![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"waarom zouden de Vlamingen het Nederlands aantrekkelijk moeten maken?" K'weet het niet. Het zijn "jullie" die willen dat ander mensen jullie taal spreken. Over de 'mooite te doen' gesproken, dan moeten jullie ook een beetje anders piepen als je van de Bruxellois wil dat ze Nederlands spreken, in hun stad.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 juni 2006 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Parlementslid
|
![]() Non, mon cher.
Comme voisin, comme avec le voisin allemand, suisse, turc, etc Il vie sa propre vie et pas celle d'un autre.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je laatste paragraaf snap ik niet echt?? ik heb nergens beweerd dat elke Brusselaar Nederlands moet spreken? je doet aan grove veralgemening: elke Vlaming die trots is op zijn taal is een flamigant, elke flamigant is een VB'er, elke VB'er is een racist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 13:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Nederlands, geen België. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel.
WMB hoeft het echt niet. Het is too little, too late. De laatste kans om een respectvol België op te bouwen was eind jaren '30 toen de Franstaligen de tweetaligheid van het land wettelijk afgeblokt hebben. Afgelopen, er is geen terugweg. Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vanop hun monocultureel eiland.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() VB is slechts een zeer kleine partij in Dilbeek (zoals ge kunt zien aan de zetelverdeling). Met hen kunnen we dus nooit aan een meerderheid komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze spreken Nederlands als ze het moeten (gemeentehuis bijvoorbeeld). Maar anders dan dat hebben ze het Nederlands niet nodig. Er zijn bijna geen contacten meer tussen Franstaligen en Vlamingen. Franstaligen blijven liever onder Franstaligen en Vlamingen blijven liever onder Vlamingen om de problemen te vermijden. Bovendien leven we in twee totaal verschillende werelden met twee totaal verschillende mentaliteiten. De kloof tussen de Franstaligen en de Vlamingen blijft maar groeien..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef het toe: jullie zijn taalmonomanen. Andere talen zijn niet goed genoeg voor jullie. Frans is in jullie ogen nog steeds de universele hoftaal. Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Brussel is de situatie lichtjes aan het verbeteren, maar is nog altijd rampzalig, vooral onder de allochtonen. Dat is geen stemmingmakerij, dat is de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja de taalachterstand van de Franstaligen is enorm, mede door hun onderwijs. Slechts 1 op de 10 spreekt Nederlands, en de 2de taal is een keuzo-optie (de leerlingen kunnen kiezen tussen Engels of Nederlands).
Je kunt een kei het vel niet afstropen. M.a.w. ze moeten eerst het geleerd hebben voor ze 't klappen. En nét daar zit de fout: het Waals Onderwijs. Maar Onderwijs is een bevoegdheid van de gemeenschappen. Dus hopen dat ze hun goede beloftes meenden om het Nederlands op te waarderen en er iets kan veranderen aan de communicatieproblemen. Want een land kan niet bestuurd worden als zelfs de burgers niet meer kunnen communiceren met elkaar. |
![]() |
![]() |