Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2006, 19:26   #141
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard oei

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
OK. Dit zijn rationele argumenten. Maar Kingtiger was al de tweede die hier kwam beweren dat we tanks moeten komen om dat "een leger die naam waardig tanks moet hebben". En dat zijn louter emotionele argumenten.

Maar dan is het toch duidelijk dat tanks eerder een secundaire rol krijgen: bescherming en zwaar geschut.
Maar misschien is het beter om tanks te vervangen door pansterwagens (een pantserwagen kan toch evenveel gepansterd zijn als tanks?) en artillerie.
De pantserwagens kunnen met de infanterie doorstoten tot in de steden, terwijl je op de achtergrond wat vliegtuigen en artillerie overhoudt, just in case...

Sinds WOII hebben tankslagen toch niet veel betekenis meer. Je hebt er tijdens de Arabisch-Israelische oorlogen nog wel wat gehad, maar voor de rest?

Ik zie niet in waarom je je pansterwagens niet evenveel kan bepantseren als tanks.

Niet bij alle militaire mogendheden. Enkel bij reguliere staten.

Nut? Met het Iraakse leger uit te schakelen, is de oorlog nog niet gewonnen. Daarmee is ze met moeite begonnen!
Als een linkse begint te peroreren over militaire strategie zijn we slecht bezig.Tanks hebben nog altijd hetzelfde nut dat ze altijd gehad hebben.Pantserwagens zijn extreem kwetsbaar want veel te licht gepantserd.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 19:30   #142
kingtiger
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat zegt veel over uw gebrek aan kennis terzake.
Goed gezegd.Linksen kunnen zich beter onthouden in militaire onderwerpen.
Oud 20 juli 2006, 19:56   #143
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Goed gezegd.Linksen kunnen zich beter onthouden in militaire onderwerpen.
Begrijpelijk vanuit uw standpunt.

solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 21:34   #144
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Ge leest hier weer nen hoop zever zenne.
Zie er hier verwijzen naar vervlogen tijden. Een pantserwagen (rups of wielen)die in WO2 van de band rolde had een gemiddelde "levensduur" van 6 weken. Nu is dat 30 jaar. Moet er nog "staal" zijn?
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 21:54   #145
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het open winnen de amerikanen met gemak.
That's the whole point!
De napoleonische veldslagen zijn lang verleden tijd. Dat de Amerikanen winnen in het open, dat weet elk klein kind. Maar waarom zouden de Irakezen daar willen gaan vechten?? Laat de Amerikanen de woestijn maar controleren, de Irakezen controleren de steden en de dorpen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 22:01   #146
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een linkse begint te peroreren over militaire strategie zijn we slecht bezig.Tanks hebben nog altijd hetzelfde nut dat ze altijd gehad hebben.Pantserwagens zijn extreem kwetsbaar want veel te licht gepantserd.
Waarom geef ik de rechtsen hier eigenlijk al die gouden raad?
Ach... Het kan toch geen kwaad, aangezien ze er niet naar luisteren.

Vergelijk mijn standpunt met dat van Frankrijk tijdens de Vietnamoorlog. De Fransen, met hun lange ervaring in Indochina, gingen elke keer tegen de Amerikanen vertellen wat ze misdeden en hoe ze het moesten aanpakken. Het ging er de Fransen niet om om goeie raad te geven (ze konden de Amerikanen ten slotte niet uitstaan), maar ze wisten dat de Amerikanen te arrogant waren om naar de Fransen te luisteren. Dan konden de Fransen daarna elke keer doodleuk zeggen: "maar wij hadden u toch gewaarschuwd dat..." of "we hadden u toch gezegd dat ge dat 'zo' moest doen".
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2006, 23:10   #147
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een tank in "hull down" positie is weliswaar weinig mobiel, maar zo goed als niet uit te schakelen met infanteriewapens of lichtere vliegtuigwapens.

.
Een tank in "hull-down" positie is zoals die oude bunkertjes die je hier en daar nog in bos en veld ziet staan in de grote omgeving van vliegvelden....

Ze zijn "concentraties" van verdedigers,hetgeen zeer leuk is voor een aanvaller,als hij ze niet direkt kan uitschakelen negeert hij ze gewoon.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 07:16   #148
kingtiger
Banneling

Standaard open

Citaat:
That's the whole point!
De napoleonische veldslagen zijn lang verleden tijd. Dat de Amerikanen winnen in het open, dat weet elk klein kind. Maar waarom zouden de Irakezen daar willen gaan vechten?? Laat de Amerikanen de woestijn maar controleren, de Irakezen controleren de steden en de dorpen.
Met open wordt niet bedoeld een open vlakte maar wel een conventionele strijd.Als de guerilla wil winnen moet het op een bepaald ogenblik tot een conventionele operaties overgaan om de tegenstander te verdrijven.Dat kan het iraakse verzet niet want dan wordt het door enorme vuurkracht vernietigd.Ook in een stedelijke omgeving is een tank verstandig ingezet in combinatie met infanterie een geducht wapen.De irakese opstandelingen hebben dat al ondervonden.De abrams is een fantastisch wapen.8)
Oud 21 juli 2006, 07:21   #149
kingtiger
Banneling

Standaard hulldown

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een tank in "hull-down" positie is zoals die oude bunkertjes die je hier en daar nog in bos en veld ziet staan in de grote omgeving van vliegvelden....

