens.

Citaat:
En ik vraag me dan wie het meest propaganda gebruikt?

Maakt dat uit? Hier ging het over het VB, start een aparte discussie over de "rode" vrt als je wil hoor, hier ging het nu eenmaal over het VB

Citaat:
Dat er een aantal twistpunten zijn zal ik niet ontkennen maar is het niet zo dat een partij ook al zit ze in de meerheid niet per definitie zomaar alle partijpunten kan waarmaken?

Wel als je wil dat al de andere partijen zich aanpassen. Wat ze dus willen is dat wat de regering uitvoert HUN programma is, niks anders. Om het men hun woorden te zeggen "de eerste regering waar we inzitten is de laatste van belgie"

Andere partijen willen dit niet, er is geen comprmis mogelijk gevolg het VB zet zichzelf buiten de coalitie.

Citaat:
Maar het is inderdaad een feit dat het VB een aantal leden op het matje moet roepen en eens goed kijken welke personen zich opgeven als kandidaat voor verkiezingen.

Probleem natuurlijk is dat dit de top van de partij is. De winter bijvoorbeeld doet geregeld zo'n uitspraken, maar wie gaat de winter uit de partij zetten?

Citaat:
geef eens een aantal voorbeelden die exclusief en enkel en alleen verbonden zijn met het VB zonder dat men de andere partijen daar mee kan in betrekken???,

Je moet echt eens leren lezen, ik zeg nergens dat ze ENKEL verbonden zijn aan het VB . Als je een voorbeeld van dat wil, migranten een deel van de problemen daarmee is rechtsreeks te danken aan het VB.

Citaat:
het gaat hem niet om de meerderheid

ja daar ging het wel over, jij was bezig over de hoge kiesuitslag van het VB, wel dat maakt in een democratie niet alles uit. Je hebt een meerderheid nodig en het VB kan die niet bereiken, dus is het maar normaal EN democratisch dat ze niet meeregeren.

Citaat:
Dat het VB zichzelf dikwijls uitsluit is een terechte opmerking, ik persoonlijk vind ook dat het VB ook wat water bij de wijn mag doen om een compromis te bereiken en die is mogelijk maar ik denk dat de kloof bewust door vele mensen groot word gehouden.en niet enkel door VB leden.

Leterme heeft gesproken met hen en botste op dezelfde muur. Het VB zegt dit zelf al jaren dus ik zie niet in waarom ze plots van mening zouden veranderen.

Citaat:
de grootste partij moet niet per definitie in de regering zitten maar het VB is altijd maar blijven groeien met de dingen die zij beweren. het is dus duidelijk dat een deel van de bevolking dit ook zo ziet en het gaat mij om het signaal dat word gegeven met de steeds groter wordende macht van het VB.

Ja allemaal goed en wel, maar met wie gaan ze samenregeren? Geen enkele andere partij wil dit (en de schuld daarvan ligt vooral bij het VB zelf) . Wil je soms de andere partijen VERPLICHTEN om samen met het VB te regeren?

Citaat:
men doet niks met deze signalen.anders zou men al lang werk gemaakt hebben van de criminaliteit,justitie, asiel en vreemdelingen beleid, jongeren problematiek en allochtonen en autochtonen problematiek maar nergens zie je echte vooruitgang en daar gaat het bij veel kiezers om.

De huidige en veel van de vorige regeringen zijn daarmee bezig, maar jij verwacht een mirakeloplossing zoals het VB orakeld dat ze hebben. Wel die bestaan niet, sorry not going to happen.

Citaat:

sommige stemmen blanco maar vele stemmen VB om dit signaal nog duidelijker te laten klinken maar ze worden niet gehoord en dan ben je verwonderd dat ziekelijk individuen soms doorflippen.

tuurlijk het VB dat aan haatcampagne voert tegen allochtonen heeft natuurlijk niks te maken met een moordenraar die allochtonen afknalde. Nee het waren "de anderen" die niet in de haatcampagne volgde.

Citaat:
omdat de punten van het VB niet zo racistisch zijn als je zelf wilt geloven.

Ze zijn wel veroordeeld voor racisme. En dat is wat er op papier staat , wat er gezegd word is nog erger.

Citaat:
vlamingen die voor hun eigen opkomen zijn racisten, andere groepen mogen naar hartelust haat v....

Hou AUB op met zo'n speeches te voeren .

