![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daar heb je gelijk in, maar iemand die na x aantal jaar in "death row" heeft gezeten omdat hij 1 of meerdere mensen heeft omgebracht en dan geëxecuteerd wordt, dat is wel gerechtigheid.
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de doodstraf is een pseudo-legitieme manier om iemand te vermoorden. iemands leven afpakken is nooit legitiem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iemands leven afpakken is inderdaad het ergste wat je kan doen. Hoe moeten volgens u moordenaars dan berecht worden ?
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Leuk... Het is al bespreekbaar geworden in de Kamer.
De resultaten van de heren particraten zullen voorspelbaar zijn, maar toch is dit een stap vooruit.
![]() |
#146 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een samenleving waar een crimineel geen herkansing krijgt (doodstraf opleggen is herkansing afnemen), is naar mijn persoonlijke mening geen samenleving die zich beschaafd mag noemen.
Criminelen moeten gestraft worden, maar een oog-om-oog-tand-om-tand principe is iets uit de Middeleeuwen. De Romeinen (die het principe hadden ingesteld) bedoelden eerder dat de strafmaat voldoende zwaar moest zijn, niet dat de straf hetzelfde moest zijn als de misdaad of gelijkaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de belastingsbetaler daar voor laten mee betalen, zoals het nu gebeurt, dat is verre van gerechtigheid hoor. Trouwens het wordt tegenwoordig allemaal zo leep gespeeld en de advocaten maken onderlinge akkoordjes waardoor strafmaten sterk naar beneden gaan als men schuldig pleit, dat is verre van gerechtigheid. Na goed gedrag komt men na 1/3 van zijn straf in aanmerking voor vervroegde vrijlating....
![]() opsluiten en dwangarbeid voor een moordenaar is imo niet voldoende.
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens, bij dwangarbeid betaalt de gevangene zijn kost hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het heel simpel: Doe een ander niet aan wat ge niet wilt dat men u aandoet. jammer dat het een utopie is....
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, maar wat ik bedoelde was als de politiek rechtstreeks een enkele misdaad veroordeelt ipv een wet op te stellen die die misdaad veroordeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() zowel VLD als CD&V hebben confederalisme officieel in hun partijprogramma staan of goedgekeurd op een ledencongres, welnu : je mag het woord eens opzoeken, maar confederalisme voorveronderstelt het bestaan van minstens 2 soevereine staten, niet meer of niet minder dan onafhankelijkheid dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() tc, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat je dat allemaal onder het vb logo doet : het VB eist nergens invoering van de doodstraf ... maw je spreekt hier voor jezelf, niet voor het VB, doe dat dan ook niet onder hun logo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Beknopt kamerverslag 01.06.06:
14.051 Alfons Borginon (VLD): Bij ons is het gebruikelijk om alle teksten in overweging te nemen, ongeacht hun inhoud. Dit betekent uiteraard niet dat er daarna ook over zal gestemd worden. t-let gaat hier niet over de grond van de zaak. In een democratie moet men aanvaarden dat er teksten worden ingediend die niet de instemming hebben van het grootste deel van de Kamer. 114.061 Dirk Van der Maelen (sp.a-spirit): De inhoud van een voorstel staat los van de inoverwegingneming ervan. Onze fractie heeft al decennialang de gewoonte om zich niet te verzetten tegen inoverwegingnemingen, tenzij ze bijvoorbeeld strijdig zouden zijn met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. Wij zijn natuurlijk volledig gekant tegen de strekking van dit voorstel, dat een groteske provocatie is van het Vlaams Belang. Voor mij is het oordeel van een ondemocratische partij over het democratisch gehalte van onze instellingen van nul en generlei waarde. Als dit voorstel in overweging genomen wordt, zal onze voltallige fractie zich verzetten tegen de agendering ervan in de commissie, maar elk voorstel dat niet strijdig is met de Grondwet en de Europese verdragen moet in overweging kunnen worden genomen. 14.071 Koen T’Sijen (sp.a-spirit): Ook mijn groep is voor de inoverwegingneming van voorstellen, wat ook hun inhoud is. Een inoverwegingneming, uit democratische beleefdheid, meer niet.
![]() |
#155 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://www.lesoir.be/rubriques/belgi...8_440251.shtml Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 2 juni 2006 om 14:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eeuuh... wie zegt dat ik naam van het vb spreek..? Dat maak jij er van hé. En het is niet omdat ik uitkom voor mijn politieke geaardheid, dat ik niet een eigen mening kan hebben he.. wat is me dat nu !
![]() |
#157 |
Schepen
|
![]() Daar zou ik kunnen inkomen, maar dat wil niet zeggen dat men de gevangenen niet zoveel als mogelijk moet laten opdraaien voor hun "opsluiting"... En tegelijk zou werken een goede remedie zijn tegen de verveling in de gevangenissen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een meningsverschil over tactiek, meer niet.
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aansluiting bij Luxemburg lijkt mij de beste keuze. 1/ De meeste Duitstaligen willen na de splitsing van België bij Luxemburg. Vooral die uit het kanton Sankt-Vith. 2/ Duitsland weet dat de (taal-)rechten van de Duitstaligen in Luxemburg gerespecteerd zullen worden. 3/ Wallonië weet dat de Franstaligen in Eupen/Sankt-Vith meer rechten zullen kennen binnen Luxemburg, dan binnen Duitsland. Als je toch een liberaal aan de macht wil, kan je evengoed België behouden! ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch iemand die op een normale manier, zonder hysterie op mijn verzoekje reageerde. Ik denk dat ik bij mijn hypothese kan blijven. Meer zelfs: de 'storm' over de tekst, woedt blijkbaar vooral op dit discussieforum. Alles dus even op een rijtje: De Waalse politici stemden a priori tegen bespreking. De Vlaamse staan toe dat de tekst aan de vergadering van vertegenwoordigers voorgelegd wordt, uit een soort democratische reflex. Wat lezen we echter in hun commentaren op de inhoud? -Dirk Van der Maelen (sp.a-spirit): Wij zijn natuurlijk volledig gekant tegen de strekking van dit voorstel, dat een groteske provocatie is van het Vlaams Belang. -Borginon VLD (ex-flamingant?):"Dit betekent uiteraard niet dat er daarna ook over zal gestemd worden" De paarse meerderheid is dus vóór bespreking, doch tégen inhoudelijke goedkeuring. De particratie zal dus nooit instemmen met een splitsing van België. Zelfs de Vlaamse parlementairen niet (die volgens sommigen alhier het eenzijdige initiatief tot splitsing zouden moeten nemen!) En kan je het ze kwalijk nemen? De huidige federaal gebuisden die nu het Vlaams PArlement bevolken, beseffen dat hun dagen geteld zijn in een apart Vlaanderen waar ze zullen moeten baan ruimen voor de huidige zwaargewichten die nu federaal hun ding doen. Hun nutteloze baantje, waarin ze zwijgend knikken en slikken wat Leterme hen opdraagt, staat dan immers op de tocht. Ook voor hen is het hemd nader dan de rok..........
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 juni 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |