Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2006, 13:52   #141
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
U maakt geen onderscheid waar ik dat wel maak: mensen zijn voor mij waardevolle dieren. Ik ben antropocentrist. Derhalve is het slachten van mensen verboden, ook al is dat een zeer arbitrair uitgangspunt.
Verder verbiedt onze wet het slachten van mensen en is het recht op godsdienstvrijheid daaraan ondergeschikt. Vraag het maar aan de Raad van State.
Behalve als het Amerikaanse soldaten zijn.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:01   #142
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advocadus Diaboli Bekijk bericht
Wanneer morgen de hindoes vinden dat het slachten van koeien een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van koeien in België verbieden?
Tuurlijk datte!

Citaat:
Wanneer morgen de joden en moslims vinden dat het slachten van varkens een schending is van hun vrijheid van beleving van religie, moeten we dan het slachten van varkens in België verbieden?
Gezien ze in de UK al eisten dat affiches met knorreke verdwenen uit het straatsbeeld wegens "beledigend aan de moslims" zie ik dit effectief nog gebeuren in Europa.

Citaat:
Wanneer GAIA zich steevast keerde tegen het eten van vlees waarvoor het slachten van dieren noodzakelijk is, maar nu het slachten van schapen aanvaardt, in hoeverre kan die organisatie nog steunen op principiële geloofwaardigheid?
Da wist ik niet, mja, als ge tegen slachten van schapen zijt, dan zijt ge rascist eh in België

Citaat:
GAIA heeft haar eigen principes verloochent uit angst door links in een rechtshoekje te worden gedrumd. Dit vind ik een verwerpelijke houding. GAIA is niet tegen het slachten van dieren omdat vanuit rechtse hoek weerzin bestaat tegenover het ritueel slachten van schapen. GAIA is tegen het slachten van dieren om eender welke aanleiding, religieuze of puur commerciële.
Der zijn wel nog groepen die doodsbang zijn om ook maar één stelling in te nemen die tegen de moslims in zou kunnen gaan.

Zoek es enkele cartoonisten bevoorbeeld om cartoons over die rituele slachtingen te maken, of nog erger, over Mo'ke.

En we weten al langer als vandaag dat, als je ook maar iets durft te opperen in België die onze nieuwe broeders voor de borst kan stoten, dan ben je automatisch een VBer & extreem rechts

Citaat:
Wanneer ik ter linkerzijde hoor dat de leeflonen te laag zijn, dan ga ik toch ook niet beweren dat ik dat nonsens vind omdat die goed klinkt ter rechterzijde en uit angst omdat ik door rechts als linkse rakker zou worden uitgescholden. Neen, ik vind de leeflonen te laag maar daar voeg ik aan toe dat de begeleiding door de begunstigde van het leefloon intensiever moet gebeuren zodat het genot van het leefloon zo kort mogelijk in de tijd loopt.
Helaas is niemand in de Wetstraat even concequent als jij

Citaat:
Ik ben vegetariër en tegen het slachten van dieren dat betekent niet dat ik omnivoren als verwerpelijke mensen beschouw. Het is voor mij een persoonlijke keuze. Ik ben lid van GAIA - jawel, een rechts lid van GAIA dat kan - en ik heb reeds mijn ongenoegen omtrent de gebrekkige principiële houding duidelijk gemaakt. Indien GAIA niet principieel opkomt voor het dierenwelzijn dan zie ik geen enkele reden om langer lid te blijven van een organisatie die niet meer dan laf blijkt te zijn wanneer het aankomt ook in moeilijke omstandigheden haar visie te verdedigen.
Waarom zou nen rechtsen geen lid van Gaia kunnen zijn? Enfin, ik snap wat je wilt zeggen, 't is triestig
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:01   #143
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

De katholieken offeren brood en wijn. Ocharme die druiven, zij worden zonder verdoving geplukt en geplet... Om het dan niet te hebben over die arme graankorrels die geplet worden tot meel...
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:02   #144
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je begrijpt het niet: Iran is in de greep van het racisme van het VB, gemengd met het neofascisme van het mondiaal kapitalisme.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 20 juni 2006, 14:04   #145
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Visjes in de wijn doen en uitdrinken vind ik ook voor niets nodig. Een dier moet niet langer of meer afzien omdat iemand "iets" geloofd. En net dat gaan ze eens proberen wettelijk te beschermen zie, dat mensen dieren WEL mogen laten afzien omdat ze "iets" geloven... Bull-shit
Ik ben Geraardsbergenaar, en ik kan met trots zeggen dat ik tegen die traditie ben.
Oud 20 juni 2006, 14:07   #146
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
De katholieken offeren brood en wijn. Ocharme die druiven, zij worden zonder verdoving geplukt en geplet... Om het dan niet te hebben over die arme graankorrels die geplet worden tot meel...
En gij dan?! Elke keer da ge u aftrekt! allemaal die zaadcellekes die uitdrogen & creperen!