En wat je zegt is onzin, vlamingen mogen zonder probleem voor zichzelf opkomen ze moeten dat enkel doen ZONDER racisme.

Citaat:
dank je dat je dit bevestigd en inderdaad u bent 1 van diegene die niet zo dom bent en ik respecteer uw mening zolang u respect hebt voor de mijne.
ik denk dat niemand echt volledig gelijk heeft, niet ik, niet jij, niemand.

Oh nee dat geloof ik ook niet, alhoewel ik er dicht tegen komen

Citaat:
neen, ik mis ze niet, ik weet dat er genoeg mensen zijn van andere partijen die willen samenwerken maar tot nu hebben de kopstukken van alle partijen nog te veel macht over dit feit en samenwerking ligt nog niet voor de deur maar de wil van vele in de achterban is er wel zowel bij het VB en als bij de andere. ik kan me inbeelden dat vele ook niet alles juist vinden wat dewinter en co zeggen. zelf probeer ik naar zoveel mogelijke meningen te luisteren en proberen te zoeken naar rechtvaardige en gelijkwaardige oplossingen in een helaas ongelijke en onrechtvaardige wereld.

Dat bedoel ik niet echt, ik bedoel dat veel mensen niet vinden dat elke VB lid de baarlijke duivel is. Veel denk ik zijn gewoon misleid, of zijn niet genoeg geintreseerd om de waarheid te kennen. Daarnaast heb natuurlijk een heleboel racisten die oververtegenwoordigd zijn bij de VB stemmers.

Als over de mandatarissen, als je bij zo'n partij bent ...

Citaat:
ik heb geen stem met een 10 jarig contract aan een partij!
Citaat:
ik probeer zoveel mogelijk in eer en geweten mijn stem uit te brengen en in tegenstelling tot vele vind ik stemplicht een zeer goede zaak. ik vind mijn stem een heel belangrijk iets en het is een hele eer om te mogen stemmen iets waarvoor onze voorouders jaren voor hebben moeten vechten en wij zouden dit zomaar uit handen geven omdat we te lui zijn om misschien 1 keer per jaar zondags vroeger uit ons bed te moeten komen en in een rijtje te komen staan voor onze stem. neen ik sta met plezier op voor dit voorrecht en vrijheid. en ik stem ook niet altijd zomaar VB, ik kan me vinden in vele partijen, ikzelf vind milieu heel belangrijk dus in dit opzicht voel ik me aangetrokken tot groen, gelijkheid in lonen en dergelijke is voor mij ook belangrijk dus sp.a heeft ook wel iets, ik ben niet -gelovig maar bepaalde christelijke waarden en tradities mis ik wel in onze nieuwe dolgedraaide en egoistische samenleving, dus cdnv heeft ook wel iets.
wallonië vind ik een meerwaarde voor belgië met zijn mooie natuur en ik ben fier dat ik dit gebied als mijn land mag beschouwen ook al spreek ik de taal niet. enkel vind ik het jammer dat men zo weinig uit wallonië haalt door een slecht bestuur. maar de waalse mensen die ik tegenkom waar ik veel ga wandelen in de ardennen zijn vriendelijker dan vele van mijn buren dus ik ben zeker tegen opsplitsing van belgië

Dan vraag ik me af waarom je VB stemt? Hun belangrijkste standpunt is splitsing van belgie. Daarnaast zijn ze absoluut niet voor gelijkheid in lonen. Ze willen (wilde) nota bene de vakbonden afschaffen. Nu hebben ze dat afgezwakt naar de vakbonden zodanig hervormen dat ze nutteloos zijn. Millieu? Nog niet veel van gehoord .

Citaat:

indien men geen samenwerking wilt met deze partij waarom dan niet de moeite doen om de problemen die zij aankaarten om deze aan te pakken en eens een aantal duidelijke positieve signalen te geven aan de autochtoonse bevolking met als boodschap we vergeten ook ons eigen niet???

Waarom moeten ze dat doen? Het lijkt le toch logisch dat de belgische regering wetten uitvaardigd voor de belgen? Jij doet alsof dat 99% van de wetten over migranten of allochtonen gaan terwijl het juist omgekeerd is.

Citaat:
men hoeft daarom geen holocaust te gaan beginnen maar simpele oplossingen.
harde aanpak criminaliteit, zware straffen voor zware feiten en geen verzachtende omstandigheden meer voor moordernaars en verkrachters
meer plaats maken om jonge criminelen op te sluiten en werk te maken van de jongeren problematiek.