Ze zijn "concentraties" van verdedigers,hetgeen zeer leuk is voor een aanvaller,als hij ze niet direkt kan uitschakelen negeert hij ze gewoon.....
Hulldown betekent niet ingegraven.Het betekent dat men de tank zo in het terrein plaatst dat alleen de toren te zien is en de tank dus een klein doelwit vormt.De tank blijft in deze positie echter niet staan.Een tank zal zich voortdurend van positie veranderen om het de tegenstander moielijk te maken.Ge hebt duidelijk geen verstand van militaire tactiek.8)
Oud 21 juli 2006, 07:23   #150
kingtiger
Banneling

Standaard vietnam

Citaat:
Waarom geef ik de rechtsen hier eigenlijk al die gouden raad?
Ach... Het kan toch geen kwaad, aangezien ze er niet naar luisteren.

Vergelijk mijn standpunt met dat van Frankrijk tijdens de Vietnamoorlog. De Fransen, met hun lange ervaring in Indochina, gingen elke keer tegen de Amerikanen vertellen wat ze misdeden en hoe ze het moesten aanpakken. Het ging er de Fransen niet om om goeie raad te geven (ze konden de Amerikanen ten slotte niet uitstaan), maar ze wisten dat de Amerikanen te arrogant waren om naar de Fransen te luisteren. Dan konden de Fransen daarna elke keer doodleuk zeggen: "maar wij hadden u toch gewaarschuwd dat..." of "we hadden u toch gezegd dat ge dat 'zo' moest doen".
De amerikanen hebben het in vietnam militair zeer goed gedaan.De communisten hebben zuidvietnam slechts met een conventionele invasie onder de voet kunnen lopen nadat de amerikanen weg waren.Van linksen ben ik in militaire aangelegenheden nooit onder de indruk.
Oud 21 juli 2006, 07:25   #151
kingtiger
Banneling

Standaard haha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Kwalitatief gezien was het rode leger een zootje ongeregeld.Alleen zouden ze het nooit geklaard hebben,nog des te minder als hitler zijn generaals de vrije hand zou gegeven hebben.
Oud 21 juli 2006, 09:55   #152
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht

Is dat die in scene gezette foto ?
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:21   #153
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De Fransen hadden het in Indochina lekker verknoeit. Ze werkten zich danig in nesten en leden er een smadelijke nederlaag (Dien Bien Phu).
De betere leerschool voor de VS zou de succesvolle Britse campagne in Maleisië geweest zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 14:02   #154
kingtiger
Banneling

Standaard abrams

Citaat:
"Het slagveld"... Alstublieft zeg! Uit welke eeuw komt gij overgevlogen?

De VS wint met gemak alle tankslagen in Irak. Maar toch dweilen de Irakezen de vloer met het Amerikaans leger.
Een goed voorbeeld van de vuurkracht van een abrams.Een abrams vuurt een antipersoneels canistergranaat af.Indrukwekkend
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  OCPA-2005-12-05-101528.jpg‎
Bekeken: 130
Grootte:  170,2 KB
ID: 10617  

Oud 21 juli 2006, 14:16   #155
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hulldown betekent niet ingegraven.Het betekent dat men de tank zo in het terrein plaatst dat alleen de toren te zien is en de tank dus een klein doelwit vormt.De tank blijft in deze positie echter niet staan.Een tank zal zich voortdurend van positie veranderen om het de tegenstander moielijk te maken.Ge hebt duidelijk geen verstand van militaire tactiek.8)
Die pretentie heb ik niet,..

Ik dacht overigens ook niet specifiek aan "ingegraven" maar,zoals het in wikepedia beschreven staat,"verdekt" opgestellen,met het casco grotendeels visueel onzichtbaar vanuit de vijandelijke richting gezien....

Bemerk de ironie,dat een essentieel offensief bedoeld wapen als een Main Battle Tank in een defensieve opstelling (eufimistisch "hinderlaag-positie") zou moeten opgesteld worden.....het lijkt wat op een gemoderniseerde Maginot-linie....het Iraakse leger heeft dit overigens verschillende malen op grote schaal geprobeerd,en heeft er de prijs voor betaald.iemand die zijn pantsers zo moet gebruiken,wil duidelijk een veel te sterke tegenstander te lijf gaan met onvoldoende of verkeerde middelen,en is eigenlijk al verloren voor de eerste schoten vallen...

