![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Zoek es enkele cartoonisten bevoorbeeld om cartoons over die rituele slachtingen te maken, of nog erger, over Mo'ke. En we weten al langer als vandaag dat, als je ook maar iets durft te opperen in België die onze nieuwe broeders voor de borst kan stoten, dan ben je automatisch een VBer & extreem rechts ![]() Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De katholieken offeren brood en wijn. Ocharme die druiven, zij worden zonder verdoving geplukt en geplet... Om het dan niet te hebben over die arme graankorrels die geplet worden tot meel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Concequent blijven eh makker
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Een slinkend aantal kleine boeren houdt nog dieren voor eigen consumptie. Ook hier worden soms praktijken toegepast die vanuit dierenwelzijnoogpunt niet tolereerbaar zijn.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Men kan zich trouwens ook afvragen of het verantwoord is, in deze tijden van voedselonveiligheid, een algemene uitzondering op de verplichting van een gezondheidsonderzoek voorafgaand aan het slachten en aan een keuring na het slachten, te handhaven.[/SIZE][/FONT] en ook : [FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Artikel 2[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Dit artikel betreft de problematiek van de thuisslachtingen. De bepaling had tot doel boeren toe te laten thuis slachtingen uit te voeren om te voorzien in hun eigen behoeften. Thans wordt die bepaling misbruikt om illegale thuisslachtingen mogelijk te maken. Vandaar dat het voorstel wil dat thuisslachtingen per gemeente slechts kunnen toegelaten worden na uitvaardiging van een ministerieel besluit.[/SIZE][/FONT] Het mag en het gebeurt nog altijd. Zelf niet meer voor eigen consumptie, maar illegaal voor doorverkoop. Voor rituele slachtingen daarentegen : [FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]De Raad van State heeft reeds bevestigd dat thuisslachtingen onwettelijk zijn. Dierenrechtenorganisatie Gaia verkreeg van de rechtbanken van eerste aanleg dat wie in Vilvoorde en Lokeren rituele thuisslachtingen mogelijk maakt een dwangsom moet betalen.[/SIZE][/FONT] is het verboden Wat betreft de europese regelgeving, te veel om te quoten, bij ieder onderscheiden deel van de europese regels waar naar verwezen wordt, is er een uitzondering voor ritueel slachten. Dus de europese wetgeving houdt wel degelijk rekenig met deze vorm van godsdienstbeleving. Zoals ik al zei, de jacht en blijkbaar ook stierengevechten worden volledig vrijgesteld van de slachtwetten. Hoe hypochriet. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar aangezien gij mijn ironie niet doorheb geef ik je een even waardeloze argumentatie: een zaadcel is als monoploïd i.t.t. een graankorrel niets waard. Bij een samensmelting van een monoploïde eicel is er pas leven.
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn schuld niet dat populisten zo graag inspelen op de onveiligheid voor eigen profijt. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de grondwet zegt dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en dat geldt ook voor vrouwen en mannen. Juist? Desondanks legt de staat aan de katholieke kerk niet de verplichting op om vrouwen als priester te aanvaarden en verzet de staat zich niet tegen de discriminatie door de katholieke kerk. De reden? Godsdienstvrijheid. Als u tegen godsdienstvrijheid bent, dan moet u het maar zeggen. Ik ben dat ook want godsdienst en vrijheid zijn met elkaar in tegenspraak. Maar laat ons dan eerst de positie van de vrouw verbeteren en als we de schaapjes op het droge hebben, laat ons daar dan mee bezig zijn. Moslims bashen kan altijd later nog ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door kaatd : 20 juni 2006 om 15:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() U weet dus niks. Niet eens hoe je 'provoceert' vervoegt, noch het feit dat ik geen penis heb, laat staan een ePenis. Vrouwen hebben daar geen behoefte aan, tenzij af en toe eens en dan gebruik ik die van iemand anders wel ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Aan het tegen zijn van slachten van dieren is niets mis, zolang dit maar niet aangegrepen wordt om politieke analyses te maken. Dan wordt het echt belachelijk. Ook vind ik dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen moslims en autochtonen die evenzeer aan deze praktijken van "dierenmishandeling" meedoen. Al sterft het dier onmiddellijk bij het oversnijden van de keel.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beesten worden normaal gezien geschoten, of geëlectrocuteerd, ... Dat is djing en gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, de gemiddelde boer snijdt hen nog de keel over. En het geslachte dier bij moslims wordt ook opgegeten. Enige verschil, een moslim doet het maar een keer per jaar een boer verschillende keren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb veertien schapen liggen op de weide achter ons huis. Ze zorgen er samen met een koe en een drie paarden voor dat het gras kort blijft. Ieder jaar zijn er wel moslims die geld komen bieden voor mijn schapen, wanneer ik zeg dat mijn schapen me heilig zijn en dat de eerste de beste die er een vinger naar uitsteekt niet gaat weten waar z'n kop staat, bekijken ze me steevast met een air: "Gij godverdomse racist". Inderdaad mensen, wie ben ik om moslims niet toe te laten mijn schapen de keel over te snijden. Een vraag: "Kan het CGKR me nu een proces aandoen?".
PS: reeds tweemaal werd een schaap gestolen. Nadat het de eerste maal gebeurde begon ik steevast de nummerplaten van al die luxewagens van de werkloze moslims op te schrijven. De tweede maal kon de politie een illegale slachting vaststellen...weliswaar met één van mijn schapen! Nu houd ik mijn schapen naar het einde van de ramadam steevast binnen.
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Nadat de eerste maal... luxewagens van werkloze moslims." En jij bent overtuigd dat zij werkloos zijn omdat? En jij weet zeker dat het hun auto is en niet de auto van iemand in de familie omdat? Mijn fiets is onlangs gestolen door een autochtone Vlaming, nu houd ik mijn fiets extra goed vast elke keer ik er één zie. Niet te veel naar mezelf kijken dus ![]() Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Bah, is een goedkope manier om van u af te geraken, en hopelijk om u tot inzien te brengen dat uw visie hierontrend niet rechtvaardig is, maar de wet van de sterkste.
|
|
![]() |
![]() |