Concequent blijven eh makker
Oud 20 juni 2006, 14:09   #147
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Lees het oorspronkelijke stuk gerust is na. Indien u opmerkingen heeft, gelieve te citeren.
Wat betreft thuisslachtingen :

[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Een slinkend aantal kleine boeren houdt nog dieren voor eigen consumptie. Ook hier worden soms praktijken toegepast die vanuit dierenwelzijnoogpunt niet tolereerbaar zijn.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Men kan zich trouwens ook afvragen of het verantwoord is, in deze tijden van voedselonveiligheid, een algemene uitzondering op de verplichting van een gezondheidsonderzoek voorafgaand aan het slachten en aan een keuring na het slachten, te handhaven.[/SIZE][/FONT]

en ook :

[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Artikel 2[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]Dit artikel betreft de problematiek van de thuisslachtingen. De bepaling had tot doel boeren toe te laten thuis slachtingen uit te voeren om te voorzien in hun eigen behoeften. Thans wordt die bepaling misbruikt om illegale thuisslachtingen mogelijk te maken. Vandaar dat het voorstel wil dat thuisslachtingen per gemeente slechts kunnen toegelaten worden na uitvaardiging van een ministerieel besluit.[/SIZE][/FONT]

Het mag en het gebeurt nog altijd. Zelf niet meer voor eigen consumptie, maar illegaal voor doorverkoop.

Voor rituele slachtingen daarentegen :

[FONT=Arial Unicode MS][SIZE=3]De Raad van State heeft reeds bevestigd dat thuisslachtingen onwettelijk zijn. Dierenrechtenorganisatie Gaia verkreeg van de rechtbanken van eerste aanleg dat wie in Vilvoorde en Lokeren rituele thuisslachtingen mogelijk maakt een dwangsom moet betalen.[/SIZE][/FONT]

is het verboden

Wat betreft de europese regelgeving,

te veel om te quoten, bij ieder onderscheiden deel van de europese regels waar naar verwezen wordt, is er een uitzondering voor ritueel slachten. Dus de europese wetgeving houdt wel degelijk rekenig met deze vorm van godsdienstbeleving.

Zoals ik al zei, de jacht en blijkbaar ook stierengevechten worden volledig vrijgesteld van de slachtwetten. Hoe hypochriet.

Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 14:11.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:14   #148
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En gij dan?! Elke keer da ge u aftrekt! allemaal die zaadcellekes die uitdrogen & creperen!

Concequent blijven eh makker
Het gevaar van ironie is dat kerels als gij dat niet doorhebben.
Maar aangezien gij mijn ironie niet doorheb geef ik je een even waardeloze argumentatie: een zaadcel is als monoploïd i.t.t. een graankorrel niets waard. Bij een samensmelting van een monoploïde eicel is er pas leven.
Oud 20 juni 2006, 14:17   #149
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Wat betreft thuisslachtingen :

[FONT=Arial Unicode MS]Men kan zich trouwens ook afvragen of het verantwoord is, in deze tijden van voedselonveiligheid, een algemene uitzondering op de verplichting van een gezondheidsonderzoek voorafgaand aan het slachten en aan een keuring na het slachten, te handhaven.[/FONT]
In deze tijden van voedselonveiligheid? Nergens ter wereld is het voedsel zo veilig als in België. Het feit dat je zo vaak in de media hoort dat er besmettingen zijn gevonden, is het bewijs dat de controle zeer goed werkt. Helaas wordt dat door de onwetende en bange Vlaming niet zo begrepen.
Oud 20 juni 2006, 14:19   #150
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het gevaar van ironie is dat kerels als gij dat niet doorhebben.
Maar aangezien gij mijn ironie niet doorheb geef ik je een even waardeloze argumentatie: een zaadcel is als monoploïd i.t.t. een graankorrel niets waard. Bij een samensmelting van een monoploïde eicel is er pas leven.
Wat jij bedoelde als ironie was belachelijk, en helemaal niet ironisch in mijn ogen, hence mijn reply waar ik uw stelling verder in het belachelijke trek.
Oud 20 juni 2006, 14:25   #151
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze tijden van voedselonveiligheid? Nergens ter wereld is het voedsel zo veilig als in België. Het feit dat je zo vaak in de media hoort dat er besmettingen zijn gevonden, is het bewijs dat de controle zeer goed werkt. Helaas wordt dat door de onwetende en bange Vlaming niet zo begrepen.
t'is een quote uit het wetsvoorstel van JM Dedecker.

