Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2006, 17:22   #141
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik kan de werkgevers begrijpen, die bezorgd zijn over hun klantenbestand.
Zoals Feryn?
Oud 4 juni 2006, 17:24   #142
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
U discrimineert op gedachtengoed, u zou zich waarschijnlijk beter thuis voelen in een dictatuur dan.

Wat betreft Aisha, waar werktte ze? Da'k weet waar 'k niet meer moet gaan in Lokeren.

Wat ge ook verkeerd doet, is aanwerven vergelijken met ontslaan. Beide zaken zijn namelijk nogal verschillend.
Weer een die het vertikt om mijn andere posts te lezen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik vind da da meiske haar recht mag afdwingen hoor... ik gun VB'ers de basisrechten die ze zelf willen afnemen. Alleen is het zo heerlijk ironisch dat ze er nu zo'n spel over maken.

Voila de inconsequentie van rechts!
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 17:26   #143
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
U bedoelt links denk ik.
Zowel links als rechts zijn inconsequent. Ik ben dit, bij deze, echter niet. Lees de post die ik hierboven geciteerd heb. Dat het mij geen fluit kan schelen en dat ik vind dat ze het maar had moeten zien aankomen betekent niet dat ik vind dat ze haar recht niet kan afdwingen!
Oud 4 juni 2006, 17:26   #144
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer een die het vertikt om mijn andere posts te lezen...
Uw andere posts doen niet terzake (en ja, 'k heb ze gelezen) je stelt duidelijk dat het haar fout is door bij het VB te gaan, wat erop neer komt dat het omwille haar gedachtengoed is, en jij stelt ook dat dit minder erg zou zijn dan racisme.

Als men niet meer mag denken wat men wilt, dan is't al erg gesteld met de maatschappij.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 17:28   #145
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zowel links als rechts zijn inconsequent. Ik ben dit, bij deze, echter niet. Lees de post die ik hierboven geciteerd heb. Dat het mij geen fluit kan schelen en dat ik vind dat ze het maar had moeten zien aankomen betekent niet dat ik vind dat ze haar recht niet kan afdwingen!
Dat statement van je is inconsequent. Je stelt duidelijk dat het haar eigen fout is, waaruit blijkt dat je voorstander bent van discriminatie op gedachtengoed. Het is niet omdat ze van u haar recht "mag" afdwingen dat de vorige statement void & null wordt mijn beste, verre van.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 4 juni 2006, 17:29   #146
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Uw andere posts doen niet terzake (en ja, 'k heb ze gelezen) je stelt duidelijk dat het haar fout is door bij het VB te gaan, wat erop neer komt dat het omwille haar gedachtengoed is, en jij stelt ook dat dit minder erg zou zijn dan racisme.

Als men niet meer mag denken wat men wilt, dan is't al erg gesteld met de maatschappij.
Mensen kiezen er niet voor om een bepaald kleurke te hebben...

Mensen hebben een KEUZE om racistisch te zijn of om over te stappen naar een partij die er geen graten in ziet. Dat die keuze gevolgen heeft moet ze er maar bij nemen. Toch, haar recht mag ze afdwingen... alleen denk ik niet dat ze dan in een aangename werksfeer gaat terechtkomen.
Oud 4 juni 2006, 17:30   #147
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
O ja. Het is de schuld van de "onbekenden". Laten we vooral niet de schuld steken op de mensen die haar effectief hebben ontslagen. Ik ken niet echt voorbeelden van ondernemingen/zaken waar VB'ers werken die de laatste jaren geconfronteerd geweest zijn met vandalisme? Kunt u me een voorbeeld geven. Ik kan er niet direct opkomen. Men kan het ook omdraaien. Het was maar even wachten vooraleer de eerste bussen toeristen zouden zijn afgezakt om de eerste zwarte VB'ster te gaan bezoeken. Kassa, kassa. Enfin, niet dat er ooit een tekort is geweest aan zwarten in het VB.