Harde aanpak criminaliteit gekoppeld met meer middelen om die mensen terug in de maatschappij te krijgen. Kijk eens naar de VS, veel hardere aanpak, maar ook, veel meer criminaliteit.
Jonge criminelen? Opsluiten is het laatste middel, het enige wat je doet is van amateurs beroeps maken .

Jongeren problematiek is voornamelijk werk en daar werken ze aan, net hetzelfde als een nieuwe jongerensanctie recht.

Citaat:
de georganiseeerde misdaad hard aanpak en justitie hervormen zodat alles wat sneller gaat.

Georganiseerde misdaad is niet echt een probleem hoor, meestal kleine bendes. Justitie? Is juist hervormd ik zou zeggen wacht dat af voor verder te gaan.

Citaat:
geen oneindige mogelijkheden om in beroep te kunnen gaan. betere mogelijkheden voor politie en onderzoekers om aan bewijs te kunnen geraken.
hervorming van de wet op de privacy om criminelen beter te kunnen aanpakken.
meer blauw op straat, indien nodig het leger een blauw uniform geven en inzetten in probleemwijken zoals molenbeek..

Politiestaat dus, sorry hoor maar dat is het , en nee dat wil ik niet.

Citaat:
hervorming van de sociale zekerheid en ziekenkas, gelijkere lonen en hard werken evenveel belonen als kennis.

Wat een vorm van communisme is en niet werkt. De markt bepaald de lonen . Hervorming van sociale zekerheid? Wat zou jedaar veranderen?
Buiten optreden tegen misbruiken zie ik niet veel te veranderen.

Citaat:
heeft het VB geen zonden? dat heb ik nooit beweert maar alle partijen hebben hun fouten en ik ben de agusta affaire nog niet vergeten alsook andere belgische schandalen.ik ben helemaal nie gehersenspoeld. als je me wat beter zou kennen dan zou je dit helemaal niet zeggen,

Zeg ik nergsn, maar hier ging over het VB die jij vergeleek met de slachtoffer van de holocaust, sorry hoor dat is complete en totale onzin.

Citaat:

en vooroordelen zijn gemakkelijk gemaakt hé, je kent mij niet, je kent niks van mijn principes en toch duw je me klakkeloos het hokje in van het VB.

Dat komt omdat je speeches geeft die letterlijk uit de VB propaganda komen. Misschien is het niet zo, sorry dan maar met zo'n uitspraken ...

Citaat:
is het niet zulk gedrag dat je net bij het VB veroordeeld?? van het is ene bruine dus het is een crimineel??

Moest die "bruine" een overval plegen zou ik het een crimineel noemen ja. Net zoals als jij VB "uitspraken" doet ik jou een VB'er noem.

Citaat:
wat is het verschil met wat jij nu zelf zegt over mij, van je komt op voor het VB dus ben je maar gehersenspoeld ??
meestal is het wel zo ja . Zoals ik al zei, misleid, niet geintreseerd ,... Die zijn idd gebrainwashed.

k9 is offline  
Oud 19 mei 2006, 15:19   #155
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

`Enkele leraars op school boden een heel andere visie dan het Vlaams Belangdiscours dat ik in mijn familie hoorde. Dat was zeer inspirerend.' Het zette Stijn Baert er mee toe aan om zich los te trekken van het racistisch gekleurde gedachtegoed dat hij tot zijn vijftiende had gehoord.

BRUSSEL * `Er zijn heel veel leerlingen die amper weten wat het extreem rechtse denken werkelijk inhoudt, zegt Yves Weinberger, Baerts vroegere leerkracht geschiedenis. `Sommige leerlingen kun je tot nadenken aanzetten. Andere niet.'

Stijn Baert worstelde zich als puber uit een extreem rechts milieu

Baert stipt zelf meteen de gelijkenissen aan tussen zijn achtergrond en die van Hans Van Themsche. Ook Baert heeft een tante die mandataris is van het Vlaams Belang. Zijn grootmoeder stond op de VB-lijst. Van jongs af hoorde hij praatjes over de criminele impact van "de makakken" op familiebijeenkomsten langs moeders-zijde. En over "Hitler die wel grote kuis zou houden". Tot zijn vijftiende stelde hij zich daar naar eigen zeggen weinig vragen bij. "Ik ging mee pamfletten bussen voor de partij. Om erbij te horen. Ik hanteerde diezelfde retoriek op school."