Mijn schuld niet dat populisten zo graag inspelen op de onveiligheid voor eigen profijt.

Laatst gewijzigd door spherelike : 20 juni 2006 om 14:27.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 15:28   #152
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Wel, ik kan dat niet begrijpen.

De grondwet zegt, iedere belg is gelijk voor de wet... Nu gaan ze zeggen : ieder belg is gelijk voor de wet, ook voor verboden thuisslachten MAAAR als je moslim bent, mag je wel...

Als jij daar geen graten in ziet.....
Yep, verwijt het de Moslims maar, hoewel het daar niets mee te maken heeft. Misschien maakt een ander voorbeeld meer duidelijk? Ik zal eens proberen:

de grondwet zegt dat alle Belgen gelijk zijn voor de wet en dat geldt ook voor vrouwen en mannen. Juist? Desondanks legt de staat aan de katholieke kerk niet de verplichting op om vrouwen als priester te aanvaarden en verzet de staat zich niet tegen de discriminatie door de katholieke kerk.

De reden? Godsdienstvrijheid.

Als u tegen godsdienstvrijheid bent, dan moet u het maar zeggen. Ik ben dat ook want godsdienst en vrijheid zijn met elkaar in tegenspraak. Maar laat ons dan eerst de positie van de vrouw verbeteren en als we de schaapjes op het droge hebben, laat ons daar dan mee bezig zijn.

Moslims bashen kan altijd later nog ...
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 15:38   #153
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Beschaving? Hoe durf je in hemelsnaam het woord beschaving misbruiken om barbarisme goed te praten?! Rituele slachtingen zijn geen fundamentele mensenrechten, punt.
Het kweken en slachten van dieren in functie van winst vind ik barbaars. Het kweken en slachten van dieren om op te eten, vind ik aanvaardbaar. Of ze nu verdoofd worden of niet, interesseert me niet, zolang ze maar dood zijn als ze op mijn bord liggen (uitgezonderd oesters natuurlijk).

Citaat:
Verhuis es naar Iran & verklaar daar in't openbaar eens uw liefde voor iemand van't zelfde geslacht, eens zien hoe goed je uw rechten kunt afdwingen
U voorbeeld staaft mijn gelijk: in Iran heb je dat recht niet, omdat je het niet kan afdwingen. Ik weet niet wat u wil aantonen behalve mijn gelijk?

Laatst gewijzigd door kaatd : 20 juni 2006 om 15:53.
Oud 20 juni 2006, 15:44   #154
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zijn .sig leest weet je genoeg vrees ik, het schoolvoorbeeld van een verwend nest dat graag provoceerd en "anders" doet, in een poging van zijn ePenis te vergroten, aka een troll.
U weet dus niks. Niet eens hoe je 'provoceert' vervoegt, noch het feit dat ik geen penis heb, laat staan een ePenis. Vrouwen hebben daar geen behoefte aan, tenzij af en toe eens en dan gebruik ik die van iemand anders wel ...
Oud 20 juni 2006, 15:55   #155
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Aan het tegen zijn van slachten van dieren is niets mis, zolang dit maar niet aangegrepen wordt om politieke analyses te maken. Dan wordt het echt belachelijk. Ook vind ik dat er geen onderscheid gemaakt moet worden tussen moslims en autochtonen die evenzeer aan deze praktijken van "dierenmishandeling" meedoen. Al sterft het dier onmiddellijk bij het oversnijden van de keel.

Citaat:
U weet dus niks. Niet eens hoe je 'provoceert' vervoegt, noch het feit dat ik geen penis heb, laat staan een ePenis. Vrouwen hebben daar geen behoefte aan, tenzij af en toe eens en dan gebruik ik die van iemand anders wel ...
Het aanhalen van typ/schrijf fouten vind ik geen argument. Al steun ik uw mening over dit onderwerp van 'dierenmishandeling' wel.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 15:59.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 15:55   #156
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In eender welk slachthuis worden dieren ook niet verdoofd voor ze geslacht worden...