Ik meen overigens te weten dat de Iraakse T62 en T72's,(op zich geen slechte machines,maar van een vroegere generatie) vooral door Luchtmiddelen lam geslagen zijn,en niet zozeer door het VS-pantserwapen....(ik weet maar van 1 frontale en direkte confrontatie tussen pantsers van de Republikeinse garde en VS-pantsers tijdens de eerste golfoorlog,ze duurde iets van 15 minuten als ik me goed herinner)

Veel belangrijker in dit model-conflikt van gemoderniseerde oorlogsvoering waren de snel oprukkende Franse(!!) - en VS pantserspitsen van gepantserde personeels-carriers(waarvan vooral de Fransen er al veel op wielen gezet hadden) ,en een wolk luchtdekking erboven,die voor verwarring en wanhoop zorgden in het Iraakse achterland....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 14:32   #156
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Met onderschrift "De Jappen Komen!"
Ik vraag mij af of hij nog zou lachen als er na het eerste schot met dat 90 mm kanon een achterwaartse looping van het voertuig zou volgen.
Oud 21 juli 2006, 15:19   #157
Riksken
Parlementslid

Standaard

Om kingtiger een pleziertje te doen.

Inderdaad een prachtige tank. Geen enkele werd langs de voorkant doorboort. Maar toch werden ze allemaal tot staan gebracht.

Deze staat in La Gleize en de inslagen van granaten zijn er heel duidelijk op te zien.

Nog zo een fantastisch defensief (hinderlaag) wapen. Maar heel kwetsbaar voor infanterie. De elefant of ferdinand

Nog eentje. De jagdtiger

Veel lichter en wendbaarder. De Jagdpanther

Naar het schijnt de beste pantserwagen tijdens WO2. Wendbaar, snel, voldoende bepantsert en meer dan voldoende bewapening.
de panther

Oud 21 juli 2006, 15:47   #158
Riksken
Parlementslid

Standaard

Nu we toch fotokes aan het plaatsen.
Hiermee voerden de Duitsers hun Blitz in Europa

panzer I (gewicht 5.4 ton) max. dikte pantser 13mm

panzer II (gewicht max. 10 ton) max dikte pantser 30mm

panzer IV (gewicht 18 ton) max dikte pantser 30mm

panzer III (gewicht 17 ton) max dikte pantser 14.5mm

voor snel troepentransport
de hanomag. max dikte pantser 14.5mm

voor verkenning

niet echt zwaar gerief als je het mij vraagt
Oud 21 juli 2006, 15:56   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nu we toch fotokes aan het plaatsen.
Hiermee voerden de Duitsers hun Blitz in Europa
nostalgisch?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 15:59   #160
kingtiger
Banneling

Standaard tactiek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die pretentie heb ik niet,..

Ik dacht overigens ook niet specifiek aan "ingegraven" maar,zoals het in wikepedia beschreven staat,"verdekt" opgestellen,met het casco grotendeels visueel onzichtbaar vanuit de vijandelijke richting gezien....

Bemerk de ironie,dat een essentieel offensief bedoeld wapen als een Main Battle Tank in een defensieve opstelling (eufimistisch "hinderlaag-positie") zou moeten opgesteld worden.....het lijkt wat op een gemoderniseerde Maginot-linie....het Iraakse leger heeft dit overigens verschillende malen op grote schaal geprobeerd,en heeft er de prijs voor betaald.iemand die zijn pantsers zo moet gebruiken,wil duidelijk een veel te sterke tegenstander te lijf gaan met onvoldoende of verkeerde middelen,en is eigenlijk al verloren voor de eerste schoten vallen...

Ik meen overigens te weten dat de Iraakse T62 en T72's,(op zich geen slechte machines,maar van een vroegere generatie) vooral door Luchtmiddelen lam geslagen zijn,en niet zozeer door het VS-pantserwapen....(ik weet maar van 1 frontale en direkte confrontatie tussen pantsers van de Republikeinse garde en VS-pantsers tijdens de eerste golfoorlog,ze duurde iets van 15 minuten als ik me goed herinner)

Veel belangrijker in dit model-conflikt van gemoderniseerde oorlogsvoering waren de snel oprukkende Franse(!!) - en VS pantserspitsen van gepantserde personeels-carriers(waarvan vooral de Fransen er al veel op wielen gezet hadden) ,en een wolk luchtdekking erboven,die voor verwarring en wanhoop zorgden in het Iraakse achterland....
Ge zult u toch eens wat meer in militaire tactiek moeten verdiepen.Het is nogal vanzelfsprekend dat tanks indien mogelijk vanuit hulldown posities vuren.Waarom zou men zich meer blootstellen dan nodig tenzij men zelfmoordneigingen heeft.Een dergelijke positie is echter niet stationair.Ingraven is altijd een grote vergissing zoals de irakezen ondervonden hebben.In de eerste golfoorlog zijn vele honderden iraakse tanks uitgeschakeld door amerikaanse tanks in de korte tankslag waarnaar ge verwijst.8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be