Vandaag denkt hij er heel anders over. De discussie aangaan in zijn eigen familie noemt hij "vechten tegen windmolens". Via een opiniestuk in enkele kranten wil hij het debat naar eigen zeggen wel openen. "Duizenden jongeren groeien op in zo'n extreem rechts gedachtegoed. Ik wil waarschuwen voor de agressie die schuilgaat achter een discours waarbij migranten telkens gecombineerd worden met een bokshandschoen. Ik wil met mijn kritische visie mensen die ervoor openstaan aan het denken te zetten."

Zijn loskoppeling gebeurde als puber. "Tot dan had hoofdzakelijk mijn familie mij op politiek vlak geïnspireerd. Als puber begin je je daar voor een stuk van te ontvoogden. Je begint er zelf over na te denken. Op mijn schoolwaren er verschillende leerkrachten die heel andere visies naar voren schoven. Dat was zeer inspirerend om te horen, dat er ook een ander discours was. Nu zie ik hoe rijk de diversiteit van mensen kan zijn. De stigmatisering van één persoonlijkheidskenmerk, of dat nu een andere huidskleur, cultuur of geaardheid is, leidt tot segregatie."

Eén van die leerkrachten was Yves Weinberger, leerkracht geschiedenis aan het Sint-Lodewijkscollege. Met zijn Joodse roots maakt hij er een punt van actualiteitsthema's aan te snijden in zijn lessen. "In de geschiedenis zie je veel zaken terugkeren. Er zijn parallellen te trekken tussen de opkomst van totalitaire regimes en het Vlaams Belang. Ik doe dat ook, lok discussies uit. Ik probeer mijn leerlingen vanuit de context van de geschiedenis naar de actualiteit te laten kijken. Het Vlaams Belang teert nu ook op de angst. Ik probeer dan aan te stippen dat de angst die nu heerst voor de islam vergelijkbaar is met de angst die de Duitsers destijds hadden.

"Er is veel onwetendheid. Dan is het niet moeilijk voor partijen als het Vlaams Belang om simplistische vooroordelen wortel te doen schieten. Als jongeren het op school niet aangereikt krijgen en van thuis uit niet politiek opgevoed zijn, gaan ze nooit de context leren. Daarom is het zo belangrijk om dat als leerkracht te doen."

DOOR NATHAUE CARPENTIER - De Morgen, donderdag 18 mei

Gôh, waarom geloof ik zo iemand nu liever dan iemand die vaag over computerspelletjes gaat lopen zeveren..
Stop met gedogen en oogluikend toestaan van discriminatie en kap het af. Bij de bron, te beginnen met de meest racistische partij van Vlaanderen: het Vlaams Belang.
Hoe kan 1 partij nu ooit het belang van Vlaanderen dienen?
Dat op zich maakt de partij al totalitair..
Oud 19 mei 2006, 21:33   #156
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doet me enken aan elke allochtoon die elke keer een andere allochtoon iets uitprutst in de hele wereld dat ook moet zeggen. Nu weet je eens hoe dat voelt.

En de VB stemmers stonden na de moorden 9/11 gewijs ook te dansen op straat op hun vreugde uit te schreeuwen zeker.

Trouwens als je mijn posts af en toe zou lezen zou je op zijn minst weten dat ik niks tegen 'allochtonen' heb. Ik heb enkel een probleem met arabische moslims die zich niet wensen aan te passen.
Rr00ttt is offline  
Oud 19 mei 2006, 23:19   #157
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Ik ben geen allochtoon en ik wil ook dat het Vlaams Blok wordt afgeschaft.
Yaay! Geen democratie meer in België!

Citaat:
Met recht, omdat ik vind dat een partij die onverdraagzaamheid verspreidt middels racistische uitlatingen, meer kwaad dan goed kan doen.
Dit punt snap ik dus niet eh, je hoort of ziet VB amper in de media, en toch zouden ze dus onverdraagzaamheid verspreiden middels racistische uitlatingen, hoe doen die mannen da? telepathie?

Ben jij tevreden met het bestuur van België/Vlaanderen van de laatste decenia?