Als je tegen slachtpartijen van dieren bent, moet je dan ook geen vlees meer eten. punt.
In een slachthuis wordt een beest dan ook niet zomaar gekeeld... dat is voor die halal onozelaars dat ze dat zo moeten doen...

Beesten worden normaal gezien geschoten, of geëlectrocuteerd, ... Dat is djing en gedaan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 15:57   #157
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In een slachthuis wordt een beest dan ook niet zomaar gekeeld... dat is voor die halal onozelaars dat ze dat zo moeten doen...

Beesten worden normaal gezien geschoten, of geëlectrocuteerd, ... Dat is djing en gedaan...
Nee, de gemiddelde boer snijdt hen nog de keel over. En het geslachte dier bij moslims wordt ook opgegeten. Enige verschil, een moslim doet het maar een keer per jaar een boer verschillende keren.
Oud 20 juni 2006, 16:07   #158
Advocadus Diaboli
Vreemdeling

Advocadus Diaboli's schermafbeelding

Standaard

Ik heb veertien schapen liggen op de weide achter ons huis. Ze zorgen er samen met een koe en een drie paarden voor dat het gras kort blijft. Ieder jaar zijn er wel moslims die geld komen bieden voor mijn schapen, wanneer ik zeg dat mijn schapen me heilig zijn en dat de eerste de beste die er een vinger naar uitsteekt niet gaat weten waar z'n kop staat, bekijken ze me steevast met een air: "Gij godverdomse racist". Inderdaad mensen, wie ben ik om moslims niet toe te laten mijn schapen de keel over te snijden. Een vraag: "Kan het CGKR me nu een proces aandoen?".

PS: reeds tweemaal werd een schaap gestolen. Nadat het de eerste maal gebeurde begon ik steevast de nummerplaten van al die luxewagens van de werkloze moslims op te schrijven. De tweede maal kon de politie een illegale slachting vaststellen...weliswaar met één van mijn schapen!
Nu houd ik mijn schapen naar het einde van de ramadam steevast binnen.
Oud 20 juni 2006, 16:12   #159
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advocadus Diaboli Bekijk bericht
Ik heb veertien schapen liggen op de weide achter ons huis. Ze zorgen er samen met een koe en een drie paarden voor dat het gras kort blijft. Ieder jaar zijn er wel moslims die geld komen bieden voor mijn schapen, wanneer ik zeg dat mijn schapen me heilig zijn en dat de eerste de beste die er een vinger naar uitsteekt niet gaat weten waar z'n kop staat, bekijken ze me steevast met een air: "Gij godverdomse racist". Inderdaad mensen, wie ben ik om moslims niet toe te laten mijn schapen de keel over te snijden. Een vraag: "Kan het CGKR me nu een proces aandoen?".

PS: reeds tweemaal werd een schaap gestolen. Nadat het de eerste maal gebeurde begon ik steevast de nummerplaten van al die luxewagens van de werkloze moslims op te schrijven. De tweede maal kon de politie een illegale slachting vaststellen...weliswaar met één van mijn schapen!
Nu houd ik mijn schapen naar het einde van de ramadam steevast binnen.
Ze bekeken je met een air van :'gij godverdomse racist'. Dat noem ik niet erg sterke argumentatie. Dan kan ik ook aanhalen dat een hoop VB'ers moslims bekijken als uitschot. Maar ach dan is het een 'hetze' tegen het VB. Uit blikken kan je geen meningen afleiden mijn beste. Zeker als je door politieke kadertjes kijkt.

"Nadat de eerste maal... luxewagens van werkloze moslims." En jij bent overtuigd dat zij werkloos zijn omdat? En jij weet zeker dat het hun auto is en niet de auto van iemand in de familie omdat?

Mijn fiets is onlangs gestolen door een autochtone Vlaming, nu houd ik mijn fiets extra goed vast elke keer ik er één zie. Niet te veel naar mezelf kijken dus

Laatst gewijzigd door Kay_ : 20 juni 2006 om 16:14.
Oud 20 juni 2006, 16:13   #160
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
U voorbeeld staaft mijn gelijk: in Iran heb je dat recht niet, omdat je het niet kan afdwingen. Ik weet niet wat u wil aantonen behalve mijn gelijk?
Bah, is een goedkope manier om van u af te geraken, en hopelijk om u tot inzien te brengen dat uw visie hierontrend niet rechtvaardig is, maar de wet van de sterkste.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be