PS. Hoe lang is al bekend dat ze lid is van het VB? Ik heb er persoonlijk pas enkele dagen voor de eerste keer van gehoord.
Ik zou niet weten waar VB'ers werken, maar in haar geval zou dit snel bekend geworden zijn.

En overlaatst heb ik nog op't journaal gezien dat er een molotov naar een VB kantoor is geworpen(ik dacht in Gent). Dus ik begrijp de evt. angst van die werkgever wel.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 17:33   #148
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Dat statement van je is inconsequent. Je stelt duidelijk dat het haar eigen fout is, waaruit blijkt dat je voorstander bent van discriminatie op gedachtengoed. Het is niet omdat ze van u haar recht "mag" afdwingen dat de vorige statement void & null wordt mijn beste, verre van.
Ik ben geen voorstander van discriminatie op basis van gedachtengoed. Ik ben er tegen. Alleen kan het mij bij deze niet schelen, aangezien het om een VB'er gaat.

Hoe vaak gaat een VB'er daarentegen zeggen dat hij geen problemen heeft met discriminatie op basis van ras?
Oud 4 juni 2006, 17:36   #149
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik ben geen voorstander van discriminatie op basis van gedachtengoed. Ik ben er tegen. Alleen kan het mij bij deze niet schelen, aangezien het om een VB'er gaat.

Hoe vaak gaat een VB'er daarentegen zeggen dat hij geen problemen heeft met discriminatie op basis van ras?
U bent inconsequent. U bent er tegen enkel als het over uw gedachtengoed gaat.
Oud 4 juni 2006, 17:39   #150
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
U bent inconsequent. U bent er tegen enkel als het over uw gedachtengoed gaat.
Dat ben ik niet. Het recht is er voor iedereen, zelfs voor diegenen die er zelf tegen zijn.

Soit, ik ga hier geen tijd meer mee verspillen.
Oud 4 juni 2006, 17:40   #151
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U bent ertegen, ok. Maar als het tegen een bepaalde overtuiging(niet de uwe) is kan het u niet schelen.

Die is goed
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 17:43   #152
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien uw kameraden dit in het verleden hebben meegemaakt zou je denken, dat wanneer dit fenomeen opnieuw de kop op steekt, u er tegen zou zijn. Maar blijkbaar stoort u het u in dit geval niet omdat het niet UW politieke overtuiging is die benadeeld wordt.
Ofwel ben je tegen discriminatie obv politieke overtuiging, ofwel ben je ervoor. Een tussenin in deze is wel degelijk inconsequentie.
Voor zover ik weet is er geen wettelijk verbod voor leden van het VB om bepaalde beroepsactiviteiten uit te oefenen. Ik heb ook geen weet van systematische discriminatie van VB-symphatisanten op de arbeidsmarkt. Is het nu echt jullie bedoeling om dit incident op dezelfde hoogte te plaatsen als de discriminatie van allochtonen op de arbeidsmarkt en/of het beroepsverbod van joden in de jaren 30? Sommige werkgevers vinden het blijkbaar niet leuk dat een lid hun personeel opeens wordt gebombardeerd tot vertegenwoordiger van een bepaalde partij. Tja ga bij hen gaan klagen in plaats van u af te reageren op "links". Ik heb haar arbeidsovereenkomst niet stopgezet hoor. Een studentenovereenkomst is nu eenmaal geen vaste benoeming en kan ten allen tijde opgezegd worden, in de meeste gevallen met een opzeg van minder dan een week.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 4 juni 2006 om 17:44.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 17:46   #153
Amon_Re

Standaard

Citaat:
U bent ertegen, ok. Maar als het tegen een bepaalde overtuiging(niet de uwe) is kan het u niet schelen.

Die is goed

Maar hij is niet inconsequent zelle, de casca
Oud 4 juni 2006, 17:50   #154
Casca
Minister

Standaard

Dus, wanneer ik er tegen ben dat mensen aangereden worden, maar er geen fluit om geef wanneer een seriemoordenaar wordt platgewalsd door een truck, ben ik dan ook inconsequent?

