![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Parlementslid
|
![]() Ge leest hier weer nen hoop zever zenne.
Zie er hier verwijzen naar vervlogen tijden. Een pantserwagen (rups of wielen)die in WO2 van de band rolde had een gemiddelde "levensduur" van 6 weken. Nu is dat 30 jaar. Moet er nog "staal" zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() That's the whole point!
De napoleonische veldslagen zijn lang verleden tijd. Dat de Amerikanen winnen in het open, dat weet elk klein kind. Maar waarom zouden de Irakezen daar willen gaan vechten?? Laat de Amerikanen de woestijn maar controleren, de Irakezen controleren de steden en de dorpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach... Het kan toch geen kwaad, aangezien ze er niet naar luisteren. Vergelijk mijn standpunt met dat van Frankrijk tijdens de Vietnamoorlog. De Fransen, met hun lange ervaring in Indochina, gingen elke keer tegen de Amerikanen vertellen wat ze misdeden en hoe ze het moesten aanpakken. Het ging er de Fransen niet om om goeie raad te geven (ze konden de Amerikanen ten slotte niet uitstaan), maar ze wisten dat de Amerikanen te arrogant waren om naar de Fransen te luisteren. Dan konden de Fransen daarna elke keer doodleuk zeggen: "maar wij hadden u toch gewaarschuwd dat..." of "we hadden u toch gezegd dat ge dat 'zo' moest doen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn "concentraties" van verdedigers,hetgeen zeer leuk is voor een aanvaller,als hij ze niet direkt kan uitschakelen negeert hij ze gewoon..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De betere leerschool voor de VS zou de succesvolle Britse campagne in Maleisië geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Een goed voorbeeld van de vuurkracht van een abrams.Een abrams vuurt een antipersoneels canistergranaat af.Indrukwekkend
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht overigens ook niet specifiek aan "ingegraven" maar,zoals het in wikepedia beschreven staat,"verdekt" opgestellen,met het casco grotendeels visueel onzichtbaar vanuit de vijandelijke richting gezien.... Bemerk de ironie,dat een essentieel offensief bedoeld wapen als een Main Battle Tank in een defensieve opstelling (eufimistisch "hinderlaag-positie") zou moeten opgesteld worden.....het lijkt wat op een gemoderniseerde Maginot-linie....het Iraakse leger heeft dit overigens verschillende malen op grote schaal geprobeerd,en heeft er de prijs voor betaald.iemand die zijn pantsers zo moet gebruiken,wil duidelijk een veel te sterke tegenstander te lijf gaan met onvoldoende of verkeerde middelen,en is eigenlijk al verloren voor de eerste schoten vallen... Ik meen overigens te weten dat de Iraakse T62 en T72's,(op zich geen slechte machines,maar van een vroegere generatie) vooral door Luchtmiddelen lam geslagen zijn,en niet zozeer door het VS-pantserwapen....(ik weet maar van 1 frontale en direkte confrontatie tussen pantsers van de Republikeinse garde en VS-pantsers tijdens de eerste golfoorlog,ze duurde iets van 15 minuten als ik me goed herinner) Veel belangrijker in dit model-conflikt van gemoderniseerde oorlogsvoering waren de snel oprukkende Franse(!!) - en VS pantserspitsen van gepantserde personeels-carriers(waarvan vooral de Fransen er al veel op wielen gezet hadden) ,en een wolk luchtdekking erboven,die voor verwarring en wanhoop zorgden in het Iraakse achterland.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vraag mij af of hij nog zou lachen als er na het eerste schot met dat 90 mm kanon een achterwaartse looping van het voertuig zou volgen.
![]()
![]() |
#157 |
Parlementslid
|
![]() ![]() Om kingtiger een pleziertje te doen. Inderdaad een prachtige tank. Geen enkele werd langs de voorkant doorboort. Maar toch werden ze allemaal tot staan gebracht. Deze staat in La Gleize en de inslagen van granaten zijn er heel duidelijk op te zien. ![]() Nog zo een fantastisch defensief (hinderlaag) wapen. Maar heel kwetsbaar voor infanterie. De elefant of ferdinand ![]() Nog eentje. De jagdtiger ![]() Veel lichter en wendbaarder. De Jagdpanther ![]() Naar het schijnt de beste pantserwagen tijdens WO2. Wendbaar, snel, voldoende bepantsert en meer dan voldoende bewapening. de panther ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Parlementslid
|
![]() Nu we toch fotokes aan het plaatsen.
Hiermee voerden de Duitsers hun Blitz in Europa panzer I (gewicht 5.4 ton) max. dikte pantser 13mm ![]() panzer II (gewicht max. 10 ton) max dikte pantser 30mm ![]() panzer IV (gewicht 18 ton) max dikte pantser 30mm ![]() panzer III (gewicht 17 ton) max dikte pantser 14.5mm ![]() voor snel troepentransport de hanomag. max dikte pantser 14.5mm ![]() voor verkenning ![]() ![]() niet echt zwaar gerief als je het mij vraagt |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nostalgisch?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||