Citaat:
Het succes van het Vlaams Blok is hun eigen ondergang geworden. Momenteel kan er geen fatsoenlijke methode gevonden worden om onze cultuur te laten groeien, zonder de racistische beschuldigen over en weer van het Vlaams Blok en het tegenkamp (extreem-links of radicale immigranten, enzo).
Had men het 'cordon sanitaire' niet opgeroepen had het nooit of te minner zover kunnen komen.

Citaat:
Als het Vlaams Blok wordt verwijderd, valt het andere kamp monddood en kunnen we eens werkelijk gaan bouwen aan een fatsoenlijke maatschappij waarin niet afkomst of huidskleur van belang is, maar inzet & voorkomen.
Dus efkes gewoon 24% van de mensen het zwijgen opleggen omdat het u niet uitkomt? Die overige 76%, hoe was die verdeeld over de overige partijen?
Amon_Re is offline  
Oud 19 mei 2006, 23:32   #158
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Neen.
Alleen is het Vlaams Blok een racistische partij. Daarmee valt niet te discussieëren, dat is al lang bewezen. Van zodra ze niet kunnen winnen, duiken ze in de slachtofferrol.
Voor zover ik me kan herrinneren heeft het VB nooit of te minner mogen meedoen in de regering. Erger nog, het lijkt wel dat, al had VB de ideale oplossing voor alle wereldproblemen, dan nog zouden de regerende partners er niet mee willen praten. Het is kleingeestig, kortzichtig & zielig om te zien hoe de "paarse" regering samenhangt.

De enige reden waarom er een paarse regering is, is uit vrees van het VB.

Citaat:
Als we het Vlaams Blok kunnen opdoeken en de kiesplicht afschaffen, dan ontstaat er vanzelf wel weer een rechtse partijbeweging, ditmaal bedachtzamer, beter doordacht. En wellicht verdraagzamer. Want dat is waar het om gaat. Verdraagzaamheid. En juist het Vb werkt dat tegen, vind ik. (en met mij vele anderen, merk ik).
Hmm.... stem stemplicht af & VB zal nog een hoger % halen.

Citaat:
Die nieuwe, rechtse beweging krijgt dan ook het aantal stemmen dat het toehoort; tussen de 5% en 10% van een gezonde maatschappij is uiterst rechts of uiterst links en wensen enkel hun eigen gedachtengoed uitgevoerd te zien. De rest doet mee met de 90% van de zetels & politici die met elkaar in dialoog staan.
Foutieve redenering, stop de stemplicht, en enkel de mensen die politiek actief zijn, of enorm gefrustreerd zijn, zullen stemmen, wat een partij zoals het VB enorm sterk zou maken.

Citaat:
Dat is een gezonde maatschappij. Deze is dat blijkbaar niet. En daar moet iets aan gebeuren. Als het Vlaams Blok wil beginnen door schuld te bekennen, wellicht dat er dan een dialoog op gang kan komen van hoe wij samen kunnen leven. Ik ga bijvoorbeeld graag op een zonnige dag naar de Phoenixstraat in Gent (immigrantenwijk). 's Avonds voel ik mij er niet zo veilig, dat geldt tevens voor de Veldstraat (hoofdwinkelstraat). Die is echt gevaarlijk, terwijl de Phoenixstraat voor mij onbegaan gebied is, des avonds. Ongekend maakt onbemind, weet-je-wel.
Racist! Voila

Citaat:
Door een blokkade voor een dialoog uit de weg te ruimen (het Vlaams Blok), kan die dialoog wellicht -eindelijk!- worden opgestart. En leren wij samen te leven met mensen die ons zoveel meer te bieden hebben dan een andere huidskleur en/of andere taal.
De huidige regering wenst die dialoog niet, dat hebben ze al lang bewezen. vlaams blok of niet.
Amon_Re is offline  
Oud 19 mei 2006, 23:56   #159
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De enige reden waarom er een paarse regering is, is uit vrees van het VB.
Er zijn vele dingen die staan en vallen uit vrees van het VB:
Referendums: want het VB gaat die toch misbruiken
Kartels: We moeten toch groter lijken als het VB zekers
Cordon: Wie heeft er nog verkiezingen nodig?
Asielbeleid: We moeten toch ergens onze kiezers vandaan halen eh
Oud 20 mei 2006, 01:19   #160
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

@Amon_Re:
Uw status als partijlid aan het opkrikken, misschien?
Mephisto is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be