If so, kan het mij bij deze geen fluit schelen om zo genoemd te worden...
Oud 4 juni 2006, 17:55   #155
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dus, wanneer ik er tegen ben dat mensen aangereden worden, maar er geen fluit om geef wanneer een seriemoordenaar wordt platgewalsd door een truck, ben ik dan ook inconsequent?

If so, kan het mij bij deze geen fluit schelen om zo genoemd te worden...
Uw analogie werkt niet zoals ze daar staat, omdat je vertrekt van een "schuld" bij het laatste, en niet bij het eerste.

Je bent niet schuldig voor gedachtengoed (uitvoering daarvan kan wel strafbaar en dus schuld maken).

Je stelt dat discriminatie op racisme erger is dan discriminatie op gedachtengoed.
Je stelt ook dat discriminatie op gedachtengoed je niet stoort zolang het niet tegen uw gedachtengoed is.

Hieruit blijkt nog steeds dat je inconsequent bent.
Oud 4 juni 2006, 18:02   #156
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Wacht ... ABSURDISTAN ten top!

In dit land mag je niemand meer weigeren omwille van huidskleur, maar mag je dat wel op basis van politieke voorkeur.

Slim gezien van die racistische baas. Neem Aisha aan, dan kan ze geen klacht indienen omdat je ze voor haar huidskleur af zou wijzen en bij de eerste de beste gelegenheid als deze ... gooi je ze buiten.

Dit is blijkbaar compleet wettelijk. Je mag dus enkel en alleen VBers discrimineren.

En dan schrikken ze ervan dat VBers niet altijd even tolerant zijn. Wat wil, als je continu in de hoek gedrumd wordt.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 4 juni 2006 om 18:03.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:07   #157
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wacht ... ABSURDISTAN ten top!

In dit land mag je niemand meer weigeren omwille van huidskleur, maar mag je dat wel op basis van politieke voorkeur.
Feryn weet dus wat hij moet doen. Niet weigeren op basis van afkomst maar weigeren op basis van hun politieke voorkeur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:10   #158
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mensen kiezen er niet voor om een bepaald kleurke te hebben...

Mensen hebben een KEUZE om racistisch te zijn of om over te stappen naar een partij die er geen graten in ziet. Dat die keuze gevolgen heeft moet ze er maar bij nemen. Toch, haar recht mag ze afdwingen... alleen denk ik niet dat ze dan in een aangename werksfeer gaat terechtkomen.
Hoop dat u dan even consequent bent voor wat betreft vrouwen met een hoofddoek of moslims tout court, mensen hebben namelijk ook de keuze om een bepaalde religie aan te hangen.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:13   #159
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Uw analogie werkt niet zoals ze daar staat, omdat je vertrekt van een "schuld" bij het laatste, en niet bij het eerste.

Je bent niet schuldig voor gedachtengoed (uitvoering daarvan kan wel strafbaar en dus schuld maken).

Je stelt dat discriminatie op racisme erger is dan discriminatie op gedachtengoed.
Je stelt ook dat discriminatie op gedachtengoed je niet stoort zolang het niet tegen uw gedachtengoed is.

Hieruit blijkt nog steeds dat je inconsequent bent.
Ik vind overstappen naar het VB anders wel je gedachtengoed uitvoeren...
Oud 4 juni 2006, 18:16   #160
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Hoop dat u dan even consequent bent voor wat betreft vrouwen met een hoofddoek of moslims tout court, mensen hebben namelijk ook de keuze om een bepaalde religie aan te hangen.
Hier zit ik een beetje met een probleem... enerzijds is het zo dat mensen inderdaad niet met het geloof in Allah in hun genen worden geboren. Anderzijds is het heel moeilijk om eventjes van tientallen jaren opvoeding af te stappen, en daarmee dan nog jezelf vervreemden van je familie en sociale kring. Ik vind dat emancipatie gestimuleerd moet worden, maar of discriminatie op de arbeidsmarkt of neofascistische maatregelen daarbij helpen dat weet ik nog zo niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be